دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

اقامت هنرمندان، کشاورزان و ورزشکاران حرفه ای در کانادا

الف- خوداشتغالی فدرال
Self  Employed به کسی میگویند که دریکی ازرشته های ورزشی، هنری و یا خرید یک مزرعه (حوزه کشاورزی) دارای حداقل 2 سال سابقه کار در کشور خود باشد(البته در 5 سال اخیر) .
الف) ورزشکاران
1-    دو دوره یکساله (جمعا دو سال) سابقه خوداشتغالی دررشته ورزشی
2-  داشتن دو دوره یکساله (جمعا دو سال) سابقه شرکت و فعالیت در امور قهرمانی در سطح جهانی
3-  یکسال در بند یک و یکسال در بند دو بالا
4-  برای خرید و اداره یک مزرعه کشاورزی باید حداقل دو دوره یکساله (جمعا دو سال) سابقه مدیریت داشته باشد.
ب) فعالان فرهنگی
      داشتن حداقل 2 سال خوداشتغالی فرهنگی در 5 سال اخیر بشرح زیر :
 (1)  دو دوره یکساله (جمعا دو سال) سابقه خوداشتغالی درفعالیت های فرهنگی
(2)  دو دوره یکساله (جمعا دو سال) سابقه شرکت درفعالیت های فرهنگی در سطح جهانی
(3)   یکسال فعالیت در بند (1) بالا و یکسال فعالیت در بند (2) بالا
جدول امتیازات : حداکثر 100 امتیاز است که متقاضی بایستی 35 امتیاز بیاورد.
25    Education
35    Experience
10    Age
24    Language
6    Adabtibility
100    Total
خوداشتغالی کبک
شما به عنوان متقاضی خوداشتغالی (Self-employed) می¬بایستی با استفاده از مهارت¬های حرفۀ خود، توانایی و شرایط خوداشتغالی را داشته باشید. شما باید اثربخشی قابل توجهی در فعالیت¬های فرهنگی، ورزشی، خرید و فروش و یا مدیریت مزرعه در کانادا داشته باشید. منبع : مهاجرت به کانادا
•    حداقل ارزش دارایی برای موارد فوق الذکر 100.000 دلار کانادا می¬باشد.
•    شما باید حداقل 2 سال تجربه مرتبط با کاری که قصد دارید در کانادا انجام دهید را داشته باشید.
این روش مخصوص ورزشکاران، هنرمندان و کشاورزان می باشد که از طریق حرفه خود اقدام به مهاجرت نمایند.
پرونده براساس معیارهای : سن، تحصیلات، دانش اطلاعاتی استان کبک و نیز آشنایی به زبان ارزیابی و اولویت بندی میگردند.



اقامت دایم و فوری برای همسران کانادایی ها

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد همسران کاناداییها به محض ورود به کانادا میتوانند اقامت دائم غیر مشروط خود را دریافت کنند. جان مک کالم گفت به زودی برنامه تغییرات در قانون اقامت همسران افراد کانادایی را اعلام میکند. بر اساس تغییرات جدید، نیازی نیست کاناداییها برای گرفتن اقامت دائم، منتظر بمانند و بلافاصله بعد از ورود به کانادا، اقامت دائم دریافت خواهند کرد. آقای مک کالم گفت: الان وقتی همسر یک کانادایی قصد آمدن به این کشور را میکند، نمیتواند بلافاصله اقامت بگیرد و در برخی موارد درگیر یک پروسه دو ساله برای گرفتن اقامت دائم میشوند. وی در مصاحبه با روزنامه The Hill Times در تورن هیل گفت: ما در طرح جدید خود این موضوع را پایان میدهیم و افراد بلافاصله بعد از ورود به کانادا، اقامت دائم خواهند گرفت. منبع : مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
