ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
قطعه نیوز: روغن هیدرولیک از
دیگر روغن های مورد استفاده در خودروهای امروزی است که نقش روان کنندگی و
واسطه انتقال قدرت را دارد. این روغن باعث روان تر شدن چرخش فرمان و انتقال
قدرت از فرمان خودرو به
سایر بخش های هیدرولیکی خودرو می شود. در گذشته خودرو ها از سیستم فرمان
مکانیکی بهره میبردند که در حالت ایست و یا سرعت پایین گردش فرمان به سختی
انجام می شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی روغن هیدرولیک خودرو پرداخته و
چگونگی عملکرد آن را به همراه نحوه تعویض آن شرح دهیم.
روغن هیدرولیک وظیفه انتقال قدرت از فرمان به چرخها را دارد
روغن هیدرولیک چیست؟
روغن هیدرولیک در واقع نوعی سیال برای به انتقال قدرت و به حرکت در آوردن
سایر قطعات می باشد. روغن های هیدرولیک در حالت کلی به دو دسته روغن هیدرولیک سنتتیک و روغن نفتی تقسیم
بندی می شوند. این روغن جهت انتقال قدرت از دو عامل فشار و جریان استفاده
می نماید. روغن های هیدرولیک تنها در بحث حرکت و چرخش فرمان خودرو به کار
نمی روند و کاربرد این روغن در صنایع مختلف بسیار زیاد است. اما در بحث
خودروهای سنگین این روغن ها در جرثقیل ها، پمپ ها، جک ها و دیگر مواردی که برای به حرکت در آمدن آن ها به قدرت فراوانی نیاز است به کار برده می شوند.
مخزن روغن هیدرولیک در خودرو
روغن هیدرولیک مهمترین بخش یک سیستم هیدرولیک است. بدون این روغن سیستم فلج
شده و هیچگونه کارایی نخواهد داشت. عملکرد یک روغن هیدرولیک بسته به نوع
استفاده از آن به موارد متفاوتی بستگی دارد. برخی از این موارد عبارتند از: