دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

چه طور به مالدیو ارزان سفر کنیم؟

 اجاره محلی ارزان تا غذایی کم هزینه در سفر به مالدیو
مالدبو در سال ۲۰۰۹ به افراد محلی خود اجازه استفاده شخصی از خانه‌ هایشان به عنوان مسافرخانه را داد که این امر باعث شد مکان ‌های مقرون به صرفه‌ تری در جزایر محلی باز شود. در حالی که هنوز هیچ مسافرخانه یا خوابگاهی برای مسافرین در این کشور وجود ندارد، می توان اتاق هایی را به ازای ۴۰ دلار در یک شب، پیدا کرد. اگر شما یک همسفر هم داشته باشید، سهم شما ۲۰ دلار می شود.
من از سرویسAirbnb استفاده کردم که بسیار مفید است و شما می توانید مستقیم با میزبان تماس بگیرید. من در شهر ماهیبادر و در مسافرخانه شخصی “نوویلوی شگفت انگیز (Amazing Noovilu)” درAir Atoll ماندم. صاحب مسافرخانه قبلا در هتل ‌ها کار می کرد و به خوبی می دانست که میهمانش چه چیزی می خواهد و چگونه می ‌بایست نیازهایش را برآورده کند.
اتاق تمیز و مرتب بود و تصفیه کننده هوا و پنکه داشت. حمام آن به سبک مالدیوی بود که شامل دیوارهای کاملاً پوشیده به همراه بوته یاسمن که از بین ماسه ها رشد کرده، می‌شود. بهترین حمامی بود که تاکنون دیده بودم به علاوه آب گرم بود و توالت غربی داشت. اگر رفتن به مالدیو تجربه کنید، باید افراد محلی آنجا را بشناسید و همزمان پول خود را پس انداز کنید، ماندن در یکی از مسافرخانه های کوچک باعث می شود که شما تجربه ماندن در یک مکان زیبا و رویایی جهان را بدون پرداخت هزینه های سرسام آور (عموماً ۳۰۰ دلار برای یک شب) داشته باشید.
غذا خوردن متناسب با بودجه
هر وعده غذایی در مسافرخانه من یک خوراک مالدیوی است که به صورت گروهی با خانواده مالک صرف می شود و در هزینه اتاق محاسبه شده است. این یک امر عادی است زیرا بسیاری از جزایر رستوران های زیادی ندارند، بنابراین اکثر این مسافرخانه ‌های شخصی، غذا هم سرو می ‌کنند. اگر مسافرخانه شما، وعده غذایی برای شما نداشته باشد، بیشتر رستوران های محلی گران نیستند، کافی شاپ ‌ها در اطراف جزیره از صبح زود تا آخر شب دارای قهوه‌ های۱٫۵ دلاری بوده و به علاوه انواع میان وعده‌ ها، ساندویچ ‌ها و نودل را با قیمت نزدیک به ۳ دلار می ‌توان تهیه کرد. به علاوه هر روز صبح، ماهیگیران ماهی ‌های صید شده خود را می فروشند. شما به راحتی می‌ توانید با پیوستن به مردم محلی به خرید ماهی، ارزان و از دست خود ماهیگیر، رفته و سپس آن را در مسافرخانه سرخ کنید. علاوه بر ماهی سرخ شده، غذاهایی معمولی مالدیوی دیگر برای صبحانه شامل چای و شیر شیرین، ماهی تن با پیاز و شربت آبلیمو و یک نوع نان خوشمزه به نام روشی (Roshi) است که این نان بسیار به نان ایتالیایی roti شبیه است. ناهار و شام عموما حاوی ماهی تازه، زردچوبه های خوشمزه و برنج کره ای است که ما با دست باید خورده شود. اگر بخواهید با قاشق و چنگال هم می توانید این کار را انجام دهید.