در حال حاضر وقتی همسر شخصی اسپانسر او میشود، او میتواند به کانادا بیاید اما پروسه اقامت دائم او ممکن است تا دو سال طول بکشد. در طول این مدت اگر این رابطه به جدایی منجر شود، کسی که اسپانسر شده میتواند درخواست اقامت را پس بگیرد. اما در صورت نهایی شدن تغییرات جدید، افراد پس از ورود به کانادا میتوانند بلافاصله از مزایای اقامت دائم بهره مند شوند. در سال ۲۰۱۲ حزب حاکم محافظه کار برای مبارزه با مشکل ازدواجهای تقلبی، طرح اقامت دائم مشروط را تصویب کرد. بر اساس این قانون، در صورتی که رابطه یک زوج منجر به طلاق میشد، اقامت دائم کسی که تحت اسپانسری همسرش به کانادا آمده بود از بین میرفت. وی گفت وزارت مهاجرت برنامه هایی برای تسریع در پروسه مهاجرتها دارد. البته او اشاره نکرد که این میزان دقیقا چه قدر کمتر خواهد شد اما گفت کاهش زمان فرآیند بررسیها قابل توجه خواهد بود

کانادا درخواست‌های الکترونیکی مهاجرت را بیشتر از همیشه پی‌گیری می‌کند

اتاوا دستورالعمل اجرایی جدید را در اختیار کارکنان خود قرار داده که درباره ارتباطات ایمیلی با متقاضیان مهاجرت به کاناداست. این راهنمای جدید می‌تواند از اعتراض‌ها و شکایت‌های حقوقی زیادی جلوگیری کند. همان‌طور که احتمالا شنیده‌اید، برخی از متقاضیان بدون اینکه هیچ ایمیلی دریافت کنند، با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند و بعدتر معلوم می‌شود آنها هیچ ایمیلی از سوی اداره مهاجرت کانادا دریافت نکرده بودند. این دستورالعمل برای جلوگیری از به وجود آمدن همین مشکلات است. با این دستورالعمل بیشتر آشنا شویم.
از آنجایی که فعالیت‌های اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا بیشتر به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ انجام می‌شود، معتبر بودن مکاتبات ایمیلی بین مسئولان و متقاضیان به نگرانی بزرگی تبدیل شده است.
گاهی دلیل ناتوانی در پاسخ دادن به درخواست‌های مسئولان اشکال در فرآیند ارسال و دریافت ایمیل‌هاست. این موضوع می‌تواند بر دیدگاه متقاضیان در خصوص مهاجرت تاثیر منفی بگذارد. ضمن اینکه ناتوانی در اثبات اینکه ایمیل مورد نظر ارسال یا دریافت شده است نیز می‌تواند منجر به ارائه شکایاتی به دولت فدرال شود.
دستورالعمل چه می‌گوید؟
در این دستورالعمل پنج‌صفحه‌ای که هفته گذشته منتشر شد آمده است: «مکاتبات ایمیلی با متقاضیان اقدامی کارآمد، مقرون به صرفه و همیشه در دسترس است. این روش به دلیل ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته بودنش به مرور تبدیل به روش انتخابی متقاضیان برای برقراری ارتباط با اداره مهاجرت می‌شود. حتی با وجود اینکه که وزارت مهاجرت کانادا ثابت کرد مکاتبات ایمیلی به بیشتر آدرس‌های ایمیل معتبری که متقاضیان اعلام کرده بودند ارسال شده است، کماکان انتخاب آنها ارتباط از طریق ایمیل بود.»
کارن اندرسون، وکیل مهاجرت اهل تورنتوست. یکی از موکلان هندی او سال گذشته به دلیل دریافت نکردن ایمیل مبلغ ۳۰۰۰ دلار غرامت گرفت. او از انتشار این راهنما استقبال می‌کند اما صددرصد هم خوشبین نیست: «راهنمای جدید، تدابیر امنیتی و دستورالعمل‌‌های دقیق‌تری برای ثبت مدارک به مسئولان ارائه می‌دهد. اما حرف و عمل دو چیز کاملا مجزاست. همه چیز بستگی به خود کاربران و نحوه عملکرد آنها دارد».
