دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

ایساکو کارشناسان آذکرون را آموزش داد

قطعه نیوز: شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو)، برای محصولات صادراتی و مونتاژی ایران‌خودرو کشور آذربایجان، دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی برگزار کرد.
به گزارش قطعه نیوز، در راستای گسترش همکاری‌های صنعتی بین دو کشور ایران و آذربایجان، شرکت ایران‌خودرو با همکاری سایت نفت‌چاله در شهر باکو به مونتاژ خودروهای دنا و دنا پلاس تحت عنوان خودروی «خزر» پرداخته است.
ازاین‌رو با همکاری مدیریت آموزش و مدیریت صادرات ایساکو، دوره‌های آموزشی کامل و جامعی در خصوص محصولات فوق و فن‌آوری‌های نوین آن‌ها، به مدت ۱۰۵ نفر-ساعت، برای نیروهای فنی شرکت آذکرون، نماینده ایـران‌خـودرو در آذربایجان برگزار شد.
سرفصل آموزشی این دوره‌ها شامل نحوه عملکرد و تعمیرات ترمز ABS، موتور ملی EF7، گیربکس خانواده BE، اکسل عقب خودرو، سیستم انژکتور، برق و الکتریکال، سیستم الکترونیک و مالتی پلکس، سیستم تهویه مطبوع و دستگاه عیب‌یاب خودروی دنا بوده است و در تمامی سرفصل‌های مذکور، اصول عملکرد، نحوه دمونتاز و مونتاژ، تنظیمات مجدد و پیکربنـدی، آیتم‌های مهم در خصوص سـرویس و نگهـداری، عیـب‌یـابی و اسـتفاده از ابـزار مخصوص مرتبط در هر بخش به کارآموزان توضیح داده شد.
هدف اصلی برگزاری این دوره‌ها به‌روزرسانی و ارتقای دانش فنی کارکنان شرکت آذکرون و بهره‌برداری از تاثیر آن در رضایت مشتریان و حفظ و ارتقای بازار در این منطقه بوده است.

توان تولید ۷۸۸نوع قطعه خودرو در سمنان

قطعه نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید ۷۸۸ نوع قطعه خودرو در این استان خبر داد و گفت: «۵۸ واحد صنعتی تولیدکننده قطعات خودرو در استان فعال است.»
بهروز اسودی با اشاره به وجود ۹هزار و ۱۸۵نوع قطعه خودرو دارای شناسه فنی، اظهار کرد: «از این تعداد، ۷۸۸ نوع قطعه در استان سمنان تولید می‌شود.»
وی افزود: «۵۸ واحد صنعتی تولیدکننده قطعات خودرو به صورت مستقل در استان سمنان فعال است و دارای پروانه بهره‌برداری هستند و بالغ بر ۱۰۰واحد تولیدی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش صنعت خودرو فعالیت می‌کنند.»
اسودی تصریح کرد: «این استان در زمینه تولید انواع خودروهای سبک و سنگین نیز فعالیت می‌کند به طوریکه انواع خودرهای سنگین از قبیل لودر، کامیون، اتوبوس و خودرو سواری در سمنان تولید می‌شود و بیش از ۸۰درصد اتوبوس‌های شهری و بین شهری کشور از تولیدات استان است.»