گردش های شگفت انگیز و مقرون به صرفه
مالک مسافرخانه وقتی فهمید که چقدر من به غواصی علاقه دارم، مرا به چندین نقطه برای غواصی دعوت کرد و لباس غواصی مخصوصی را از ماهیگیر دریای همان جا، اجاره کرد و از برادرش خواست که ما را با قایق موتوری خانوادگی ‌شان به مکانی برای غواصی ببرد. من هیجان غواصی کردن را بدون وجود غواصان دیگر با قیمت ۶۵ دلار برای هر تانک اکسیژن تجربه کردم. غواصی با سفره ماهی ‌ها و وال‌ های عظیم الجثه با قیمتی حدود ۳۰ دلار، واقعا عالی بود.
به علاوه سایر قایق ‌های توریستی در آنجا توقف داشتند که البته به دلیل تعداد غواص زیاد، بیشتر از ۵ دقیقه تجربه چنین چیزی را نداشتند، اما من هیجان شنا کردن با یک وال عظیم الجثه را برای ۴۵ دقیقه را داشتم زیرا راهنمای من به دلیل ماندن من در آنجا بسیار خوشحال بود.
چیزهای به یاد ماندنی دیگر
گردش های دیگر من از این قرار بود: ماهیگیری در قایق ماهیگیری محلی (حدود ۲۵ دلار)، دیدن نزدیک ترین جزیره صحرایی (۶۰ دلار). من یک راهنمای تور داشتم که هر روز مرا به بهترین نقاط می برد و در مورد هزینه ‌های سرسام آور نیز به من راهکارهایی ارائه می داد. این نوع تجربیات فقط با ماندن در یک مسافرخانه کوچک به دست می آمد به علاوه اغلب آن‌ ها قیمت گردش ‌های خود را نیز در وب سایت ‌ها و سرویسAirbnb قرار می‌دهند، بنابراین شما قبل از رزرو بلیط از همه جوانب سفر اطلاع دارید. اگر مسافرخانه شما این تورها را نداشته باشد، از محلی درخواست کنید که در برنامه گردشگری آن‌ها شرکت کنید. بسیاری از آن‌ها امکان دارد، مایل باشند که شما به تورهای گردشی آن ها ملحق شوید اگر چه شما در آنجا اقامت نداشته باشید. سایت Paradise select نیز در کمک کردن به کسانی که خواهان تجربه تور غواصی هستند برای جلوگیری از هزینه های سرسام آور مفید است.منبع : تورهای ارزان قیمت مالدیو
موارد دیگر برای یادآوری
در حالی که مسافرخانه من عالی بود، هنوز هم از مشکلاتی مثل عدم وجود اینترنت بی سیم و دوش آب سرد، مانند اکثر مسافرخانه های جدید،رنج می ‌برد.اما ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ماندن یک هفته ای در مالدیو همراه با گردش و تفریح و غذاها با قیمت مشابه با یک شب ماندن هتل‌ های گران قیمت، امکان پذیر می باشد. اما ماندن در آنجا این مزیت ها را هم داشت تا متوجه شوم، مردم مالدیو چگونه زندگی می کنند، با آن ها غذا بخورم و برای گردش به قایق های پرسرعت آن ها بروم. این امر باعث شد که این بهشت برای من بسیار ایده آل تر باشد.برنامه صنعت توریسم به صرفه در مالدیو جدیدا آغاز شده و اکنون زمان خوبی برای رفتن به آنجاست چرا که هنوز تعداد زیادی خارجی بیرون هتل‌ها نیستند (من تنها خارجی در قایق بودم) و جزایر در در دسترس مسافرین زیادی نبود. البته دور بودن این کشور به معنای آن است که همیشه برای رفتن به آنجا به وقت و زمان زیادی نیاز داریم اما مالدیو زمین بازی اختصاصی ثروتمندان نیست و همه نوع مسافری می تواند از آنجا لذت ببرد.


