دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

راهنمای چاپ ( چاپ ترموگرافی )

شیوه ای دیگری از چاپ برجسته در طراحی و چاپ کاتالوگ ، چاپ ترموگرافی می باشد. در این چاپ که توسط حرارت دیدن یک پودر مخصوص ایجاد می گردد و شبیه به حکاکی می باشد  اما با استفاده از یک فرایند مختلف برای رسیدن به نتیجه موثر ، چاپ برجسته را ایجاد می نماید. در دمانگاری یک پودر مخصوص که به جوهر حساس می باشد  که بر روی کاغذ چاپ می شود اضافه شده است. قسمت چاپ شده گرم است و باعث می شود تا پودر و مخلوط شدن آن با جوهر باعث بوجود آمدن یک طرح برجسته بر رروی کار می گردد.
این نوع چاپ قاعدتا در رده چاپ غیر تماسی قرار میگرد. در این نوع چاپ، در بخشهایی از قبل تعیین شده برجستگی ایجاد می گردد.در این حالت برجستگی ایجاد شده شبیه به برجستگی ایجاد شده در چاپ با کلیشه های فلزی نر و گاهی نر و ماده که در ماشین چاپ ملخی یا لترپرس بدست می آید نیست، بلکه محل های خواسته شده در یک طرف کار، برجسته است. حال آنکه در برجسته سازی به وسیله ماشین چاپ ملخی برجستگی ایجاد شده در یک طرف ، باعث گود شدن طرف دیگر می شود. به دلیل اینکه ماشین ترموگراف با شیون پاشیدن پودر برروی سطح، بدون هیچگونه تماس، کار می کند این شیوه چاپ در رده چاپ های غیر تماسی قرار میگیرد.
در نهایت این نوع برجسته سازی باعث می گردد؛ حروف برجسته و کاملا نمایان گردند د،در این مدل برجسته سازی قسمت برجسته شده،  قابل لمس هستند و به شکل بی نظیری نور را منعکس می کنند.