پیگیری اداره مهاجرت بیشتر می‌شود
این توصیه‌ها شامل دستورالعمل‌هایی در خصوص چگونگی ثبت ایمیل ارسال شده در سیستم سازمان و ارائه شواهد در صورت اقامه دعوی است. منبع : مهاجرت به کانادا 2017
مسئولین باید از متقاضیان اجازه مکاتبه از طریق ایمیل را بگیرند و این کار باید با ارائه فرم کاملی به متقاضی انجام شود؛ فرمی که شامل آدرس ایمیل هر یک از متقاضیان باشد. آنها همچنین باید ایمیل‌ها را از ایمیل عمومی سازمان ارسال کرده و مدت زمان معقولی را برای دریافت پاسخ از متقاضیان مشخص کنند. تمام مکاتبات باید در سیستم مدیریتی ثبت شود.
بر طبق این دستورالعمل: «اگر گزارش ارسال پیامی ناموفق بود، مسئولان باید پیگیری کنند که آیا آدرس ایمیل عوض شده و یا در سیستم مدیریت کلی پرونده‌ها تغییرکرده است. سپس باید پیام را به آدرس جدیدی که متقاضی اعلام کرده است ارسال کنند. اگر پیام اول به جدیدترین آدرس ایمیل ارسال شده اما باز هم ناموفق بوده است، باید از روش دیگری برای برقراری ارتباط استفاده کرد. مثلا باید از ارسال نامه کتبی استفاده کرد.»
اندرسون می‌گوید: «بررسی مجدد ایمیل‌های ارسال نشده بسیار مهم است. در مورد مشتری من، هیچ پاسخی از مسئول دریافت نشد و درخواست موکل من رد شد. این مشخص می‌کند که وظیفه مسئولان چیست».
به مسئولان هشدار داده شده است که دیگر نمی‌توانند از روش قبلی سازمانی بر مبنای «گزارش ارسال پیام» استفاده کنند و مطمئن بشوند که مخاطب پیام را دریافت کرده است. با اینکه این وظیفه متقاضی است که به درخواست‌های مسئول پاسخ دهد و اگر ایمیلی به دستش نرسیده استدلال بیاورد و درخواست بررسی مجدد تقاضانامه‌اش را بکند، اما دستورالعمل می‌گوید مسئولان باید پیگیر بشوند و در صورت لزوم تقاضانامه را مجددا بررسی کنند.
اگر مسئول به این نتیجه برسد که اشتباه از سازمان بوده است و ایمیلی که حاوی سوالات بیشتری در خصوص متقاضی بوده به دستش نرسیده است، باید به او یک شانس مجدد بدهد.
دادن این فرصت‌های دوباره برای افرادی مثل بشار کسیر خبر خوبی است. او در سال ۲۰۱۱ درخواست حمایت مالی والدینش در کانادا را از سوریه داده بود، اما تقاضای او بعد از سه سال رد شد. مسئولان مهاجرت اظهار کردند که او اطلاعات بیشتر را ارسال نکرده است. اما خانواده کسیر ایمیلی دریافت نکرده بودند. در نهایت درخواست آنها مجددا در دست پیگیری قرار گرفت.



نور پردازی و مناسب ترین منابع جهت تامین روشنایی غرفه نمایشگاهی

استفاده از نور مناسب برای جذابیت و به نمایش گذاشتن مطلوبتر کالاها امری ضروری است. نور مناسب یک مساله اساسی است که برای اجرای آن باید ابتدا منابع تامین را شناخت و بعد اقدام به آن نمود. نور نیز همانند رنگ از عوامل مهم جهت جذب مخاطب می‌باشد با نورپردازی غرفه نمایشگاهی می‌توان جذابیت غرفه را افزایش داد.
