دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

گران فروختن قطعات، توسط برخی نمایندگان خودروساز

اتوپارت پرس: علیرضا نیک‌آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اعلام کرد: «ساماندهی بازار قطعات یدکی خودرو نیازمند نظارت جدی مسئولان و البته عرضه قطعه به بازار است.»

وی اضافه کرد: «برخی نمایندگی‌ها قطعه 750 هزار تومانی تندر90 را یک میلیون و 500 هزار تومان می فروشند. متأسفانه بازار فروش لوازم یدکی خودرو با عدم نظارت دستگاه‌ها بهم ریخته است. متخلفان در بازار تا حد توان قیمت قطعات محصولات رنو را بالا اعلام کرده و مردم هم ناچار به خرید آنها هستند.»

نیک‌آیین با اشاره به کمبود قطعات یدکی رنو در سطح بازار، گفت: «علاوه بر تخلفاتی که در سطح بازار انجام می شود، برخی از نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز نیز قطعات خودرو را با قیمت‌های گران بفروش می‌رسانند. این در حالی است که آنها باید قطعات را با نرخ مصوب شرکت بفروشند.

وی همچنین افزود: «به عنوان نمونه دیسک صفحه پژو405 با قیمت 520 هزار تومان توسط ایساکو به نمایندگی‌ها عرضه می شود، اما تعدادی از نمایندگی‌های متخلف برخلاف قیمت مصوب شرکت این قطعه را با قیمت 900 هزار تومان به فروش می‌رسانند. در بخش خودروهای ال 90 هم دریچه گاز با قیمت 750 تومان به نمایندگی‌ها عرضه می شود اما تعدادی از آنها این قطعه را با قیمت 1میلیون و 500 هزار تومان به مشتریان می فروشند.»

علیرضانیک آیین در پایان گفت: «ساماندهی بازار قطعات یدکی خودرو نیازمند نظارت جدی مسئولان و البته عرضه قطعه به بازار است. در حال حاضر قطعه برخی از خودروها در بازار کم شده و اگر کسی هم آن قطعات را داشته باشد با قیمت های بالا می فروشد.»