دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

مبلغ مابه‌التفاوت در قرارداد قطعه‌سازان مبنا قرار گیرد

اتوپارت پرس: مسئول کمیسیون کسب و کار انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ایران در خصوص آخرین وضعیت ترخیص قطعات از گمرک اظهار داشت: «بزرگترین معضلی که قطعه‌سازان در ترخیص مواد اولیه با آن درگیر هستند نقدینگی است. قرار بر این بود که گمرک با وجود همه همکاری‌هایی که دارند دستورالعملی را تنظیم کند که چنانچه خودروساز و فرآیند تولید با مشکل مواجه شود با وثایقی که بانک‌های عامل از قطعه‌سازان دارند مجوز ترخیص حداقل 80 درصد از این کالاها را بدون پرداخت نقدینگی صادر کنند تا این مواد وارد چرخه تولید شوند و قطعه‌سازان توان تولید روزانه خود را از دست ندهند.»

پیمان یزدان‌بخش با بیان اینکه باید توجه داشت مواد اولیه با ارز بازار ثانویه ترخیص می‌شود و قرارداد قطعه‌سازان و فروش آنان هنوز با این عدد و رقم نیست، گفت: «لذا امیدواریم با تسهیلاتی که گمرک و بانک‌های عامل فراهم می‌کنند بتوانیم این کسری نقدینگی را جبران کنیم و این همکاری توسط گمرک، بانک مرکزی و بانک‌های عامل صورت پذیرد تا بتوانیم به صورت موقت مواد اولیه را از گمرک خارج کرده و تولید را بدون توقف ادامه دهیم تا پس از تامین نقدینگی قادر به پرداخت مطالبات گمرک باشیم.»

وی با اشاره به اینکه طی بخشنامه‌ای قطعه‌سازان متعهد شدند مابه‌التفاوت 2800 تومانی به ازای هر دلار 4200 تومانی را پرداخت کنند، افزود: «با وجود اینکه قراردادهای آنان هنوز به روز نشده است لذا تعداد قابل توجهی از قطعه‌سازان از ابتدا با مشکل نقدینگی مواجه شدند و به دلیل عدم پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت قادر به ترخیص کالای خود از گمرک نشدند. لذا با وجود همکاری گمرک در ترخیص کالای قطعه‌سازان، بزرگترین مشکل آنان تامین نقدینگی است.»

ادامه خبر

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

موفقیت یا شکست طرح فروش اینترنتی موتورسیکلت

اتوپارت پرس: مدتی قبل یکی از شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت که مدتی است به زیرمجموعه‌های یکی از خودروسازان بخش خصوصی اضافه شده است، طرح فروش اینترنتی محصولات خود به صورت محدود در شهر تهران را اجرا کرد. با توجه به اینکه ارائه چنین طرح‌هایی برای فروش موتورسیکلت و سایر محصولات مشابه در این بخش از صنعت چندان رایج نیست، این موضوع را در گفت‌وگو با یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران بررسی کردیم.

علی عرب در این رابطه با اشاره به اینکه شرکت ارائه دهنده این طرح با توجه به قرار گرفتن در زیرمجموعه یکی از خودروسازان، از بدنه موتورسیکلت‌سازی جدا شده است، گفت: «این شرکت درحال تبلیغات گسترده است. در عین حال چون از پشتوانه پولی و سرمایه‌ای یک خودروساز را دارد، طبیعتا در زمینه بازاریابی و تبلیغات قوی‌تر عمل می‌کند.»

این فعال صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که چنین اقدامی بازدهی و سود مورد انتظار را ندارد، اظهار کرد: «این اتفاق ممکن است شرکت مادر را به این نتیجه برساند که بهتر است مانند قبل چنین سرمایه‌گذاری را در همان حوزه خودرو انجام دهد.»

