دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

استراتژی های چاپ بروشور شما چیست ؟

آیا بروشورهای شما آنقدر برای شما بازگشت سرمایه دارند که باعث ترغیب بازاریاب ها شود ؟ و آیا آنها اجزای اطلاعاتی کاملی دارند که یک رسانه به منظور تقویت کارهای شما محسوب شوند؟ اگر بروشورهای شما در حال تولید است، و یا اگر احساس می کنید تنها دلیل چاپ بروشور شما این است که از شما انتظار می رود که این کار را انجام دهید، اکنون زمان آن است که استراتژی چاپ بروشور خود را دوباره ارزیابی کنید.

در اولین و مهمترین گام، شما زمانی که می خواهید اقدام به طراحی و چاپ کاتالوگ نمایید، باید یک هدف مشخص در ذهن داشته باشید. شما ممکن است بخواهید شرکت خود را تبلیغ کنید و یا پیامی را منتقل کنید، اما باید به این نیز فکر کنید که از مشتری انتظار دارید که چه اقدامی نماید. برای داشتن یک بروشور موفق، این اقدام معمولا در گام بعدی از روند خرید رخ می‌دهد که با تماس با یک شماره، بازدید از یک مکان و یا ورود به یک وب سایت انجام می شود. اگر بروشور شما سرنخ های مفیدی ایجاد نمی کند، سعی کنید سه عنصر سود ده زیر که باید در هر بروشوری باشد را در بروشور خود بگنجانید. این مطلب برگرفته از سایت چاپ بروشور است .
۱٫ نمودارها و شکل ها
اغلب داده های پیچیده یا حتی داده های نسبتا ساده ای که نیاز به توضیح فراوان دارند را می توان به سادگی و سرعت در یک نمودار یا شکل خلاصه کرد. مشتریان به طور معمول عکس العمل خوبی نسبت به نمودارها و شکل های زیبا، جذاب، تمیز و ساده دارند. نمودارها و شکل‌هایی که انواع مختلف اجناس و خدمات شما را با هم مقایسه می کنند، مزیت شرکت شما را نسبت به دیگر رقبا نشان می دهند و یا آنکه حاوی هرگونه اطلاعات مهم دیگری هستند. نمودار ها و شکل ها می توانند در یک نگاه به مشتریان نشان دهند که کدام محصول بیشتر برای آنها متناسب است، چرا شما از رقبای خود بهتر هستید و یا برای مثال در مورد شرکت هایی که در رابطه با مباحث مالی هستند، چرا مشتریان باید در زمان حاضر برای تضمین یک آینده مطمئن به فکر سرمایه‌گذاری باشند.
۲٫ منافع مشتری
فضای زیادی از بسیاری از بروشورها به این اختصاص داده می شود که به مشتریان اطلاعاتی در مورد شرکت ها داده شود. اطلاعاتی مانند اینکه چه زمانی تأسیس شده‌اند، مؤسس آنها چه کسی بوده است، چه کارهایی انجام می‌دهند، چگونه آن کارها را انجام می دهند، موفق به کسب چه جوایزی شده اند و غیره. در دو کلمه: خسته کننده و غیرمؤثر. با این حال که بعضی از این اطلاعات می توانند در فروش به شما کمک کنند، اما هیچیک منجر به بستن قرارداد نخواهند شد. مشتریان به اینکه شما چه می کنید و یا چه کرده اید و یا چه جوایزی کسب کرده اید توجهی ندارند، آنچه برای آنها مهم است آن است که برای آنها چه می توانید انجام دهید.
برای هر بروشور خاص، یک لیست هدفمند از منافع مشتریان با تمرکز بر یک تا سه منفعت عمده را در بروشور بگنجانید (دیگر منافع را نیز می توانید ذکر کنید، اما نه به صورت تأکید شده). بر این تمرکز کنید که به مشتریان بگویید که چگونه مشکلات آنها را حل خواهید کرد و یا در غیر اینصورت چگونه زندگی را برای آنها ساده تر و بهتر می کنید. هنگامی که بتوانید چنین کاری را انجام دهید، می توانید بازگشت سرمایه عالی چاپ بروشور را درک کنید.
۳٫ یک پیشنهاد ویژه با زمان محدود
مشاهده چندین میلیون بروشوری که در حال گردش هستند گاهی حیرت انگیز است ، وقتی که می فهمیم که چه تعداد از آنها هیچ پیشنهادی ارائه نمی دهند و یا حداقل هیچ پیشنهاد جذابی برای مشتریان ارائه نمی کنند. تماس با یک شماره برای مشاوره رایگان یک پیشنهاد نیست بلکه یک توقع است. به منظور حداکثر سازی واقعی بازگشت سرمایه خود، شما باید یک پیشنهاد هدفمند، ویژه و با زمان محدود را به مشتری خود ارائه دهید که مایل به استفاده از آن باشد.  فرض کنیم که شما یک کسب و کار کوچک دارید و در نظر دارید یک وبسایت جدید خریداری نمایید. شما تحقیقات خود را انجام می دهید و چند بروشور نیز جمع آوری می کنید. متوسط قیمت بیشتر شرکت ها برای طراحی وبسایت در حدود ۳۰۰۰ دلار است.
یکی از شرکت ها در بروشور خود اشاره کرده است که اگر تا شش هفته دیگر با آنها تماس گرفته و قرارداد امضا کنید، تنها به ازای ۲۲۵۰ دلار یک وبسایت دلخواه برای شما ایجاد می کند. در شرایطی که همه عوامل دیگر یکسان باشند، شما کدامیک از شرکت ها را انتخاب می کنید؟ احتمالا آن شرکتی که صرفه جویی ۷۵۰ دلاری برای شما دارد را انتخاب می کنید و احتمالا شما برای دستیابی به آن صرفه جویی بلافاصله خرید خود را انجام خواهید داد. یک پیشنهاد عالی با زمان محدود نه تنها برای مشتریان ارزش دارد، بلکه آنها را به تصمیم گیری سریع ترغیب می کند و به همین دلیل است که شما باید چنین پیشنهادی را در بروشور خود بگنجانید.