با نور پردازی مناسب علی الخصوص نور ملایم می‌توان فضایی آرام بوجود آورد یا فضای آرام درون غرفه را از فضای شلوغ بیرون متمایز نمود اگر چه در جاهایی از درون غرفه، می‌بایست نوری متفاوت تر و باشدت بیشتر و رنگ مشخص تر استفاده نمود. استفاده از رنگهای متنوع در نورپردازی توصیه نمی‌گردد زیرا ممکن است توجه مخاطب را از کالا به سوی دیگر معطوف نماید.در نورپردازی با توجه به تاثیرات گوناگون نورهای مختلف، باید تاثیرات روحی و روانی ومیزان تولید گرما و یا آتش زا بودن آنها را مد نظر داشت. در پردازش نور باید دقت نمود که بیننده دچاره خیرگی نشود و از زوایای مختلف بتواند کالا یا دستگاه مورد نظر را بطور مطلوب مشاهده نماید.
در نورپردازی از لامپها و پرژکتورهای با قابلیت‌های تولید نور زرد، نور آبی و… و فیلترهای مختلف استفاده می‌گردد که هر کدام خصوصیات و کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به نوع کالا، دستگاه و نوع نمایشگاه متفاوت خواهد بود.اگر از نور کامل که گستردگی و کیفیت آن قابل مقایسه با نورهای دیگر نیست صرف نظر کنیم استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ‌های روشنایی، بر نیازی ضروری و همیشگی در غرفه آرایی تبدیل شده است بخصوص نقش نورپردازی در طراحی غرفه بسیار مهم و جذاب می‌نماید.
ابزارهای اصلی نورپردازی
محصولاتی که مشتمل بر انواع پرژکتورها، لامپ‌ها و سیستم روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی غرفه را تشکیل میدهند با توجه به تنوع این ابزار، انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن مسئله دشوار برای طراحان است چنین مشکلی پیچیده تر از تامین کمی‌نور است.
اگرچه پرژکتورها قادرند نیازهای کمی‌نور را به آسانی مرتفع کنند اما نمی‌توانند جنبه‌های دقیق تامین آسایش و نکات ظریف زیبایی شناسی را تامین نمایند. در حقیقت مسئله اصلی برای طراحان، تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری در غرفه می‌باشد.
مهم ترین درخواست غرفه داران و نیاز بازدید کنندگان در محیط غرفه قابلیت دید در ناحیه تامین روشنایی است این قابلیت به عوامل اصلی در روشنایی محیط غرفه‌های نمایشگاهی بستگی دارد که به بعضی از آنها اشاره می‌شود.
شدت روشنایی در چیدمان غرفه:
تامین روشنایی خاص برای ناحیه غرفه، باید تابعی از شدت روشنایی منبع مورد نظر باشد میزان شدت روشنایی در سراسر غرفه ای که تامین روشنایی آن مد نظر است باید بطور معقولی یکنواخت باشد یعنی تمام نواحی غرفه باید به میزان مناسبی روشن شود. این امر به منظور جلوگیری از ایجاد نواحی تاریک در غرفه با وسعت قابل توجه است مگر اینکه طراح عملا نور پردازی را هدفمند و به صورت موضعی و برای منظوری خاص طراحی نموده باشد.
حفظ شدن روشنایی در نواحی غرفه:
برای حفظ شدت روشنایی غرفه تدابیری اتخاذ شود که تامین شدت روشنایی غرفه مورد نظر همواره برقرار باشد در ضمن میبایست سعی شود شدت روشنایی کمتر از ۷۵% مقدار توصیه شده در طراحی کاهش نیابد. برای جبران تقلیل نوردهی و شدت روشنایی اولیه در طراحی‌های مناسب، سعی می‌شود مقدار لازم، بالاتر در نظر گرفته شود.