اصول طراحی کاتالوگ قسمت ۲

۶) از فرصتها برای فروش متقاطع بهره ببرید
بین محصولات پیشنهاد می شود که محصولات همراه می توانند بین ۵ تا ۱۵ درصد فروش را افزایش دهند. خود را از تمامی مزایای فروش متقاطع در کاتالوگتان بهره مند کنید. شما می توانید این کار را در جلد محصول یا با قرار دادن محصولات همراه در یک صفحه انجام دهید.یک قانون اصلی در تبلیغات است که می گوید تشکل های چندگانه تبلیغاتی که همزمان اتفاق می افتند پاسخ و واکنش بیشتری دریافت می کنند نسبت به تشکلهای مشابه تبلیغاتی که بطور مجزا در زمانهای مختلف انجام می شوند. فروشگاه خرده فروشی را در نظر بگیرید که مقداری تبلیغات از طریق آگهی های تلویزیونی و مقداری از طریق رادیو انجام می دهد. اگر آنها تبلیغات تلویزیونی خود را برای یک ماه و آگهی های رادیویی خود را در ماه بعد انجام دهند ، دارای تاثیرگذاری کمتری هستند نسبت به زمانی که هر دو نوع آگهی را همزمان انجام دهند.در ماهیت اصلی در واقع  یکی از دیگری کمک می گیرد. این در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ شما نیز صدق می کند. از بازاریابی رسانه ای متقاطع با ترویج و معرفی وب سایت خود در کاتالوگ و معرفی کاتالوگ خود در وب سایت نهایت بهره را ببرید.
۷) از سبک های منطقی و با ثبات استفاده کنید و تعدادشان را محدود نمایید.
 تعداد فونتها (قلمها) را محدود کنید و یا اندازه آنها را به ۲ یا ۳ سایز محدود کنید. برای حفظ ظاهری مرتب و منطقی بیشتر از ۲ تا ۳ نوع قلم در کاتالوگ خود استفاده نکنید. علاوه بر این فواصل متن و قرار گرفتن آنها در کنار تصاویر را نیز یکدست و مرتب نگه دارید. برای سایر عناصر رایج کاتالوگ نظیر نام محصول، توضیح محصول و غیره از سبک یکپارچه ای استفاده کنید. قلمها را در محدوده سبک و کارکرد خود نگه دارید- خیلی فانتزی برخورد نکنید مگر اینکه سبکتان به آن نیاز داشته باشد.قلمهایی را انتخاب کنید که به آسانی خوانده می شوند و سبکی را انتخاب کنید که با سبک طراحی کاتالوگ منطبق باشد. مراقب استفاده از قلمهای فانتزی باشید. کاهش قابلیت خوانده شدن، ظاهری غیر حرفه ای … اولویت بندی تایپ باید بعد از تصاویر محصول قرار گیرد.  بار دیگر محصول محوریت دارد و بیشتر این مرکزیت بسته به عکسبرداری محصول است. متن باید خواننده را در جهت اخذ تصمیم برای خرید محصول حمایت کند و در عین حال اثرگذاری عکس را نیز حفظ کند.
۸) استایل کاتالوگ خود را شماره به شماره حفظ کنید
استایل کاتالوگ خود را شماره به شماره حفظ کنید تا تصویر “علامت تجاری” خود را تقویت کنید هنگامیکه ظاهری موفق شکل گرفت سعی کنید در برابر ضرورت تغییر مقاوم باشید. REI(Recreational Equipment Inc.) مضمونی قدیمی را برای پنج سال حفظ کرده است. ظاهر کاتالوگهایشان و  کاتالوگ های معرفی فروش آنها براحتی توسط مشتریانشان قابل تشخیص است و یک علامت تجاری تصویری را ایجاد کرده اند.یکی دیگر از قواعد تبلیغاتی می گوید هنگامیکه شما از ظاهر کاتالوگ خود خسته شده اید (به این دلیل که آنرا بارها و بارها دیده اید) مشتریان شما تازه شروع کرده اند به تشخیص آن به عنوان ظاهر شما. سرمایه گذاری خود را با حفظ مضمون برای سالهای متمادی، محافظت کنید و اگر تصمیم دارید که آنرا تغییر دهید آنرا در طول مدت زمانی طولانی و به آهستگی و با تغییراتی جزیی انجام دهید. تکرار موجب شناسایی هویت علامت تجاری می شود و متمایز شدن علامت تجاری پذیرش و فروش را به همراه می آورد.
 ۹) به محصولات فضایی را که نیاز دارند دهید
و نتایج را تحلیل کنید به محصولات پرفروشتان در مقایسه با آیتم های کم اهمیت تر، بیشتر فضا اختصاص دهید هنگامیکه مشغول طراحی کاتالوگ خود هستید به آیتمهایی که بیشترین سوددهی را دارند-بیشترین میزان سوددهی مجموع در طول زمان،  الزاما شامل آیتمهایی که بیشترین درصد سوددهی مقطعی را دارند نمی شود- فضای بیشتری نسبت به آیتم هایی که سود پایین تری دارند اختصاص دهید چرا که قاعده اصلی تبلیغات می گوید محصولی که بیشترین فضا را در کاتالوگ شما به خود اختصاص داده بیشترین فروش را خواهد داشت.برای نمونه دو آیتم را در نظر بگیرید. هر دو به قیمت ۵ دلار به فروش میرسند و سود حاصل از هر آیتم فروخته شده ۲٫۵دلار است اما محصول A سال گذشته ۵۰۰۰ دلار سود برای شما آورده درحالیکه محصول B تنها ۲۰۰۰ سود داده است. بنابرای محصول A نیاز دارد تا فضا و نمایش بیشتری در کاتالوگ شما بخود اختصاص دهد. و حالا چرا: تصور کنید که اختصاص دادن فضای بیشتر فروش را تا ۱۰ درصد افزایش میدهد.چنانچه شما فضای بیشتر را به محصول B اختصاص دهید ۲۰۰ دلار دیگر به سودتان می افزاید اما اگر فضا را به محصول A دهید سود شما تا ۵۰۰ دلار افزایش می یابد. نتایج را تحلیل کنید دو ماه پس از اینکه کاتالوگتان توزیع شد سود خود را با استفاده از آمار ها تحلیل و بررسی نمائید. سپس بررسی کنید که هر محصول چقدر هزینه برمیدارد تا در کاتالوگ نمایش داده شود با ضرب هزینه به ازا هر اینچ مربع در مقدار فضایی که هر آیتم در کاتالوگ به خود اختصاص داده است. این هزینه را با مجموع سود دریافتی از هر آیتم مقایسه کنید. برای محصولات با بیش از ۲۰ درصد سود در شماره بعدی کاتالوگ فضای بیشتری در نظر بگیرید. برای کمتر از ۲۰ درصد فضای کمتری در نظر بگیرید. با اجرای مکرر این راه شما به متناسب کردن هزینه های کاتالوگ و به حداکثر رساندن میزان سوددهی ادامه می دهید.
 ۱۰) اقتصادی طراحی کنید
افزایش نرخ پست در سال۱۳۹۳ وضع دشواری را برای کاتالوگهای با اندازه استاندارد بوجود آورد و در عین حال فرصتی برای نگه داشتن هزینه ها در سطحی پایین با استفاده از فرمتی باریک که آنرا “اسلیم جیم” نامیده می شود بوجود آورد. نرخ پست برای کاتالوگهای استاندارد ۴۰درصد افزایش یافت در حالیکه برای نامه تنها ۹ درصد افزایش یافت. بدلیل اختلاف فاحش فرمت اسلیم جیم صرفه جویی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد برای فضای مشابه چاپ شده در فرمت استاندارد را ایجاد کرد. همیشه به یاد داشته باشید که فرمت های استاندارد هزینه های چاپی مناسب تری دارند. سایز های استاندارد چاپ کاتالوگ  : سایز ۲۱ در ۲۹ ( A4 ) سایز ۲۱ در ۱۷ ( وزیری ) سایز ۲۱ در ۱۴ (A5 ) سایز ۱۹ در ۱۹ ( خشتی ) سایز ۲۱ در ۲۱ ( خشتی )



