دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

متاسفانه اینکه در این بازار چنین اتفاقی بیوفتد بسیار محتمل است، ولی با رعایت چند نکته ساده احتمال افتادن چنین اتفاقی به مراتب کمتر می شود.


    1 ممکن است چه اتفاقاتی بیوفتد؟
    2 چطور از کلاهبرداری جلوگیری کنم؟
    

ممکن است چه اتفاقاتی بیوفتد؟

    پر احتمال ترین موضوع گرفتن پول بیش از حد بابت یک سیستم مداربسته است. در این حالت شما بابت محصولی که ارزشی مشخص دارد به مراتب بیش از ارزش آن پول داده اید.
    یکی از احتمالات دیگرکه در مرکزفروش دوربین مداربسته ممکن است مواجه شوید  متعهد نماندن فروشنده یا مجری به خدمات پس از فروش است. شاید در ابتدا این موضوع مهم به نظر نرسد اما خدمات پس از فروش تجهیزات مداربسته یا حفاظتی بخش بسیار مهمی از محصول را شامل می شود.
    دادن مشاوره جهت دار نیز روش دیگری که ممکن است منافع شما را به خطر بیاندازد. در این صورت فروشنده تنها محصولی را به شما معرفی می کند که در راستای منافع خود است یا طراحی سیستم را به نحوی انجام می دهد که اجرای آن سود بیشتری را عایدش کند.

چطور از کلاهبرداری جلوگیری کنم؟

با داشتن کمی اطلاعات اولیه قبل از رفتن به مراکز فروش دوربین مداربسته میتوانید احتمال چنین اتفاقاتی را به مراتب کمتر کنید. در انتخاب خود سعی کنید طبق مراحل زیر عمل کنید:

    از خرید جنس متفرقه دوری کنید: استعلام قیمت بیشتر تجهیزات متفرقه تقریبا غیر ممکن است. کشور تولید کننده و اطلاعات فنی این محصولات نیز معمولا به صورت اشتباهی به شما داده می شود. این موضوع باعث خواهد شد شما مبلغی به مراتب بالاتر از ارزش واقعی محصول پرداخت کنید.
    از فروشنده خود لیست قیمت بخواهید: گرفتن لیست قیمت در مرحله اول شما را مطمئن می کند که این محصول را دقیقا به قیمتی می خرید که بقیه مشتریان این شرکت میخرند. از طرف دیگر این کار به شما امکان انتخاب محصولات بیشتر و کسب اطلاعات دقیقتر در مورد محصول را می دهد.
    مدل دوربین را در اینترنت جست و جو کنید: برای به دست اوردن اطلاعات دقیقتر در رابطه با محصول مدل آن را در اینترنت جست و جو کنید. در رابطه با محصولات برندهای معتبر این کار همیشه به دریافت حجم بالایی از اطلاعات منجر خواهد شد. در رابطه با محصولات متفرقه احتمالا شما نهایتا با تعدادی وبسایت داخلی برخورد خواهید کرد.
    از فروشگاه ها یا شرکتهای معتبردر مراکز فروش دوربین مداربسته خرید کنید: اعتبار یک سرمایه است که صاحب آن به راحتی آن را به ریسک نخواهد انداخت. شرکت ها یا فروشگاه های معتبر تلاش بیشتری برای پایبند بودن به تعهدات خود می کنند پس با وجود اینکه شما هزینه بالاتری را برای دریافت خدمات از آنها پرداخت می کنید، اما از طرفی خدمات پس از فروش بهتری هم دریافت می کنید.
    پیش از گرفتن مشاوره کمی اطلاعات عمومی در رابطه با سیستم مداربسته به دست آورید: گرفتن مشاوره از فروشنده شاید نتواند دقیقا نیاز شما را برطرف کند. همیشه این احتمال وجود خواهد داشت که فروشنده به شما مشاوره ای جهت دار بدهد، پس سعی کنید قبل از گرفتن مشاوره حتما اطلاعات خود را نیز افزایش دهید.