عرب با توضیح این مطلب که استفاده از چنین طرح‌هایی در شرایط موجود شاید موثرتر باشد، خاطرنشان کرد: «مردم الان به دنبال جایی می‌گردند که در آن سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب اگر کسی به دنبال خرید اینترنتی موتورسیکلت باشد، با این قصد که شاید بتواند این محصولات را در بازار با قیمت بالاتر بفروشد، در این صورت این شرکت موفق خواهد بود. اما موضوع مهم این است که مصرف‌کنندگان واقعی موتورسیکلت معتقدند با مراجعه به بازار می‌توانند روی قیمت چانه بزنند و شاید محصول مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تر هم در بازار بخرند.»

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در ارائه چنین طرح‌هایی، قیمتی که برای فروش محصولات در نظر گرفته می‌شود نیز بسیار حائز اهمیت است.

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

تا دو ماه دیگر آرامش به بازار تایر برمی‌گردد

اتوپارت پرس: رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ثبت سفارش تایر خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و اعلام کرد: «التهاب بازار در این بخش تا یکی، دو ماه آینده فروکش خواهد کرد و در حال حاضر نیز مشکلات مربوط به تامین لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران براساس قیمت رسمی تا حد زیادی کاهش یافته است.»

محمدرضا گنجی در رابطه با جدیدترین وضعیت عرضه انواع لاستیک در بازار و مسائلی که موجب نابه‌سامانی در این بخش به ویژه در حوزه تایر خودروهای سنگین شده بود، اظهار کرد: «هم اکنون کارخانجات در حال تولید با ظرفیت 100 درصدی هستند و تمامی محصولات تولید ‌شده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد و پس از طی مراحل مربوط در اختیار کامیون‌داران قرار می‌گیرد.»

به گفته وی، هم‌اکنون تجار در حال ثبت سفارش هستند و واردات با ارز 4200 تومانی و با تعرفه پنج درصدی موجب خواهد شد تا التهابات بازار طی یک تا دو ماه آینده کاهش یابد.

گنجی با اشاره به این‌که مشکلات مربوط به تامین لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران براساس قیمت رسمی، تا حد زیادی کاهش یافته است، گفت: «تا پیش از این با مشکل تامین لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران با قیمت رسمی مواجه بودیم اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده و براساس قیمت رسمی، لاستیک در اختیار کامیون‌داران قرار می‌گیرد.»

لازم به ذکر است به دنبال به وجود آمدن این شرایط به تازگی وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد جدیدی را ارائه کرد که در صورت اجرای آن اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کامیون‌داران می‌توانند خود رأسا نسبت به وارد کردن لاستیک‌های جدید اقدام کنند. عباس آخوندی این وعده را نیز داد که دولت در این مسیر با تخصیص ارز لازم شرایط را برای کامیون‌داران تسهیل خواهد کرد.

رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی نیز، بیان کرد: «به طور حتم اجرای این پیشنهاد می‌تواند به بهبود وضعیت صنعت تایر و تسهیل امور کامیون‌داران کمک کند.»

علاوه بر این اخیرا از سوی معاون اول ریاست‌جمهور کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین به گمرکات کشور ابلاغ شد و براساس آن تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین باری و اتوبوسی به پنج درصد کاهش یافت تا شاهد کاهش 21 درصدی تعرفه این محصولات در بازار باشیم.

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress

معرفی کیا سراتو پکیج 2.0 لیتر اتوماتیک

سراتو، که در بسیاری بازارهای غربی با نام فورته عرضه می‌شود، عمده شهرتش در ایران را مدیون موفقیت نسل دوم است که در سایپا تولید می‌شود. سراتو نسل سوم، که عریض‌تر و بزرگتر از نسل قبلی است، از مدل 2014 به بازار وارد شد و نسبت به همزاد هیوندای نشان خود، یعنی النترا، خودرو چابک‌تری است. این سدان جمع‌وجور در سال 2016 فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده که شامل تغییر طراحی چراغ‌های جلو و شکل‌دهی مجدد سپرها و چراغ‌های عقب می‌شود. این فیس‌لیفت در مدل 2017 به ایران رسید.

قیمت :    360000000  تومان

http://www.autopartpress.com/

https://www.instagram.com/autopart.press/

https://t.me/autopartpress