دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

کاهش تولید تایر منجر به کاهش عرضه این محصول شده

اتوپارت پرس: داوود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر خودرو تهران در خصوص ابلاغ مصوبه وزارت صمت به تولید کنندگان تایر مبنی بر عرضه با قیمت مصوب اعلام کرد: «تاکنون مصوبه‌ای در خصوص عرضه تایر با قیمت مصوب به کارخانه‌های تایرسازی ابلاغ نشده است. حتی باید گفت در حال حاضر کاهش تولید تایر منجر به کاهش عرضه این محصول شده است. لذا باید تدابیری به منظور افزایش تولید اندیشیده شود تا نیاز بازار تایر تامین شود.»

سعادتی نژاد با اشاره به علت کاهش عرضه گفت: «به نظر می‌رسد کارخانه‌های تایرسازی برای افزایش قیمت‌ها از عرضه خودداری می کنند. زیرا تقاضای افزایش 30 درصدی قیمت ها را به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ارسال کرده اند که مورد موافقت این سازمان قرار نگرفته است.»

وی همچنین ادامه داد: «درست است که در شهریور ماه سال جاری شاهد افزایش دو برابری قیمت تایر بودیم، اما به دلیل نظارت جدی اتحادیه بر نمایندگان رسمی که طبق قیمت‌های مصوب و با ارائه سند خودرو اقدام به توزیع تایر می‌کنند کاهش یافت. البته بر این نکته تاکید می کنیم که تنها راه متعادل سازی قیمت‌ها افزایش توزیع است تا با تامین نیاز بازار قیمت ها کاهش یابد.»