مراکز خرید استانبول

استانبول اسمش با مد و خرید گره خورده و همیشه در لیست پر‌طرفدار‌ترین مقاصد خرید دنیا‌ست. از یک طرف بازار‌های سنتی و اغلب تاریخی پر از اجناس رنگارنگ که تماشای آن‌ها ساعت‌ها سر‌پا نگه‌تان می‌دارد؛ از فرش‌ها و قالی‌های ترک گرفته که مهم‌ترین سوغات استانبول‌اند تا زیور‌آلات، ظروف مسی و برنجی، قوری و قهوه‌جوش و قلیان و البته شیرینی‌های وسوسه‌انگیز ترکی. از طرف دیگر مراکز خرید استانبول با دنیای مدرنشان که بهشت عاشقان مد و لباس است؛ خیابان استقلال که شانزلیزه‌ی استانبول است و پر از بوتیک‌های شیک با پوشاک اروپایی و ترک، در کنار کلی مراکز خرید بزرگ دیگر مثل جواهیر، فروم و کانیون که سرزمین برند‌های خوش‌نام و دوست‌داشتنی‌اند و اغلب در فصل‌های حراج استانبول تخفیفات خوبی دارند. شاید یکی از سوال‌هایتان این باشد که برای خرید کردن در استانبول چقدر پول نیاز است؟ باید بدانید خرید کردن در استانبول هم می‌تواند خیلی گران باشد و هم ارزان و معقول؛ همه چیز بستگی به حجم خرید شما و انتخاب مرکز خریدتان دارد؛ در بعضی از مراکز خرید استانبول می‌توانید برندهای ارزان‌تر مثل اچ‌اندام را پیدا کنید یا از تولیدات خود ترکیه خریدهایی با قیمت مناسب انجام دهید. اما به همان نسبت هم می‌توانید اجناس گران و لوکس خریداری کنید. البته نکته مهم سفرتان به استانبول این است که وسوسه‌ی خرید کردن رهایتان نمی‌کند؛ پس بیشتر مواظب جیب‌هایتان باشید . یک تور ترکیه بگیرید و آماده خرید از مراکز زیر شوید .
جواهیر
بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا که بیش از صد برند جهانی محبوب، از پوشاک و جواهرات گرفته تا اسباب‌بازی و رستوران، در آن شعبه دارند. این مرکز خرید شش‌طبقه در قلب شهر واقع شده و دسترسی راحتی دارد اما معماری‌اش کمی پیچیده و گیج‌کننده است؛ بهتر است قبل از رفتن، نگاهی به نقشه‌ طبقات و مغازه‌ها در وب‌سایت این مرکز خرید بیندازید. برند‌های آشنایی مثل بنتون، آدیداس، اسپریت، کانورس، دبنهامز، لیوایز، زارا، مانگو و ماسیمو‌دوتی در جواهیر شعبه دارند. البته برند‌هایی مثل دیور، بربری و دی‌اند‌جی را اینجا پیدا نمی‌کنید. ساعت کار جواهیر بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.
کانیون
گران اما بی‌نظیر؛ بوتیک‌های کانیون لوکس و گران‌قیمت‌اند اما نظیرشان را در مراکز خرید دیگر شهر پیدا نمی‌کنید؛ برند‌هایی مثل بانانا‌ریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن‌تیلور فقط اینجا شعبه دارند و البته رستوران‌های گرانی که در شهر رقیب ندارند. معماری خاص و زیبای این مرکزخرید چهار طبقه، یک جایزه‌ معماری مهم هم برده و آن را حسابی معروف کرده. کانیون، سینمایی کروی‌شکل در میانش دارد که معمولا فیلم‌های مهم روز را نمایش می‌دهد. این مرکز خرید همیشه در فصل حراج خرید استانبول حضور فعال دارد و می‌توانید لباس‌های مارک‌دار دلخواهتان را در حراج‌‌های آن با قیمت‌های کمتری بخرید.
