دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

هدفتان از طراحی بروشور را مشخص نمائید

آیا بروشورهای شما آنقدر برای شما بازگشت سرمایه دارند که باعث ترغیب بازاریاب ها شود ؟ و آیا آنها اجزای اطلاعاتی کاملی دارند که یک رسانه به منظور تقویت کارهای شما محسوب شوند؟ اگر بروشورهای شما در حال تولید است، و یا اگر احساس می کنید تنها دلیل چاپ بروشور شما این است که از شما انتظار می رود که این کار را انجام دهید، اکنون زمان آن است که استراتژی چاپ بروشور خود را دوباره ارزیابی کنید.
در اولین و مهمترین گام، شما زمانی که می خواهید اقدام به طراحی و چاپ کاتالوگ نمایید، باید یک هدف مشخص در ذهن داشته باشید. شما ممکن است بخواهید شرکت خود را تبلیغ کنید و یا پیامی را منتقل کنید، اما باید به این نیز فکر کنید که از مشتری انتظار دارید که چه اقدامی نماید. برای داشتن یک بروشور موفق، این اقدام معمولا در گام بعدی از روند خرید رخ می‌دهد که با تماس با یک شماره، بازدید از یک مکان و یا ورود به یک وب سایت انجام می شود. اگر بروشور شما سرنخ های مفیدی ایجاد نمی کند، سعی کنید سه عنصر سود ده زیر که باید در هر بروشوری باشد را در بروشور خود بگنجانید.
۱٫ نمودارها و شکل ها
اغلب داده های پیچیده یا حتی داده های نسبتا ساده ای که نیاز به توضیح فراوان دارند را می توان به سادگی و سرعت در یک نمودار یا شکل خلاصه کرد. مشتریان به طور معمول عکس العمل خوبی نسبت به نمودارها و شکل های زیبا، جذاب، تمیز و ساده دارند. نمودارها و شکل‌هایی که انواع مختلف اجناس و خدمات شما را با هم مقایسه می کنند، مزیت شرکت شما را نسبت به دیگر رقبا نشان می دهند و یا آنکه حاوی هرگونه اطلاعات مهم دیگری هستند. نمودار ها و شکل ها می توانند در یک نگاه به مشتریان نشان دهند که کدام محصول بیشتر برای آنها متناسب است، چرا شما از رقبای خود بهتر هستید و یا برای مثال در مورد شرکت هایی که در رابطه با مباحث مالی هستند، چرا مشتریان باید در زمان حاضر برای تضمین یک آینده مطمئن به فکر سرمایه‌گذاری باشند.
۲٫ منافع مشتری
فضای زیادی از بسیاری از بروشورها به این اختصاص داده می شود که به مشتریان اطلاعاتی در مورد شرکت ها داده شود. اطلاعاتی مانند اینکه چه زمانی تأسیس شده‌اند، مؤسس آنها چه کسی بوده است، چه کارهایی انجام می‌دهند، چگونه آن کارها را انجام می دهند، موفق به کسب چه جوایزی شده اند و غیره. در دو کلمه: خسته کننده و غیرمؤثر. با این حال که بعضی از این اطلاعات می توانند در فروش به شما کمک کنند، اما هیچیک منجر به بستن قرارداد نخواهند شد. مشتریان به اینکه شما چه می کنید و یا چه کرده اید و یا چه جوایزی کسب کرده اید توجهی ندارند، آنچه برای آنها مهم است آن است که برای آنها چه می توانید انجام دهید.
برای هر بروشور خاص، یک لیست هدفمند از منافع مشتریان با تمرکز بر یک تا سه منفعت عمده را در بروشور بگنجانید (دیگر منافع را نیز می توانید ذکر کنید، اما نه به صورت تأکید شده). بر این تمرکز کنید که به مشتریان بگویید که چگونه مشکلات آنها را حل خواهید کرد و یا در غیر اینصورت چگونه زندگی را برای آنها ساده تر و بهتر می کنید. هنگامی که بتوانید چنین کاری را انجام دهید، می توانید بازگشت سرمایه عالی چاپ بروشور را درک کنید.
۳٫ یک پیشنهاد ویژه با زمان محدود
مشاهده چندین میلیون بروشوری که در حال گردش هستند گاهی حیرت انگیز است ، وقتی که می فهمیم که چه تعداد از آنها هیچ پیشنهادی ارائه نمی دهند و یا حداقل هیچ پیشنهاد جذابی برای مشتریان ارائه نمی کنند. تماس با یک شماره برای مشاوره رایگان یک پیشنهاد نیست بلکه یک توقع است. به منظور حداکثر سازی واقعی بازگشت سرمایه خود، شما باید یک پیشنهاد هدفمند، ویژه و با زمان محدود را به مشتری خود ارائه دهید که مایل به استفاده از آن باشد.  فرض کنیم که شما یک کسب و کار کوچک دارید و در نظر دارید یک وبسایت جدید خریداری نمایید. شما تحقیقات خود را انجام می دهید و چند بروشور نیز جمع آوری می کنید. متوسط قیمت بیشتر شرکت ها برای طراحی وبسایت در حدود ۳۰۰۰ دلار است.
یکی از شرکت ها در بروشور خود اشاره کرده است که اگر تا شش هفته دیگر با آنها تماس گرفته و قرارداد امضا کنید، تنها به ازای ۲۲۵۰ دلار یک وبسایت دلخواه برای شما ایجاد می کند. در شرایطی که همه عوامل دیگر یکسان باشند، شما کدامیک از شرکت ها را انتخاب می کنید؟ احتمالا آن شرکتی که صرفه جویی ۷۵۰ دلاری برای شما دارد را انتخاب می کنید و احتمالا شما برای دستیابی به آن صرفه جویی بلافاصله خرید خود را انجام خواهید داد. یک پیشنهاد عالی با زمان محدود نه تنها برای مشتریان ارزش دارد، بلکه آنها را به تصمیم گیری سریع ترغیب می کند و به همین دلیل است که شما باید چنین پیشنهادی را در بروشور خود بگنجانید.