اصول طراحی کاتالوگ قسمت ۱

۱) طرح جذاب مشتری را وادار به خرید می کند …
گاهی اوقات مردم اقدام به خرید می کنند تا تا نیازی را برطرف سازند اما اکثر اوقات افراد بدلیل حس خواستن اقدام به خرید می کنند. آنها گاهی چیزی را که می خواهند خریداری می کنند به این دلیل که از خریدن حس خوبی پیدا می کنند و پس از آنکه پول خود را که با دشواری بدست آورده اند را صرف خرید محصول یا خدماتی می کنند که شما در معرض فروش گذاشته اید حس برتری و خوبی به آنها وارد می شود. هنر ایجاد تمایل برای خرید، به مشتری خود شیوه ای از زندگی بهتر با استفاده از خدمات یا محصولات خود را نشان دهید.
۲ ) طراحی جلد و استفاده از عناصر بصری زیبا
تمامی عناصر کاتالوگ خود را نوآورانه و متفاوت ایجاد نمائید . این را در تمامی سطوح طراحی کاتالوگ اعمال کنید. کاتالوگ شما ممکن است حاوی درونمایه و مضمونی از نوع خدمات یا محصولات باشد در حالیکه محصولات بطور مجزا دارای جزئیات بیشتری  باشند و حتی مضامینی از سبکهای کوچکتری منحصر به خوشان ارائه دهند. متن و جلد نه تنها باید شامل اطلاعات کافی درباره محصولات باشد به نحوی که منجر به تصمیم خرید توسط مشتری گردند بلکه لازم است که به خواننده بگویند که چگونه یک آیتم می تواند آنها را یاری دهد تا به هدف دلخواهشان دست یابند.
۳) با توجه به نوع مخاطبان طراحی کنید
طراحی و چاپ کاتالوگ خود را به نحوی انجام دهید که برای خوانندگان جذاب باشد. یک کاتالوگ فروش محصولات (حرفه ای B2B) باید در مقایسه با یک کاتالوگ عرضه کننده با مصرف کننده (تجاری B2C) کاملا متفاوت باشد. کاتالوگ های مختص جوانان ظاهر متفاوتی نسبت به کاتالوگ مربوط به افراد مسن تر خواهد داشت. سبک کاتالوگ خود را منطبق با سبک دلخواه خوانندگان خود طراحی کنید. با این کار احساس نزدیکی بیشتری را بوجود خواهید آورد و بالطبع به فروش بیشتری خواهید رسید.
 ۴) بخش عمده را به محصول اختصاص دهید
قانون اصلی در طراحی کاتالوگ اینست که تصویر بزرگتر از محصول منجر به فروش بیشتر آن محصول می شود. تا به امروز ما عموما تلاش می کنیم تا تصویر محصول را به حداکثر اندازه خود برسانیم بویژه در رابطه با ارزش سود هر محصول هرچقدر که میزان سود حاصل از یک محصول بیشتر باشد تصویر آن محصول باید به نسبت بزرگتر باشد. سپس از محصول با استفاده از جلدی جذاب و گیرا پشتیبانی کنید. برخی شرکتهای مربوط به بروشورها و کاتالوگ تلاش می کنند که با قرار دادن گروهی آیتمها در تصاویر در عکسبرداری و چاپ صرفه جویی کنند.
این امر اغلب منجر به فروشی ضعیف می گردد چرا که در چنین عکسی هیچ محصولی وجود ندارد که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند. بهتر است که آیتمها را بطور مجزا نمایش دهید و یا آنها را در گروههای بسیار کوچکتر و یا مرتبط قرار دهید. ما ترجیح میدهیم که اغلب محصولات را بدون پس زمینه و با سایه هایی دقیق نمایش دهیم. این روش به محصول این امکان را می دهد تا خود را در شلوغی صفحه برجسته و چشمگیر سازد. سپس تصاویر و طرح ها  را با یک پس زمینه ماهرانه و دقیق اضافه می کنیم تا موجب ایجاد تنوع در طراحی گردیده و حس و حال خوبی را منتقل سازد.
۵ ) از تصاویر انحصاری و با کیفیت استفاده نمائید.
تهیه یک کاتالوگ گران تمام می شود و ما بدنبال این هستیم تا حد ممکن از هزینه ها بکاهیم. هرچند که احتمالا مهمترین عنصر یک کاتالوگ – تصویر محصول- اولین جاییست که سفارش دهنده ها از آن می زنند و همین موضوع هر بار به موفقیتشان آسیب می زند. در برخی صنایع و از طریق برخی از فروشندگان شما می توانید تصاویر بی نظیری از محصولاتشان را تهیه کرده و در کاتالوگ خود استفاده کنید. و بهمین ترتیب رقبای شما نیز می توانند از همان تصاویر استفاده نمایند . تقریبا تمامی تصاویر آماده فاقد کیفیت لازم می باشند بدلیل عدم استفاده از نیروی متخصص در تامین عکس ، به همین دلیل این موارد کیفیت کاتالوگ را به شدت پائین می آورند.
این موضوع باعث می شود اتالوگ شما خاصیت ظاهر منحصر بفرد خود را از دست می دهد. تصاویر اینترنتی تقریبا نیمی از مشتریان جدید ما کار خود را به عنوان شرکتهای اینترنتی و آنلاین آغاز کرده اند و تصاویری که تا کنون تهیه کرده اند تصاویر با کیفیت پایین اینترنتی هستند. در دیگر موارد تصاویر دریافت شده از  اینترنت تصاویر با کیفیت پائین هستند. این نوع تصاویر مناسب برای چاپ کاتالوگ نیستند! این نوع تصاویر کیفیتی در حد یک چهارم کیفیت لازم دارند و فاقد کیفیت بالا هستند. چنانچه از آنها استفاده کنید تصاویر محصولات شما تار و غیر واضح خواهند بود که این منجر به آسیب رساندن به طراحی و متعاقبا فروش می گردد. عکسبرداری از تصاویر خود سومین راهی که سفارش دهندگان امیدوارند از آن طریق در هزینه ها صرفه جویی کنند این است که خود شخصا تصاویر لازم را عکسبرداری کنند.فرآیند عکسبرداری در آتلیه هرچند شاید هزینه زیادی به دنبال داشته باشد اما آنچه اهمیت دارد اینست که در نهایت عکسی با کیفیت بالا تهیه می گردد. ما به شما توصیه می کنیم که در طراحی کاتالوگ و بروشو خود حتما از تصاویری استفاده کنید که بصورت اختصاصی برای شما تهیه شده است . چنانچه احساس می کنید که خودتان باید اقدام به عکسبرداری کنید که با اینکار در هزینه ها صرفه جویی کنید، این را بدانید که شاید در هنگام چاپ مجبور به پرداخت هزینه بیشتری جهت رتوش عکس ها خواهید بود. یک عکس فوق العاده چه کاری انجام می دهد یک عکس فوق العاده “به هزاران حرف می ارزد” اما یک عکس بی کیفیت می تواند مشتری را ترغیب به نخریدن محصول شما کند. با دست کم گرفتن یک عکسبرداری مطلوب در کار خود ریسک نکنید. بهتر است که محصولات کمتری را با صفحاتی کمتر ارائه دهید که در هزینه های چاپ صرفه جویی کنید تا اینکه با تصاویر با کیفیت پایین فروش خود را از دست دهید.