فروم استانبول
گر به دنبال خرید‌های به‌صرفه هستید، فروم جایی است که همیشه چند تا از برند‌هایش تخفیف خورده‌‌ند؛ کافی است به قسمت (Promotions) وب‌سایتش سر بزنید تا حراج‌ها و پیشنهادات دیگر برندهای مختلف که مرتب تغییر می‌کنند را ببینید. برند‌های متوسط مثل اچ‌اند‌ام و ماوی را اینجا می‌توانید پیدا کنید. در ضمن، یک نمایندگی بزرگ آی‌کیا هم به این مرکزخرید چسبیده. برای بچه‌ها هم سرگرمی‌های بی‌نظیری مثل ژوراسیک پارک و یک آکواریوم بزرگ با کلی جانوران آبزی دیدنی وجود دارد و همین‌ها فروم را به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول برای خانواده‌ها تبدیل کرده. ساعت کار فروم استانبول از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.
اولیویوم
می‌شود گفت اولیویوم یک حراجی بزرگ در استانبول است؛ اجناسی که کم کم دارند از گردانه‌ مد خارج می‌شوند با قیمتی بسیار مناسب در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. اینجا می‌توانید پوشاک فصل گذشته‌ی بهترین برند‌های جهانی را با تخفیف‌های عالی بخرید. البته اولیوم یک مرکز خرید مدرن و بزرگ است و در محله‌ زیتون‌بورنو قرار گرفته و ۱۱۸مغازه، ۶ سالن سینما، یک سالن تئاتر، یک سالن بولینگ بزرگ و چندین رستوران و کافه‌‌ خوب دارد.
خیابان استقلال
خیابان استقلال را اگر نبینید، مثل این است که در پاریس باشید و به شانزلیزه سر نزنید. استقلال، معروف‌ترین خیابان شهر به طول ۳ کیلومتر که از میدان پر‌جنب‌و‌جوش تقسیم شروع می‌شود و دو طرف آن پر از کافه، رستوران، بوتیک‌های خوش‌آب‌و‌رنگ و البته مهمترین مراکز خرید استانبول است. انتهای خیابان هم حال‌و‌هوای دلچسبی دارد؛ مغازه‌هایی که ساز‌های قدیمی می‌فروشند، نقاشانی که آثار‌شان را حراج می‌کنند و لباس‌های دست‌دوز رنگارنگ. استقلال بهترین جا برای خرید همزمان با پیاده‌روی، گردش و خوش‌گذرانی است؛ یک جورهایی می‌شود گفت خیابان استقلال جزء دیدنی‌های استانبول هم حساب می‌شود و بی‌دلیل نیست که آخر هفته‌ها حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می‌کنند. با همه‌جور وسایل نقلیه‌ عمومی هم می‌توانید به میدان تقسیم برسید و بدون آنکه متوجه گذر زمان بشوید، تا انتهای خیابان استقلال را قدم بزنید و از مراکز خریدش دیدن کنید.
شما هم از خاطرات تور ترکیه خود و مراکز خرید خوبی که پیدا کردید بگویید .

