دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

ایران خودرو و سایپا تا پایان سال هر روز فروش فوری دارند

قطعه نیوز: در جلسه کمیته خودرو که صبح امروز برگزار گردید، مقرر شد که ایران خودرو و سایپا علاوه بر انجام تعهدات قبلی تا پایان سال هر روز فروش فوری انجام دهند.
بر اساس شنیده‌ها از یک منبع آگاه در جلسه کمیته خودرو که صبح امروز برگزار شد، خودروسازان مکلف شدند تا آخر سال با هدف تنظیم بازار خودرو،هر روز ۲۰ درصد از تولیدات خود را به فروش فوری اختصاص دهند.
همچنین مقرر شد با افزایش تولید روزانه تحویل تعهدات قبلی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
یقینا با عرضه روزانه خودروهای پر تیراژ به بازار قیمت این خودروها در بازار کاهش یافته و جذابیتی برای سرمایه گذاری نخواهد داشت.

یادداشت عمادالدین جعفری : ورود لادا به ایران؛ آزمون و خطا این‌بار برای روس‌ها

قطعه نیوز: این روزها خبرهایی مبنی بر حضور لادا در بازار خودرو ایران به گوش می‌رسد. خبری که از یک سو ممکن است باعث امید به آینده این صنعت شود، اما از سوی دیگر چندان نمی‌توان به آن خوش‌بین بود. چراکه این اتفاق می‌تواند حتی صنعت خودرو را با عقبگردی جدی مواجه سازد.
تصمیمات مدیران صنعت کشور همیشه اشتباه بوده و هیچگاه از پس این تصمیم‌گیری‌ها، خودروسازی کشور راه به جایی نبرده است. این در حالی است که حمایت‌های همه جانبه دولت‌ها نیز یکی از مهمترین عوامل پس‌رفت این صنعت بوده است.
شاید دلیل اینکه حال و روز این روزهای صنعت خودرو به هیچ وجه خوب نیست و نفس‌های آن به شماره افتاده است، همین تصمیمات شتاب‌زده و نتیجه ناکارآمدی مدیران است. ما می‌توانستیم در ایران برندهای مختلفی را حتی در زمان تحریم داشته باشیم. چراکه خودروسازان ما مشکل تامین نقدینگی نداشتند. اگرچه همیشه هشت‌شان در گروی نه‌شان بوده است، اما این هم برمی‌گردد به ناکارآمدی مدیران. چراکه سرمایه‌گذاری‌های اشتباه در بخش‌های دیگر، از خودروسازان بدهکارهای همیشگی ساخت. این در شرایطی است که با همین پیش فروش‌های پر بحث و حاشیه، می‌توانستند نقدینگی لازم برای خرید حداقل سهام شرکت‌های بزرگ را تامین کنند، تا امرزو کار به جایی نرسد که بعد ۲۰سال حتی در تولید پراید هم ناتوان باشیم.
نگرش سطحی و بدون فکر، کار را به جایی رساند که چینی‌های در حال توسعه بازار ایران را به دست گرفته و هرچه خواستند در این بازار آزمون و خطا کردند. از بالا بردن کیفیت خودروها تا نحوه تجارت در ایران و… نتیجه هم آن شد که سود زیادی به جیب چینی‌ها سرازیر شد و ما تبدیل به مشتری‌هایی برای دست گرمی شدیم.
اما اینطور که از شواهد برمی‌آید این داستان تمامی ندارد و بعد از چینی‌ها حال نوبت به روس‌ها رسیده تا صنعت خودروی کشور را به دست گیرند و سود زیادی از این بازار جذاب اما انحصاری به جیب بزنند.
تولید لادا در ایران به معنی عقبگرد واقعی است. چراکه روس‌ها در صنعت خودروی جهان جایگاه خاصی نداشته و با توجه به سیاست روس‌ها بی شک اندک تکنولوژی را که در اختیار دارند، به ایران منتقل نخواهند کرد.