رفت و آمد در اطراف پاتایا

در اطراف پاتایا چگونه رفت و آمد کنید؟
بسیاری از هتل ها، باشگاه ها، کافه ها و مغازه های ساحل پاتایا در منطقه ای متمرکز هستند که وسعتی بیش از چند کیلومتر دارند، به طوری که گشت زنی در اطراف با پای پیاده هم امکان پذیر است. با این حال، امکانات حمل و نقل در اینجا منظم، قابل اعتماد و مقرون به صرفه است به طوری که هر فردی در نزدیکی ساحل می تواند به شما کمک کند.  می خواهیم درباره رفت و آمد در پاتایا حرف بزنیم
اجاره موتوربرقی در پاتایا
اجاره دهنده ها باید دارای گواهینامه رانندگی معتبر باشند. این به معنای گواهینامه تایلندی و یا هر مجوز بین المللی دیگری است. آژانس اجاره دهنده، مجوز را بررسی نخواهد کرد اما پلیس ممکن است این کار را انجام دهد و اگر گواهینامه نداشته باشید،۲۰۰ بات هزینه خواهد داشت. کلاه ایمنی اجباری بوده و سریع ترین راه برای متوقف شدن از سوی پلیس، نداشتن آن است. قانون تایلندی، موتورسیکلت ها را ملزم به داشتن چراغ جلو کرده و باید به طور دائم روشن باشند. تصادفات در پاتایا، شایع است. رانندگی بطور دفاعی تنها راه برای زنده ماندن است و اگر شما قبلا از موتور سیکلت استفاده نکردید بهتر است آن را در جایی دیگر بیاموزید.
تاکسی پاتایا، chocablok با قابلیت شناسایی آسان، یک تاکسی موتور سیکلتی است. اپراتورها جلیقه های رنگارنگ می پوشند و به صورت گشت خیابانی یا اردوگاه در گوشه خیابان و علامت شطرنجی مشخص می شوند. تعرفه، معمولا بین ۳۰ بات و ۴۰ بات برای سفرهای درون پاتایا است، هزینه ای که ارزان تر از اجاره یک مینی بوس دوطبقه است. از سوی دیگر، مینی بوس دوطبقه، امن تر است چون دیوار فلزی بین شما و خطرات ناشی از تصادفات وجود دارد.
مینی بوس دوطبقه
رایج ترین شکل حمل و نقل در پاتایا، مینی بوس دوطبقه است. وانت-کامیون آبی تیره با دو نیمکت در عقب و پوششی در بالای آن که بیشتر افراد آن را اتوبوس بات می نامند. هزینه کرایه در پاتایا ۵ بات  است، اما انتظار می رود خارجی ها مجبور به پرداخت ۱۰ بات باشند. اگر چه قیمت گذاری موجب خشم بسیاری از مردم می شود، مبارزه با سیستم احتمالا ارزش تلاش نخواهد داشت. کرایه ثابت فقط شامل زمانی است که مینی بوس، مسیر ی مشابه با مسیر اتوبوس را طی کند. اگر بخواهید شما را به جایی خارج از مسیر خودش ببرد، باید سر قیمت مذاکره کنید.منبع : تور پاتایا تابستان 96
متداول ترین مسیر، اغلب، راهی دایره شکل در امتداد جاده ساحلی، سپس گردش به چپ به جاده جنوب پاتایا به جاده دوم است که دوباره سمت چپ گردش کرده و بصورت موازی با جاده ساحلی ادامه می یابد. زمانی که به میدان دایره دلفین می رسد، دوباره به جاده ساحلی برگشته و سفر دوباره آغاز می شود.