ای سی یو چیست ؟

آموزش تعمیرات ECU
ای سی یو چیست؟
در نظام آفرینش با این نظم بیکران کلیه موجودات خلقت همگی بر اساس یک نظم مشخص کار میکنند که انسان با یادگیری و فهم این نظم ساخته های دست خود را بر اساس این نظم شکل میدهد ،در این رابطه یک خودرو که ساخته ی دست بشر است تشکیل شده از مواد و اجزاء مختلف که همگی بر اساس نظم کنار یکدیگر قرار می گیرند تا به شکل پیوسته و امروزی بتوان از آن استفاده کرد ، در خودروهای امروزی سنسورها پالسهایی را به ایسیو ارسال می کنند و پس از دریافت بر روی دیتاها از طریق الگوریتم های خاص پردازش می کنند و اطلاعات پردازش شده برای عملگرها ارسال می شود ، این اعمال همگی در کسری از ثانیه انجام می شود.
حال شاید در ذهنتان این سوال ایجاد شود که سنسور چیست ؟
-    سنسورها کیت های انژکتوری هستندکه هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ،به ECU در درک بهتر شرایط موتور کمک می کند. سنسورهای مهم خودروهای انژکتوری عبارتند از : سنسور دور یا RPM، سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP، سنسور دریچه گاز یا TPS، سنسور دمای آب یا CTS، سنسور دمای هوا ATS، سنسور اکسیژن یا لاندا، سنسور ضربه و ...
اجزای ecu
این مینی کامپیوتر نیز مانند سایر کامپیوترها دارای CPU، حافظه و قابلیت برنامه ریزی است. در داخل ECU دو نوع حافظه وجود دارد :
-    حافظه موقت که با قطع برق از بین میرود اما مجددا قابل بازیابی است. حافظه موقت شناسایی استپ موتور، دنده ها و عملکرد موتور و محاسبات لحظه ای برای تنظیمات آنی را به عهده دارد و  معایب موقت و دائم سیستم انژکتور را در خود نگهداری می کند.
-    حافظه دائم  مانند سیستم عامل و Setup  در کامپیوتر های PC است و با قطع برق از بین نمی رود اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نیست و ECU  را غیر قابل استفاده می کند.حافظه دائم شامل جدول به نام Look up table  است که به تعداد سنسور های موجود در سیستم موتور، سطر و ستون دارد. در این جدول مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانسECU در هر دور و بار موتور مشخص شده است. هر چقدر دقت این جدول بیشتر باشد دقت عملکرد ECU بیشتر خواهد بود.
تعمیرات ECU
ساختار پیچیده خودروهای امروزی و استفاده از عناصر هوشمند مانند پردازنده های سریع و دقیق الکترونیکی، سنسورها و عملگرهای الکتریکی، کار تعمیر و خدمات پس از فروش را برای خودروسازان دچار تحولی جدی کرده است؛ به گونه ای که دیگر نمی توان بدون وجود دستگاه عیب یاب چنین خودروهایی را تعمیر و عیب یابی کرد. آشنایی با نحوه عیب یابی و اشکال زدایی یک سیستم انژکتوری از ضروریات اولیه ای است که هر تعمیرکار باید از آن اطلاع داشته باشد. شرکت پارسیان صنعت خودرو با کادر مجرب تعمیرات حرفه ای ای سی یو را با پیشرفته ترین ابزار کار ونرم افزارهای روز دنیا در کوتاهترین زمان به شما آموزش می دهد.
آموزش تعمیرات ECU
در خودروهای انژکتوری، ecu نقش یک کنترل کننده پیچیده الکترونیکی را بازی می کند، به گونه ای که هر لحظه، اطلاعات خودرو را از سنسورهای مختلفی که به آن متصل است، نظیر سنسور دور موتور و سنسور دمای آب موتور دریافت کرده و سیگنال های مناسب را به خروجی هایی مانند انژکتورها و کویل اعمال میکند. عیب یابی چنین مجموعه پیچیده ای بدون ابزارهای الکترونیکی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار سخت و مشکل است.  به همین منظور، کلیه قطعات الکترونیکی که در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، دارای یک خروجی هستند که در صورت ایجاد عیوب احتمالی، سیگنالی را به کنترل کننده مرکزی یا ecu ارسال می کنند. ecu پس از دریافت سیگنال خطا، دو کار انجام می دهد؛ یعنی با وجود عیوب گزارش شده، بهترین روش را برای ادامه کار موتور انتخاب کرده و سپس این عیوب را در قالبکدهای خطا یا DTC به دستگاه عیب یاب گزارش می دهد و همزمان چراغ عیب یاب را برای آگاهی راننده روشن می کند. بنابراین در اغلب موارد، عیوب ایجاد شده در سیستم را عناصر الکترونیکی داخل ecu تولید کرده و به پردازنده مرکزی ecu گزارش می دهند و در واقع عیب یاب فقط  گزارشات یا کدهای خطای ارسال شده را  به تعمیرکار ارائه می دهد و بدین ترتیب تعمیرکار به راحتی می تواند با مشخص شدن عیب خودرو به تعمیر آن بپردازد.

خاصیت editable spline

تری دی مکس
در این متن  خاصیت editable spline  , را در تری دی مکس برسی می کنیم.

با در دست داشتن این خاصیت ,قادر می باشیم که spline  ,را به صورت دستی ویرایش نماییم و از sub object  هایی همانند, vertex  , segment  , spline  برای اعمال تغییرات لازم استفاده نماییم .

