دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

سه فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل برای هر پرس و جو متفاوت است

سه فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل برای هر پرس و جو متفاوت است، خبر جالبی که دیروز یکی از کارمندان گوگل آن را اعلام کرد و تصور خیلی از افراد را نسبت به سئو تغییر می دهد.

شب گذشته Gary Illyes در پاسخ به سوالی که از او در مورد سه فاکتور اصلی در رتبه بندی گوگل اعلام شده بود، اعلام کرد: "من نمی توانم سه فاکتور اصلی را به شما بگویم. اما می توانم بگویم که این سه فاکتور کاملا وابسته به پرس و جویی است که کاربران انجام می دهند و نتایجی که بدست می آید بر اساس این سیگنالهاست."

همچنین آقای جان مولر، در این باره توضیح داده است که این الگوریتم به این دلیل بوجود آمده تا گوگل بتواند نتایج مرتبط را به کاربران نمایش دهد. توضیح جان مولر به این صورت است: "این الگوریتم برای این بوجود آمده که بتواند نتایج مرتبط را به کاربران نمایش دهد، همه چیز متفاوت است. انتخاب فاکتورها تفکری کوتاه مدت نسبت به سئو است."

همچنین Illyes اضافه کرده است که لینک ها دیگر فاکتور اصلی نیستند و بسیاری از نتایج صدر گوگل لینک ورودی ندارند. او برای مثال به نتایج گوگل در کلمات کلیدی طولانی تر اشاره کرده است و گفته است میلیون ها نتیجه در گوگل وجود دارند که در رتبه اول هستند و لینک ورودی ندارند، میلیاردها جستجو در روز انجام می شود و بر روی این نتایج کلیک می شود (در حالیکه لینک ورودی ندارند)

برخی از نتایج گوگل ممکن است خیلی جدید یا خیلی مبهم باشند، تنها به دلیل اینکه لینک ورودی ندارند دلیل نمیشود که گوگل آنها را در رتبه مناسب نمایش ندهد. فاکتورهای محتوایی همواره در بین 3 فاکتور اصلی رتبه بندی گوگل هستند و گوگل به دنبال نمایش نتایج مرتبط به کاربر است. جان مولر اضافه کرد، این چیزی است که گوگل سعی می کند همواره آن را انجام دهد.

در واقع گوگل، فاکتورهای مربوط به سئو را بر اساس کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند تعیین می کند و برای هر عبارت، فاکتورها متفاوت هستند. به عنوان مثال وقتی اسم یک محصول جستجو می شود، در صفحات فروشگاه های اینترنتی مختلف اطلاعات یکسانی از همان محصول وجود دارد و توضیحات آنها با هم مشابه است و حتی در برخی از مواقع ممکن است توضیحات مربوط به محصول بسیار کم باشد. در چنین مواردی فاکتورهای اندازه گیری گوگل برای رتبه بندی متفاوت است و همچنین برای مواردی که صفحات مرتبط اخبار منتشر می شوند، فاکتورهای دیگری لحاظ می شود و وزن فاکتورها با هم فرق دارند.

این اتفاق بسیار جالبی است که می تواند جذابیت سئو را افزایش دهد و چالش های بیشتری در مورد سئو ایجاد کند، بخصوص اینکه در چنین حالتی افرادی نتیجه بهتری در گوگل خواهند گرفت که استراتژی داشته باشند.

منبع : استاد رضا شیرازی

مبانی کانه ارایی : سنگ شکن ھای اولیه


در سنگ شکن های فکی عمل خرد کردن سنگ توسط نیروی فشاری و برشی که به وسیله دو فک صاف و موج دار که یکی ثابت و دیگری متحرک است اعمال می شود انجام می گیرد. سنگ شکن های فکی بر اساس ابعاد دهانه ورودی معرفی می گردند. نسبت خردایش این سنگ شکن 2 الی 3 می باشد.یک سنگ شکن فکی از قسمتهای زیر تشکیل شده است :
• دستگاه مولد قدرت
• بدنه
• اجزای انتقال قدرت
• فک ها – میله کششی و فنر
• وسیله تنظیم دانه بندی محصول