۱۰ نکته در مورد طراحی یک پکیج خوب 2

۵٫ متناسب و مرتبط بودن
از تصاویر، فونت ها، رنگ ها و طرح های که برای محصول شما مناسب است استفاده کنید. مثلا برای طراحی پکیج هات داگ از تصویر سگ استفاده نکنید. این کار باعث می شود مشتری در انتخاب دچار اشتباه شود و هات داگ را به عنوان غذای سگ خریداری کند.
۶٫ استفاده از زبان صحیح
از زبانی استفاده کنید که با محصول همخوانی داشته باشد. مصرف کنندگان باسواد و آگاه هستند. مثلا وقتی برای یک درایو هارد دیسک از کلمه خوشمزه استفاده نکنید. باید هنگام استفاده از زبان و عبارات کاملا دقت کنید. همچنین مطمئن شوید کلماتی که استفاده می کنید هم از نظر املایی و هم از نظر گرامری صحیح باشند. نادرست بودن عبارات و کلمات به کار رفته روی پکیج یک محصول یکی از علائم پایین بودن کیفیت آن محصول است. اگر از گرامر و زبان درست و صحیح استفاده کنید، اعتماد و اطمینان مشتری را جلب خواهید کرد.
۷٫ طراحی پیکجی که استفاده از آن راحت باشد
مطمئن شوید استفاده از پکیج راحت و آسان است. به یاد داشته باشید که اکثر افرادی که از این محصولات استفاده می کنند افراد پر مشغله ای هستند. پس سعی کنید آن را راحت تر و ساده تر طراحی کنید. طرحی پیاده نکنید که بیش از اندازه بزرگ باشد چون حمل آن نیز سخت تر خواهد شد.
۸٫ مطمئن شوید شکل پیکج به گونه ای نباشد که دستکاری شده به نظر برسد
امنیت محصول اهمیت زیادی دارد. اگر به نظر برسد که بسته بندی محصول باز و یا دستکاری شده است مشتری هرگز آن محصول را نخواهد خرید. شما موظف هستید مطمئن شوید طرحی که برای پکیج طراحی کرده اید از محصول به خوبی محافظت می کند.
۹٫ مطمئن شوید بسته بندی به راحتی باز می شود
حتی اگر مطمئن هستید محصول شما به خوبی حفاظت می شود و دستکاری نخواهد شد، هنوز هم باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که هنگامی که مصرف کننده قصد استفاده از محصول را دارد بسته بندی آن به آسانی باز شود. مردم اکثرا پر مشغله هستند و نمی خواهند زمان زیادی صرف فکر کردن در مورد اینکه چگونه باید بسته بندی محصول را باز کنند نمایند. در صورتی که باز کردن جعبه نیاز به دستورالعمل خاصی دارد راهنمای ان را روی جعبه قرار دهید.
۱۰٫ پیکج را ساده طراحی کنید
سعی کنید تا حد امکان پکیج را ساده طراحی کنید. بسته بندی باید به گونه ای باشد که هم کودکان و هم بزرگسالان به راحتی بتوانند از ان استفاده کنند. از رنگ های مختلف برای رمزگذاری رنگی استفاده کنید. یک طراحی ساده با لیبل ها و محتوای مناسب بهتر از و جذاب تر از یک طرح شلوغ است. از آنجا که پکیج یک محصول نقش مهمی در فروش آن دارد، طراحان باید هنگام طراحی پکیج حتما نکاتی که در بالا ذکر شد را در نظر داشته باشند تا بتوانند یک طرح کاربردی و تاثیرگذار خلق کنند. هنگام طراحی و چاپ کاتالوگ پکیج باید با مشتری سفارش دهنده طرح، هماهنگی خوبی داشته باشید همچنین باید مطمئن شوید طرحی که ارائه کرده اید مناسب محصول است و با اولویت های مشتری همخوانی دارد.



