ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
اتوپارت پرس: مدیرعامل ساپکو اعلام کرد: «این شرکت برنامههای جامعی برای افزایش عمق خودکفایی قطعات و مجموعهها درزمینه طراحی و مهندسی، فرآیند تولید و مواد اولیه دارد.»
حسین نجاری حداکثر بهره برداری از منابع موجود، تعمیق و توسعه خودکفایی را از جمله اقدامات ویژه ساپکو در مقابله با تحریمها عنوان کرد و گفت: «بازنگری در استانداردها و سیاستهای کیفی و اصلاح روشها، سیستمها و فرآیندها از دیگر رویکردهای ساپکو در این زمینه است.»
وی همچنین اظهار کرد: «میزان ساخت داخل قطعات در بخشهای مختلف تولید اعم از فرآیند تولید، قالب و ابزار، مواد اولیه و قطعات استاندارد و زیرمجموعهها متفاوت است که در اغلب موارد به بیش از 80 درصد میرسد.»
نجاری تاکید کرد: «برای افزایش عمق ساخت داخل برنامههایی از جمله هماهنگی با سازندگان جهت داخلیسازی قطعات زیرمجموعه خرید خارج، تعمیق ساخت داخل و استفاده از توان تولیدکنندگان مواد اولیه فلزی و پلیمری جهت جایگزینی مواد داخلی با مواد خارجی در تولید قطعات و همچنین بومیسازی قالب و ابزارهای مورد نیاز جهت تولید قطعات خودرو را در دستور کار قرار داده ایم.»
مدیرعامل ساپکو خودکفایی قطعات خرید خارجی، کاهش ارزبری قطعات و مجموعه های خودکفا شده، ازطریق افزایش عمق ساخت داخل خودکفایی مواد اولیه و قالب ها با منشاء خارجی و ایجاد واریانت های جدید برای استفاده از ظرفیت سازندگان موجود را از جمله اقدامات انجام شده ساپکو برای جبران کاهش تیراژ تولید دانست.
وی درباره اقدامات ساپکو برای بومیسازی تولید قطعات با تکنولوژیهای بالا گفت: «دستهبندی قطعات و مجموعههای خودرو به پنج بخش اصلی خودرو (مگاماژول) براساس طراحی وتکنولوژی ساخت و تولید صورت پذیرفته است. کلیه گلوگاهها و مشکلات تولید و تامین قطعات اعم از فرآیند تولید، تکنولوژی ساخت، مواد اولیه و ... شناسایی شده و برای تعمیق داخلی سازی مجموعه مگاماژولها و زیر سیستمهای آنها برنامه ریزی شده است.»