سنگ شکنهای فکی به صورت دو تیپ مهم و اصلی دسته بندی شده اند:
•    (Single toggle) نوع تک بازوئی
•    (Double toggle or Blake crusher) نوع دو بازوئی

در نوع تک بازویی حرکت فکها به طرف جلو وعقب و بالا و پایین می باشد و بدلیل اینکه حرکت به آرامی صورت می گیرد فشار بر روی فکها کمتر از نوع بازویی دوبله می باشد و نسبت دهانه تغذیه آن نیز کوچکتر می باشد و برای سنگهای سخت مورد استفاده قرار می گیرد. در نوع دو بازوئی حرکت در فکها بصورت نوسانی و به طرف عقب و جلو است و برای سنگهای سخت و خیلی سخت مورد استفاده قرار می گیرد. دهانه تغذیه نسبت به نوع تک بازوئی بزرگتر و فشار در بین فکها بیشتر خواهد بود.

 سنگ شکن ژیراتوری :

از سنگ شکن ژیراتوری معمولا بعنوان سنگ شکن اولیه در تاسیسات بزرگ ودر مواردی که ظرفیت و احتمالا نسبت خرد کنندگی بیشتر از سنگ شکن های فکی مورد نظر باشد استفاده می شود و معمولا در مدارهای باز مورد استفاده قرار می گیرد.منبع : سنگ شکن سوپریور
قیمت – سرعت - مدت کار مفید - ظرفیت - قدرت و ضریب خرد کنندگی آن نسبت به سنگ شکن فکی بیشتر و لرزش و فرسایش آن کمتر می باشد. این سنگ شکن از یک بدنه ثابت مخروطی شکل و یک هسته میانی که حرکتی ژیراتوری (حرکتی دورانی در حول محوری که خود جابجا می شود) دارد تشکیل شده است.مواد مورد نظر در فاصله بین بدنه ثابت و متحرک خرد می شود.

انواع فیدرها

این دستگاه جهت انجام عملیات تغذیه مواد خطوط به صورت سیستماتیک طراحی شده و دارای قابلیت تنظیم دریچه خروجی برای کنترل ابعاد محصول نهایی می باشد که در انواع و تناژ مختلف در خطوط تاسیسات مواد معدنی نصب و راه اندازی می شود.
انواع فیدرها:
1-   فیدر سیلودار
2-   فیدر شاطونی: فیدرشاتونی (سه محوره – چهار محوره ) Reciprocating Feeder
3-   فیدرگریزلی : فیدرکوهی
4-   فیدر تسمه ای  Belt Feeder
 فیدر
فیدرها جهت تغذیه بار ورودی خطوط فراوری مواد فله صنعتی و خطوط سنگ شکن و دانه بندی موادمعدنی، شن و ماسه کوهی و رودخانه ای، و در ابعاد و ظرفیت های متفاوت در انواع فیدرهای ویبراتوری، گریزلی، فیدرشاطونی، نواری و... و با سیلوهای تغذیه و ذخیره سازی، بنا بر سفارش مشتری تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.
مشخصات فیدر گریزلی
   جایگزینـی مناسب برای فیدر زنجیـری و فیدر شاطـونی در کارخانه های سیمـان و معـادن با سنگ های بزرگ
   دارای سیستم گریزلی در قسمت خروجی بار جهت افزایش ظـرفیت
   دارای سیلـوی با ظرفیت بالا
   دارای سیستم تنظیم دامنه ارتعـاش، جهت تعیین ظرفیت بار توسط دو شفت فولادی لنگ
   استفاده از ورق های فولادی ضد سایش در بدنه و سینی کف
فیدر شاطونی جهت تفذیه خطوط فرآوری مواد معدنی با مصالح درشت و رطوبت دار بکار رفته و دارای سینی با حرکت رفت و برگشت قابل تنظیمی است که امکان تغذیه مناسب مصالح حجیم و مرطوب به تجهیزات بعدی سنگ شکن را فراهم می سازد.
فیدر زنجیری دارای ساختمان بسیار قوی و مقاوم در برابر فشار و خردایش است که جهت انتقال سنگهای بزرگ به سنگ شکن اولیه ساخته شده است و قدرت بالا، کفشکهای ضد سایش، ظرفیت بالا، عدم توقف در زیر بار و تغذیه یکنواخت از محاسن این نوع فیدر است.
  مشخصات  و امتیازات فیدر زنجیری
   قابلیت تنظیم بار خروجی با تغییر سرعت زنجیر
   مناسب جهت تغذیه مصالح سنگین و حجیم