استیضاح وزیر صمت در دستور کار قرار گرفت

قطعه نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قیمت بازار آزاد مدنظر وزارت صنعت و خودروسازان، مبنایی ندارد، گفت: دلالانی که روح و روان مردم را به هم ریخته و هر روز قیمت‌ها را به منظور سودجویی بیشتر افزایش می‌دهد در حال مدیریت وزارت صنعت هستند و به همین دلیل استیضاح رحمانی را در دستور کار قرار دادیم.
امیر خجسته عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی  در خصوص آخرین وضعیت روند رسیدگی این کمیسیون درباره وضعیت خودروسازان و افزایش شکایت مردم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عدم تعهد آنان گفت: یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موضوعاتی که در جامعه خودرو یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موضوعات حساس در جامعه است و تلاطم در قیمت آن می‌تواند بلافاصله موجب بروز نگرانی شود.
وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: دو شرکت بزرگ ایران خودرو  و سایپا در کشور و اقدامات و سیاست‌گذاری‌های آنها می‌تواند منجر به افزایش نگرانی و یا رفع نگرانی جامعه و خریداران خودرو شود. این درحالی است که ۱۴ درصد سهام ایران‌خودرو و ۱۷ درصد سهام سایپا متعلق به دولت است.
ایران خودرو و سایپا حیاط خلوت دولت‌ها و انتصاب افراد وابسته هستند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: متاسفانه شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده و هر طور که بخواهند این شرکت‌ها را مدیریت می‌کنند و افراد مدنظرشان را به عنوان مدیرعامل منصوب می‌کنند که گاها این مدیرعامل‌ها و هیأت‌مدیره‌ها افراد غیرمتخصص هستند.
خجسته با بیان اینکه ۲۶ هزار نفر کارگر در ایران خودرو و سایپا طبق برآوردهای کارشناسی اضافه هستند، افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: به نظر می‌رسد که مدیران این شرکت‌ها نمی‌توانند زیر مجموعه‌های خود را مدیریت کنند و اداره آنجا با هر شرایطی و به هر نحوی صورت می‌گیرد و نمی‌توان فقط به تولید خودرو و افزایش تیراژ فکر کرد؛ چراکه موضوعات قبل از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن و مرتبط با آن و بهینه کردن موضوعات مربوط به تولید و مالی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخش خصوصی قدرتمند می‌تواند این شرکت‌ها را اداره کند و با افزایش تولید و راندمان و کاهش هزینه‌های می‌تواند خودروهایی را که با خودروهای خارجی قابل رقابت باشد و انتظارات مردم را برآورده کند، البته مردم هم خودروهای استاندارد و به‌روز را مطالبه می‌کنند.
حرف خریداران خودرو در تجمعات صحیح است
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت برخی افراد در هیأت مدیره‌های این شرکت‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه‌های آن قبل از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انقلاب و پس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انقلاب وضعیت را در این دو شرکت بغرنج کرده است.
وی با بیان اینکه شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا ۴۰۰ هزار تعهد به مردم، آن هم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی مردمی که پیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرانی دلار ثبت‌نام کرده‌اند وجود دارد. این در حالی است که مردم معترض خودروی خود را تحویل نگرفتند بارها در خیابان و مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت تجمع کردند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه حرف مردم در این تجمعات کاملا درست است؛ چراکه آنها می‌گویند ما پیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرانی دلار ثبت‌نام کرده‌ایم و باید خودروهای خود را با قیمت گذشته تحویل بگیریم، لذا نمایندگان مجلس در این خصوص ورود کرده و به وزارت صمت فشار آوردیم و او در کمیسیون‌های تخصصی مجلس پذیرفت که خودروهای تعهدی شرکت‌های خودروساز به مردم به قیمت قبل واگذار شود.
قمیت بازار آزاد خودرو، مبنایی ندارد
خجسته گفت: رحمانی وزیر صمت وقتی که به مجلس آمد، به او اعلام کردیم که نرخ‌گذاری و تثبیت قیمت وجود داشته باشد و پس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این پیشنهاد ارائه‌شد، وی اعلام کرد که خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار به مردم واگذار خواهد شد، این درحالی است که قیمت بازار آزاد مبنایی ندارد.
وی تأکید کرد: بازار آزاد توسط دلالان و افرادی که در بازار خودرو کمین کرده‌اند تا خون ملت را بمکند، مدیریت می‌شود و هر روز وقتی که دلالان از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواب بیدار می‌شوند، هر طور که دلشان بخواهد بر خودروها قیمت می‌گذارند و به نظر می‌رسد که این قیمت‌‌گذاری‌ها توسط دلالان با استفاده از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رانت و هماهنگی پشت پرده صورت می‌گیرد.
