دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

شرکت‌های تعاونی از کارخانه‌ها تایر نمی‌خرند

اتوپارت پرس: محمدرضا گنجی، رئیس انجمن تولید کنندگان تایر کشور اعلام کرد: «کارخانه‌های صنعت تایر تا یک ماه آینده مواد اولیه برای تولید دارند. ما همچنین مشغول رایزنی با بانک مرکزی و وزارت صنعت برای تأمین ارز مواد اولیه مورد نیاز خود هستیم.»

گنجی با اشاره به اینکه بازار لاستیک درگیر فعالیت‌های سودجویانه شده‌ است، تاکید کرد: «تولیدکنندگان به میزان نیاز بازار تایر تولید می‌کنند اما مدیریت بازار بر عهده آنها نیست و واحدهای نظارتی باید در این رابطه ورود پیدا کرده و مانع تخلفات در سطح بازار شوند.»

وی همچنین اضافه کرد: «در حال حاضر قیمت تایر براساس مصوبه سازمان حمایت به بازار عرضه می‌شود. تولیدکنندگان تا زمانی که مواد اولیه مناسب در اختیار داشته باشند تولید می‌کنند و تمام تلاش خود را برای تأمین نیاز بازار انجام خواهند داد.»

گنجی با اشاره به اینکه کارخانه‌های صنعت تایر تا یک ماه آینده مواد اولیه برای تولید دارند، خاطرنشان کرد: «حدود 40 درصد از نیاز مواد اولیه کارخانه‌ها از محل واردات تأمین می‌شود به همین جهت مشغول رایزنی با بانک مرکزی و وزارت صنعت برای تأمین ارز مواد اولیه مورد نیاز خود هستیم. البته قیمت مواد اولیه داخلی هم گران شده است و برای تجدید نظر در قیمت تایرها پیشنهاداتی را به سازمان حمایت ارائه کرده ایم.»

رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر کشور در پایان با اشاره به دلایل عدم عرضه لاستیک به شرکت‌های تعاونی، گفت: «ما هیچ مشکلی در این رابطه نداریم و شرکت‌های تعاونی می‌توانند با مراجعه به کارخانه ها سهمیه خود را دریافت کنند. البته باید این موضوع را یادآورم شوم که شرکت‌های تعاونی در شرایط خوب بازار تمایل به دریافت تایر از کارخانه‌ها هستند، اما در شرایط بد بازار تایری از کارخانه‌ها خریداری نمی‌کنند.»