دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

۱۰ ایده مفید جهت غرفه سازی نمایشگاهی

حضور در نمایشگاه ها مقوله مهمی برای برند های مختلف محسوب می شود چرا که بهترین فرصت جهت نمایش کالاها و محصولاتشان است. اما نکته ی بسیار مهم  جهت موفقیت در یک نمایشگاه داشتن غرفه نمایشگاهی خوب و خلاقانه است چیزی که در نمایشگاه های ایران کمتر شاهد آن هستیم.
در این مقاله هیجان انگیز همراه باشید تا بببینید که چه ایده غرفه سازی برای داشتن غرفه های نمایشگاهی جذاب به شما پیشنهاد می کنیم:
 
طراحی ساده ی دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی
برای طراحی غرفه های نمایشگاهی نیازی نیست تا خیلی سخت و پیچیده فکر و عمل کنید. گاهی ایده هایی ساده برترین ایده ها هستند به شرط آن که فکر شده و منطقی باشند.
استفاده از رنگ های مناسب در طراحی غرفه ی نمایشگاهی
از جمله مسائلی که در جذابیت غرفه های نمایشگاهی بسیار تاثیر گذار است استفاده درست و به جا از رنگ ها است.
توجه به هارمونی رنگ در طراحی غرفه های نمایشگاهی
در طراحی غرفه های نمایشگاهی باید به این نکته توجه کرد که این غرفه ها نباید خوانایی خود را از دست بدهند. لازم نیست که همه کالاها و محصولات خود را به نمایش بگذارید. این کارسبب میشود  تا غرفه شما بی دلیل شلوغ شود و باعث سر در گمی بازدید کنندگان میگردد.
 از رنگ های گرم در طراحی دکوراسیون داخلی غرفه ها استفاده کنید
استفاده از رنگ های گرم در طراحی غرفه های نمایشگاهی باعث می شود که بازدید کنندگان بیشتری جذب غرفه شما شوند. البته باید بدانید که این رنگ های گرم را باید در کنار رنگ های خنثی مثل طیف های مختلف رنگ خاکستری کار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
استفاده از کف سازی های متفاوت و خلاقانه
اگر مساحت غرفه شما کم است، بهتر است خیلی از استند ها و قفسه ها استفاده نکنید تا مسیر های عبور و مرور را مختل نکنید. اکثر محصولات و کالاهایتان  را روی دیوار ها به نمایش در بیاورید و  از کف سازی های خلاقانه برای راهنمایی بازدید کنندگان استفاده کنید.
استفاده از استند های مدرن و خلاقانه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی
ایده غرفه سازی دیگری که در جذابیت غرفه های شما تاثیر گذار است استندها و قفسه هایی است که به وسیله آن ها لوازم و محصولات خود را عرضه می کنید. بهتر است این استند ها و قفسه ها شکلی مدرن و خلاقانه داشته باشند و به گونه ای باشد که مانع دید بازدید کنندگان نشود، راهنمای آن ها باشد و محصولات را به بهترین شکل ممکن نشان دهد.
از فضاهای باز و بسته  در ساخت غرفه استفاده نمایید
برای این که بازدید کنندگان بیشتری را به غرفه خود جلب کنید می توانید با طراحی خود حس کنجکاوی آن ها را بیشتر کنید. طراحی غرفه ای که فضاهای دور تا دور آن بسته است و فقط یک ورودی خلاقانه دارد می تواند جالب و هیجان انگیز باشد.
محصولات، بهترین ایده غرفه سازی
شما حتی می توانید با استفاده از خود محصولات و کالاهای غرفه های نمایشگاهی خود را طراحی کنید. با این روش هم ماهیت اصلی غرفه را نشان خواهید داد و هم محصولات تان را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارید.
از رنگ های تیره برای جذب بیشتر مخاطبین استفاده کنید
اگر می خواهید تا غرفه ای متمایز تر از بقیه داشته باشید می توانید از رنگ های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی خود بهره ببرید و آن را با رنگ های گرم تزئین کنید.حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که این کار نباید بر روی دیده شدن محصولات شما تاثیر منفی بگذارد.