بروشور یا کاتالوگ ؟!

شما گستره بزرگی از محصولات یا خدمات دارید و می خواهید برای یک بازاریابی گسترده اقدام نمائید، اما نمی دانید که آیا بروشور یا کاتالوگ را برای هدف خود چاپ کنید. چطور تصمیم می گیرید که کدام برای کار شما بهتر و مناسبتر برای مشتریانتان است و کدام به احتمال زیاد بازده سرمایه گذاری بیشتری حاصل می کند، به خواندنتان برای یادگیری اینکه کدام را انتخاب کنید ادامه دهید، چاپ بروشور راهنما یا طراحی و چاپ کاتالوگ ، همچنین اینکه چگونه قدرت هردو را برای افزایش فروش خود به کار گیریم. این مطلب برگرفته از سایت چاپ بروشور است .

اولین بررسی شما فرآیند فروشتان است. آیا دهها یا صدها محصول خرده ریز نسبتا کم قیمت را می فروشید؟ فرصتهایی که بروشور برای تجارت شما فراهم می کند این است که به مشتریان اجازه می دهد که محصولات شما را بررسی کرده و یک خرید قابل لمس داشته باشند. اگر محصولات خیلی کمی بفروشید، به هر حال، یا محصولات شما گران و بسیار مشتری پسند(خاص) هستند، و یا اگر خدماتی را ارائه می کنید و یا هیچ محصولی نفروشید، یک کاتالوگ احتمالا بیشتر نیازهای شما را رفع می کند برای اینکه می تواند به مشتریان شما اطلاعات پس زمینه ایی را ارایه کند که آنها قبل از اینکه تماس بگیرند و وارد یک فرآیند طولانی فروش شوند باید از آنها مطلع باشند. در همین راستا، اهداف کاتالوگ و بروشور راهنمای شما متفاوت هستند. کاتالوگ شما سعی در بدست آوردن یک تماس تلفنی، بازدید از یک وب سایت، یا آماده کردن حراج بعدی را دارد، یک بروشور راهنما سعی به ایجاد فروش فوری دارد. چگونه از هردو استفاده کنید
شما می توانید با استفاده از بروشور  و کاتالوگ ها به صورت پشت سر هم برای تقویت یگدیگر، مهارت بازاریابی خود را دو برابر کنید. یک کاتالوگ می تواند یک بروشور راهنمای فروش نیز باشد و یک بروشور راهنما می تواند به عنوان مجرایی بین خریدهای کوچک و بزرگ با یک کاتالوگ به عنوان تهسیل کننده آن عمل کند.فرض کنید قطعه صنعتی جدید در بروشور راهنمای شماست. برای آزاد کردن توان فروشتان، یک کاتالوگ در مورد محصولات صنعتی ارسال کنید که در آن اطلاعات اطلاعات مختصری آمده است و چند روز قبل از اینکه شما بروشور راهنمای اصلی بفرستید، نشان دهد. مخاطب مورد نظر شما( بی شک به آن محصول نیاز خواهد داشت ) کاتالوگ شما را خواهند خواند و آماده سفارش خواهد شد که چه زمانی کاتالوگ راهنمای جدید شما با یک فروش خاص در رابطه با آن محصول به دست آنها می رسد.
یک تذکر: اگر کاتالوگ یا بروشور راهنمای خود را با فاصله زیاد از هم ارسال کنید، ممکن است مشتریان شما مشتری شخص دیگری شوند. تحویل باید خیلی نزدیک بهم باشد و در صورت تمایل، می توانید به سادگی هر دو را دریک بسته قرار دهید. اگر شما اغلام بسیار کوچکی در بروشور راهنمای خود بفروشید مثالی در مورد لغو( وارونه)(پشت سکه) خواهد بود، بلکه بعضی اقلام اصلی که چرخه  فروش را گسترش داده اند. در بروشور راهنمای خود می توانید یک محصول رایگان یا URL برای گرفتن کاتالوگی در مورد موضوع قرار دهید و از این طریق گفتگو با مشتریان بسیار مهم علاقمند به محصولات اصلی خود را آغاز کنید. خلاصه اش کنیم؟ بروشور و کاتالوگ ها ابزار قدرتمند فروش هستند، و با یکدیگر می توانند دو ارقیبان شما را از گود بیرون کند.




روانشناسی رنگ در کارت ویزیت (بخش دوم)