طراحی گرافیک چیست؟ 2

این کار خود را با اضافه کردن عنصری دیگر از دیگران متمایز می کند : پاسخ دادن به فعل و انفعالات بیننده.  طراحی تحریریه برای وب و موبایل ملموس ترین مثال از کار مشتق شده از محتوا در این زمینه است و شامل انتشار وب سایت ، نرم افزارهای موبایل  و بلاگ ها می شود.  برخی از طرح ها شامل  ارائه ی جریانی از اطلاعات و یا به عبارتی تجسم داده ها می شوند. دیگر طراحان بر روی محصولات دیجیتالی ، که خدمات دیجیتالی و یا سکوهایی است که می توان آن ها را به داخل بازارها روانه کرد. طراحی محصول  و یا وب و موبایل مربوط به طراحی نرم افزار می شود. در برخی از مواقع طراحان مختلف بر روی  طراحی رابط کاربر (UI) که عمدتا به طرح بندی فردی صفحات اشاره می کند و طراحی تجربه ی کاربر (UX) و یا مجموع تجارب کاربر در حالیکه در بین وب سایت ها و نرم افزارها در حرکتند، کار می کنند.
   Type design: این نوع طراحی معمولا جنبه های تمام این چیزها را در بر میگیرد. در حالیکه شکل ساده ی یک نامه مفهوم خاص خود را دارد، طرح حروف هم مانند یک نام تجاری ، از روابط بین کارکترهای که با هم کار می کنند تا معنی را شکل دهند ؛ تشکیل شده است. و مانند نرم افزار ، طراحی های حروف دارای مجوز هستند و می توانند بر روی کامپیوترهای فردی نصب شوند. بسته به مقیاس زمینه ای که در آن یک طراح کار می کند ، یک کار ممکن است یک و یا چند تا از این ها را در یک دوره ای از سال داشته باشد. شرکت های بزرگ ، تیم ها ، نهادها یا استادیم ها ممکن است بر تخصص تکیه کنند ، در حالیکه گروه ها و استادیم های کوچکتر ممکن است به توانایی هر فرد ، حتی اگر خبره نباشند ؛ برای به انجام رساندن یک کار تکیه کنند.
  مشاغل طراحی : بسته به چهار چوب کسب و کار و مرحله ی انجام حرفه ، طراحان می توانند خود را در میان عناوین شغلی بسیار ببینند. در بسیاری از نشریات ، موسسات ، و یا نهاد ها و سازمان ها ، یک طراح آماتور به راحتی می تواند تبدیل به طراحی ارشد و پس از آن به یک کارگردان هنری و بعد یک مدیر خلاق تبدیل شود. بسته به صنعت و یا وسایل مورد استفاده ، ممکن است یک طراح آماتور را با نام طراح گرافیک ، طراح UI/UX  ، طراح بصری ، طراح حرکت ، طراح دیجیتال ، طراح وب ،  انیماتور ، هنرمند تولید  و یا گرافیست بخوانند.  برای چگونگی پیدا کردن یک موقعیت ورودی ، لطفا در ابتدا  نگاهی به چگونگی یافتن شغل خود بیاندازید. در سطح میانی ، ممکن است عنوان مشخص تر باشد ، طراح اطلاعات ، طراح تعامل ، طراحی و چاپ کاتالوگ  ، طراح محصول ، طراح گرافیک محیطی ، معمار اطلاعات ، طراح پکیج ، طراح نمایشگاه ، طراح تجربه و یا استراتژیست محتوا. در سطح اجرایی ، طراحان جایگاه هایی از قبیل ؛ مالک / بنیانگذار، مدیر خلاق اجرایی ، رییس طراحی و یا مدیر خلاق را پر کنند.  و سر انجام کسانی هستند که با طراحان در موقعیت های مربوطه همکاری می کنند مانند : هماهنگ کننده ی تولید، توسعه دهندگان ، هماهنگ کننده ی بازاریابی ، مدیران پروژه ، تولید کننده ، استراتژیست. برای این عناوین هیچ تعریف متمرکزی وجود ندارد ، بنابراین این عناوین به طور ثابت در حال تکامل اند . هر چه محیط صنعتی که این مشاغل در آن ها کار می کنند سریع تر تغییر کند ، این عناوین و تعاریف نیز بیشتر تغییر می کنند.  مقیاس هم نقشی بر عهده دارد. هر چه طراحان در یک تیم و یا در یک شرکت بیشتر باشند ،  به همان نسبت تعداد عناوین متمایز بیشتر خواهد شد.