۱۰ نکته در مورد طراحی یک پکیج خوب 1

در ادامه مجموعه مقالات در خصوص چاپ کاتالوگ  با شما هستیم . هر گاه وارد فروشگاه های خواربار فروشی، سوپر مارکت ها و مراکز خرید و هر جایی که می توانیم اقلام خود را از آنجا خرید کنیم می شویم، اقلام و محصولاتی را مشاهده می کنیم که درون جعبه، پاکت و یا بسته هایی با اندازه ها، اشکال و رنگ های مختلف قرار دارند. شما به سادگی می توانید با یک نگاه گذرا مواد غذایی مورد علاقه خود را از طریق نوع بسته بندی محصول پیدا کنید. پکیج یا بسته بندی در ویکی پدیا این گونه تعریف شده است: ” علم، هنر و فناوری
محصور کردن و یا حفاظت محصولات به منظور توزیع، ذخیره سازی، فروش و استفاده. بسته بندی همچنین به فرایند طراحی، ارزیابی و تولید پکیج نیز باز می گردد. بسته بندی را می توان به عنوان یک سیستم هماهنگ از آماده سازی کالاها برای حمل نقل، انبار سازی، تدارکات، فروش و استفاده نیز توصیف کرد.علائه بر موارد بالا، بسته بندی مصرف کننده را از محتویات و محصولی که درون ان قرار دارد آگاه می کند. بسته بندی یک محصول اطلاعاتی نسبتا کاملی در مورد محصول ارائه می کند، بدون اینکه نیازی به توضیح شخص دیگری باشد. پس بسته بندی محصولات نقش حیاتی در دنیای بازاریابی ایفا می کنند. طراحان نیز نقش بسیار مهمی در خلق یک طرح زیبا برای بسته بندی محصولات به عهده دارند. ما در اینجا چند نکته اصولی در مورد این طراحی پکیج را ذکر خواهیم کرد که به شما کمک می کند یک پکیج خوب، جذاب و تاثیرگذار طراحی کنید.
۱٫ خلاق و منحصر به فرد باشید

