دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

معرفی ساینا اتوماتیک

پروژه ساخت ساینا اتومات از سال 94 آغاز شد و در سال 95 نیز شرکت بلژیکی Punch وظیفه تامین گیربکس این خودرو را برعهده گرفت. ساینا اتومات نهایتا به‌عنوان مدل 97 به بازار آمد و سایپا به‌واسطه آن توانست نخستین خودرو (تقریبا!) ایرانی را با گیربکس اتومات بسازد. گیربکس این خودرو نسخه بهبودیافته‌ای است که ابتدا در سال 2007 با همکاری ZF آلمان تولید شده بود؛ این گیربکس از نوع CVT است اما قابلیت تعویض دستی هم دارد. مهم‌ترین تغییر فنی در ساینا اتومات، استفاده از دریچه گاز برقی و تغییر سیستم برق‌ خودروست و به همین دلیل انواع آپشن‌های متداول بازار (مانند فرمان برقی، کروز، کی‌لس، مالتی مدیا و ...) حالا قابلیت نصب روی این خودرو را دارند. به لحاظ ظاهری نیز طرح جدید رینگ‌ها، حذف نوار مشکی ستون B، فرمان دی‌کات اسپرت (با دکمه‌های کنترلی) و صفحه کیلومتر جدید، از مهم‌ترین تفاوت‌های ساینا اتوماتیک نسبت به ساینا دنده‌ای است.


قیمت :    54700000تومان

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

معرفی پژو 301

در اواخر مرداد 1396 نمایندگی‌های ایران خودرو از پیش‌فروش پژو 301 خبر دادند؛ سدانی که برخلاف پژو 2008 در مدل‌ قبل از فیس‌لیفتش، به کشورمان آمده بود و با قیمت بسیار گزافی نسبت به رقیب مستقیمش (رنو سیمبل) به فروش می‌رسید. ضمن اینکه مشخصات فنی پژو 301 نیز چندان چشمگیر و جالب توجه نیست و از بسیاری جهات می‌توان آن را با سدان‌های بسیار ارزان‌تری نظیر پژو 206 صندوقدار یا رانا مقایسه کرد چرا که در واقع پلت‌فرم تمامی این محصولات با یکدیگر مشابه است. این فرانسوی در سال 2017 نخستین فیس‌لیفتش را تجربه کرد؛ فیس‌لیفتی که احتمال مونتاژ آن در ایران وجود دارد.


قیمت :   196500000  تومان

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

معرفی پژو 508 پکیج GT لاین

پژو تاکنون نتوانسته در زمینه فروش خودروهای نسبتا لوکس و گران‌قیمت در بازار ایران موفق ظاهر شود. آخرین تلاش نافرجام فرانسوی‌ها در این رابطه، واردات محدود پژو 407 بود که با استقبال سرد مشتریان مواجه شد. اما با عرضه 508، پژو دوباره شانس خود را در بازار کشورمان آزمایش کرد. 508 محصول 2011 است که سال 2015 فیس‌لیفت شد و سرانجام در مدل 2016 برای نخستین‌بار به ایران آمد. این فرانسوی هرچند چهره جذاب و امکانات خوبی دارد، اما ناچار است با رقبای قدرتمندی مانند سوناتا، اپتیما، کمری و مهم‌تر از همه با رقیب هم‌وطنش، یعنی تلیسمان، مواجه شود


قیمت :   438,000,000تومان

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

معرفی پژو 2008

هیوندای نخستین خودروساز پسابرجامی بود که با هدف مونتاژ، پا به بازار ایران گذاشت و در اواخر سال 95 با کرمان‌موتور، کارش را شروع کرد. بعد از هیوندای نوبت به آمدن فرانسوی‌ها رسید، که با پیش‌فروش پرحاشیه پژو 2008 در اوایل تابستان 1396، وارد فاز اجرایی شد. پژو 2008 با اینکه متولد 2013 است اما نسخه‌ای که در ایران مونتاژ می‌شود از نسخه فیس‌لیفت آن بوده که سال 2016 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو را می‌توان کراس‌اوری هم‌سایز با کپچر و تیوولی توصیف کرد که به لطف پیشرانه قدرتمند، طراحی زیبا و بازار مستعدش، شانس بسیار خوبی برای قبضه‌کردن بازار کراس‌اورهای کوچک دارد.