طراحی گرافیک چیست؟ 1

طراحی گرافیک که به عنوان طراحی ارتباطات هم شناخته شده است ، هنر و تمرین برنامه ریزی و طرح ریزی ایده ها و تجربیات با محتوای متنی و بصری است. فرم ارتباطات می تواند فیزیکی و یا مجازی باشد و شاید شامل تصاویر ، کلمات یا اشکال گرافیکی شود. تجربه می تواند در لحظه اتفاق افتد و یا در دراز مدت. کار به هر مقیاس و اندازه ای می تواند ارائه شود ، از طراحی یک تمبر ساده ی پستی تا سیستم ملی علامت های پستی ، و یا از طراحی آواتارهای دیجیتالی تا محتوای دیجیتالی و فیزیکی یک روزنامه ی بین المللی. طراحی گرافیک ممکن است برای هر هدفی انجام پذیرد ، از اهداف تجاری ، آموزشی ، فرهنگی گرفته تا اهداف سیاسی. طراحی که به منظور القای تجربه ی آنی انجام می پذیرد ، در شناخت و درک بسیار آسان تر است و ماندگاری بیشتری دارد. بیش از یک صد سال ، طراحان نوع ، شکل ، تصاویر بر روی پوستر ها تبلیغات ، بسته ها و دیگر وسایل چاپی به همراه تجسم اطلاعات و گرافیک برای روزنامه ها و مجلات را تنظیم و مرتب کرده اند.گرافیک های متحرک از پیش تعیین شده و ساخته شده اند ، اما برای القای تجربه در یک بازه ی زمانی خاص  مانند آنونس معرفی فیلم ها و یا ویدیوی همراه با یک متن روزنامه برای بالاتر بردن حس تجسم ، طراحی شده اند. طراحی کتاب ها و مجلات هم سابقه ی طولانی دارند.  چه فیزیکی و چه دیجیتالی ، این ها اشایی هستند که قرار است در طول زمان از آن ها لذت ببریم ، در طی زمانی که خواننده کنترلی بر روی زمان ، فضا و توالی تجربه دارد. در کتاب ها ، معمولا محتوا قبل از طراحی می آید ، در حالیکه در مجلات ، این طراحی است که نوع و لحن محتوای نوشته نشده را تعیین می کند. برخی از ساختارهای وب سایت های تجاری یا طراحی و چاپ کاتالوگ نمایشگاه هم در این زمره قرار دارند ، مانند موزه های فیزیکی و یا دیجیتالی نشان می دهند که اطلاعات تغییر نمی کنند. تمام آنها محتوای ثابت دارند ، اما کاربر و یا خواننده در این میان راه خود را می یابد. بسیاری از طراحان سیستم هایی را تولید می کنند که به معنای حس تجربه در طول زمان اند ، اما محدود به ساخت اشیا نیستند.
یافتن مسیر و راه ، که یکی از اشکال گرافیک های محیطی است ، به هر علامت و یا نماد بکار گرفته شده در ساختمان اشاره می کند. از آنجا که هر نشانه یا سمبلی در ساختمان های خصوصی و دولتی کار طراحی است ، تمام آنها جزیی از سیستم بزرگتر درون ساختمان محسوب می شوند. طراحی سیستم ، ارتباط بین تمام آن اجزا ، دقیقا همان جایی است که طراح ارزش گذاری می کند. به طور مشابه ، زمانی که تمام آثار مکشوفه از یک نام تجاری و یا سازمانی ، مانند کارت ویزیت ، نشانه ، لوگو و یا تبلیغات به عنوان بیان فردی از طراحی به حساب می آیند، این علایم چگونه با هم و در زمان کار طراحی تجربه می شوند. هیچ بخشی از این طراحی بدون در نظر گرفتن بخش دیگر نمی تواند ایجاد شده باشد ، و یا بدون این فکر که مشتری چگونه با این طرح ارتباط برقرار می کند ، هیچ طراحی صورت نمی پذیرد. زمانی که محتوا سیال است ، طراحان مسئول طرح های تعاملی هستند چراکه این محتواها در برخی از موارد تغییری دقیقه به دقیقه ای دارند و شاید حاوی رابط هایی برای کمک به کاربران در درک پیچیدگی های این طراحی ها باشند.