گشت و گذار در شمشین شهر باستانی جهان در بلغارستان

شهر تاریخی پلوودیو در قلب بلغارستان
رسیدن به قلب منطقه تاریخی پلوودیو تنها چند دقیقه به طول انجامیده و همچنین قدم زدن در مسیر ویژه پیاده روی به طول ۱٫۷ کیلومتر برای درک این موضوع که پلوودیو یک منطقه عالی و ویژه محسوب می شود، کفایت می کند. خرابه های آثار باستانی باقی مانده از امپراتوری روم، کافه های خوب، مراکز خرید بزرگ و مردمی بسیار خونسرد از این شهر دلربا یک مقصد ایده آل گردشگری برای هر مسافری که به بلغارستان سفر می کند ساخته است. ما تنها ۵ روز در پلوودیو حضور داشتیم و آرزو می کردیم که ای کاش این اقامت برای ۵ هفته بود. در این یادداشت به معرفی مهم ترین کارهایی که می توان در پلوودیو انجام داد می پردازیم
•    دم به تله بدهید
یکی از محله های قدیمی پلوودیو که به تازگی مرمت و نوسازی شده با نام کاپانا (Kapana) شناخته می شود که از سوی مردم محلی با نام تله (The Trap) شهرت دارد. دلیل این نام گذاری، وجود تعداد زیادی کوچه های تنگ و خیابان های پیچ در پیچ و پشت سر هم در این محله است که سبب می شود افراد نا آشنا در آن گم شوند. توصیه می کنیم در این محله گم شده و از زیبایی های ان لذت ببرید. تنها وقتی وارد این بافت منحصر به فرد شهری شوید، خواهید فهمید که چرا دولت بلغارستان با صرف هزینه ای زیاد، اقدام به نوسازی و مرمت این محله کرده است. در این محله تعداد بسیار زیادی کافه و رستوران وجود داشته و بیشتر این رستوران ها نیز میزهای خود را در خیابان قرار داده اند. زندگی در طول سال با تمام وجود در محله موسوم به تله جریان داشته و در فصل تابستان این منطقه در اوج شور و نشاط خود بوده و جشن ها و فستیوال های متعددی در آن برگزار می شود.
•    کافه نشینی کنید
اگر چه محله موسوم به تله بهترین منطقه برای کافه ها محسوب می شود. اما شما همچنین می توانید در خیابان ویژه عابرین پیاده و محله قدیمی شهر نیز کافه های خوبی پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم در طول مدت اقامت خود در این شهر کافه های مختلفی را امتحان کرده و طعم ها و مزه های متنوعی را بچشید. کافه موش و گربه (котка и мишка)  و امتحان کردن نوشیدنی های محلی آن که در بلغارستان شهرت دارد، گزینه ای خوب محسوب می شود.
•    موزه گردی
تنها چند موزه در پلوودیو وجود دارد که ارزش دیدن را دارند، شما در مسیر تور پیاده روی خود از مقابل برخی از آن ها می گذرید اما در قالب این تور وارد موزه ها نخواهید شد. در روز نخست و حین تور پیاده روی رایگان، محل آن ها را در نقشه علامت زده و سپس در روزهای بعد از آن ها دیدن کنید. برخی از مهم ترین این موزه ها عبارتند از:
نمایشگاه احیای بلغارستان (Bulgarian Revival Exposition)
آدرس و شماره تماس: ۱, Tsanko Lavrenov Street (Old Town)  +۳۵۹ ۳۲ ۶۲۳ ۳۷۸
موزه مردم شناسی و قوم شناسی (Regional Ethnographic Museum)
آدرس و شماره تماس: Dr. Stoyan Chomakov Street (Old Town)  +۳۵۹ ۳۲ ۶۲۵ ۶۵۴
باغ تزار سیمئون (Tsar Simeon Garden) : این محل در واقع موزه نیست اما ارزش بازدید را دارد. این باغ در خیابان اصلی بخش جنوب غربی شهر قرار دارد.