آموزش ماساژ تایلندی


این نوع ماساژ با نیرو و فشار انجام می شود و در اغلب موارد دردناک است به همین دلیل با توجه به نظر دریافت کننده ماساژ، میزان فشار و کشش را تنظیم کنید  همچنین  ماساژ دهنده ¬باید دارای گواهینامه گذراندن  دوره باشد فرد ماساژ دهنده معمولا حرکات و کشش هایی مانند یوگا بر روی دست، زانو و پاهای فرد انجام میدهد و مهم است بدانید که از انجام کشش های بیش از حد در ماساژ تایلندی  خودداری کنید چون کشش بیش از حد باعث ایجاد آسیب و صدمه به بدن می شود.  بعد از مدت کوتاهی داشتن تجربه در امر ماساژ مشخص می شود که آستانه تحمل و حساسیت و انعطاف پذیری هر فرد چگونه است به عنوان مثال :  برخی از افراد فشارهای عمیق را تحمل می کنند در صورتی که بعضی از  افراد دیگر حتی فشارهای ملایم و آهسته هم باعث ایجاد درد در آنها میشود . انعطاف پذیری و تحمل کشش ها نشان دهنده تغییرپذیری همسان است و این موضوع  بسیار مهم است که ماساژ-گر سریعا بتواند تشخیص دهد چه درجه ای از فشار و کشش برای فرد گیرنده ماساژ مناسب است.
مزایای ماساژ تایلندی
•    افزایش انرژی
•    بهبود دامنه حرکات و انعطاف¬ پذیری بدن
•    بهبود سردردهای تنشی
•    بهبود برخی از انواع کمر دردها
•    رفع اسپاسم های عضلانی
ماساژ تایلندی در چه افرادی باید با احتیاط انجام شود ؟
•    در بیماریهایی مانند فتق، دیسک، پوکی استخوان، بیماریهای قلبی-عروقی و نیز افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته اند مناسب نیست درصورت تمایل به انجام این ماساژ با پزشک خود  مشورت کنید
•    همچنین زنان باردار باید پیش از انجام  ماساژ تایلندی با پزشک خود مشورت کنند و در صورت موافقت پزشک به یک ماساژ¬گر که دارای گواهی نامه انجام ماساژ برای زنان باردار را دارد مراجعه نمایند
درچه مواردی انجام ماساژ تایلندی  ممنوع است ؟
•    ماساژ تایلندی، بر روی نواحی سوخته
•     و دارای التهاب ،  زخم¬های باز و ترمیم نیافته، تومورها ، فتق های شکمی و  نواحی که اخیرا دچار  شکستگی شده  ممنوع  است. منبع : آموزش ماساژ تایلندی
مدت زمان ماساژ تایلندی
•    به طور معمول بین ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت می باشد
نکات قابل توجه در  ماساژ
•     درصورت احساس ناراحتی در هرمرحله از ماساژ، ماساژ-گرخود را آگاه کنید
•     پس از  انجام ماساژ از مصرف غذا های سنگین اجتناب کنید

۵ نکته‌ای که قبل از سفر به تایلند بهتر است بدانید!