تسهیلات دولتی باید به زنجیره تامین و قطعه‌سازی تزریق شود

قطعه نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: «تزریق نقدینگی به خودروسازی کشور ضروری است اما این موضوع باید به صورت هدفمند انجام شود و باید نقدینگی مورد نظر را به قطعه‌سازان و زنجیره تامین خودروسازان که درحال حاضر حدود ۲۰هزار میلیارد تومان طلب دارند و برای خرید نهاده‌های تولید و گشایش ال‌سی تخصیص یابد.»
ابوالفضل خلخالی درخصوص ضرورت افزایش تولید خودروسازان اظهار کرد: «به منظور تحویل سریع و انجام حداکثری تعهدات خودروسازان، افزایش تیراژ خودروسازان ضرورت دارد.»
وی با اشاره به ملزومات افزایش تیراژ و تزریق نقدینگی به عنوان یکی از ابزارهای افزایش تیراژ خودرو، تاکید کرد: «تزریق و افزایش نقدینگی می‌تواند در افزایش تیراژ بسیار موثر باشد و این امر ضروری است اما این موضوع باید به صورت هدفمند انجام گیرد و نقدینگی مورد نظر لزوما فقط به خودروساز به عنوان یک عضو از زنجیره تامین خودرو تزریق نشود و به دست بخش‌های اصلی زنجیره تامین که تامین‌کنندگان قطعات خودرو هستند برسد تا وضعیت آسیب دیده زنجیره تامین خودروساز ترمیم شود.»
خلخالی با بیان اینکه در گذشته نیز این تجربه را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ «وقتی پول به دست خودروساز می‌رسد با توجه به سلایق کاری که در سیستم مدیریتی خودروسازان وجود دارد این پول به اهداف اصلی که برای ترمیم زنجیره تامین خودرو نیاز است تعلق نمی‌گیرد. در حال حاضر قطعه‌سازان که بخش خصوصی بوده و از حمایت‌های دولتی جدی برخوردار نیستند وضعیت خوبی ندارند.»
این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: «خودروسازان و قطعه‌سازان رده اول که در تجربه‌های قبلی بسیار علاقمند به واردات قطعات از کشورهایی مثل چین بودند مجددا این پول و نقدینگی را دریافت می‌کنند و به جای اینکه این نقدینگی را وارد چرخه تولید کنند، آن را وارد چرخه تجارت می‌کنند. درحالی که نباید به این شکل باشد. در مساله تزریق نقدینگی که توسط دولت انجام می‌شود باید بتوانیم نقدینگی مورد نظر را به قطعه‌سازان و زنجیره تامین خودروسازان تخصیص دهیم که درحال حاضر حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان طلب دارند.»
وی درخصوص هماهنگی خودروساز با زنجیره تامین و تاثیر این امر بر افزایش تیراژ گفت: «هماهنگی خودروساز با زنجیره تامین بسیار مهم است. در حال حاضر، بحث این است که تیراژ افزایش یابد و این افزایش تیراژ باعث خواهد شد که هم قیمت خودرو متعادل شود و هم رضایت مردم و مشتریانی که اقدام به پیش خرید کرده اند تامین شود.»
به گفته وی، راه اندازی مجدد یک عضو زنجیره تامین و قطعه‌ساز تعطیل شده زمان‌بر خواهد بود و برای جلوگیری از این اتفاق باید مطالبات قطعه‌سازان به موقع وصول شود. وقتی خودروساز در این زمینه دقت نظر نداشته باشد یا اهمیتی به این موضوع ندهد ممکن است به کل صنعت خودرو لطمه وارد شود و باید این موضوع جدی تلقی شود. با توجه به اینکه ساختار خودروساز در کشور فعلا یک ساختار نیمه دولتی است دولت باید بر این موضوع نظارت جدی داشته باشد و این موضوع را کنترل کند به طوری که مدیریت نقدینگی ها در خودروسازی ها منحرف نشود و رابطه سالمی شکل گیرد.