در بخش قبلی به موارد ابتدایی از روانشناسی رنگ ها پرداختیم .در این بخش مطالب را به سمت تخصص تر می بریم و کمی در مورد هر رنگ می پردازیم.در این بخش شما راحت می توانید در مورد انتخاب رنگ برای چاپ کارت ویزیت رنگ های مناسب انتخاب کنید. این مطلب برگرفته ازسایت طراحی کاتالوگ است .
– روان‌شناسی رنگ سیاه
•سیاه تمام نورها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند.
•سیاه معمولاً به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می‌گیرد امّا به عنوان نشانگر قدرت نیز شناخته می‌شود. از رنگ سیاه برای نشان دادن شخصیت‌های خطرناک مثل دراکولا و یا جادوگران استفاده می‌شود.
•رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ همچنین نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است.
•در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تولّد دوباره بود.
•رنگ سیاه معمولاً به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش‌های مد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
2- روان‌شناسی رنگ سفید
•رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است.
•رنگ سفید می‌تواند در انسان احساس فضای بیشتر به وجود آورد.
•رنگ سفید معمولاً نشانگر سرما، پاکیزگی و آرامش است. اتاقی که کاملاً به رنگ سفید نقاشی شده باشد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید امَا خالی و سرد است. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می‌کنند.
3- روان‌شناسی رنگ قرمز
•رنگ قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است.
•رنگ قرمز، نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است.
•رنگ قرمز، به وجود آورنده احساس شور و هیجان است.
•رنگ قرمز، تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است.
4- روان‌شناسی رنگ آبی
•آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است.
•رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می‌آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است.
•رنگ آبی، می‌تواند احساس غم، درون‌گرایی یا گوشه‌گیری را در بعضی افراد به وجود آورد.
•رنگ آبی معمولاً برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق‌های آبی کارآیی بیشتری دارند.
•رنگ آبی با وجودی که از محبوبترین رنگ‌هاست امّا یکی از رنگ‌هایی است که کمترین اشتها را بر می‌انگیزد. در برخی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که غذای خود را در بشقاب‌های آبی بکشید. رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی درخوراکی‌ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولاً به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمّی بودن آن در نظر گرفته می‌شود.
•رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد.
5- روان‌شناسی رنگ سبز
•رنگ سبز، رنگ سردی است که نماد طبیعت است.
•رنگ سبز، نشانگر آرامش، خوشبختی، سلامتی و حسادت است.
•پژوهشگران دریافته‌اند که رنگ سبز می‌تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد. برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان با قراردادن یک برگه شفاف سبز رنگ بر روی صفحه کتاب، می‌توانند مطالب را با سرعت بیشتری از حدّ معمول بخوانند و درک کنند.
•رنگ سبز، از دیر باز نماد باروری بوده و در قرن پانزدهم برای لباس عروسی به کار می‌رفته است.
•از رنگ سبز در دکوراسیون به دلیل اثر آرام بخشی آن استفاده می‌شود.
•رنگ سبز باعث کاهش استرس می‌شود. کسانی که در فضای کاری سبز رنگ کار می‌کنند، کمتر دچار دردهای دستگاه گوارش می‌شوند.
6- روان‌شناسی رنگ زرد
•رنگ زرد، رنگی گرم وشاد است.
•رنگ زرد به دلیل مقدار زیاد نوری که منعکس می‌کند، بیشتر از بقیه رنگ‌ها چشم را خسته می‌کند. استفاده از رنگ زرد برای پس زمینه کاغذ یا نمایشگر کامپیوتر می‌تواند باعث چشم درد یا در حالت‌های خاص از دست دادن بینایی گردد.
•رنگ زرد می‌تواند احساس رنجیدگی و خشم را به وجود آورد. با وجودی که رنگ زرد به عنوان یک رنگ شاد شناخته می‌شود اما بیشتر مردم در اتاق‌های زرد رنگ، هیجانشان را از دست می‌دهند و بچه ها نیز در اتاق‌های زرد رنگ بیشتر گریه می‌کنند.
•رنگ زرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن انسان می‌گردد.
•چون رنگ زرد، از بقیه رنگ‌ها زودتر دیده می‌شود، بیشتر از بقیه برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
7- روان‌شناسی رنگ ارغوانی
•رنگ ارغوانی نماد وفاداری و ثروت است.
•رنگ ارغوانی نشانگر عقل و معنویت است.
•رنگ ارغوانی خیلی کم در طبیعت وجود دارد و به همین دلیل ممکن است به عنوان نشانه مصنوعی یا غیر عادی بودن در نظر گرفته شود.
8- روان‌شناسی رنگ قهوه‌ای
•رنگ قهوه‌ای، رنگی طبیعی است که برانگیزاننده حس قدرت و اطمینان‌پذیری است.
•رنگ قهوه‌ای همچنین می‌تواند حس غم و انزوا را به وجود آورد.
•رنگ قهوه‌ای، حس گرما ، محبت، آسایش و امنیت را به ذهن می‌آورد.
•رنگ قهوه‌ای معمولاً بیانگر طبیعی بودن، زمینی بودن و متفاوت بودن است اما گاهی می‌تواند نشانگر پیچییدگی نیز باشد.
9- روان‌شناسی رنگ نارنجی
•رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی‌زا در نظر گرفته می‌شود.
•رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می‌آورد.
•رنگ نارنجی، معمولاً برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روانشناسی رنگ در کارت ویزیت (بخش اول)