•    غذاهای بلغاری را امتحان کنید
تعداد زیادی رستوران خوب بلغاری در پلوودیو قرار دارد که می توانید در آن ها غذاهای خوب محلی را امتحان کنید. برخی از مشهورترین این غذا ها عبارتند از : Zelevi Sarmi  که شاملبرگ کلم ، گوشت قیمه شده و برنج است، Guvech  که شامل ترکیب سبزیجات و گوشت پخته شده در ظروف سفالین بوده و غذای مشهور Pateshki Sŭrtsa   که دل اردک سرخ شده است. یکی از بهترین رستوران های بلغاری در شهر، رستوران رحمت تپه (Rahmat Tepe) در بالای  تپه بخش قدیمی شهر است که دارای چشم اندازی زیبا به Nebe Tepe است. رستوران دایانا (Dayana) نیز گزینه خوبی محسوب می شود که قیمت ارزانی داشته و انواع غذاهای محلی در آن ارائه می شود. در سفر خود به پلوودیو فرصت رفتن به رستوران مگدانا (Megdana) را از دست ندهید. در این رستوران موزیک زنده و غذاهای سنتی ارائه می شوند.منبع : تور بلغارستان 96
•    در کنسرت های آمفی تئاتر باستانی شهر حاضر شوید
اگر خوش شانس باشید، ممکن است در طول سفر شما به پلوودیو، کنسرت ارکستر سمفونی یا سایر کنسرت ها در محل آمفی تئاتر باستانی باقی مانده از دوران رومی ها اجرا شود. این آمفی تئاتر باستانی هنوز میزبان رویدادهای موزیکال بوده و نمای صحنه آن و جایگاه تماشاچیان و نورپردازی محیط، تجربه ای فراموش نشدنی برای هر شخصی رقم خواهد زد. متاسفانه سفر ما به پلوودیو در فصل زمستان بوده و ما شانس حضور در این کنسرت ها را پیدا نکردیم اما پس از دیدن محل آمفی تئاتر و تاریخ باشکوه آن، دوست داریم تا برگشته و روزی در یکی از کنسرت های این محل حاضر شویم. این نمایش ها به زبان ساده، بسیار تماشایی و دیدنی هستند.



بهترین مراکز خرید در سنتوزای سنگاپور

مراکز خرید سنتوزای سنگاپور
جزیره سنتوزا در سنگاپور با سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری ای مثل یونیورسال استودیوز، بیشتر به عنوان محلی برای تفریح شناخته شده است و نسبت به منطقه داون تاون که دارای مجموعه ای از مگامال ها و خرده فروشی های مختلف است رقیب خوبی برای خرید به حساب نمی آید اما در این جزیره هم مراکز خرید مختلفی وجود دارد که تعدادی از آن ها ارزش بازدید و خرید را دارند. می خواهیم بهترین مراکز خرید سنتوزای سنگاپور را به شما معرفی کنیم
وایوو سیتی (Vivo City)
شاید وایوو سیتی در خود جزیره سنتوزا نباشد ولی دروازه ای برای ورود به سنتوزا به حساب می آید. وایوو سیتی بزرگ ترین مرکز خرید در کل سنگاپور است به همین دلیل هر چیزی را که برای خرید تصور کنید می توانید در زیر سقف این مرکز خرید آن را پیدا کنید. این مرکز، سینمایی بزرگ، آمفی تئاتر، زمین بازی برای کودکان، گالری های هنری و تعداد زیادی کافه و رستوران دارد. اگر می خواهید به این مرکز بروید بهترین راه این است که اول در آن خریدهای خود را انجام دهید و سپس در بخش جنوبی آن سوار بر اسکای ترین شده و به جزیره سنتوسا بروید. وایوو سیتی هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.
مجموعه Quayside Isle
Quayside Isle  مجموعه اس از رستوران ها، کافه ها و مغازه هایی است که درست در کنار خلیج سنتوسا قرار دارد. با این که بیشتر مردم برای رستوران ها و کافه هایی که چشم انداز پانورامایی زیبایی از مارینا دارند به اینجا می آیند اما این محل گزینه های خرید مناسبی هم دارد. این مرکز در خلیج سنتوسا در لبه شرقی جزیره قرار دارد و برای رسیدن به آن می توانید از اتوبوس های رایگانی استفاده کنید که هر روز مسافران را به اینجا می آورند. این مرکز هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا نیمه های شب باز است.