بروشور یا کاتالوگ کدام مناسب شما می باشند ؟!

شما گستره بزرگی از محصولات یا خدمات دارید و می خواهید برای یک بازاریابی گسترده اقدام نمائید، اما نمی دانید که آیا بروشور یا کاتالوگ را برای هدف خود چاپ کنید. چطور تصمیم می گیرید که کدام برای کار شما بهتر و مناسبتر برای مشتریانتان است و کدام به احتمال زیاد بازده سرمایه گذاری بیشتری حاصل می کند، به خواندنتان برای یادگیری اینکه کدام را انتخاب کنید ادامه دهید، چاپ بروشور راهنما یا طراحی و چاپ کاتالوگ ، همچنین اینکه چگونه قدرت هردو را برای افزایش فروش خود به کار گیریم.
اولین بررسی شما فرآیند فروشتان است. آیا دهها یا صدها محصول خرده ریز نسبتا کم قیمت را می فروشید؟ فرصتهایی که بروشور برای تجارت شما فراهم می کند این است که به مشتریان اجازه می دهد که محصولات شما را بررسی کرده و یک خرید قابل لمس داشته باشند. اگر محصولات خیلی کمی بفروشید، به هر حال، یا محصولات شما گران و بسیار مشتری پسند(خاص) هستند، و یا اگر خدماتی را ارائه می کنید و یا هیچ محصولی نفروشید، یک کاتالوگ احتمالا بیشتر نیازهای شما را رفع می کند برای اینکه می تواند به مشتریان شما اطلاعات پس زمینه ایی را ارایه کند که آنها قبل از اینکه تماس بگیرند و وارد یک فرآیند طولانی فروش شوند باید از آنها مطلع باشند. در همین راستا، اهداف کاتالوگ و بروشور راهنمای شما متفاوت هستند. کاتالوگ شما سعی در بدست آوردن یک تماس تلفنی، بازدید از یک وب سایت، یا آماده کردن حراج بعدی را دارد، یک بروشور راهنما سعی به ایجاد فروش فوری دارد. چگونه از هردو استفاده کنید
شما می توانید با استفاده از بروشور  و کاتالوگ ها به صورت پشت سر هم برای تقویت یگدیگر، مهارت بازاریابی خود را دو برابر کنید. یک کاتالوگ می تواند یک بروشور راهنمای فروش نیز باشد و یک بروشور راهنما می تواند به عنوان مجرایی بین خریدهای کوچک و بزرگ با یک کاتالوگ به عنوان تهسیل کننده آن عمل کند.فرض کنید قطعه صنعتی جدید در بروشور راهنمای شماست. برای آزاد کردن توان فروشتان، یک کاتالوگ در مورد محصولات صنعتی ارسال کنید که در آن اطلاعات اطلاعات مختصری آمده است و چند روز قبل از اینکه شما بروشور راهنمای اصلی بفرستید، نشان دهد. مخاطب مورد نظر شما( بی شک به آن محصول نیاز خواهد داشت ) کاتالوگ شما را خواهند خواند و آماده سفارش خواهد شد که چه زمانی کاتالوگ راهنمای جدید شما با یک فروش خاص در رابطه با آن محصول به دست آنها می رسد.
یک تذکر: اگر کاتالوگ یا بروشور راهنمای خود را با فاصله زیاد از هم ارسال کنید، ممکن است مشتریان شما مشتری شخص دیگری شوند. تحویل باید خیلی نزدیک بهم باشد و در صورت تمایل، می توانید به سادگی هر دو را دریک بسته قرار دهید. اگر شما اغلام بسیار کوچکی در بروشور راهنمای خود بفروشید مثالی در مورد لغو( وارونه)(پشت سکه) خواهد بود، بلکه بعضی اقلام اصلی که چرخه  فروش را گسترش داده اند. در بروشور راهنمای خود می توانید یک محصول رایگان یا URL برای گرفتن کاتالوگی در مورد موضوع قرار دهید و از این طریق گفتگو با مشتریان بسیار مهم علاقمند به محصولات اصلی خود را آغاز کنید. خلاصه اش کنیم؟ بروشور و کاتالوگ ها ابزار قدرتمند فروش هستند، و با یکدیگر می توانند دو ارقیبان شما را از گود بیرون کند.