اثرطراحی دکوراسیون فروشگاه در جذب مشتری

طراحی دکوراسیون فروشگاه امروزه، نقش بسیار گسترده‌ای در جذب مشتری و میزان فروش دارد. امروزه فروشگاه‌های بزرگ در جذب بیشتر مشتری با داشتن ویترین‌های جذاب‌تر و زیباتر با هم به رقابت می‌پردازند. در طراحی دکوراسیون فروشگاه یک دکور خوب و حرفه‌ای و همچنین نور پردازی مناسب بیش از هر چیزی در جذب مشتریان مؤثر هستند. بنابراین با طراحی مناسب و صحیح دکوراسیون فروشگاه و نیز نورپردازی و استفاده از کنتراست رنگ‌ها با توجه به نوع محصول فروشگاه می‌توان مشتریان را به داخل فروشگاه جذب کرد.
دکوراسیون یک فروشگاه اولین مکان برای جذب و جلب مشتری به سمت خرید محصول می باشد شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد قصد خرید کیف ، کفش و... را نداشته اید ولی به محض دیدن ویترین و دکوراسیون داخل فروشگاه و جذب شدن به داخل فروشگاه، آن جنس را خریداری نموده اید. بنابراین جلوه دهی و زیبا سازی ویترین، طراحی داخلی و نماهای فروشگاه ها و مغازه های شما باعث جلب مشتری بیشتر و فروش بالاتر محصولات می گردد و می توان گفت به نوعی یک بازاریابی ویژه نیز محسوب می گردد.
طراحی دکوراسیون فروشگاه اولین و بهترین راه بازاریابی محصولات شماست
طراحی داخلی جهت دکوراسیون فروشگاه خود را بنحوی انتخاب کنید که با محصولات شما همخوانی داشته باشد اینکار یکی از روش های جلب بیشتر خریدار خواهد شد.استفاده از طرح ها و المان هایی که به شکل نو و جدید در طراحی فروشگاه و دکوراسیون آن باعث خواهد شد خریداران را به خود جذب کرده و وارد فروشگاه شما شده و اجناس شما راببیند هرچند قصد خرید اولیه نداشته باشند ولی با کشیده شدن به سمت فروشگاه از محصولات شما دیدن و باعث خرید کردن آنها گردد اینکار یکی از روش های بازاریابی مدرن می باشد.
استفاده از متریال خوب و مستحکم نیازیک طراحی دکوراسیون است باید به نحوی باشد با برداشتن اجناس و بازبینی آنها توسط مشتری دکور خراب نشود و از استحکام قابل قبولی برخودار باشد نحوه جاگذاری  قفسه ها و قرارگیری اجناس در فروشگاه شما باعث به شکلی باشد که مشتری براحتی بتواند همه وسایل و محصولات داخل را ببیند نوردهی وقرار وسایلی که اندازه کوچکتری دارند در مسیرهای نزدیک تر و قرار دادن محصولات در نماهای دورتر یکی از اصول صحیح قرارگیری وسایل در داخل فروشگاه می باشد.دکور شما باید متناسب با اندازه فروشگاه شما باشد چناچه دارای فروشگاه کوچک می باشید به هیچ وجه از دکوراسیون و میزها و قفسه های بزرگ استفاده نکنید اینکار علاوه بر فضاگیری امکان آزادی و گردش در داخل مغازه و فروشگاه شما را می گیرد همچنین چناچه فروشگاه بزرگی دارید نباید از میزهاو قفسه های کوچک استفاده کنید زیرا اینکار باعث خالی جلوه دادن فروشگاه شما از اجناس می باشد و مشتری تمایلی به خرید از فروشگاه با محصولات کم و محدود ندارد باید به شکلی تنوع وجود محصولات فروش شما در دید مستقیم مشتری باشد اینکار علاوه بر قرارگیری نمونه هایی از اجناس در دکور در داخل فروشگاه نیز الزامی است.
طراحی دکوراسیون فروشگاه
در طراحی دکوراسیون فروشگاه تأثیر رنگ اثر عمیقی در ذهن مشتریان می‌تواند بگذارد و همچنین استفاده از رنگ‌های مناسب و هماهنگ در سقف، دیوار و کفپوش می‌تواند فضای متفاوتی را به مشتریان القا کند و توجه مشتری را به خود جلب کند. در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه هماهنگی و تطابق آن با ماهیت کار و حرفه شما ارتباط مستقیمی دارد؛ بنابراین باید به نکات کلیدی و ریز توجه زیادی شود. در کنار فروشگاه‌ها و اصناف جذابی که افراد روزانه از کنار آنها می‌گذرند بسیار مهم است که طراحی خاص فروشگاه شما قابلیت رقابت با دیگر فروشگاه‌ها را داشته باشد و حتی از هم صنف‌های خود جلو بزند. طراحی دکوراسیون باید به گونه‌ای باشد که باعث سردرگمی مشتریان نشود و نیز بهترین فضا را برای نمایش محصولات ایجاد کند.در طراحی دکوراسیون فروشگاه خود  نوپردازی را حتما رعایت کنید. زیرا نورپردازی یکی از مزیت های اصلی در خرید بیشتر محصول است تهویه مناسب نیز باید در طراحی رعایت گردد زیرا درنظر داشته باشید وقتی تعداد زیادی مشتری برای خرید محصول به فروشگاه می آیند اگر طراحی دکوراسیون و چیدمان به نحو مناسبی نباشد افراد تمایل خود را جهت خرید از دست می دهند.منبع : دکوراسیون فروشگاه
سعی کنید تنوع را در دکوراسیون و طراحی داخلی فروشگاه خود حفظ کنید درنظر داشته باشید تکرار وداشتن یک فروشگاه با دیزاین ثابت در مدت زیاد باعث دلزدگی خریدار می گردد مشتریان دائمی شما بعد از گذشت مدتی وقتی یک دیزاین و دکور رادر فروشگاه شما ببینند کمتر دقت به همه وسایل می کنند و یا کم کم رغبت آمدن به آنجا را از دست می دهند.

