دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

پلیس به موتورسیکلت‌های یورو3 پلاک ندهد//موتورسیکلت‌سازان به زودی ناچار به تعدیل نیرو می‌شود

اتوپارت پرس: دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت اعلام کرد: «تا زمانی که پلیس موتورسیکلت‌های تولید شده را پلاک نکند، تولیدکنندگان نمی‌توانند محصولات خود را عرضه کرده و بفروشند و به این ترتیب تا پایان سال توان پرداخت حقوق و سنوات نیروی انسانی را نخواهند داشت.»

علی عرب با اشاره به اینکه از 21مهرماه امسال با ابلاغ قانون هوای پاک مقرر شد به ازای تولید هر موتورسیکلت، یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده از رده خارج شود، به خبرنگار «اتوپارت پرس» گفت: «درحالی که زیرساخت لازم این فرایند در ستاد حمل و نقل سوخت آماده نبود. همین موضوع باعث خوابیدن خطوط تولید موتورسیکلت شد.»

این فعال صنعت موتورسیکلت‌سازی با اشاره به جلسات اخیر که به این منظور تشکیل شده است، اظهار کرد: «به این ترتیب جلسات متعددی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، آقای مقیمی، معاون وزیر صمت و آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور داشته‌ایم اما هیچ کدام هنوز به نتیجه نرسیده است.»

عرب با اشاره به بلاتکلیفی تولیدکنندگان موتورسیکلت در اوایل سال در زمینه تولید موتورسیکلت یورو3 و یورو4، خاطرنشان کرد: «تا اینکه طبق ابلاغ دولت قرار شد تا پایان سال تولید موتورسیکلت یورو3 ادامه یابد. با این حال بعد از ابلاغ قانون هوای پاک، پلیس موتورسیکلت‌های یورو3 را پلاک نکرد و به این ترتیب تولید موتورسیکلت به صفر رسید.»

وی در رابطه با وضعیت واردات موتورسیکلت، تصریح کرد: «در این زمینه نیز امکان ثبت سفارش و حواله ارزی وجود ندارد. بنابراین در این بخش هم پشتوانه‌ای وجود ندارد و این هم دلیلی است که اجازه ادامه تولید را از موتورسیکلت‌سازان سلب کرده است.»

علی عرب با بیان اینکه فشار بر صنعت موتورسیکلت بیشتر از همیشه شده است، گفت: «با این حال فعالان و تولیدکنندگان این صنعت تا به حال تلاش کرده‌اند تعدیل نیرو نداشته باشند . کارگران و نیروی انسانی را حفظ کرده‌اند. اما این موضوع هم نمی‌تواند بیشتر از این ادامه پیدا کند.»

به گفته وی، اگر همچنان به موتورسیکلت‌های تولید شده پلاک داده نشود و امکان فروش این تولیدات برای تولیدکنندگان وجود نداشته باشد، قطعا فعالان این صنعت شب عید توان پرداخت عیدی و سنوات نیروی انسانی را نخواهند داشت.