دلالان در حال مدیریت وزارت صمت هستند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متاسفانه دلالان در حال مدیریت وزارت صمت و بازار خودرو هستند، ضمن اینکه وجود همین دلالان در بازار ارز، سکه، طلا، گوشت، برنج و… منجر به بروز نابسامانی در اقتصاد کشور شده است. همچنین تیم اقتصادی دولت هم توان نابودی دلالان را ندارد.
خجسته افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: متاسفانه برخی دلالان با سودهای میلیونی خودرو به مردم می‌فروشند و وزارت صمت هم نظاره‌گر این موضوع است، لذا به نظر می‌رسد که وزارت صنعت توانایی مدیریت بازار خودرو را ندارد و اگر نمی‌تواند کاری کند بهتر است وزیر کنار برود و در شرکت‌های خودروسازی را ببندیم.
وی گفت: نمایندگان مجلس به دلیل تعهدی که به مردم دارند، باید از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حقوق ملت دفاع کنند.
۴۵ درصد افزایش تولید سایپا در هفته گذشته
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به حضور تعدادی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیران سایپا در کمیسیون اصل ۹۰ گفت: به من اعلام کرده‌اند که کمیسیون اصل ۹۰ و نمایندگانی که پیگیر وضعیت نابسامانی خودرو و به هم ریختن بازار هستند، بهتر است کمی آرام‌تر باشند و خیلی این موضوع را پیگیری نکنند، هر چند که این افراد در گزارش اعلامی به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کردند افزایش تولید در هفته گذشته نسبت به هفته قبل‌تر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن ۴۵ درصد افزایش داشته است و نسبت به اول هفته ابتدایی بهمن ۹۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
خجسته خاطرنشان کرد: بنا دارم تا از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نزدیک وضعیت شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا را مشاهده کرده و روند کار را ببینم. هرچند که خودروسازان اعلام کرده‌اند که ایجاد رونق در تولید خودرو با اعطای وام به خودروسازان و قطعه‌سازان می‌تواند روند را بهبود ببخشد که البته من موافق این پرداخت وام نیستم.
رشد تولید بهمن ماه سایپا از ۱۰۴۲ به ۲۶۰۲ خودرو
وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۰۴۲ دستگاه خودرو در شرکت سایپا در دی‌ماه این روند به ۲۶۰۲ دستگاه در بهمن‌ماه رسیده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر تولید خودرو افزایش پیدا کند، اعتراضات مردم کاهش پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه بناست تا در ابتدا تعهدات ۴۰۰ هزار خودرو به مردم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی شرکت‌های خودروسازی اجرایی شده و ۲۰ درصد از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولیدات نیز به صورت فروش فوری به مردم داده شود و آنطور که مدیران خودروسازی گزارش داده‌اند بنا دارند تا با افزایش تولید بازار را مدیریت کنند.
خجسته خاطرنشان کرد: شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باید دارایی‌های مازاد خود را به فروش رسانده و بدهی‌های خود به قطعه‌سازان را پرداخت کنند، که البته مدیرعامل جدید سایپا در این مسیر گام برداشته و بنا دارد تا بدهی‌های این شرکت را سبک‌تر کند.
استیضاح رحمانی وزیر صنعت در دستورکار
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم در دیدارهای مختلف با نمایندگان مجلس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما تثبیت بازار و قیمت خودروها را خواسته‌اند و اینکه دلالان درحال بر هم زدن اقتصاد کشور بوده و موجب آزردگی و نگرانی مردم شده‌اند و همین اقدامات منفعت‌طلبانه دلالان و سودجویان روح و روان مردم را به هم ریخته است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بنده به عنوان یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به همراه دیگر نمایندگان بر احقاق حقوق مردم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خودروسازان پافشاری کرده و ایستاده‌ایم و بنا داریم تا استیضاح رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دستورکار قرار دهیم و همین امر را که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گذشته مدنظر داشتیم، در حال پیگیری هستیم.
خجسته تصریح کرد: نمایندگان مجلس به هیچ وجه نمی‌پذیرند که در بازار خودرو هرج و مرج حاکم باشد و نمی‌توانیم به عنوان افراد بی‌خاصیت در مجلس نشسته و عکس‌العملی را نشان ندهیم.