سطوح مجاور در غرفه‌ها:
سعی شود که تفاوت زیادی در شدت روشنایی سطوح مجاور غرفه بوجود نیاید. تفاوت بین شدت روشنایی سطوح مجاور غرفه از شدت معقولی پیروی نماید. از این رو درخشندگی صورت، قابلیت دید اجزای غرفه، مختل می‌شود. همچنین ممکن است باعث خستگی چشم شود زیرا در این حال باید خود را دو برابر با شرایط جدید منطبق نماید در صورت تداوم این کار، چشم خسته شده و منجر به ناراحتی‌هایی از قبیل سردرد، خستگی مفرد و غیره برای کارکنان غرفه می‌شود و همچنین بازدید کننده را از تمرکز بر روی کالا و یا خدمات قابل ارائه منحرف می‌سازد. منبع : غرفه سازی
برای تامین در روشنایی و نور پردازی غرفه ها با توجه به نوع طراحی و هارمونی لازم  با روشنایی سالن نمایشگاه منابع زیر استفاده میگردد:
۱-لامپ های تنگستن (رشته ای)
به این لامپ های رشته ای گاهی اوقات لامپ الکتریکی نیز گفته میشود.
نور این نوع لامپ ها گرم و زرد می باشد.
رنگ آبی را به خوبی و با کیفیت مناسب نشان نمی دهند.
با توجه به نوع ساختار گرمای زیادی تولید می کنند.
باتوجه به تولید حرارت در صورت نزدیکی به مواد قابل اشتغال ،احتمال آتش سوزی را افزایش می دهند.
استفاده از این لامپها برای نمایش مواد فاسد شدنی ،اشیاء چوبی و سفالی مناسب است.
مصرف انرژی بالا و قیمت نسبتا پایین دارند.
۲-لامپهای فلورسنت
دارای نور آبی و نارنجی هستند.
تولید حرارت بسیار اندکی دارند.
برای نمایش کالاهایی که سطح ناصاف و منحنی دارند، مناسب می باشند.
مصرف انرژی پائین تری نسبت به لامپ های رشته ای دارند.
البته لامپهای کم مصرف در حال حاضردارای تنوع فوق العاده زیاد و در رنگهای مختلف تولید می شود  که جدیدا در نور پردازی غرفه ها بهره برداری میگردد.
۳-لامپ های هالوژنی
روشنایی مطبوعی همراه با سایه قوی ایجاد می کنند.
اثر محسوسی بر رنگهای طبیعی ندارند. البته باید از تابش غیر مناسب بر کالاها اجتناب نمود.
بدلیل اینکه به سرعت داغ می شوند باید دور از اشیاء قابل اشتغال و ظریف و گران قیمت قرار گیرند.
استفاده از آنها برای نمایش منسوجات، پوشاک،‌کتاب و اشیاء(از جنس یونولیت)مناسب است.
مصرف انرژی بالایی دارند.
۴-لامپ های LED
روشنایی مطلوب ورنگبندی زیبا
تولید حرارت بسیار کمی دارند.
مصرف انرژی بسیار ناچیز و قیمت نسبتا بالا دارند.



تعیین اندازه غرفه مناسب در نمایشگاه وابسته به چه فاکتورهایی است؟

تعیین اندازه غرفه بر اساس ذوق و سلیقه نیست و صرف بزرگی غرفه به اعتبار شرکت نمی افزاید و کوچک بودن نیز ممکن است نتواند اهداف شرکت را محقق نماید لذا برای تعیین اندازه مورد نیاز یک غرفه می بایست تعداد کالاهای نمایشی، اندازه و حجم و نحوه ارایه آنها، نیاز به فضای مذاکره و تشریفات و … را با بودجه متناسب اختصاص یافته از طرف شرکت در نظر گرفت و اندازه غرفه  نمایشگاهی را بطور نسبی محاسبه نمود.منبع : اجاره تجهیزات نمایشگاهی
برای انتخاب بهترین اندازه غرفه موارد ذیل مد نظر قرار گیرد:
•    اهداف حضور در نمایشگاه، که تعیین کننده بودجه و محصولات قابل ارائه نیز می باشد.
•    روش نمایش و تعداد و اندازه محصولات قابل ارائه در غرفه
•    کسب اطلاعات کافی از تعداد بازدیدکننده و مشارکت کننده در نمایشگاه و جذب تعدادی از آنها (با توجه به سیاست های شرکت) و داشتن فضای مناسب برای ورود و یا مذاکره که در محاسبه فضای غرفه مهم است.