در مقایسه با سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی، تایلند یکی از محبوب ترین کشورها در این گوشه ی دنیاست. نکات سفر به تایلند خیلی زیاد است و ما سعی داریم در مطالب متعدد به این نکات بپردازیم. اگر تصمیم دارید با تور تایلند این کشور را ببینید و یا انفرادی به این سرزمین سفر کنید مهم است مواردی را درباره آن بدانید، نکاتی که در صورت نا آگاهی از آنها در تایلند برایتان آزاردهنده خواهد بود. سفر به تایلند از آن مسافرت های به یاد ماندنی است، پس با دانستن نکات سفر به تایلند یک خاطره ی خوب و خوش بسازید.
 ۱٫ در تایلند سگ های ولگرد زیادی وجود دارد
حدود ۳۰۰ هزار سگ ولگرد در خیابانهای پایتخت تایلند سرگردان هستند. مراقبان سگ ها در گوشه و کنار تایلند با دادن غذا و آب به سگ ها از آنها مراقبت می کنند، اما بسیاری از آنها هنوز نادیده گرفته می شوند و شاید شما با دیدن یک سگ تنها و خیابانی دلتان برایش بسوزد و بخواهید به او کمک کنید. گرچه اکثر آنها توسط این مراقبان حمایت می شوند اما بهتر است در مواجه با این سگ ها مراقب باشید.
۲٫ هوشمندانه معامله کنید
خرید و فروش در تایلند می تواند سرگرم کننده باشد، توصیه می کنیم تا می توانید با فروشنده ها و تجار تایلندی چونه بزنید تا در نهایت به یک توافق مطلوب برسید. این مورد یکی از نکات سفر به تایلند است که می تواند در نهایت از نظر مالی خیلی به سودتان باشد. اگر از بازار شبانه روز چاتوچاک بازدید می کنید و یا به یکی از بازارهای معروف روی آب تایلند می روید، می توانید حتی اگر جنسی دارید همانجا بفروشید و یا اگر از کالایی خوشتان آمد با یک تخفیف درست و حسابی آن را بخرید. یک دلار ارزش چانه زدن ندارد، برای تخفیف گرفتن بیشتر قیمت را کم کنید. اگر دیدید فروشنده از شما ناراحت شد و اهمیتی نداد، مشکلی نیست! به فروشگاه دیگری بروید. با این کار در انتهای بازارگردی‌تان مبلغ زیادی را تخفیف گرفته اید.
۳٫ اسپری حشره کش به همراه داشته باشید
در سفر به کشورهای استوایی مثل تایلند با همه ی خوشی هایی که دارد، گاهی باید انتظار نیش های گاه و بی گاه حشره ها هم باشید. یکی از نکات سفر به تایلند دانستن این است که قرار نیست نصف وقتتان صرف مقابله با حشره ها باشد، شما که دوست ندارید به دلیل خارش غیر قابل تحمل  یا یکی از چندین ویروس رایج تایلندی در هتل و اتاقتان بمانید پس بهتر است که ایمن سفر کنید. اسپری حشره کش باید در عین حال در تایلند جایگزین عطر و ادکلن شما  باشد. اطمینان داشته باشید که همیشه اسپری با اندازه و مدت اقامت سفر همراه داشته باشید. شما هرگز نمی دانید که یک پشه ویروسی تشنه به خون چه زمانی برای شام بیرون می رود!
۴٫ به میمون ها غذا ندهید
یکی از مهمترین نکات سفر به تایلند مخصوصا جنوب این کشور غذا ندادن به میمون هاست. شاید بپرسید چرا؟! در بیشتر سواحل جنوبی تایلند با میمون های زیادی برخورد می کنید. آنها ظاهرا زیبا، شوخ طبع هستند و قطعا جالب خواهد بود که از نزدیک آنها را ببینید و بازی کنید اما این به آن معنا نیست که شما به  آنها غذا دهید. تغذیه میمون ها باعث می شود آنها کمتر قادر به یافتن غذا به تنهایی باشند. همچنین به این معنی است که آنها افراد را با غذا ارتباط می دهند. خوب نیست که میمون ها به خاطر یافتن غذا از میادین، کیسه و کیف، لباس ها سرقت کنند، این میمون ها هنگام بردن کیف پول شما جذاب نمی شوند، به یاد داشته باشید که اینها حیوانات وحشی هستند.
۵٫ مراقب تخفیف های خوب باشید!
اگر چیزی به نظر خیلی خوب باشد، احتمالش هست که درست باشد اما اگر یک راننده تاکسی به شما می گوید یک بنای خاص بسته شده است، احتمال اینکه دروغ گفته و می خواهد شما را به محل دیگری جهت بازدید راهنمایی کند بسیار زیاد است. پس اعتماد نکنید اگر آنها به شما بگویند که نمی توانند از تاکسی متر استفاده کنند، دروغ میگویند. اغلب، خارجی ها و گردشگران به عنوان فریب خورنده و کسانی که نقدی آنها تمام نمی شود دیده می شوند و از این طریق نفع می برند. بهترین راه برای از بین بردن این مسئله این است که تحقیق کنید و هزینه ورود به برخی از جاذبه های توریستی برتر که می خواهید بازدید کنید را بدانید.منبع : تور تایلند ارزان
مواردی که گفته شد همه از نکات سفر به تایلند بودند، کشوری که با هر بار سفر به آن باز هم دلتان می خواهد به آنجا سفر کنید. فرقی نمی کند کدام شهر آن باشد، پاتایا، بانکوک و یا پوکت هر کدام جاذبه های دیدنی خودشان را دارند. اما مهم است شما با احتیاط و حفظ نکات ایمنی در این راه قدم بردارید. در تور تایلند اگر با راهنما سفر می کنید تصور نکنید مواردی که او می گوید صرفا نکات ساده و ابتدایی است، به یاد داشته باشید آنها از آنچه که می گویند به خوبی مطلع هستند و تجربه شان می تواند برای شما مفید باشد.