کارت ویزیت علاوه بر طراحی زیبا احتیاج به رنگ آمیزی مناسب و استفاده از رنگ هایی که به زمینه کاری شما مربوط باشد بستگی دارد.انتخاب رنگ برای مشاغل مختلف و همچنین استفاده از چند رنگ که با هم همخوانی داشته باشد در کار طراحی امری بسیار مشکل و واجب می باشد به طور مثال استفاده از رنگ گرم در کنار رنگ سرد در بعضی موارد باعث زیبایی کار می شود ولی در بعضی موارد دیگر باعث خراب شدن طرح می گردد.
در این بخش ما مقاله ای درباره روانشناسی رنگ برای شما آماده نموده ایم که در چند قسمت برای شما قرار می دهیم.این مطلب برگرفته از سایت طراحی کاتالوگ  است .
بخش اول :
با وجودی که اثر رنگ‌ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند امّا برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند. رنگ‌هایی که در طیف رنگ‌ها در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌های گرم شناخته می‌شوند که این دامنه‌اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.
رنگ‌هایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند، رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند و شامل آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها معمولاً آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بی‌تفاوتی را به ذهن آورند.
روانشناسی رنگهاها به عنوان روش درمان
در برخی از فرهنگ‌های قدیمی، از جمله مصری‌ها و چینی‌ها، از رنگ‌ها برای درمان استفاده می‌شده است. این کار که گاهی به آن نور درمانی یا رنگ شناسی نیز گفته می‌شود هنوز هم به عنوان روش درمان جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این روش:
•از رنگ قرمز برای تحریک بدن و ذهن و افزایش تمرکز استفاده می‌شود.
•از رنگ زرد برای تحریک اعصاب استفاده می‌شود.
•از رنگ نارنجی برای بالا بردن سطح انرژی استفاده می‌شود.
•از رنگ آبی برای کاهش درد و تسکین بیمار استفاده می‌شود.
•از رنگ نیلی برای تسکین ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود.
اغلب روان‌شناسان به رنگ درمانی به دیده شک و تردید می‌نگرند و می‌گویند که درباره تاثیرات احتمالی رنگ‌ها اغراق شده و رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف، معانی متفاوتی دارند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در بسیاری از موارد، تاثیرات رنگ‌ها در تغییر حالت افراد، تاثیراتی زودگذر و موقتی بوده است. برای مثال، قراردادن افراد در اتاق آبی ممکن است در ابتدا احساس آرامش در آن‌ها به وجود آورد اما این اثر پس از آن که آن‌ها آرامششان را بازیافتند، به تدریج کاهش خواهد یافت.

اصول مهم طراحی تا چاپ کارت ویزیت

چنانچه صاحب تجارت یا خدماتی باشید و لازم باشد با مشتری ، مخاطبان و یا مصرف کنندگان محصول خود ارتباط برقرار کنید، نیاز به کارت ویزیت را احساس کرده اید. کارت ویزیت نشانه ای از شماست که مخاطب همراه خود نگاه می دارد تا برای تماس بعدی با شما به آن مراجعه کند. اما همان طور که شاید شما نیز تجربه کرده اید، مردم تنها انواع خاصی از کارت های ویزیت را نگاه می دارند. طراحی اصولی کارت ویزیت به شما کمک می کند، عمر کارت ویزیت خود را نزد مشتریان بالاتر برده و اعتبار کارت خود را افزایش دهید. این مطلب برگرفته از سایت طراحی و چاپ کاتالوگ است .