زمانیکه ,shape  را به قابلیت editable spline  , تبدیل می کنیم ,دیگر به پارامترها و قابلیتهای اصلی شی دسترسی نخواهیم داشت و نمی توانیم از آنها بهرهمند شویم.

با استفاده از sub object  ها می توانیم تغییراتی را بر روی spline  ایجاد نماییم و اعمالی را به کمک کنترل کننده هایی که در داخل editable spline  در اختیار ما قرار گرفته اند روی قسمتهای مختلف در sub object  ها مختلف اختصاص بدهیم.

به طور مثال با گرفتن کلید shift  از روی keyboard  و drag  کردن  ,می توانیم یک segment  را کپی کنیم.

در داخل editable spline  از دو rollout  , rendering  و interpolation  بهرمند می باشیم که توضیحات لازم را درباره آنها در فصول گذشته ذکر کرده ایم.

از طریق چهار روش قادر می باشیم که shape  یاspline  را به editable spline  تبدیل نماییم.

اولین روش ؛ در داخل محیط شی را خلق می کنیم , در صورتیکه شی مورد نظر را انتخاب کرده باشیم و کلیک راست کنیم , می توانیم از منو نمایان شده گزینه convert to  را انتخاب و بعد گزینه convert to editable spline  را بر گزینیم.

روش دوم؛با رفتن در panel modify  شی انتخاب و با کلیک راست کردن بر روی کادر stack  , گزینه editable spline  را انتخاب می کنیم.

روش سوم؛ در این روش modifier   را به شی اختصاص می دهیم.

با رفتن در panel modify  شی, از منویmodify list  , modifier edit spline  را انتخاب و به شی مورد نظر اختصاص می دهیم.

روش چهارم ؛ زمانیکه در panel shape  قرار گرفته ایم , گزینه start new shape  را غیر فعال می کنیم, از این لحظه هر shape  را که خلق می کنیم به shape  قبلی attach  می شود و با انجام این عمل یک objcet را در محیط ایجاد می کنیم و دیگر به پارامترهای اصلی ,تک تک shape  ها دسترسی نخواهیم داشت و با رفتن در Panel modify  ,نرم افزار بهصورت اتوماتیک شی را به editable spline  تبدیل می کند.

چنانچه که گفته شد , در نرم افزار modifier  به نام editable spline  موجود می باشد .

زمانیکه از این modifier  استفاده می کنیم , قابلیتی دراختیار ما قرار می گیرد و          می توانیم پارامترهای basic  , shape  را ذخیره نماییم که در این صورت به پارامترهای اصلی شی دسترسی پیدا می کنیم و می توانیم به صورت همزمان کنترل کنندهای edit spline  را نیز در اختیار داشته باشیم.

در صورتیکه ,وقتی شی را convert  می کنیم ,پارامترهای اصلی شی از بین می روند و دیگر در دسترس ما قرار نمی گیرند.

گزینه editable spline  با گزینه edit spline  از لحاظ پارامتر , با همدیگر تفاوتی ندارند , تنها تفاوتشان این است که در گزینه edit spline  به پارامترهای اصلی شی نیز دسترسی داریم.

این قابلیت در نرم افزار موجود می باشد که می توانیم sub object  ها را کپی کنیم , بدین ترتیب که, با رفتن در یکی از sub object  ها به طور مثال ,segment  و انتخاب یک segment  از شی مورد نظر بعد با فعال کردن یکی از ابزار transform  , مثلا move  در چنین شرایطی با نگه داشتن کلید shift  و drag  کردن , می توانیم از segment  انتخابی کپی را ایجاد کنیم.

در صورتیکه گزینه connect  را از sub object  , segment   فعال کرده باشیم , وقتی کپی را از segment  انتخابی ایجاد می کنیم , می توانیم مشاهده کنیم که ارتباطی بین spline  اول و spline  کپی شده ایجاد می شود.

به همین صورت , با رفتن در sub object spline   و انتخاب spline  مورد نظر , با فعال کردن گزینه به طور مثال move  , و گرفتن کلید shift  ,قادر می باشیم از spline  مورد نظر کپی بگیریم.

نکته مهم این است که از vertex  ها نمی توانیم در داخل sub object   کپی را ایجاد نماییم و با گرفتن کلید shift این عمل صورت نمی پذیرد.