جشن گل در تایلند کی برگزار می شود؟

همه چیانگ مای تایلند را به «رز شمال» می شناسند، شهری که در اوایل فوریه (اواسط بهمن) و همزمان با پایان فصل سرما به شهری پر از گل های خوشبو و رنگارنگ تبدیل می شود. هر سال در هفته اول فوریه به مانند سال های قبل گل های زیادی در شهر کاشته می شوند و فرشی از گل های تماشایی را در پارک های عمومی و دیگر قسمت های شهر پدید می آورند.
به هر سمت که نگاه کنید ردیفی از گل های داوودی زرد و سفید، گل محمدی، ارکیده های صورتی و بنفش،  … را می بینید که رنگ و بویی خاص به شهر بخشیده اند. تمرکز جشن گل بیشتر روی باغ عمومی «سوآن بوآک هاد» است، پلیس خیابان منتهی به این پارک را می بندد تا غرفه های پر از گل های رنگارنگ و جورواجور برپا شوند و شهر را پر از زیبایی کنند. از همان خیابان می توانید به سمت پارک پیاده بروید و از دیدن گل ها که در کنار حوض ها و پل ها به زیبایی چیدمان شده اند غرق هیجان و لذت شوید.
در هنگام این جشن پارک کاملا تغییر شکل می دهد و به نمایشگاهی از گل ها، درختان مینیاتوری و ارکیده های معروف تایلندی تبدیل و همه قسمت های پارک مزین به چیدمان زیبایی از گل ها می شوند. در داخل این پارک گل های زیبایی را می بینید که در جزئیات چشم نوازی به نمایش در آمده اند، استشمام عطر و بوی گل حس تازگی و طراوت را در وجودتان بیدار می کند و وادارتان می کند جایی در کنار گل ها بر روی نیمکت بنشینید و مدت ها از دیدن این همه زیبایی و طراوت لذت ببرید. در گوشه ای از پارک غرفه های نمایش شروع می شود، در این غرفه ها با گیاهان و گل های متنوع و خوشبویی روبرو می شوید که تنوع و زیبایی شان شما را شگفت زده می کند. این غرفه ها فقط به خاطر همین فستیوال گل برپا شده اند و فقط با پیاده روی در طول پارک می توانید از آن دیدن کنید. در پارک جایگاه هایی هم وجود دارد که باغ های کشورهای اطراف را به صحنه کشیده اند و یا محصولات گل و گیاهی را می فروشند.منبع : تور تایلند
جشنواره گل چیانگ مای یکی از سه واقعه مهمی است که هر سال به مدت سه روز در چیانگ مای انجام می شود و آنقدر بزرگ و باشکوه است که بعد از جشن سونگکران و لویی کراتونگ سومین جشن مهم تایلند به حساب می آید. دراین جشن دیدن حدود ۲۰ رژه باشکوه که در آن همه چیز با انواع و اقسام گل های رنگارنگ و خوشبو تزئین شده اند را نباید از دست دهید. این  رژه خیره کننده از کنار پل ناراوات در رودخانه پینگ شروع می شود و تا دروازه این خیابان ادامه پیدا می کند.