قیمت روز انواع تیغه برف پاک‌کن در بازار امروز+جدول در لینک وب سایت

قطعه نیوز: قیمت برخی از انواع مختلف تیغه برف پاک‌کن خودروهای داخلی در بازار امروز شنبه چهارم اسفندماه ۹۷ به شرح جدول زیر اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار قطعه نیوز، قیمت‌های درج شده در این جدول، شروع قیمت فروشندگان و یا به عبارتی کف قیمت محصولات مشخص شده، در بازار است.
[تصویر: -تیغه-برف-پاک-کن-1024x746.jpg]قیمت تیغه برف پاک‌کن-شنبه ۴اسفند۹۷

عرضه قطعات تقلبی به بازار کاهش یافت

قطعه نیوز: سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در رابطه با مسائل و انتقاداتی که این روزها در مورد ایراد و خرابی خودروها در مراجعه به تعمیرگاه‌ها عنوان می‌شود، گفت: «این موضوع تنها مربوط به کیفیت قطعات نیست و در مواقعی تعمیرکاران خودروها در این جریان مقصرند.»
مهدی کاظمی با انتقاد از برخی قضاوت‌های نادرست در خصوص مشکل کیفیت قطعات و متهم کردن عرضه‌کنندگان قطعات یدکی، اظهار کرد: «برخی مواقع به دلیل نبود تخصص کافی در نصب و تعمیر خودرو، قطعه اصلی توسط تعمیرکاران معیوب عنوان می‌شود در حالی که قطعه کیفیت مناسبی دارد و مشکل اصلی عدم آگاهی و تخصص تعمیرکار است.»
وی همچنین از برخی اظهارات بی پایه و غیر مسئولانه سایر صنوف در خصوص بازار قطعه یدکی انتقاد کرد و افزود: «گاهی در مصاحبه‌ها شنیده می‌شود که برخی صنوف از جمله تعمیرکاران خودرو نسبت به بازار لوازم یدکی و تاثیر قیمت خودرو در رشد قیمت در بازار قطعات اظهاراتی مطرح می‌کنند که غیر واقع و خارج از وظیفه صنفی است.»
کاظمی با بیان اینکه بدون شک بازار قطعه یدکی با مشکلاتی از جمله گران فروشی و عرضه قطعات بی‌کیفیت روبه‌رو است، تاکید کرد: «اما اتحادیه در تلاش است تا این مشکلات را برطرف کند.»
وی در رابطه با برخی آمار متناقص در خصوص عرضه قطعات تقلبی خودرو به بازار، افزود: «به دلیل افزایش نظارت‌ها و پیگیری و برخورد اتحادیه با واحدهای متخلف، عرضه قطعات تقلبی در بازار بسیار کاهش یافته در حالی که همچنان عرضه قطعات بی‌کیفیت در بازار وجود دارد و با وجود اینکه آمار شش ماهه اول امسال نسبت به دو سه سال گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد، اما با تشدید مشکلات اقتصادی، تاثیر تحریم‌ها، موانع گمرکی و کمبود قطعه در بازار، جریان عرضه و فروش قطعات بی‌کیفیت در ماه‌های اخیر با تغییر همراه شده و سیر افزایش داشته است.»
سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در ادامه با اشاره به تشدید مشکلات ناشی از کمبود لوازم یدکی به همراهی خوب گمرک در ترخیص قطعات در یکی دو ماه اخیر اشاره کرد و افزود: «پس از انتقادات بسیار به جریان ترخیص کالاهای متوقف در گمرکات، تلاش خوبی توسط گمرک برای ترخیص قطعات یدکی دپو شده در ماه‌های اخیر صورت گرفت این همراهی جای قدردانی دارد چرا که بار مشکلات بازار قطعات را کاهش داد اما همچنان درخواست ما از دولت و گمرک همراهی با صاحبان کالاها و قطعات متوقف در گمرکات است چرا که با طولانی شدن این زمان و گذشت تاریخ مصرف این اجناس ضمن زیان مالی به صاحبان کالاها، بازار قطعه یدکی دچار التهاب و کمبود خواهد شد.»