Rollout  اول در editable spline  بعد از دو rollout  , rendering و interpolation  که در فصلهای قبلی اطلاعات لازم درباره آنها را ذکر کرده ایم , کادر selection  می باشد که سه حالت vertex  , segment  , spline  را در اختیار ما قرار می دهد.

به کمک این sub object  ها می توانیم , روی سطح spline  ویرایشی را انجام دهیم و spline  را مورد عمل edit  قرار دهیم.

 

گزینه اول vertex  می باشد, vertex  ها نقاط روی قوسها شی می باشند و تانژانت ها را تعیین میکنند , بدین معنا که نقاطی را که بر روی قوسها قرار گرفته اند را مشخص می کنند و اطلاعات مختص به تانژانت ها را در داخل خود قرار داده اند و به handle  های موجود بر روی vertex  , tangent  گفته می شود.

Vertex  ها مقادیر تانژانت را در داخل خودشان ذخیره کرده اند و نقاطی هستند که بر روی قوسها قرار گرفته اند.

Segment  ها از ارتباط بین vertex  ها ایجاد شده اند و ارتباط بین دو vertex  را بر قرار می کنند.

گزینه بعدی spline  ها می باشند که به ترکیب یک تعداد segment  مرتبط  ,یک spline گفته می شود.

از طریق چند روش, sub object  ها در اختیار ما قرار می گیرند , یکی از طریق کادر stack که با باز نمودن (  +  )به sub object  ها دسترسی پیدا می کنیم و روش دیگر استفاده از کلید های 1 و 2 و 3 از روی keyboard  می باشد .

با استفاده از rollout selection  نیز می توانیم , sub object  ها را انتخاب نماییم.

 همچنین با رایت کلید کردن بر روی نمای فعال و با استفاده از  quad menu  , sub object  ها در دسترس ما قرار میگیرند.

با فعال کردن گزینه top level  از quad menu  می توانیم sub object  ها را غیر فعال کنیم .

 روش دیگری که می توانیم sub object  ها را غیر فعال کنیم, به طور مثال با گرفتن کلید 2 از روی keyboard  , segment  ها فعال می شوند ,چنانچه مجددا کلید 2 را فعال کنیم , sub object  از حالت فعال خارج می شود.

بدین ترتیب , با تکرار همان عدد , sub object  غیر فعال می شود.

با خلق یک shape  در نمای مورد نظر و تبدیل آن به editable spline  , sub object های

در اختیار ما قرار می گیرند , با انتخاب sub object  ,vertex  به پارامترهای موجود در این قسمت دسترسی پیدا می کنیم.

با انتخاب دو vertex  از شی مورد نظر و با استفاده از کارد name selection set  , نامی را برای vertex  های انتخابی در نظر می گیریم , بدین ترتیب , selection set  را ایجاد     می کنیم.



به کمک گزینه copy , قادر هستیم , selection set  را کپی و در داخل shape  دیگر آن را paste  کنیم.

با خلق shape  دیگری در داخل محیط و با رفتن در panel modify  , shape اولی و انتخاب sub object  vertex  , گزینه کپی را فعال می کنیم و از پنجره نمایان شده select set  را انتخاب می کنیم , زمانیکه در panel modify  , shape  دومی می رویم با فعال کردن sub object vertex  و انتخاب گزینه paste  , می توانیم مشاهد نماییم که, selection set  , شی اولی بر روی شی دومی paste  می شود.

پس توسط دو گزینه copy ,paste   می توانیم انتخابهایی که به کمک  selection set  تنظیم کرده ایم را کپی کنیم و به اشیا دیگر در داخل صحنه انتقال دهیم, این انتقال بر اساس شماره vertex  صورت می پذیرد, بدین معنا که هر کدام از vertex  ها ,شماره ای را به خودشان اختصاص می دهند و اعمال کپی و paste  بر روی شماره های vertex   اتفاق می افتد و نرم افزار حین انجام این عمل , شماره vertex  ها را به شی دیگر انتقال می دهد و  همچنین قادر می باشیم , شماره vertex  را نیز مشاهد نماییم.
با انتخاب نقطه ای , نرم افزار ,موقعیت و شماره آن vertex  را برای ما نمایش میدهد.