راه کاغذ (Lg یا Sg )

سطح کاغذ دارای خواب یا راه است. به هنگام چاپ باید کاغذ طوری به ماشین خورانده شود که راه آن موازی محور سیلندر باشد و در صحافی کتاب باید خواب کاغذ موازی عطف کتاب باشد.  هر گاه خواب یا راه کاغذ موازی عطف کتاب نباشد، برگ های کتاب حالت افتادگی ندارند بلکه به حالت ایستاده رو به بالا قرار می گیرند و خواننده آن را با فشار می خواباند، در نتیجه کتاب زودتر فرسوده می شود. اگر در کار طراحی و چاپ کاتالوگ هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم .
کارخانه های کاغذ سازی در دنیا، رول های کاغذ را به صورت ورق برش داده و سپس ورق کاغذ را در اندازه‎های گوناگون بریده و پس از بسته بندی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.  راه بی راه کاغذ و مقوا به دو صورت فلش و یا SG و LG LG نشان داده می شود. (Long Grain) یعنی اینکه راه کاغذ موازی ضلع بلندتر است و (Short Grain) یعنی راه کاغذ موازی ضلع کوچک تر می باشد.
علامت نیزه هم روی لفاف کاغذ، نشان دهنده راه کاغذ است. یعنی اگر فلش موازی ضلع بزرگ تر باشد، راه کاغذ در جهت ضلع بزرگ تر است و اگر فلش در امتداد ضلع کوچک تر کاغذ قرار گیرد، راه کاغذ، ضلع کوچک تر است.  باید توجه داشت که راه کاغذ هنگام چاپ باید موازی محور سیلندر ماشین چاپ باشد.
به عنوان مثال اگر یک نوع کاغذ ۷۰ × ۱۰۰ برای ماشین ۵/۴ ورقی راه باشد، وقتی آن را از وسط نصف کنیم که در ماشین دو ورقی استفاده شود، بی راه وارد ماشین خواهد شد. بنابراین بهتر است هنگام خرید کاغذ به راه وبی راه نسبت به ماشینی که قرار است آن را چاپ کند، آگاهی داشته باشیم.  – برای تشخیص راه یا خواب کاغذ، چند روش معمول است، از جمله: ۱٫ کاغذ از طرف خواب آن خیلی راحت پاره می شود ولی اگر آن را با دست از طرف مخالف پاره کنیم، مقاومت دارد و با نیروی بیشتری پاره می شود. ۲٫ اگر دو نوار از لبه پایینی و کناری کاغذ ببریم و کنارهم بگذاریم آن نواری که به راه نیست، لبه اش برمی گردد.
یکی از مشخصه ها برای شناخت کاغذ، گرماژ آن است. کاغذ تحریر ۷۰ یا ۸۰ گرمی و گلاسه ۱۲۰ یا ۱۳۵ گرمی واژه هایی آشنا در دنیای انتشارات هستند. این گرماژ نشان دهنده وزن یک متر مربع از آن نوع کاغذ می باشد. مثلا وزن یک متر مربع کاغذ ۷۰ گرمی ۷۰ گرم است. وزن کاغذ برش خورده از فرمول زیر تعیین می شود و شما به راحتی می توانید با وزن نمودن دقیق کاغذ برش خورده گرماژ آن را به دست آورید. واحد طول و عرض در این فرمول سانتیمتر می باشد. گرماژ = طول × عرض / ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ × وزن کاغذ به کیلوگرم  در کاغذ های کاربن لس (NCR) که به کاغذهای خود کپی مشهور هستند باید توجه شود که این کاغذها زمان مصرف دارند و پس ازتاریخ مصرف، حساسیت خود را ازدست می دهند.