فروشگاه سیلوسو پونت (Siloso point)
اگر به یکی از سواحل زیبای سنتوسا بروید و بعد متوجه شوید که با خود حوله یا دمپایی نیاورده اید چه می کنید؟ مرکز خرید سیلوسو پونت محلی است که می توانید در آنجا هر وسیله ای که برای شنا نیاز دارید مثل عینک شنا، حوله، لباس شنا، دمپایی و … را پیدا کنید. در بسیاری از سواحل معروف جنوب شرقی آسیا می توانید این فروشگاه ها که در کنار ساحل قرار دارند را پیدا کنید. سنتوزا با این که نسبت به دیگر سواحل معروف این ناحیه کمی متفاوت است اما یکی از معدود محل هایی است که وسایل مربوط به شنا در آنجا فروخته می شود. حتی اگر همراه خود همه چیزهای لازم برای شنا را هم آورده بودید ولی باز هم به این فروشگاه سر بزنید چون وسایل بازی های ساحلی آن واقعا جذاب هستند. این فروشگاه در وسط ساحل سیلویو قرار دارد و برای رسیدن به آن می توانید به راحتی سوار بر اتوبوس های رایگانی شوید که در دور این جزیره رفت و آمد می کنند.  این فروشگاه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است.منبع : تور سنگاپور ارزان
راک شاپ (The Rock Shop)
اگر به هتل هارد راک در سنتوسای سنگاپور بروید می توانید بازدید کوتاهی به فروشگاه راک شاپ داشته باشید. از این فروشگاه می توانید تی شرت های برند، کلاه و همه سوغاتی های این شهر را تهیه کنید. این فروشگاه هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ باز است.



از تقابل تضادها در سنگاپور تعجب می کنید!2

•    تقابل جشنواره های محلی و رویدادهای بین المللی
در روزهایی که مصادف با یکی از جشن های محلی یا رویدادهای بین المللی است، شهر در کل شبانه روز به خواب نرفته و سرشار از هیجان است. از آنجایی که در سنگاپور افرادی از ملیت های مختلف زندگی می کنند، شاهد برگزاری انواع جشنواره ها و فستیوال ها در این شهر هستیم و به طور همزمان رویدادهای متنوع بین المللی مانند مسابقات اتوموبیل رانی (Grand Prix Season) به میزبانی این کشور برگزار می شود. نخستین سری مسابقات شبانه فرمول ۱ با عنوان(bash Amber Lounge) نیز از دیگر رویدادهای بین المللی است که به میزبانی سنگاپور انجام می شود. از سوی دیگر در این شهر، انواع جشنواره های سنتی به ویژه در محله چینی ها و هندی ها برگزار شده و شما با حضور در این رویدادها می توانید نظاره گر انواع سنت های شرقی، خیابان های تزئین شده و رقص نور و رنگ فانوس های تزئینی در جشنواره هایی مانند سال نوی چینی یا جشنواره دیوالی (Deepavali) هندوستان باشید. برای درک بهتر این زیبایی ها به شما حضور در فستیوال های سرشار از گل، رنگ، موسیقی و ادویه هندی محله و بازار موسوم به (sprawling bazaars) در محله هندی ها یا رقص نور و آتش بازی های مربوط به جشنواره های چینی در محله چینی های سنگاپور را توصیه می کنیم.
•    تقابل طبیعت و سازه های مصنوعی
علی رغم توسعه و رشد بیش از حد و روند مدرنیزه شدن سنگاپور، هنوز مناطق زیبای طبیعی و بکر در این کشور وجود دارد که می تواند پاسخگوی علائق عاشقان طبیعت باشد. در سفر به سنگاپور می توانید به تالاب کرانجی (Kranji Marshes) که بزرگ ترین تالاب این کشور محسوب می شود رفته و از این محیط زیبا که نماسازی و تدارک دیدن آن برای یک محیط گردشگری طبیعی در سال ۱۹۷۰ میلادی طراحی شده لذت ببرید. در این محل یک مرکز نگهداری و پناهگاه پرندگان وجود دارد که در آن بیش از ۱۷۰ گونه مختلف از پرندگان و حشرات زندگی می کنند. یکی دیگر از گزینه های مناسب برای طبیعت گردی در سنگاپور، سفر با قایق های سنتی به جزیره (Pulau Ubin) است که یکی از دو روستای سنتی سنگاپور در آن قرار دارد. در سنگاپور همچنین تعداد زیادی باغ های زیبا و متنوع وجود دارد و به همین دلیل به این شهر، شهر باغ ها گفته می شود. در سنگاپور شما می توانید ضمن حضور در باغ های زیبا و دارای آب نماهای فوق العاده، از پس زمینه حیرت آور آسمان خراش ها و معماری مدرن لذت برده و  شاهد باغ داری و پرورش گل و گیاه در بین جنگلی از آسمانخراش ها باشید.