مدیرعامل ایرانول؛ سامانه شناسایی تامین‌کنندگان و پیمانکاران راه‌اندازی شد

قطعه نیوز: سامانه شناسایی تامین‌کنندگان و پیمانکاران شرکت نفت ایرانول به منظور شفاف‌سازی ، حذف واسطه‌ها و مستند‌سازی، تحت نظارت و کنترل مدیرعامل و اعضای هیات مدیره رونمایی و راه‌اندازی شد.
به گزارش قطعه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت ایرانول، مهندس عیسی اسحاقی در جلسه شورای مدیران و مسئولین ایرانول در پالایشگاه آبادان، گفت: «با استفاده از این سامانه، تامین‌کنندگان و پیمانکاران می‌توانند بدون واسطه و به صورت مستقیم، توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود را معرفی کرده و شرکت نفت ایرانول اقلام مورد نیاز خود را از تولیدکننده یا تامین‌کننده آن به صورت مستقیم تهیه و در نتیجه موجبات کاهش قیمت تمام شده محصولات و ایجاد ارزش افزوده برای ایرانول و خریداران فراهم می‌شود.
در این جلسه دکتر سیاوش افضلی عضو هیات مدیره و قائم مقام در امور بازرگانی و تولید شرکت نفت ایرانول،  برخی از اهداف راه‌اندازی سامانه شناسایی تامین‌کنندگان و پیمانکاران را امکان دسترسی آنلاین تامین‌کنندگان و پیمانکاران به سامانه، شفاف‌سازی روند شناسایی، شرکت در مناقصه و یا مزایده و آگهی‌ها، بهبود فرایند تامین کالا، ارتباط مستقیم با سامانه و کارشناسان، ارتباط مستقیم با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، ارتباط نزدیک و راحت با تامین کنندگان و پیمانکاران، اطلاع‌رسانی در لحظه کلیه رخدادها، انطباق با دستورالعمل‌های سازمانی و گواهی‌نامه‌های داخلی و بین‌المللی، افزایش رقابت‌پذیری و رقابت‌سازی، سرعت عمل، اعمال و کنترل سیستماتیک مقررات و فراهم‌سازی امکان تهیه گزارش های مدیریتی و نظارتی به صورت پیشرفته برای مدیران میانی و ارشد،  عنوان کرد.
وی همچنین گفت: «راه‌اندازی این سامانه سبب شده است تا اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت و نگهداری سوابق آنان در سامانه  انجام شود.»

دلایل کاهش شتاب خودرو و تنبل شدن ماشین

قطعه نیوز: یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام خرید خودرو، شتاب اولیه خودرو نشان دهنده تیزی و چالاکی خودرو است. علاوه بر شتاب اولیه که معمولا با عبارت “صفر تا صد” خودرو شناخته می شود، خودرو باید در حین حرکت نیز از شتاب خوبی برخوردار باشد. به این معنی که هرگاه راننده پای خویش را روی پدال گاز فشار داد، خودرو با شتاب محسوسی، افزایش سرعت داشته باشد. اما گاها بنا به دلایل فنی و یا کارکرد زیاد خودرو، این شتاب کاهش یافته و اصطلاحا، خودرو تنبل می شود که در این صورت دیگر آن شتاب اولیه خود را نداشته و به سختی حرکت می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل احتمالی کاهش شتاب خودرو را بررسی کرده و راه های رفع این مشکلات را برای بازگشت خودرو به شتاب اولیه بازگو کنیم.

یکی از دلایلی که می تواند در هنگام رانندگی تجربه خوبی را به راننده القا کند، شتاب بالای خودرو است. در نقطه مقابل، هنگامی که شتاب خودرو کاهش بیابد، تجربه رانندگی می تواند برای راننده بسیار زجرآور و خسته کننده شود. اصلی ترین دلیلی که باعث کاهش تدریجی شتاب خودرو می شود، مستهلک و فرسوده شدن قطعات موتور در قسمت های مختلف است. اما اینکه مستهلک شدن چه قطعاتی از خودرو باعث این کاهش شتاب شده اند، بحثی است که در ادامه به صورت یک به یک به آن خواهیم پرداخت.
۱- کثیف شدن *****هوا
[تصویر: %D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%A7.jpg]
*****هوا، یکی از قطعاتی است که در مسیر ورودی هوا به داخل موتور قرار می گیرد و وظیفه اش، پاک کردن هوای ورودی به موتور از ذرات گرد و غبار است. این *****اگر به نوعی کثیف شود و یا مجرای تنفسی آن مسدود شود، باعث کاهش شتاب خودرو خواهد شد، چراکه میزان هوای ورودی به موتور کاهش یافته و موتور به راحتی نمی تواند برای انجام عمل احتراق اکسیژن را با سوخت ترکیب کند.
۲- وجود ناهنجاری در مسیر اگزوز
[تصویر: %D8%A7%DA%AF%D8%B2%D9%88%D8%B2.jpg]
همانطور که هوای ورودی به خودرو نقش موثری در میزان شتاب خودرو دارد، هوای خروجی از آن نیز نقش بسزایی در این عامل دارد. اگر به هر دلیل مسیر خروجی هوای خودرو که همان اگزوز می باشد، دچار مشکل شده باشد، شتاب خودرو کاهش یافته و در نتیجه خودرو نمی تواند عملکرد کافی را داشته باشد. برای رفع این مشکل باید مسیر لوله های اگزوز را به خوبی چک نمود و کاتالیست اگزوز را نیز از لحاظ کثیفی، مورد بازدید قرار داد. ایجاد شکستگی، زنگ زدگی و سایر موارد نیز در مخزن یا لوله های اگزوز نیز می تواند دلیلی بر کاهش شتاب خودرو باشد. (لازم به ذکر است که برخی از رانندگان برای افزایش شتاب خودروی خود، کاتالیست خودرو را به طور کلی از مسیر اگزوز خارج می کنند که باعث می شود تا دود خروجی از اتومبیل با غلظت آلایندگی بیشتری به هوای بیرون بپیوندد.)
۳- کثیفی سوزن انژکتور و سیستم پاشش سوخت
[تصویر: %D8%B3%D9%88%D8%B2%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA...%D8%B1.jpg]
از دیگر عواملی که می تواند باعث تنبلی خودرو شود، عدم عملکرد صحیح سیستم پاشش سوخت خودرو یا انژکتور می باشد. در صورتی که سوزن های انژکتور خودرو کثیف شده باشند، دیگر توانایی پاشش سوخت با شدت را نداشته و در نتیجه در عمل احتراق خودرو، مشکلاتی به وجود می آورند که باعث ریپ زدن خودرو و کارکردن نامنظم آن می شود. این موضوع هنگامی محسوس تر می شود که ما بخواهیم با فشردن پدال گاز، سوخت بیشتری به سیلندرها وارد کنیم و شتاب بیشتری به خودرو بدهیم.
۴- ایجاد اشکال در شمع و وایر خودرو
[تصویر: %D8%B4%D9%85%D8%B9-150x150.jpg]
شمع و وایر خودرو از دیگر قطعاتی هستند که مستقیما به احتراق خودرو مربوط می شوند و در صورتی که در آن ها مشکلی بوجود آید، خودرو از تنظیم خارج و به درستی کار نخواهد کرد. شمع ها عامل جرقه زنی و ایجاد احتراق هستند. در صورتی که یکی از شمع ها به علت کثیفی و یا خوردگی، دیگر جرقه زنی قبل را نداشته باشد، باعث کاهش شتاب خودرو خواهد شد.
.
۵- شل شدن سیم گاز
[تصویر: %D8%B3%DB%8C%D9%85-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-150x150.jpg]
اگز سیم گاز خودرو شل شده باشد، در نتیجه دریچه هوای موتور به خوبی باز نخواهد شد و با فشردن پدال گاز، شتاب مورد نظر ما به خودرو داده نمی شود. اگر پس از چک کردن تمامی موارد بالا، همچنان شتاب خودروی شما افزایش نیابد، می توانید این مورد را نیز بررسی نمایید.
.
.
۶- ایجاد اشکال در استپر خودرو
[تصویر: %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%BE%D8%B1.jpg]
یکی از وظایف استپر خودرو، تنظیم هوای مصرفی سیلندرهاست. اگر این قطعه به هر دلیلی دچار اشکال شده باشد، قطعا در شتاب گیری خودرو مشکلاتی را خواهیم داشت. چرا که هوای مورد نیاز سیلندرها تامین نشده و عملیات احتراق به خوبی صورت نخواهد گرفت.
.
.
۷- ایجاد اشکال در سنسور اکسیژن
[تصویر: %D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DA...50x150.png]
سنسور اکسیژن یکی دیگر از قطعات خودرو محسوب می شود که روی تنظیم مصرف سوخت نقش بسزایی دارد. اگر به هر دلیلی این سنسور دچار اشکال شود، در تنظیم میزان اکسیژن و مصرف سوخت خودرو مشکل پیش آمده و در نتیجه شتاب اولیه خودرو از دست می رود.
.
.
۸- عدم تنظیم صحیح تسمه تایم
[تصویر: %D8%AA%D8%B3%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%85.jpg]
اگر تسمه تایم خودرو به درستی تنظیم نشود و یا از تنظیم اصلی خود خارج شود، در نتیجه در تنظیم بالا و پایین رفتن سوپاپ ها مشکل ایجاد شده و خودرو احتراق مناسبی نخواهد داشت. در نتیجه اگر به تازگی با تنظیم مجدد این قطعه، متوجه شده اید که خودروی شما به درستی کار نمی کند، حتما به یک متخصص مراجعه و از او بخواهید که یک بار دیگر تسمه تایم خودروی شما را تنظیم نماید.
۹- استفاده از روغن موتور نامناسب
[تصویر: %D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%85%D9%88%D8...50x150.png]
وظیفه اصلی روغن موتور در خودرو، خنک نگاه داشتن قطعات خودرو و روان شدن حرکت آن هاست. اگر روغن موتور مصرفی خودروی شما دارای کیفیت لازم نباشد، در نتیجه هنگام عمل احتراق، قبل از این که شمع ها اقدام به جرقه زنی کنند، گرمای زیاد سیلندر، باعث ایجاد احتراق خواهد شد و در نتیجه کارکرد خودرو با اشکال مواجه خواهد گردید.
.
۱۰- استفاده از لاستیک ها و رینگ های غیر استاندارد
[تصویر: %D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-150x150.jpg]
استفاده از لاستیک های بزرگتر از میزان استاندارد خودرو، خود می تواند یکی از عوامل کاهش شتاب خودرو باشد. اصولا هر خودرو برای سایز لاستیک مناسب خودش طراحی شده است و تغییر این سایز یا نوع لاستیک و رینگ سبب ایجاد اشکال در عملکرد خودرو می شود که ممکن است باعث کاهش شتاب خودرو نیز گردد. اصولا لاستیک بزرگتر و پهن تر، اصطکاک بیشتری را با زمین ایجاد می کند.
.
۱۱- فرسودگی رینگ و پیستون
[تصویر: %D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D9%BE%D...50x150.gif]
رینگ و پیستون فرسوده باعث می شود تا محفظه احتراق خودرو کثیف شود و در نتیجه عمل احتراق که عامل اصلی شتابگیری و افزایش سرعت خودرو است، با مشکل مواجه شود. اگر مدت های مدیدی است که رینگ و پیستون خودروی خود را چک نکرده اید، پس از اطمینان از درستی تمامی عوامل بالا، اگر همچنان از مشکل کاهش شتاب خودرو رنج می برید پیشنهاد می کنیم حتما رینگ و پیستون خودرو را مورد بررسی قرار دهید.
.
۱۲- خرابی در پمپ بنزین خودرو
[تصویر: %D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D9%86%D8%B2%DB...50x150.jpg]
اگر خودری شما پمپ بنزین فرسوده و یا خراب داشته باشد، در نتیجه در عمل سوخت رسانی به خودرو با مشکل مواجه می شود که این موضوع سبب می شود در هنگامی که سیلندر به سوخت بیشتر جهت بالا بردن شتاب خودرو نیاز دارد، نتواند به خوبی تامین شود و در نتیجه خودرو شتاب لازمه را نداشته باشد.
.
نتیجه گیری
هر کدام از مشکلات بالا، به خودی خود می تواند باعث کاهش شتاب خودرو و در نتیجه تنبل شدن ماشین شود. اما قبل از تمامی این عمل ها، بد نیست ابتدا سری به ECU خودرو زده و خطاهای احتمالی را بررسی کنید. البته در بسیاری از موارد ممکن است ECU یکی از خطاهای مربوط به مشکلات بالا را گزارش کند که با تعمیر قطعه مشکل دار و پاک کردن خطا، این مشکل رفع خواهد شد.

اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده یک سال به تعویق افتاد

قطعه نیوز: یک مقام مسئول از مصوبه هیات وزیران برای تعویق یک ساله اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده خبر داد و گفت: «برخی خواهان نابودی این صنعت و واردات محصولات لوکس و گران‌قیمت هستند.»
ابوالفضل حجازی‌ از صدور مصوبه‌ای از سوی هیئت وزیران خبر داد که بر مبنای آن، الزام اسقاط موتورسیکلت‌ها به دلیل نبود زیرساخت، یک سال به تعویق افتاده است.
عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران افزود: «بر اساس مصوبه هیات وزیران در دو هفته پیش، مقرر شده تا همانطور که اسقاط خودروها برای خودروسازان یک سال به تعویق افتاده، در مورد موتورسیکلت هم چنین مصوبه‌ای عملیاتی شود که البته هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است.»
حجازی‌ تصریح کرد: «برخی کارشناسان محیط ‌زیست، اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که مبنای کارشناسی صحیح ندارد و قابلیت اجرایی شدن آن در حوزه صنعت موتورسیکلت با ابهام مواجه است، درحالی‌که برخی نیز کمر همت بسته‌اند تا صنعت موتورسیکلت را در کشور نابود کرده و واردات را جایگزین آن کنند.»
به گفته وی، تولید هر دستگاه موتورسیکلت، ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار ارزبری دارد درحالی‌که واردات کامل آن بالغ بر ۴۰۰۰ دلار نیاز ارزی را به کشور تحمیل می‌کند. این در حالی است که برخی خواستار توقف تولید موتورسیکلت هستند و مدام بر سر راه تولیدکنندگان مانع‌تراشی می‌کنند.»
حجازی همچنین اظهار کرد: «البته طی سال‌های گذشته واردات موتورسیکلت‌های برقی به کشور صورت گرفته که مورد استقبال واقع نشده است، درحالی‌که بیشترین واردات موتورسیکلت، در حوزه موتورسیکلت‌های لوکس و گران‌قیمت بوده است.»
حجازی‌ با بیان اینکه هیچ دستگاهی متولی اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور نیست گفت: «چنانچه دولت یک دستگاه متولی معرفی کند، آمادگی داریم تا تمامی برگه‌های اسقاط موتورسیکلت‌ها را خریداری کنیم  چرا که ۶ ماه است که هیچ موتورسیکلتی در کشور تولید نشده است.»
وی از مذاکره برای انتقال تکنولوژی ساخت موتورسیکلت‌های انژکتوری به ایران خبر داد و افزود: «قراردادی با چینی‌ها امضا شده که بر مبنای آن بتوان این تکنولوژی را به داخل کشور انتقال داد که در حال پیگیری آن هستیم.»
عضو هیئت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران از توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری خبر داد و گفت: «هیچ موتورسیکلت کاربراتوری در کشور شماره‌گذاری نمی‌شود.»
حجازی‌ در بخش دیگری از اظهارات خود از انتشار برخی گزارش‌ها در شبکه‌های خارجی خبری مبنی بر وجود ۱۰ میلیون موتورسیکلت آلوده در کشور خبر داد و تاکید کرد: «تمامی این گزارش‌ها با مستندات غلط پخش شده و متأسفانه روندی را پیگیری می‌کند که نابودی صنعت موتورسیکلت را خواهان است و در آن برخی کارشناسان تحصیلکرده در خارج از کشور که با تولید داخلی موافق نبوده و تنها به فکر صادرات هستند، اظهارنظر می‌کنند.»
وی ادامه داد: «هم‌اکنون تنها ۵۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور در اوج روزهای استفاده، تردد می‌کند درحالی‌که دو میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور وجود دارد. البته به نظر می‌رسد بیش از ۷۰ درصد آنها مدل‌ سال‌های ۹۵ تا ۹۷ هستند که گواهی استاندارد گرفته‌اند.»