انواع استند فروشگاهی

تبلیغات فروشگاهی نقش زیادی در راهنمایی خریدار در هنگام خرید دارد که در چندین سال اخیر با رشد چشمگیر به یکی از مهمترین فعالیتهای تبلیغاتی تبدیل شده است. بنابراین بسیاری از فروشگاهها برای نشان دادن محصول خود به طراحی استند فروشگاهی نیاز دارند تا با جلوه دادن هر چه بهتر محصولات به جذب مشتری بپردازند. از این رو طراحی این استند فروشگاهی باید به صورت کاملا تخصصی انجام گیرد تا تأثیر مثبت خود را بتواند بر روی خریدار داشته باشد. بنابراین استندهای فروشگاهی می‌توانند نمایش، جایگیری و عرضه محصولات را در هر مکانی به صورت مطلوب فراهم ‌آورند. این استندها با توجه به ابعاد و اندازه فضای مورد نظر ساخته می‌شوند و می‌توانند در دکوراسیون فروشگاه مانند مغازه موبایل بازگوکننده تبلیغات برند خاصی باشند.
استندها می‌توانند به صورت مدرن یا کلاسیک طراحی شوند و براساس نوع قرارگیری در فضا به اشکال متفاوتی ساخته شوند که به نوعی تبلیغات محسوب می‌شود.منبع : استند نمایشگاهی
استندهای فروشگاهی با استفاده از طرح و لوگوی شرکت و با استفاده از نکات فنی گرافیکی می‌توانند مشتری را به سوی خود جذب کنند. طراحی استندهای فروشگاهی می‌تواند به صورت رومیزی برای ارائه محصولات کوچک باشد که معمولا در صندوقها یا پیشخوان فروشگاهها برای نشان دادن محصولات کوچکی مانند شوینده، لوازم التحریر و غیره می‌باشند. استندها دارای انواع مختلف از جمله استند تبلیغاتی، استند نمایشگاهی می‌باشند که در محیطهای داخلی و یا فضای باز استفاده می‌شوند. استفاده از استندفروشگاهی باعث دید بازتر برای عموم مردم می‌شود و به جهت زیبایی ظاهری و سبک بودن برخی از آنها قابلیت حمل و نقل را دارا می‌باشند. بنابراین استندها برای معرفی تجارت کسب و کار به ویژه در نقطه خرید (pop) کاربرد دارد. تبلیغات در نقطه خرید که در فروشگاهها و محلهای خرید صورت می‌گیرد روز به روز اهمیت آن بیشتر می‌شود. روشهای مختلفی برای نمایش محصولات در نقطه خرید وجود دارد که یکی از بهترین نمونه‌های آن استفاده از استندهایی با جنس کارتن پلاست است. استفاده از این نوع استندها دارای مزیت هزینه پایین نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی دارد؛ علاوه بر این در معرض نمایش تعداد زیادی از مشتریان قرار می‌گیرد که با طراحی مدلهای فوق‌العاده توسط شرکت‌ها به عنوان گویاترین و مقرون به صرفه ترین ابزارهای تبلیغات فروشگاهی محسوب می‌شوند.