گزینه بعدی luck handles  می باشد, توسط این گزینه می توانیم تانژانتهایی که روی حالتهای Bezier  و Bezier corner  هستند را به صورت همزمان با همدیگر حرکت دهیم.

زمانیکه یک vertex  را انتخاب می کنیم , با استفاده از تانژانها (مماسها)و handle  های موجود بر روی vertex  و با drag  کردن handle  ها , می توانیم تغییراتی بر روی vertex  ایجاد کنیم و تغییر فرمی بر روی spline  اعمال نماییم .

وقتی گزینه luck handles  را فعال میکنیم, می توانیم ,تانژانهای vertex  های انتخابی را به صورت همزمان و هم جهت تحت تاثیر عملdeform  قرار دهیم و زمانی این اتفاق صورت می  پذیرد که , نقاط مورد نظر روی حالتهای  Bezier  یا Bezier corner  قرار گرفته باشند.

با فعال کردن گزینه alike  , می توانیم تغییر فرمی بر روی , handle  های و تانژانتهای  شبیه به هم ایجاد کنیم.
با فعال کردن گزینه  all  , در واقع نرم افزار تمام نقاط انتخابی را deform  می کند هم نقاطی که روی حالت Bezier  هستند و هم نقاطی که به حالت Bezier corner          می باشند و تمام handle  ها را به صورت یکسان حرکت می دهد و تحت تاثیر عمل deform  قرار می دهد. در ادامه باز هم در مورد تری دی مکس خواهیم گفت .

آنتی اسکالانت چیست

آنتی اسکالانت ماده ای شیمیایی که در پاک سازی و از بین بردن مواد شیمیایی سخت شده که برروی غشاهای  تصفیه آب و...  استفاده می شود و تقریبا به شکل حلال عمل می کند. این کلمه از ریشه Scaling گرفته شده و anti scalingکه یعنی ضد پوسته پوسته شدن یا ضد سخت شدن. آنتی اسکالانت در دستگاه های اسمز معکوس مانند دستگاه های آب شیرین  کن دریایی کار برد دارد. به دلیل وجود نمک های محلول در آب ورودی به سیستم های تصفیه آب به روش اسمز معکوس  و ایجاد گرفتگی و رسوب در روزنه های میکرونی پلی آمید ممبران های اسمز معکوس، و اصطلاحا پدیده scaling به وجود می آید. از جمله موادی که روی غشای پلی آمید ( ممبرین) رسوب می کنند، می توان به کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم(SrSO₄) اشاره کرد. رسوبات سیلیکا (SiO₂) و فلوراید کلسیم (CaF) کمتر متداول هستند و لیکن مشکل ساز می‌باشند بدون روش های جلوگیری از رسوب، ممبران های اسمز معکوس (RO) و میزان دبی عبوری از بین المان های ممبرین در نتیجه رسوب بخشی از نمک های محلول دچار گرفتگی خواهند شد.
دستگاه اسمز معکوس
این دستگاه ها دارای غشائی می باشد که به مرور زمان و پس از مدتی در اثر عبور نمک ها هنگام تصفیه مواد معلق ،املاح و مواد میکروبی دیگر برروی دیواره آن جرم گرفته و تصفیه شیمیایی و فیزیکی آن به درستی عمل نمی کند ومنجر به مخدوش شدن دستگاه ،کاهش خروجی آب و افزایش مصرف انرژی، بالارفتن املاح محلول  مصرفی در آب یا همان TDSآب  می گردد . این ماده شیمیایی در صورتی که از جنس اصل تهیه گردد براحتی این مشکل را رفع کرده و باعث تمیز کردن این غشا یا به زبان دیگر فیلتر مابین می گردد.  که این کار با تزریق  برروی ممبران این دستگاه ها انجام می شود. فرآیند رسوب گذاری و سفت شدن ممبران  همیشگی است بهمین دلیل استفاده همیشگی از این ماده شیمیایی  بسیار مهم و ضروری است و یکی از اشتباهات رایج شست وشوی مداوم آن است که باعث می شود مواد ریز نوک تیز محلول و موارد دیگر موجود در بین غشاها آسیب وارد نماید.ولی با استفاده از این ماده این مشکل براحتی حل می شود.
عملکرد آنتی اسکالانت
 نحوه عملکرد آنتی اسکالانت یا همان ماده ضد رسوب زا به شکل مختل کردن انباشت تولیدرسوب است به این صورت که ایم ماده شیمیایی در بدنه و ساختار شیمیایی خود باعث کاهش سرعت واکنش  قلیائی می گردد و همچنین مقدار سرعت ته نشینی یون های فلزی محلول در آب را کند می کند.مقدار تزریق انواع آنتی اسکالانت وابسته به مواردی  مانند میزان خروجی آب،میزان برگشت پذیری سیستم به حالت اول،مقدار دما، PHآب ورودی،نوع چیدمان ممبران  است. و تقریبا به مقدار یک تا شش پی پی ام .