قیمت :    233,000,000تومان

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

کلاچ خودروهای جدید معضل تعمیرگاه‌ها

اتوپارت پرس: رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص وضعیت تامین لوازم یدکی مورد نیاز تعمیرکاران اعلام کرد: «با افزایش قطعات در بازار وضعیت بهتری را شاهد هستیم و با گشایش مرزها و سهولت در واردات کالا، همچنین کاهش قیمت یورو شاهد تغییرات قابل توجهی در بازار بودیم زیرا 50 درصد از سهم بازار توسط واردات از اروپا تامین می‌شود لذا کاهش قیمت ارز منجر به کاهش 10درصدی قیمت‌ها شده است.»

به گفته علیرضا نیک‌آیین، چنانچه روند نزولی قیمت ارز ادامه پیدا کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد و شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص وضعیت تعمیرکاران در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: «بیشترین معضل تعمیرکاران مالکین خودروها هستند که متاسفانه به دلیل گرانی قطعات و ضعف توان مالی، صاحبان خودرو به تعمیرات غیر استاندارد روی می‌آورند که باعث افزایش آمار برگشتی‌ها شده است.»

وی با بیان اینکه تعمیر خودرو، قطعات و سرویس‌های دوره‌ای، استانداردها و تعاریف خاص خود را دارند، افزود: «اما به دلیل گرانی قطعات یدکی، سرویس خودروها به موقع انجام نمی‌شود و مالکین بر انجام تعمیرات غیر اصولی به منظور کاهش هزینه‌ها تاکید دارند که برای تعمیرکاران بخصوص در شهرستان‌ها دردسرساز شده است.»

نیک‌آیین با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه قطعات یدکی تولید داخل وارداتی است، خاطرنشان کرد: «لذا تغییر قیمت‌ها بستگی به نرخ ارز دارد چنانچه قیمت ارز روند نزولی داشته باشد مسلما بر قیمت قطعات چه تولید داخل چه وارداتی اثرگذار خواهد بود اما چنانچه مجددا قیمت ارز روند صعودی پیدا کند بازار متلاطم خواهد شد.»

وی در خصوص تغییر نرخ دستمزد تعمیرکاران نیز گفت: «در خواست افزایش دستمزد به نقل از تعمیرکاران به اتحادیه داده شد که با عدم موافقت هیات مدیره همراه بود زیرا با توجه به قیمت بالای قطعات یدکی چنانچه تعمیرکاران نیز نرخ دستمزدها را افزایش دهند مراجعات کاهش خواهد یافت لذا در این بین باید یکی سنگ زیر آسیاب باشد.»

وی به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: «کیفیت پایین خودروهای داخلی بارها در مصاحبات تذکر داده شده است به طوریکه دفعات مراجعه خودروهای خارجی به تعمیرگاه بسیار کمتر از خودروهای داخلی است. متاسفانه طراحی و کنترل کیفیت قطعاتی که بر روی خودروها نصب می شود از استاندارد لازم برخوردار نیست.»

وی در ادامه تصریح کرد: «دستگاه‌های مجهزی برای اثبات ادعای خود نداریم اما با بررسی‌های میدانی از بازار قطعات یدکی و بالا بودن تقاضا برای قطعات خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی همچنین پایین بودن تعداد دفعات مراجعه خودروهای خارجی به تعمیرگاه ها می‌توان از کیفیت خودروهای داخلی مطلع شد.»

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو بیشترین مراجعه به تعمیرگاه‌ها را مربوط به کلاچ عنوان کرد و گفت: «زمانیکه خودروها از گارانتی خارج می‌شوند مراجعه به تعمیرگاه آغاز می‌شود اما بیشترین مراجعه خودروهایی که جدیدا تولید می‌شود مربوط به کلاچ است و دارندگان این خودروها از سیستم کلاچ و دیسک و صفحه‌ها ناراضی هستند لذا نوع طراحی کلاچ بخصوص در خودروهای TU5 که کلاچ آن لرزش بالایی دارد علت بیشترین نارضایتی شهروندان است.»

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

امسال 206 میلیون لیتر روغن موتور توزیع شده است

اتوپارت پرس: توزیع و تولید روغن موتور در شش ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد همراه بوده است.

توزیع و تولید روغن موتور در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل 31 درصد رشد داشته و از 157 میلیون لیتر به 206 میلیون لیتر افزایش یافته است.


بر این اساس، شرکت نفت ایرانول با 49 درصد رشد، بیشترین رشد توزیع را داشته است و سپس نفت پارس سپاهان و بهران با 38 ، 29 و 16 درصد رشد مواجه بوده اند.جدول اطلاعات توزیع و تولید در پیوست خبر قابل ملاحظه است.

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress