دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

راهنمای چاپ ( برجسته سازی )

در دوران تحصیل ، یکی از پروژه های کلاس ما “تکنیک های چاپ ” نام داشت. مختصر این پروژه آشنا شدن با هر روش چاپی بود که ما می توانیم آنها را طریق قطعات فیزیکی نشان دهیم. این پروژه ، پروژه ای بسیار جالب بود. با این حال، هنگامی که شما مدرسه را ترک میکنید ، همیشه شانس کار کردن  با این تکنیک های چاپ شگفت انگیز و یا بودجه ی کافی برای کارکردن با آنها را ندارید اما آنچه که من در اینجا می خواهم در مورد آن صحبت کنم رایح و مقرون به صرفه خواهد بود(طوری که همه می توانند از آن استفاده کنند) . این راهنمایی ها را در پروژه چاپ بعدی تان منظور کنید. توجه داشته باشید: من در اینجا از چند واژه طراحی چاپ استفاده خواهم کرد و اگر شما با برخی از این واژه ها نا آشنا هستید می توانید با مطالعه راهنمای من در مورد «آماده سازی کار خود برای  چاپ» خیلی سریع با این واژه ها آشنا شوید.
برجسته سازی/فرورفته سازی   – Embossing/Debossing
 فرآیندهای مشابه ای هستند که نتیجه ی متفاوتی را ایجاد می نمایند. هر دو فرآیند شامل ایجاد یک صفحه کاغذ  و یک کلیشه هستند. این کلیشه روی یک دستگاه پرس نصب شده و کاغذ بین صفحه وکلیشه قرار می گیرد. این نیروی فشار حاصل از پرس کلیشه باعث می گردد کاغذ  به داخل گود گرددد و از این طریق تصویر را ایجاد می نماید. مادامی که فرورفته سازی  منجر به ایجاد یک جای چاپ(اثر چاپ) فرورفته بر روی ماده اولیه کاغذ شما می شود ، برجسته سازی هم یک جای چاپ(اثر چاپ) برجسته را بر روی ماده اولیه کاغذ شما ایجاد می کند. موارد زیر را هنگامی که در حال طراحی و چاپ کاتالوگ برای کلیشه هستید که شامل برجسته سازی/فرورفته سازی می شود به خاطر داشته باشید.که برجسته سازی یک فرایند مکانیکی است که ماده اولیه کاغذ را دستکاری میکند بنابراین به طور پیش فرض این مسئله طراحی شما را نیز دستکاری می کند.  اگر آنها را خیلی نزدیک به هم قرار دهید آنها می توانند زمانی که فرایند برجسته سازی  انجام می شود با هم ادغام  شده و تبدیل به یک عنصر شوند برجسته سازی باعث می شود که عناصر طراحی کوچکتر به نظر برسند و دقت یا وضوح آیتم های کوچکتر کاهش یابد.
دو روش برجسته سازی وجود دارد : برجسته سازی خشک و برجسته سازی حرارتی. برجسته سازی خشک که برجسته سازی مختصر هم نامیده می شود توسط ترسیم یک استنسیل با تعدادی کاغذ حول آن با ابزار خاصی به نام قلم برای دریافت اثر برجسته بر روی آن انجام می شود. برجسته سازی حرارتی هم که به عنوان یک کلیشه و برجسته سازی حرارتی به آن اشاره می شود توسط کلیشه یک تصویر بر روی یک تکه کاغذ ،و  پاشیدن پودر بر روی کلیشه  و پس از آن اعمال حرارت و فشار انجام می شود.