از طراحی تا چاپ کارت ویزیت
برای طراحی کارت ویزیت خود، حتما به یک طراح گرافیک مراجعه کنید. در ابتدا مشخص کنید که با کارت ویزیت خود قصد دارید چه پیام یا پیام هایی را به مخاطب خود برسانید.
پیام های لایه اول: پیام هایی نظیر نام شرکت یا خدمات-معرفی برند و لوگو – اطلاعات تماس
پیام های لایه دوم: محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید. معمولا به صورت فهرستی بسیار خلاصه و یا به کمک تصویر بیان می شود.
پیام های لایه سوم: هویت شرکت شما، که ارتباط مستقیمی به نحوه ی طراحی، ترکیب بندی و کمپوزیسیون کارت ویزیت دارد. این لایه می تواند مفاهیمی نظیر عملگرا بودن شرکت، قابل اعتماد بودن، پایداری و تجربه، رسمی و اداری بودن و یا برعکس صمیمانه بودن و … را القا کند. در این لایه انتخاب رنگ های غالب کارت ویزیت، عمودی یا افقی بودن، فونت و گشتالت کلی کارت ویزیت نقش عمده را ایفا می کنند.
روش چاپ
هنگامی که تصمیم به طراحی کارت ویزیت می گیرید، مشخص کنید که کارت ویزیت خود را به چه روشی چاپ خواهید کرد. چنانچه بخواهید روش چاپ افست را انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که حداقل تیراژ چاپ در روش افست 1000 عدد است و این روش برای چاپ با تیراژ بالا مناسب تر است. همچنین کیفیت رنگ ها در چاپ افست بالا تر است. در چاپ دیجیتال شما مختارید هر تعداد که تمایل دارید کارت چاپ کنید، حداقل تعداد چاپ در این روش 10 عدد کارت ویزیت است. چاپ دیجیتال برای کسانی مناسب است که می خواهند محصول چاپی خود را در تعداد کم، و یا سریعتر تحویل بگیرند.
مود رنگی
برای انتخاب رنگ ها در چاپ افست از مود رنگی CMYK استفاده می شود. دقت داشته باشید که چنانچه از مود رنگی دیگری استفاده کنید، ممکن است رنگ های چاپ شده اختلاف فاحشی با رنگ های طراحی شده داشته باشند. در مود رنگی CMYK معمولا محصول چاپ شده با آنچه که در مانیتور می بینید 10- 15 درصد اختلاف دارند.در چاپ دیجیتال از مود رنگی RGB استفاده می شود. برای چاپ دیجیتال می توان در حین چاپ نمونه ی رنگی چاپ کرده و رنگ ها را اصلاح کرد.
سایز
کارت ویزیت به صورت استاندارد در دو سایز 9×6 و 8.5×4.8 چاپ می شود. سایز 8.5×4.8 اصطلاحا سایز ویزیتی نام دارد و برای معرفی مشاغل و کسب و کارهای کوچک تر مناسب است. سایز 9×6 رسمی تر است و برای شرکت ها و موسسات بزرگتر به کار می رود. سایزهای فانتزی نیز، نظیر کارت های مربعی با سایز 5.5×5.5 و کارت های دایره ای به قطر 5.5 موجودند.برخی مشتریان تمایل دارند کارت ویزیتی بزرگ تر از سایزهای معمول داشته باشند. سایزهای بزرگتر 2 لت، 3 لت و …، طراحی و چاپ می شوند و معمولا لت ها با خط تا جدا می شوند. همچنین اگر قصد دارید از طرح های کارت ویزیت فانتزی استفاده کنید، می توانید از صفحه ی نمونه های کارت ویزیت فانتزی چاپ اشل دیدن نموده و طرح های آماده ی کارت ویزیت فانتزی را دانلود نمایید.
حاشیه برش (فاصله ی متن از لبه ها)
سایزی که طراحی می کنید معمولا 2 تا 3 میلی متر از کارت ویزیتی که پس از چاپ تحویل می گیرید بزرگتر است. در هنگام برش و دایکات معمولا از لبه ها کاسته می شود. در هنگام طراحی برای نوشته ها و تصاویر مهم نظیر لوگو، حاشیه برش در نظر بگیرید.حاشیه برش در کارت ویزیت 8.5×4.8 حداقل 3 میلی متر است و در کارت ویزیت 9×6 حداقل 5 میلیمتر می باشد.
رزولوشن
قدرت یک سیستم برای جداسازی و تفکیک جزئیات یک تصویر در یک واحد بصری را رزولوشن می گویند. برای طراحی کارت ویزیت و چاپ آن بهتر است از رزولوشن 300 استفاده کنید. این رزولوشن برای اکثر سفارشات چاپی پاسخگوست. اما چنانچه از فونت های خاصی استفاده می کنید که بسیار نازک و یا با لبه های منحنی خاص هستند، و کارت ویزیت خود را در فتوشاپ طراحی می کنید، برای بالاتر بردن دقت کار در موارد خاص می توانید از رزولوشن 400 هم استفاده کنید. با بالاتر رفتن رزولوشن حجم فایل چاپی شما بالاتر می رود. معمولا برای فایل های چاپی بزرگتر نظیر بنر و … از رزولوشن های پایین تری در حدود 72 و 50 استفاده می شود.
تناسبات کادر
نقاط طلایی کادر خود را بیابید و نوشته ها را بر روی آنها بچینید. نقاط طلایی نقاطی هستند که در نگاه اول چشم بیشتر جذب آنها می شوند و بر اساس تناسبات طلایی در یونان باستان به دست آمده اند.همچنین اصولی برای چیدن نوشتار در کادر نیز وجود دارد، بدین صورت که لوگو هم سطح یا بالاتر از نام قرار گرفته، سپس نام شرکت قرار می گیرد. بخش میانی فضا مخصوص توضیحات است و بخش انتهایی فضا ویژه ی اطلاعات تماس. ( در کارت ویزیت  یکرو)
در کارت ویزیت 2 رو، یک روی کارت ویزیت به معرفی لوگو، برند و نام شرکت پرداخته می شود و در سمت دیگر آن خدمات، محصولات و اطلاعات تماس قرار می گیرد.
انتخاب جنس کاغذ
بر اساس طرح و هزینه ای که می خواهید صرف کنید جنس کاغذ و کارت ویزیت خود را انتخاب کنید.
•    جنس هایی که در رده ی قیمت مناسب قرار می گیرند : شامل کارت ویزیت سلفون براق و مات، کارت ویزیت سوسماری، کارت ویزیت کتان (امباس، پلاستیک و آلمانی) ، کارت ویزیت برچسبی (لیبل) – این کارت ویزیت ها به صورت استاندارد در ابعاد 8.5×4.8 چاپ می شوند.
اگر در طرح کارت ویزیت شما رنگ سفید غالب است، بهتر است از سلفون مات و یا انواع کتان استفاده نمایید.برای رنگ های شفاف و شارپ استفاده از کارت ویزیت سلفون براق یا سوسماری مناسب است.
حتی الامکان از انتخاب رنگ مشکی به صورت تمپلات ( تمام زمینه) خودداری کنید. در صورت انتخاب رنگ مشکی جنس کارت ویزیت سلفون مات پیشنهاد نمی شود.
•    کارت ویزیتهای با قیمت متوسط : این سری از کارت ها شامل انواع کارت های لمینت با سایز های مختلف ( نظیر لمینت براق، لمینت مات، لمینت برجسته، لمینت سوزنی ) و انواع کارت ویزیت های فانتزی می باشد.
•     کارت ویزیت های قیمت بالاتر : در دسته ی کارت ویزیت های PVC و کارت ویزیت شیشه ای قرار می گیرند.
•    کارت ویزیت لوکس و خاص: کارت ویزیت PVC نقره ای و طلایی کارت ویزیت های لوکسی هستند که معمولا برای کارت های تخفیف، کارت VIP، کارت مدیریتی و … به کار می روند.
همچنین علاوه بر موارد فوق می توانید طرحی برای فرم کلی کارت خود طراحی نموده و به صورت اختصاصی برای خود داشته باشید، برای این کار لازم است قالب طرح شما ساخته شود. بدین صورت شما صاحب یک کارت ویزیت منحصر به فرد خواهید بود، اما هزینه ی تولید کارت اختصاصی بیشتر خواهد بود.




اندازه های استاندارد کاغذ

در مورد ابعاد کاغذ ها تا کنون در زمان های مختلف و در کشورهای گوناگون، استانداردهای متنوعی ارائه شده. با این حال به نظر می رسه امروزه دو سیستم سازمان استاندارد بین الملی (ISO) و سیستم استاندارد آمریکای شمالی دو سیستم استانداردی هستند که استفاده از اون ها وسیع تر هست.

استاندارد بین المللی ایزو 216 یا (The international standard: ISO 216):
استاندارد بین المللی ابعاد کاغد یا ایزو 216 بر پایه استاندارد DIN کشور آلمان قرار گرفته. (دلیل استفاده از استاندارد کشور آلمان در این مورد به سابقه و پیشرو بودن این کشور در صنایع چاپ و کاغذ مربوط بوده) . ویژگی منحصر به فرد این سیستم مقیاس پذیر بودن اون هست. بر این اساس در همه ابعاد کاغذ های استاندارد ایزو ، نسبت طول به عرض تقریبا برابر با 1/4142 ( جذر عدد 2)
است. در این استاندارد سه خانواده کاغذ با ابعاد مشخص وجود دارند : گروه A ، گروه B و گروه C.
توجه داشته باشید که بر اساس استاندارد ایزو نحوه بیان ابعاد یک ورق کاغذ باید بصورت عرض در طول (با توجه به حالت لاتین ) باشه. برای مثال هنگام نام بردن سایز A4 اونرو بصورت 297 ×‌ 210 میلی متر بیان می کنند. دقت کنید که واحد اندازه گیری استاندارد «میلی متر» هست و ضمنا بدونید که با توجه به استفاده از نسبت 4142 /1 برخی از ابعاد عدد اعشاری می شده که اونرو روند کردن. این مطلب برگرفته از سایت طراحی و چاپ کاتالوگ است .
گروه A
- در این گروه نسبت طول به عرض کاغذ عدد مطلق 1/4142 هست.
- اندازه مساحت کاغذ A0 در این گروه 841 × 1189 mm و تقریبا برابر با یک متر مربع (در واقع 999949 میلی متر مربع بوده که به یک متر مربع روند شده) هست . این اندازه به عنوان استاندارد مبنا برای تعیین گرماژ یک ورق کاغذ استفاده می شه. - در این گروه کاغذ های کوچکتر با نصف کردن طول کاغذ بزرگتر به دو قسمت بدست می یاد. برای مثال قطع A1 با نصف کردن طول کاغذ A0 به دو قسمت مساوی به دست می یاد بنابراین قطع A1 مساوی خواهد بود با 594 × 841 ( البته عرض 594/5 بوده که روند شده ). همانظور که می بینید عرض کاغذ بزرگ تر بعد از نصف شدن طول کاغذ کوچکتر خواهد بود.
گروه B و C
اگر چه اندازه های گروه A محدوده قابل قبولی از اندازه ها را در اختیار ما قرار می دهند با این حال نمی توان گفت که لزوما کافی هستند. به همین دلیل اندازه هایی در دو گروه B و C علاوه بر اندازه های گروه A ایجاد شده اند تا اندازه های غیر متعارف و خاص هم پوشش داده بشوند. البته اندازه های گروه B و C هم از لحاظ هندسی مشابه اندازه های گروه A به دست اومدن. بر این اساس اندازه های گروه B به نحوی ایجاد شدن که هر اندازه از این گروه میانگین هندسی دو اندازه از گروه A باشه. برای مثال قطع کاغذ B1 تقریبا مابین قطع کاغذ A0 و A1 هست. به این ترتیب از کاغذ A0 می توان قطع B1 و از قطع B1 هم می توان کاغذ A1 را به دست آورد. اما اندازه گروه C ما بین اندازه های گروه A و B قرار دارند. برای مثال قطع کاغذ C4 کوچکتر از B4 اما بزرگتر از A4 است. از اندازه های گروه C برای ساخت پاکت های مراسلاتی استفاده می کنند.