راه‌حل پیشنهادی نوسازی ناوگان خودرو سنگین؛ خودروهای سنگین ۵ساله اروپایی وارد کنیم

قطعه نیوز: رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور اعلام کرد: «لاستیک‌های تولید داخل که مقرر بود تنها با حواله سازمان حمل و نقل ارائه شود و به فروش رسد، در شهرها با قیمت آزاد حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به فروش می رسند و وزارت صمت و سازمان تعزیرات نظارتی بر این امر ندارند.»
ناجی سلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر لاستیک‌های تولید داخل را در شهرها به قیمت آزاد می‌فروشند، در خصوص محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر اظهار کرد: «متاسفانه طرح محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر در کل کشور به نحو مطلوب انجام نشده و اختلاف نظرهایی در ارتباط با طرح تن-کیلومتر وجود دارد؛ در کل می‌توان گفت که این طرح اجرا شده اما به هر صورت یک کار تازه است که نواقصی دارد و باید نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنیم که مشغول کار بر روی آن هستیم. با این وجود باید گفت اجرای طرح محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر رضایت رانندگان را جلب کرده است.»
وی با بیان اینکه رانندگان ناوگان جاده‌ای بیمه هستند ولی مساله بیمه تعدادی از رانندگان جدیدالورود با وجود تصویب در مجلس هنوز از طریق سازمان تامین اجتماعی اجرایی نشده، گفت: «رانندگان جدیدالورود هنوز نتوانسته‌اند از ۱۳٫۵درصد مورد نظر بهره‌مند شوند اما این مساله در حال پیگیری است و در آینده نزدیک محقق خواهد شد.»
سلامی در رابطه با وضعیت نوسازی و بازسازی ناوگان نیز تاکید کرد: «شرکت‌ها خودرویی تحویل نداده‌اند. وقتی که هیچ نظارتی وجود ندارد اینگونه مسائل پیش می‌آید. بازسازی و نوسازی ناوگان شرایطی داشت و قرار شده بود ضمن دریافت خودرو رانندگان، وام نیز برای این امر تخصیص داده شود اما متاسفانه این امر انجام نشد.»
به گفته وی، در حال حاضر در ناوگان خودرو مازاد وجود دارد؛ به عبارتی حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو مازاد در کشور وجود دارد که اصلا نباید جایگزین شوند بلکه باید از رده خارج شوند. حمل و نقل کشور، کشش این تعداد خودرو را ندارد. خودروهایی در ناوگان وجود دارد که کارکرد آنها در سال کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر است.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور در ادامه با بیان اینکه افرادی که برای نوسازی خودرو سنگین اقدام کرده‌اند بلاتکلیف هستند، خاطرنشان کرد: «هیچ‌یک از وزارت صمت و یا کارخانجات در این خصوص پاسخگو نیستند و مشخص نیست که چه اقدامی برای این افراد انجام خواهد شد.»
وی با طرح پیشنهادی مبنی بر واردات خودروهای سنگین اروپایی با کارکرد حدودا ۵ ساله، گفت: «این اقدام پاسخ مناسبی برای کارخانجات داخلی خواهد بود، همان کارخانجاتی که پول مردم را گرفته‌اند و خودروها را تحویل نداده‌اند.»
سلامی در پایان اظهار کرد: «وقتی کارخانجات قادر به ارائه خودرو نیستند، بهترین راه حل این است که نسبت به واردات ماشین‌های اروپایی با کارکرد حدودا ۵ سال اقدام شود به شرط اینکه به ازای هر خودرو وارد شده، یک خودرو از ناوگان خارج شود نه اینکه بر ناوگان افزوده شود.»