راهنمای چاپ ( برجسته سازی )

در دوران تحصیل ، یکی از پروژه های کلاس ما “تکنیک های چاپ ” نام داشت. مختصر این پروژه آشنا شدن با هر روش چاپی بود که ما می توانیم آنها را طریق قطعات فیزیکی نشان دهیم. این پروژه ، پروژه ای بسیار جالب بود. با این حال، هنگامی که شما مدرسه را ترک میکنید ، همیشه شانس کار کردن  با این تکنیک های چاپ شگفت انگیز و یا بودجه ی کافی برای کارکردن با آنها را ندارید اما آنچه که من در اینجا می خواهم در مورد آن صحبت کنم رایح و مقرون به صرفه خواهد بود(طوری که همه می توانند از آن استفاده کنند) . این راهنمایی ها را در پروژه چاپ بعدی تان منظور کنید. توجه داشته باشید: من در اینجا از چند واژه طراحی چاپ استفاده خواهم کرد و اگر شما با برخی از این واژه ها نا آشنا هستید می توانید با مطالعه راهنمای من در مورد «آماده سازی کار خود برای  چاپ» خیلی سریع با این واژه ها آشنا شوید.
برجسته سازی/فرورفته سازی   – Embossing/Debossing
 فرآیندهای مشابه ای هستند که نتیجه ی متفاوتی را ایجاد می نمایند. هر دو فرآیند شامل ایجاد یک صفحه کاغذ  و یک کلیشه هستند. این کلیشه روی یک دستگاه پرس نصب شده و کاغذ بین صفحه وکلیشه قرار می گیرد. این نیروی فشار حاصل از پرس کلیشه باعث می گردد کاغذ  به داخل گود گرددد و از این طریق تصویر را ایجاد می نماید. مادامی که فرورفته سازی  منجر به ایجاد یک جای چاپ(اثر چاپ) فرورفته بر روی ماده اولیه کاغذ شما می شود ، برجسته سازی هم یک جای چاپ(اثر چاپ) برجسته را بر روی ماده اولیه کاغذ شما ایجاد می کند. موارد زیر را هنگامی که در حال طراحی و چاپ کاتالوگ برای کلیشه هستید که شامل برجسته سازی/فرورفته سازی می شود به خاطر داشته باشید.که برجسته سازی یک فرایند مکانیکی است که ماده اولیه کاغذ را دستکاری میکند بنابراین به طور پیش فرض این مسئله طراحی شما را نیز دستکاری می کند.  اگر آنها را خیلی نزدیک به هم قرار دهید آنها می توانند زمانی که فرایند برجسته سازی  انجام می شود با هم ادغام  شده و تبدیل به یک عنصر شوند برجسته سازی باعث می شود که عناصر طراحی کوچکتر به نظر برسند و دقت یا وضوح آیتم های کوچکتر کاهش یابد.
دو روش برجسته سازی وجود دارد : برجسته سازی خشک و برجسته سازی حرارتی. برجسته سازی خشک که برجسته سازی مختصر هم نامیده می شود توسط ترسیم یک استنسیل با تعدادی کاغذ حول آن با ابزار خاصی به نام قلم برای دریافت اثر برجسته بر روی آن انجام می شود. برجسته سازی حرارتی هم که به عنوان یک کلیشه و برجسته سازی حرارتی به آن اشاره می شود توسط کلیشه یک تصویر بر روی یک تکه کاغذ ،و  پاشیدن پودر بر روی کلیشه  و پس از آن اعمال حرارت و فشار انجام می شود.