اگر می خواهید محصولتان مشتری زیادی داشته باشد، می توانید با یک پکیج خلاقانه و زیبا شروع کنید. بعضی از محصولات دارای پکیج های ماز و یا جداول معمایی پازلی و یا آیتم هایی که باعث تشویق مصرف کنند به خرید آن محصول می شوند هستند. برخی از آنها جزئی از یک کلکسیون هستند، بنابراین مصرف کننده مجبور است برای تکمیل کلکسیون، مثل کلکسیون کارت، عروسک هیا کاغذی و … آن محصول به خصوص را خریداری کنند. شما می توانید پکیج خود را در اشکال مختلف طراحی کنید.
۲٫ انتخاب فونت و رنگ

رنگی را برای پکیج استفاده کنید که با محصول متناسب باشد. یا اگر کمپانی رنگی را انتخاب کرد از آن استفاده کنید. مطمئن شوید فونت به کار رفته نیز ترکیب و کنتراست مطلوب و مناسبی دارد. از متن نارنجی روی پس زمینه قرمز رنگ استفاده نکنید چون متن خوانا نخواهد بود. از یک فونت مناسب استفاده کنید تا به بهترین وجه محصول را توصیف کند. از فونت های تزیینی که خواندن آنها سخت است نیز استفاده نکنید. فقط باید مطمئن شوید فونتی که به کار می برید خوانا باشد.
۳٫ مطمئن شوید لیبل ها به آسانی قابل خواندن هستند

لیبل ها باید کاملا خوانا باشند. بعضی از مصرف کنندگان مطالب و اطلاعات مربوط به محصول را می خوانند چون می خواهند بدانند چه چیزی می خرند و آیا محصول مورد نظر خود را خریداری می کنند. مطمئن شوید از سبک فونت و سایزی استفاده کرده اید که به آسانی قابل خواندن است. بعضی از بسته بندی ها دارای لیبل های بسیار کوچکی هستند که این باعث می شود مصرف کننده به سختی بتواند آن را بخواند. ممکن است مصرف کننده بخواهد با خواندن لیبل، قبل از خرید، تصمیم بگیرد. بعضی از مشتری ها حتی آیتم ها را با یکدیگر مقایسه می کنند. بنابراین اگر پکیج شما خواناتر باشد آنها از این ویژگی راضی خواهند بود، پس محصول دیگری را جستجو نمی کنند. فقط این محصول را می خرند. آنها فرصت زیادی برای خواندن همه لیبل ها، مخصوصا لیبل هایی که خیلی کوچک هستند ندارند
.۴٫ استفاده از تصاویر
ممکن است بخواهید در طراحی پکیج خود از تصویر نیز استفاده کنید. ممکن است این تصویر عکسی از یک شخصیت کارتونی، عکس محصول، عکس یک مدل و … باشد. فقط باید مطمئن شوید تصویری که قصد استفاده از آن را دارید از کیفیت بالایی برخوردار است و در اندازه های خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک خوب به نظر می رسد. یک عکس باید متناسب با محصول باشد و باعث سردرگمی و گیج شدن مصرف کننده نیز نشود.