راهنمای چگونگی عصب کشی

هدف این روش نجات دادن یک دندان است که به شدت آلوده شده است. همانطور که موسسه ملی بهداشت آن را توصیف می کند ، یک دندانپزشک اقدام به حذف باکتری ها و بافت مرده  و یا  در حال مرگ را از داخل دندان می کند.
تکنیک های مدرن و تکنولوژی به عصب کشی کمک کرده اند تا این  فرآیند درمان  نسبتا راحت انجام شود که  اغلب نیاز به بیش از یک یا دو ملاقات به دندانپزشک یا ندشته باشید.
چه درمانی لازم است؟
معمولا،عصب کشی زمانی توصیه می شود  که یک عفونت عمیق در دندان وجود دارد. پالپ داخل دندان می تواند به علت آسیب یا به علت حفره شدیدی که بوجود می آید و درمان نمی شود آلوده به باکتری شود. بدون درمان، عفونت می تواند به اندازه ای  شدید شود  که منجر به عصب کشی یا  برداشتن دندان  شود. اگر دندانپزشک شما این درمان را توصیه کرده است، در اینجا یک راهنمای گام به گام از آنچه که می توانید در طول و بعد از عمل انتظار داشته باشید را در اختیارتان می گذاریم.

راهنمای گام به گام چگونگی عصب کشی
عصب کشی اساسا یک فرایند چهار مرحله ای است. درمان معمولا در  بیش از دو ملاقات دندان پزشکی انجام می شود.
دندانپزشک با استفاده از یک سوزن، بیهوشی موضعی را انجام می دهد تا دندان را بی حس کند. شایع است که وقتی سوزن وارد بدن می شود، کمی حس سوزن سوزن در جایی که سوزن آمپول وارد می شود احساس می شود. بعد از اینکه دندان بی حس می شود، دندانپزشک ممکن است یک سد دندان ایجاد کند، یک ورقه ی کوچک از لاستیک که دندان را جدا می کند تا در طی مراحل جراحی  تمیز و خشک بماند .منبع : فوق تخصص لثه
دندانپزشک شما پس از استفاده از ابزار بسیار کوچک مانند یک مته کوچک برای دسترسی به داخل دندان، با ایجاد یک سوراخ در قسمت بالای دندان، دندان را جراحی و عصب کشی میکند.
هنگامی که محفظه کاملا تمیز و خشک می شود، جراح دندانپزشک آن را پر می کند. برای پر کردن آن اغلب از مواد لاستیکی مانند gutta percha  استفاده می شود.

