دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

آغاز روند اعطای تسهیلات 4هزار میلیاردی به صنعت خودرو

اتوپارت پرس: دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو و مجموعه های خودرو ایران بااشاره به آغاز روند اعطای ۴هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بانکی به قطعه‌سازان اعلام کرد: «خودروسازان بر اساس مطالبات سررسید شده قطعه‌سازان، درصدبندی و مطابق لیستی که به بانک‌ها ارائه کرده‌اند مطالبات قطعه‌سازان پرداخت می‌شود.»

مازیار بیگلو با بیان اینکه انجمن قطعه‌سازان با خودروسازان فرمولی در این زمینه تهیه کردند، گفت: «قطعه‌سازان بر اساس زمان و مبلغ مطالبات در اولویت دریافت تسهیلات قرار گرفته‌اند. امیدواریم با آغاز معرفی قطعه‌سازان به بانک‌ها، حداکثر تا پایان بهمن‌ماه جاری تمامی قطعه‌سازان تسهیلات تخصیص یافته را دریافت کنند.»
وی با اشاره به اینکه دریافت این تسهیلات منوط به همکاری بانک‌ها با قطعه‌سازان است، اظهار کرد: «بر اساس آخرین اطلاعات هم اکنون تعدادی از بانک‌ها با برخی از قطعه‌سازان تماس گرفته و خواستار ارائه شماره حساب و مدارک تکمیلی قطعه‌سازان شدند. همچنین قرار است کل تسهیلات 2هزار میلیاردی هر دو خودروسازی به طور مستقیم به قطعه‌سازان پرداخت شود.»
بیگلو با اشاره به اینکه تمام این تسهیلات چیزی در حدود 15درصد از مطالبات واحدها خواهد بود، تاکید کرد: «البته تسهیلات 4هزار میلیاردی در حدود 40 تا 50درصد مطالبات سر رسید شده را پوشش می‌دهد.»
بیگلو با بیان اینکه تمام هم و غم خودروسازان و انجمن قطعه‌سازان این است که این مبالغ به دست قطعه‌سازان برسد، افزود: «به این ترتیب تولید دوباره رونق می‌گیرد. اما نکته مهم همزمان با این اقدام دولت، این است که خودروسازان قیمت قطعه‌سازان را اصلاح کنند. اگرچه فرایند اصلاح قیمت آغاز شده و خودروسازان مدارکی را از قطعه‌سازان درخواست کردند که به محض دریافت و تکمیل بررسی‌ها، اعمال قیمت‌ها انجام خواهد شد.»