چقدر درباره ی طراحی صنعتی می دانید؟

به گمان برخی ،طراحی صنعتی که همچنان میان فن و هنر ،بازتاب های متفاوتی در جهان معاصر دارد ،ابتدا با یک ایده ی ساده اما بسیار با اهمیت آغاز شد. شاید همان زمان که بشربا ترکیب سنگ و چوب ، ابزاری اولیه برای دفاع از خود ساخت و و یا چیزی شبیه یه چرخ برای سهولت در امور روزمره ی زندگی اش و تا امروز و البته به شکلی متفاوت و با کاربرد های فراگیر خود ،سراسر زندگی انسان را در بر گرفته است.به گونه ای که اگر با اندکی دقت به محیط پیرامونتان بنگرید ،جلوه های انکار ناپذیر و مسخ کننده ی تولیدات طراحی صنعتی را مشاهده خواهید کرد.طراحی صنعتی در عصر جدید ،از اواخر قرن هجدهم میلادی و به تعبیری همزمان با انقلاب صنعتی در اروپا و اختراع موتور بخار آغاز شد و در مسیر پیشرفتهای علمی و فنی قرار گرفت .اگرچه همواره دغدغه ی زیبایی و آسایش همراه با طراحان صنعتی بوده است و این موجب می شود تا این رشته در زمره مهم ترین و جذاب ترین رشته های طراز اول جهان مطرح شود.در سالهای آغازین قرن بیستم ،گروهی از هنرمندان و صنعت گران به رهبری والترگروپیوس ،تحت عنوان جنبش باهاوس در آلمان ،اقدام به راه اندازی آکادمی باهوس کردند .این آکادمی که بعدها مدرسه ی باهاوس نام گرفت ،در ابتدا هدف اتحاد و پیوند میان هنر و صنعت را دنبال می کرد و پس از چندی مکتب باهاوس علی رقم تمامی موانع ،مباحثی چون هماهنگ سازی طراحی و تکنولوژی روز و همچنین استفاده از قابلیت های بیانی هنرها در جهت اعتلا و اتحاد هنرها با یکدیگر را مطرح ساخت.این مکتب پیروان و علاقه مندان بسیاری را گردآورد که در زمینه ی مباحث بین رشته ای فعالیت می کردند .
دراین مدرسه هنری – فنی به هنرهای معاصر و تبدیل هنر سنتی به هنر صنعتی حول محور عناصر معماری و فضا سازی توجه ویژه ای می شد. شاید بتوان گفت که طراحی صنعتی اولین بار در این مدرسه مطرح و به عنوان رشته ای مستقل شروع به کار کرد.
اگر بخواهیم اطلاعات بیشتری در مورد این رشته که در حال حاضر اصول و مبانی آن در دانشگاههای معتبر دنیا و برخی دانشگاههای ایران ،همچون دانشگاه های هنرهای زیبا و دانشگاه هنر تهران ،دانشگاه علم و صنعت تهران ،صنعتی شریف دانشگاه تبریز و چند دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می شود ،بدست آوریم ،در ابتدا بهتر است با زیر مجموعه ها و آنچه در ارتباط مستقیم با فرایند طراحی صنعتی می باشد آشنایی مختصری پیدا کنیم .در این فصل به برخی از فعالیت ها و اهداف این رشته که امروزه جایگاه خود را کمابیش یافته است ، می پردازیم.طراحی صنعتی ،همان گونه که از نامش پیداست ،ترکیبی است از طرح ها و ایده ها ،که در مرحله ی اجرا و نهایتا تبدیل به یک شی ء مورد استفاده و کاربردی می شوند .با این حال از طراحی صنعتی همواره یه عنوان یک رشته هنری و زیبا شناسانه یاد می شود .این رشته نیز همچون علوم دیگر ،به برخی رشته های دیگر مانند :پزشکی ،مکانیک ،برق ،صنایع ،روانشناسی ،جامعه شناسی ،کامپیوتر ،معماری و… وابسته بوده و تاثیرات متقابل و بعضا تنگاتنگی میانشان برقرار است .اگر با دیدی وسیع تر به این رشته ها نگاه کنیم ،شاخه ها ی اصلی این درخت پربار را می توان به گرایشات زیر دسته بندی کرد:
طراحی و چاپ کاتالوگ  محصولات اعم از لوازم خانگی ،الکترونیکی ،تجهیزات پزشکی ،اداری ،صنعتی ،لباس ،سرگرمی و…، طراحی مبلمان و دکوراسیون داخلی ،طراحی مبلمان شهری ،طراحی اتوموبیل و بسیاری دیگر.
سرانجام امروز و اینجا ، یک بار دیگر تعبیری عاشقانه از اشکال صورت گرفت و با همت و همدلی آنان که کمبود این رشته ی فنی و هنری را در راستای توسعه و ارتقاء سطح علمی این رشته ، احساس می کردند و دستانی که پیوسته نقشی می آفرینند تا در لوح زندگی جاودان شود ،پنجره ای تازه به افق بی کران و روشن خلاقیت بازشد و همچنان راهی طولانی در پیش روست. و بی گمان نیازی بوده که در پی رفع آن برآمدند