•    کیفیت برگزاری نمایشگاه و سیاست های شرکت جهت ارتباط پذیرایی مناسب با اختصاص فضای VIP
•    تعداد کارکنان غرفه و وسایل مورد نیاز آنان جهت انجام امور محوله.
•    داشتن جلسات آموزشی و یا ارایه و معرفی کالا و خدمات توسط لوازم سمعی و بصری.



تفاوت های طراحی صنعتی و نگاه نجاری به ساخت غرفه نمایشگاهی؟


این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی غرفه نمایشگاهی در مورد اشتباهات رایج در ساخت غرفه نمایشگاهی می باشد که شاید شما هم درگیر آن شده باشید.
کار طراحی غرفه نمایشگاهی را به یک تیم یا شرکت طراح صنعتی بسپارید نه یک شرکت نجار غرفه ساز!
۱- در یک تحقیق که یک تیم کارشناسی ۴ نفره طراح و سازنده غرفه انجام داده بودند دریافتند که در هر سال حداقل ۳۰ نمایشگاه فقط در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر میگردد و بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده دارد و در مجموع از این تعداد شاید ۱۰ نمونه غرفه سازی دارای طرح جدید، طرح غرفه خلاقانه و بدیع و متناسب محصول یا خدمات خریدار بوده است! چرا؟
یعنی ۱۰۰۰ غرفه (حداقل ۱۰۰ غرفه سازی و ۲۰۰ غرفه آرایی و ۷۰۰ غرفه ساده بدون ساخت).
۱۰ طرح جدید مشتری پسند !!!؟؟
علت اصلی، مدل رایج و عرف غرفه سازی است:
در حالت رایج شما برای سفارش غرفه با سی شرکت نجار غرفه موجود در تهران تماس می گیرید و در خواست اشتباه طرح رایگان را دارید و بین آنها یکی را انتخاب می کنید!
کجای طرح رایگان غرفه ایراد دارد؟ طرح مجانی غرفه سازی که خوب است؟؟
شرکتهای غرفه ساز(نجار) دارای آرشیو های خارجی و داخلی متعددی هستند که این پکیج های تری دی مکس طرح های پایه ای دارد.
بعد از تماس هر شرکت کننده در نمایشگاه، عکس و نام و جایگیری را تغییر داده و تحویل شما می دهند.
بر عکس تیم های طراح صنعتی که با اشراف علمی به وزن و بار اضافی روی اشیاء، تسلط به اصول زیبایی شناختی معماری، ایده پردازی جدید، طراحی استند محصول خاص و… می توانند غرفه ای جذاب و بی همتا برایتان طراحی کنند
۲- طراحی صنعتی غرفه نمایشگاهی:
طراح صنعتی غرفه وظیفه دارد مسلط به علم ساخت مدل، متریال و نور پردازی حرفه ای باشد.
طراح صنعتی غرفه نمایشگاه برای محصول شما با توجه به روش نمایش، اندازه و شرایط آن یک استند محصول سه بعدی حرفه ای و کم نظیر طراحی میکند.
حتی می تواند استند محصول سه بعدی را طراحی صنعتی کند که قابل حمل و پرتابل باشد
یا شرایط ایستایی منحصر به فردی داشته باشد
طراحی صنعتی غرفه مبتنی بر ایده جدید است
یعنی استفاده از سر در جدید، قوس و اسپیرال و کروهای جذاب در غرفه سازی و…
۳- ضعف شرکتهای نجار غرفه ساز
برای درک ضعف این شرکتها به تحقیق نا محسوسی که بین ۵ شرکت پر تبلیغ از این دست پرداختیم بسنده می کنیم:
عدم داشتن طراح زبده صنعتی:
طراح زبده کسی است که نگاه صنعتی به طرح داشته باشد ایده دهنده باشد نه اینکه کپی کننده، طراح خوب مسلط به یکی از نرم افزارهای سه بعدی ساز مثل مایا یا تری دی مکس با خروجی نور ۹۰% مشابه واقعیت است.
یعنی نور پردازی در تری دی مکس را با موتور های نور وی-ری یا منتال ری یا فرای رندر یا فاینال رندر می شناسد و نور محیط قبل از خروجی سه بعدی را جوری طراحی می کند که شما و مدیران نا آشنای صنعت بتوانند تا ۹۰% مشابه واقعیت غرفه نمایشگاه خود را قبل از ساخت ببینند. منبع : ساخت غرفه
دیدن نماهای غرفه و جایگیری دقیق و اندازه دقیق مهندسی سازه در نماهای مختلف به مدیران کمک می کند تا برای مهندسی فروش و سیاست های فروش و جذب مشتری برنامه ریزی دقیق کنند!
۴- چه طور نجاری غرفه  با یک  تیم  و طراحی غرفه با شرکت  دیگری باشد؟
ناهماهنگی – افزایش هزینه؟
نه، مدل درست کار این بود که شما ابتدا تمام بایدها را به یک شرکت طراح صنعتی انتقال و پس از قرارداد طراحی غرفه، طرح نهایی را تحویل بگیرید
در صورت امکان خروجی اتوکد طرح غرفه از حداقل سه نما با اندازه ها را از شرکت طراح صنعتی بگیرید غرفه سازی را به مناقصه محدود بگذارید در نتیجه شرکت های نجار غرفه ساز متوجه تسلط شما و میزان خواسته شما می شوند و در نهایت مجبورند طرحی با سلیقه شما بسازند و با قیمت مناسب نه طرح خودشان و قیمت غرفه سازی گزاف،  پس شما برنده هستید!
۵- اگر همه ی کار را به یک تیم نجار غرفه ساز بدهم چه میشود؟
غرفه ساز ها بین خودشان مثلی دارند که اگر غرفه ای ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد سود ندهد بی ارزش است!
بله، غالبا سود یک غرفه ۱۰۰ متر مربع کف، با هزینه ساخت غرفه برای هر متر ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال حدود ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰  ریال  است.
سود یک غرفه سازی ۱۰۰ متر با هزینه ساخت غرفه ۱٫۵۰۰٫۰۰۰در هر متر در حدود ریال۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و به اصطلاح غرفه سازان نجار که می گویند غرفه عالی زیر متری ۲۰۰٫۰۰۰تومان نیست برای غرفه سازی ۱۰۰ متری می شود ۲۰ میلیون با سود ۷ میلیون تومان،  برای با انصاف هاشون  بقیه که جای خود داره که با متری دویست هزار تومان همه چیز رو اجاره دادند!
۶- عرف قیمت طراحی غرفه نمایشگاه چقدر است؟
طراحی صنعتی با ایده جدید در ایران:
برای هر متر مربع خروجی سه بعدی با کیفیت  بیش از ۷۰ درصد  شبیه واقعیت در رندر سه بعدی  ۳d render و ۵ عکس از  نماهای مختلف غرفه:
هر متر کف حداقل ۸٫۰۰۰ تومان،  و برای طراحی بسیار خلاقانه صنعتی و جدید برای هر متر کف ۱۵٫۰۰۰ تومان است
توجه: گول شرکتهای نجار غرفه ساز را نخورید چرا که اینها چند باری با چند طراح خوب کار کرده اند و حالا با کپی چند بسته سی دی طرح خارجی و قاطی کردن کارهای خارجی با طراح ارزان قیمت خودشان دارند کاسبی می کنند!
هر کار را به کاردانش بسپارید
اگر کمی هزینه کنید می توانید غرفه خوبی داشته باشید و از فروش و اعتبارتان ده برابر هزینه طراحی صنعتی غرفه را کسب کنید غرفه خوب اسکیل و اندازه شرکت شماست؟ این طور نیست؟