•    تقابل خرید سنتی و چانه زدن با دستفروش ها و خرید از برندهای معتبر جهانی
نام سنگاپور با خرید و بازار و مراکز خرید پیوند خورده و شما در این کشور با طیف وسیعی از فروشنده ها رو به رو می شوید. در سفر به سنگاپور شما می توانید با مراجعه به خیابان (Bugis) انواع اجناس را با قیمت بسیار ارزان در حد ۵ دلار سنگاپور (حدود ۳ و نیم دلار آمریکا) تهیه کنید. انواع بدلیجات، تی شرت و … در این بازار به فروش می رسد. در محله حاجی لن نیز (Haji Lane) انواع وسایل الکترونیکی،  بوتیک های مختلف و فروشگاه های پوشاک، با ارائه اجناس ارزان قیمت گزینه خوبی برای خرید محسوب می شوند. شما با همراه بردن مقداری پول می توانید از این خیابان خریدهای شگفت انگیز و خوبی داشته باشید.اگر هم در سنگاپور در پی خرید از برندهای مشهور جهانی مانند شانل، گوچی ، پرادا و … هستید، می توانید با مراجعه به مرکز خرید خلیج مارینا (Marina Bay Sands) نمایندگی انواع برندهای جهانی را پیدا کرده و از آن ها خرید کنید. برخی از فروشگاه های این منطقه با بهترین فروشگاه های پاریس رقابت می کنند و مطمئنا اسباب رضایت شما را برای خرید فراهم خواهند کرد.گزینه دیگر پیشنهادی برای شما به ویژه وقتی که با محدودیت زمانی برای خرید رو به رو هستید، مراجعه به مراکز خرید و مال های فراوان موجود در خیابان اورچارد  (Orchard Road) است که شما می توانید کیسه خریدتان را از انواع برندهای مشهور یا خرید از فروشگاه های عادی پر کنید.منبع : تور سنگاپور ارزان
سنگاپور با دارا بودن موارد متضاد فراوانی، دارای جاذبه هایی بسیار زیبا از اضداد بوده و می تواند مقصدی ایده آل برای هر گردشگر محسوب شود. تقابل جشنواره های محلی و رویدادهای بین المللی، طبیعت و فناوری، سنت و مدرنیته ، از این کشور گزینه ای ایده آل برای سفر ساخته است. تنها مشکل پیش روی شما در سفر به سنگاپور این است که بازدید خود را از کجای آن شروع کنید که با خواندن مطالب گوناگون از این کشور زیبا این مشکل نیز حل شدنی است.



از تقابل تضادها در سنگاپور تعجب می کنید!

