دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

جلب نظر سرمایه‌گذار خارجی غیرممکن شده است//زیان قطعه‌سازان از عدم پرداخت مطالبات

اتوپارت پرس: عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصلاح قیمت خودرو را گریز ناپذیر دانست و اظهار داشت: «با توجه به شواهد و اظهارات خودروسازان برمی‌آید که با توجه به تورمی که در کشور وجود داشت ادامه روند تولید با قیمت‌های گذشته غیرممکن بود و باید مورد بازبینی قرار می‌گرفت.»

آرمان خالقی در ادامه افزود: «چنانچه قیمت‌های اعلام شده، حباب بوجود آمده را از بین ببرد قطعا با کاهش فاصله قیمت درب کارخانه و بازار شرایط به نفع خریداران واقعی خودرو خواهد بود.»
وی گفت: «در دور نخست تحریم‌ها پیش از توافق‌نامه برجام طی دوره‌ای چند ساله *****لون بانک به عنوان عاملی برای دورزدن تحریم‌ها در انجام مبادلات مالی کشور نقش پررنگی داشت که با توجه به حجم بالای مبادلات ایران زمینه برای رشد این بانک هم فراهم شد.»
خالقی در ادامه افزود: «با هدف قرار گرفتن این بانک در تحریم‌های ایالات متحده همکاری با ایران غیرممکن شد لذا در شرایط کنونی بایدهرچه سریعتر جایگزینی برای این بانک انتخاب شود تا بتوانیم مبادلات مالی خود را انجام دهیم البته به هر صورت ریسک بالای سرمایه‌گذاری در شرایط تحریم مانع از حضور شرکای خارجی در ایران می‌شود زیرا علاوه بر ضرر و زیان ناشی از افزایش هزینه‌ها به دلیل عدم دریافت و پرداخت به موقع هزینه‌ها و انجام تعهدات جلب نظر سرمایه‌گذاران غیرممکن است.»
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره وضعیت نامطلوب قطعه‌سازان اذعان داشت: «قراردادهای قطعه‌سازان با شرکت‌های خودروساز باعث آزار آنها شده و دریافت مطالبات پس از گذشت چندین ماه از زمان تحویل قطعه ثمری جز ضرر و زیان روز افزون برای آنها نداشته است.»
وی خاطرنشان کرد: «در حالی معوقات قطعه‌سازان پرداخت نمی‌شود که شرکت‌های خودروساز با پیش‌فروش محصولات خود مقداری از پول خود را وصول کرده‌اند و در زمان تحویل خودرو نیز پس از تسویه کامل خودرو را به مشتری تحویل می دهند این روند کاملا از عدالت اقتصادی به دور است و نوعی اجحاف در حق قطعه سازان محسوب می شود.»
وی در ادامه افزود: «خودروسازان در کاهش و افزایش میزان نیاز به نقدینگی قطعه سازان نقش موثری دارند لذا شرکت های خودروساز باید در تسویه بدهی های خود سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا سرمایه قطعه سازان راکد نماند و در حوزه سرمایه در گردش با چالش مواجه نشوند.»