ویژگی سمعک های هوشمند

سیستم میکروفن جهت دار جهت حذف صداهای جانبی
سیستم میکروفن جهت دار برای دریافت صداهای روبرو و حذف صداهای جانبی مزاحم طراحی شده است. این سیستم منجر به بهبود درک گفتار در محیط های پرسروصدا می شود.
کاهش نویز دیجیتال
این سیستم سیگنال های شنوایی را که حاوی نویز ناخواسته است را شناسایی و حذف می کند و منجر به افزایش نسبت گفتار به نویز می شود.
کاهش نویز ناگهانی و ضربه
این ویژگی نویزهای بلند و ناگهانی مثل صدای بلند برخورد دو شئ را حذف می کند و سبب راحتی شنیداری می شود.
ویژگی های یادگیری و کاهش تنظیمات دستی
سمعک های هوشمند دارای ویژگی یادگیری می باشند که این ویژگی برای آنها این امکان را فراهم می آورد که تمایلات یا ترجیحات شما را فرا گیرند. با وارد کردن تنظیمات کنترل صدا و برنامه برای محیط های شنیداری خاص، سمعک با شناسایی مجدد همان محیط می تواند به ایجاد این تغییرات به صورت خودکار مبادرت نماید. با گذشت زمان، نیاز به تنظیمات دستی کاهش می یابد.
ذخیره اطلاعات یا Data logging
ذخیره اطلاعات یکی از ویژگی هایی است که به ذخیره اطلاعات و همچنین ترجیحات شما برای برنامه ها، سطح صدا و ویژگی های دیگر در مورد محیط شنیداری می پردازد که در آن سمعک استفاده شده است. این اطلاعات همچنین می تواند در جلسات بعدی ملاقات در اختیار ادیولوژیست قرار گیرد. ادیولوژیست شما از این اطلاعات با ارزش برای سفارشی کردن و تنظیم دقیق تر سمعک استفاده خواهد کرد.
کاهش نویز باد
اگر چه کاربرد این ویژگی نسبتا مشخص است اما کاهش صدای باد می تواند دنیای متفاوتی را برای کسانی به وجود آورد که زمان زیادی را صرف سرگرمی های خود در بیرون از منزل می نمایند. کاهش صدای باد یک فناوری پیشرفته در سمعک ها است که تاثیر وزش باد را بر شنوایی میکروفن ها تشخیص داده و از آن جلوگیری و یا آن را کاهش می دهد.
سمعک های هوشمند وایرلس یا بلوتوث دار
سمعک های هوشمند وایرلس علاوه بر داشتن ویژگی های سمعک های هوشمند، مجهز به بلوتوث و پردازش شنوایی دو گوشی نیز می باشند
سازگاری با بلوتوث
سازگاری با بلوتوث یکی از ویژگی های بی سیم است که سمعک اغلب از طریق یک دستگاه واسطه امکان اتصال به تلفن همراه و دستگاه های دیگر دارای فناوری بلوتوث را دارد. تکنولوژی بلوتوث دارای توانایی بهبود نسبت سیگنال به نویز و حذف فیدبک از میکروفون می باشد زیرا سیگنال از میکروفون عبور کرده و به طور مستقیم وارد پردازنده سمعک می گردد.
پردازش شنوایی دو گوشی
پردازش شنوایی دو گوشی اشاره به ارتباط بی سیم یک جفت سمعک با یکدیگر دارد. این فن آوری از توانایی مغز برای پردازش اطلاعات دریافتی از هر دو گوش تقلید می کند و به افزایش درک گفتار می انجامد. به علاوه، این ویژگی اغلب برای حفظ عملکرد همزمان سمعک ها (مانند تغییر از برنامه 1 به 2 به صورت همزمان) و یا برای جریان سیگنال های شنوایی از یک سمعک به سمعک دیگر استفاده می شود.
این ویژگی سمعک هوشمند چه مزایایی در دنیای واقعی دارد ؟
تصور کنید که در یک رستوران شلوغ در حال صرف شام با دوستان خود می باشید. صداهای زیادی از اطراف شنیده می شوند مثل صدای به هم خوردن ظروف، صدای صحبت و خنده از میزهای دیگر و صدای شتاب و عجله ی پیشخدمت.
شما سمعک جدید خود را زده اید و مشغول گوش دادن به صحبت های یکی از دوستان خود هستید. سمعک شما به طور همزمان سر و صدای ضربه هایی مانند صدای برخورد ظروف (نویز ضربه) و غژغژ سیستم تهویه هوا (نویز دیجیتال) را کاهش می دهد، صدای مردم در میزهای پشت شما (سیستم میکروفون جهت دار) را حذف می کند و اطلاعات مربوط به محیط شنیداری را برای نگهداری تنظیمات (ذخیره اطلاعات) ذخیره می نماید.
این سمعک ها همه این وظایف را به طور خودکار انجام می دهند و این در حالی است که سیگنال های گفتار دوستتان را نیز تقویت می کند و شما با آرامش از شنیدن و درک گفتار لذت می برید.

مزایا و معایب فایروال نرم افزاری و سخت افزاری

فایروال چیست؟
فایروال ها اصولا در غالب یک برنامه و یا یک دستگاه سخت افزاری قلمداد می شود که از دستیابی غیر مجاز و یا غیر قانونی سایر کاربران به شبکه و یا سیستم کامپیوتری جلوگیری بعمل می آورد.فایروال عموما به منظور افزایش ایمنی پورت ها اقدام به غیر فعال نمودن سایر پورت ها کرده و از سو استفاده سایر مهاجمان به اطلاعات ضروری جلوگیری می کند.باید بدانید که با افزایش میزان پورت ها متعاقبا امنیت سیستم کاهش می یابد.علاوه بر فایروال های سخت افزاری ، فایروال های نرم افزاری مختلفی توسط شرکت های گوناگون عرضه شده اند که در ادامه به بررسی مزایا و معایب نرم افزاری و سخت افزاری فایروال های خواهیم پرداخت.
 مزایا و معایب فایروال های سخت افزاری
فایروال های سخت افزاری دارای سیستم عامل مجزایی بوده و به طور مستقل عمل می نمایند ، این فایروال ها بسیار جامع و کامل بوده و نسبت به فایروال های نرم افزاری امنیت بیشتری دارند ، همچنین نکته دیگری که درباره فایروال های سخت افزاری حائز اهمیت است که این فایروال ها تنها منحصر به یک سیستم نبوده و تمامی شبکه را تحت پوشش خود قرار می دهد.فایروال های سخت افزاری مضاف بر مزایای خود دارای معایب زیادی هستند که از جمله این معایب می توان به راه اندازی دشوار و هزینه گزاف نسبت به فایروال های سخت افزاری اشاره نمود ، گرفتن فضای بیش از حد جهت نگهداری کابل ها و عدم کارکرد با مودم های Dialup دو نمونه دیگر از معایب فایروال های سخت افزاری می باشند.
مزایا و معایب فایروال های نرم افزاری
فایروالهای نرم افزاری در امر بروزرسانی بسیار ساده و روان بوده وعمل بروزرسانی را به راحتی انجام می دهند ، همچنین این فایروال ها مستقلا می توانند نصب شوند به علاوه فایروال های نرم افزاری در غالب یک پکیج ارائه می گردند که این پکیچ شامل آنتی اسپم و آنتی ویروس می باشد.این فایروال ها بر روی تمام این سیستم ها اعم از کامپیوترهای شخصی و سرورها مورد استفاده قرار می گیرند و روی هرگونه سیستم عاملی قابل استفاده هستند اما با تمام این مزایا باید برای تمام سیستم های کامپیوتری به طور جداگانه نصب شوند و این امر برای کاربران زمان گیر خواهد بود ، علاوه بر این وابستگی فایروال نرم افزاری به سیستم عامل در زمان های حساس و بحرانی ممکن است مشکل ساز شود و حتی ممکن است غیر فعال کردن این فایروال نیز سیستم را دستخوش مشکلات جبران ناپذیری نماید همچنین فایروال نرم افزاری از پردازنده و مموری خود سیستم برای انجام عمل پردازش استفاده می کند.منبع : ای تی قیمت
مقایسه فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری
 فایروال های سخت افزاری نسبت به فایروال های نرم افزاری بسیار سریع تر هستند و معمولا بار ترافیکی را تحت کنترل قرار می دهند ، فایروال های سخت افزاری از فایروال های نرم افزاری بسیار امن تر بوده و این امر بدین سبب است که این نوع فایروال دارای سیستم عاملی مجزا بوده اما فایروال های نرم افزاری نسبت به فایروال های سخت افزاری کاربران را متحمل هزینه کمتری می نمایند به علاوه فضایی را اشغال نمی کنند و کاربران برای نصب آن به دانش خاصی نیاز نخواهند داشت.