سنگاپور دارای مساحتی حدود ۷۱۹ کیلومتر مربع بوده و علی رغم ابعاد بسیار کوچک، در این جزیره ترکیبی جذاب از دیدنی های مختلف مانند یک سمفونی هنری در برابر شما قرار خواهد گرفت.در این کشور طیف وسیعی از آثار از جمله مدارس قدیمی تا معماری های مدرن، از غذاهای خیابانی و دست فروش ها تا رستوران های بسیار سطح بالا و بین المللی، همه و همه موجب ارائه طیف وسیعی از خدمات به شما خواهند شد. مناظر زیبای طبیعی که شبیه به تصاویر کارت پستال ها هستند و آسمان خراش ها و ابنیه فوق مدرن، هر کدام دارای جذابیت های خاص خود بوده که می تواند هر گردشگری را به شوق بیاورد. در این یادداشت به معرفی پنج  عامل جذاب در این کشور که می تواند سبب شگفت زدگی شما شود، می  پردازیم
•    تقابل دست فروشان محله های قدیمی و رستوران های فوق مدرن
یکی از مهم ترین دلایل مشهور بودن سنگاپور به داشتن رستوران مشهور، علاقه بیش از حد مردم این کشور به غذا است. در این کشور تنها غرفه خیابانی ارائه غذا در دنیا وجود دارد که موفق به کسب یک ستاره از مرکز میشلین (Michelin) شده است که رستوران های برتر جهان را رده بندی می کند. این مرکز عرضه غذای خیابانی با نام (Tai Hwa) در کوچه کرافورد Crawford Lane قرار داشته و در آن انواع نودل و فراید رایس با سس سویا در بهترین کیفیت ارائه می شود. در این رستوران خیابانی همچنین غذایی به نام  (bak chang ) ارائه می شود که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. ( نوعی دامپلینگ یا مومو که غذای سنتی چینی است و به شکل لقمه های پیراشکی مانند تهیه شده که داخل آن با گوشت، مرغ، سبزیجات و ادویه پر شده و به صورت سرخ شده یا بخار پز مصرف می شود – مترجم ) در این محله انواع دست فروش ها به ارائه غذاهای خیابانی خوشمزده و بسیار متنوع می پردازند که طرفداران بسیاری دارد و گردشگران هیچ گاه مزه این غذا را از ذهنشان بیرون نخواهند کرد.در نقطه مقابل این رستوران های خیابانی ارزان قیمت و البته با کیفیت،  رستوران های بین المللی و بسیار معتبری نیز در سنگاپور وجود دارند که یکی از مشهورترین آن ها با نام (Mod-Sin)  به سرپرستی سرآشپز مشهور یعنی (Willin Low) در سراسر جهان شناخته شده است. در رستوران (Wild Rocket) این سرآشپز با ترکیب غذاهای محلی مانند لاکسا (laksa ) که نوعی سوپ نودل با شیره پر ادویه نارگیل است و تکنیک های اروپایی به ترکیبی ایده آل از غذاهای خوشمزه رسیده است.
رستوران (Corner House) در باغ گیاه شناسی سنگاپور (Gastro-Botanica) که یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو محسوب می شود، از دیگر رستوران های مهم و مشهور شهر محسوب شده و می تواند تجربه ای متفاوت از صرف غذا برایتان رقم بزند. چرا که شما طعم خوش را در کنار زیبایی و سرسبزی محیط در کنار یکدیگر تجربه خواهید کرد.منبع : قیمت تور سنگاپور
•    تقابل معماری مدرن آسمان خراش ها و معماری سازه های سنتی
تضاد بین معماری پیشرفته و مدرن آسمان خراش های شهر و بخش تاریخی و قدیمی آن، بسیار دیدنی و فراموش نشدنی است. برای تجربه و مشاهده معماری مدرن و امروزی؛ گشتی در محله  (Raffles) زده و از ترکیب آسمان خراش هایی که در هر سمت مشاهده می کنید، لذت ببرید. ساختمان ۴۳ طبقه (Ocean Financial Centre) و همچنین بلندترین سازه موجود در سنگاپور یعنی (hotel Swissotel The Stamford) دو نمونه از مشهورترین آسمان خراش های سنگاپور محسوب می شوند.
کمی آن سوتر در محله تاریخی شهر، معماری تاریخی و سنتی آن شما را به کتاب های تاریخی و گذشته باشکوه این سرزمین برده و فرصتی ایده آل برای عکاسی و تصویربرداری از خانه ها و مغازه هایی که حداکثر در دو طبقه ساخته شده اند، فراهم می کند. مناطقی مانند محله (Joo Chiat)، جایی که معماری خاص چینی های موسوم به (Peranakan) نگه داری و محافظت می شود یا گردش در منطقه (Tiong Bahru) فرصت ایده آلی برای دین معماری سنتی و آثار پیش از دوران جنگ را در برابر چشمان شما قرار داده و حتی در این محل می توانید وسایل نقلیه مربوط به سال ۱۹۲۰ میلادی را پیدا کنید. در این محل، بخش تاریخی و ویژه نیروی هوایی و نیروی دریایی در کنار خیابان بندی تمیز و زیبا، هر بیننده ای را مسحور می کند.