پمپ لوارا

پمپ لوارا3SV07از جنس فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل بوده و دارای هفت پروانه و به صورت عمودی از نوع طبقاتی می-باشد. پمپ آب عمودی لوارا در جهت جابجایی مایعات بدون بار و پاکیزه، سامانه افزایش فشار، آبیاری، آب گلیکوک و آشامیدنی، تصفیه آب، صنایع غذایی، تهویه هوا و گرمایش و سامانه شستشو کاربرد موثری دارد. از دیگر مصارف  پمپ لوارا دیگهای بخار، بوستر پمپ¬ های آبرسانی، آتش¬نشانی، آبیاری، سیستم های ریورس اسموز و آب شیرین کن ها است. از ویژگی های مهم پمپ آب لوارا ایجاد کاهش مصرف برق و کاهش اشغال فضا می¬ باشد. بدین لحاظ در فضاهای تاسیساتی و موتورخانه ها کاربردی موثر را از خود نشان می دهد. پمپ آب لوارا سری SVاز دو جزء الکتروموتور و پمپ تشکیل شده که قسمت مربوط به پمپ آب آن تماما از استیل L316 یا اصطلاحا نگیر بوده و شامل پروانه ها، شفت، دیفیوزر و پوسته می گردد و تمام قطعات استیل دارای جوش لیزری می باشند. استیل بودن پمپ آب Lowara باعث ایجاد مقاومت بالایی در برابر رسوبات و خورندگی می شود. لذا عمر مفید قطعات این پمپ آب، استفاده و خرید پمپ مذکور را برای مصرف کننده مقرون به صرفه می کند.  پمپ لوارا مایع را از یک سطح به سطح دیگر با افزایش فشار و بازدهی به مقدار مورد نیاز انتقال می دهد تا بر اثرات ترکیبی اصطکاک، جاذبه و بهره برداری غلبه کنند. با وجود تعدد  وسیع پمپهای در دسترس 80% پمپ های مورد استفاده در صنعت، پمپ های یک مرحله ای مکش انتهایی هستند. در ضمن این نوع پمپ آب عمودی به دلیل تعدد پروانه ها قادر به ایجاد فشارهای بسیار بالایی می باشد. الکتروموتور پپمپ لوارا با دور 2900 RPM فعال می شوند و کلاس حفاظتی 55IP را دارا می باشند و همچنین کلاس عایق بندی پمپ آب لوارا F می باشد. دور موتور در این الکتروپمپ آب عمودی، آنها را در زمره پمپ های متناوب قرار می دهد. یعنی استفاده از پمپ لوارا عمودی به صورت دائم کار همانند الکتروپمپ های 1450 RPM توصیه نمی شود. تکنولوژی بالایی که در ساخت پمپ Lowaraبه کار رفته کارکرد آنها را بسیار نرم و بی صدا کرده و این پمپ ها را در زمره پمپ های پر مصرف قرار می دهد. دمای مایع مورد استفاده در پمپ آب لوارا 20- درجه سانتیگراد الی 120+ درجه سانتیگراد می باشد. اگر درصدد جایگزینی مناسب جهت این نوع پمپ آب هستید از برندهای گراندفوس، پنتاکس، سائر، ابارا، داب، کالپدا، پدرولا می توانید بهره ببرید.