دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

کاربرد کلید محافظ جان یا کلید محافظ نشتی جریان

کلید محافظ نشتی جریان یا کلید محافظ جان  که  اختصارا به آن RCCB  نیز می گویند ، در مواقعی که جریان نشتی در سیستمهای الکتریکی خانگی یا صنعتی باعث قطع جریان برق می شود و مانع از بروز خطرات می گردد.
با طراحی صحیح المانهای سیستم حفاظتی و استفاده از کلیدهای محافظ نشتی جریان ( یا کلید محافظ جان )  میتوان از وقوع حوادثی همچون  برق گرفتگی و یا آتش سوزی جلوگیری کرد.
نحوه عملکرد کلید محافظ جان ، از طریق محاسبه اختلاف جریان رفت و برگشتی در مدار است که اگر این اختلاف از میزان خاصی بیشتر شود ، به معنای وقوع جریان نشتی در مدار است و می بایست به سرعت دستور قطع توسط کلید محافظ جان صادر شود.می توان گفت که یک از مهمترین عوامل اصلی در بروز خسارتهای مالی ، آسیبها و تلفات جانی به ویژه در منازل مسکونی ، مراکز اداری ، تجاری و مجتمع های صنعتی عدم رعایت  مسائل ایمنی و استفاده صحیح از انرژی برق می باشد .جهت حفاظت از جان افراد دربرابربرق گرفتگی وممانعت از خطر آتش سوزی در اماکن مسکونی و صنعتی ، از کلید محافظ جان استفاده می شود .
این کلیدها که براساس میزان حساسیت خود به دو نوع 1) خانگی  و 2 ) صنعتی تقسیم می گردند، علاوه بر حفاظت افراد در مقابل تماس مستقیم و یا غیر مستقیم با جریان برق ، با ممانعت از نشتی جریان در محافظت از وسایل و تجهیزات صنعتی نیز بسیار مفید می باشند .منبع : تابلو امرجنسی کوپ
باتوجه به اینکه یک جریان بسیار کم می تواند باعث بروز آتش سوزی شود ، کلید محافظ جان با شناسایی جریان نشتی و جلوگیری ازجریان ورودی ، مانع از بروز آتش سوزی می شود . از آنجا که در صورت وجود جریان نشتی در بدنه وسائل برقی و یا سیستمهای  سیم کشی ساختمان ، این جریان در طول مدت زمان زیاد می شود و احتمال سوختن وسایل برقی و سیستم سیم کشی ساختمان را به وجود می آورد ، به همین علت استفاده از کلیدهای محافظ جان ، با توجه به کم شدن میزان اتلاف انرژی الکتریکی و برق مصرفی ،  صرفه جوئی اقتصادی و حفظ ثروتهای ملی را نیز به دنبال خواهد داشت .

روند برنامه ریزی برای غرفه های نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی و چگونگی برنامه ریزی آن :
برنامه ریزی غرفه را هر چه زودتر شروع کنید و یک نفر را مسئول رسیدگی به برنامه کنید.
بودجه ای تعیین کنید که هزینه ی واقعی برگزاری نمایشگاه را نشان می دهد.
نمایشگاهی با اندازه ای مناسب و مطابق با بودجه و اهداف بازاریابی خود انتخاب کنید.
نمایشگاه ها گران هستند، ولی بازگرداندن سرمایه کار زیاد سختی نیست.
“بسازیدش و آن ها خواهند آمد” – این باید شعار شما هنگام طراحی غرفه سازی نمایشگاهی باشد. اگر غرفه های نمایشگاهی با طراحی خوب داشته باشید، احتمال جذب مشتری، فروش، بدست آوردن رابط و بطور کلی شناخته شدن برندتان بیشتر است. به غرفه های نمایشگاهی به چشم عالم صغیر تجارت تان نگاه کنید.
 برنامه ریزی و تعیین بودجه غرفه سازی
بهتر است که از قبل برنامه ریزی کنید. یک نفر را مسئول برنامه ریزی غرفه و زمان بندی کنید. یک نفر دیگر را مسئول تعیین بودجه و اهداف بازاریابی کنید. این فرد باید هزینه ی اجاره یا خرید غرفه های نمایشگاهی ، تجهیزات جانبی مثل قفسه ها و همچنین سفر را محاسبه کند. هزینه ی سفر بسته به مکان و مدت اقامت متغیر است. منبع : اصول چیدمان طراحی غرفه
اگر تصمیم به اجاره دارید باید بودجه را بدین شکل تقسیم کنید:
 %۲۵ به اجاره ی فضای غرفه های نمایشگاهی
 %۲۰ به طراحی و گرافیک غرفه های نمایشگاهی
 %۱۵ به برق، تمیزکاری و هزینه بارگیری و بار اندازی
 %۱۰ به ارسال مواد و تجهیزات غرفه سازی به غرفه های نمایشگاهی
   %۱۰ به کیت مطبوعات و تبلیغات غرفه های نمایشگاهی
 %۲۰  به کارمندان، سفر و دیگر هزینه ها

آیا داشتن ترافیک بر روی سایت کافی است؟

این روزها موضوعی ذهن من را به خود مشغول کرده است، بخش زیادی از برنامه روزانه من مربوط به جلسات کاری با مشتریان جدیدی است که می¬خواهند با شرکت  قرارداد منعقد کنند. از آنها می¬پرسم از چه طریقی با ما آشنا شدند و به چه دلیل می¬خواهند با ما کار کنند؟ و داستانهای بسیار جالبی از آنها می¬شنوم...
شخصی می¬گوید دو سال پیش در یکی از سخنرانی¬های من شرکت کرده است، سپس از طریق دنبال کردن شبکه¬های اجتماعی ارتباط خود را با شرکت ما حفظ کرده و پس از اینکه از یکی از دوستان خود در مورد شرکت مناسب برای سفارش طراحی سایت سوال پرسیده، ایشان شرکت ما را معرفی کرده اند و پس از این موضوع اطمینان پیدا کرده¬اند که بهتر است با شرکت ما کار کنند. به طور کلی داستان مشتریان شامل سه مرحله می¬شود:
•    مرحله هشیاری: مشتری متوجه می¬شود که مشکلی دارد.
•    مرحله توجه: مشتری مشکلات خود را تعریف می¬کند و به دنبال راه حل برای آن می¬گردد.
•    مرحله تصمیم گیری: مشتری یک راه حل را برای خرید انتخاب می¬کند.
مشتری برای اینکه خرید انجام دهد، باید در مرحله تصمیم گیری باشد، مدت زمانی که مشتری یک مشکل را حس می¬کند و پس از آن به دنبال راه حل برای برطرف کردن آن می¬گردد و نهایتا به مرحله خرید می¬رسد به طور معمول، زمان کوتاهی نیست و خریدهای هیجانی و فوری در بسیاری از کسب و کارها معنا و مفهومی ندارد. بنابراین این تصور که پس از راه اندازی کسب و کار اینترنتی افراد زیادی به ما مراجعه می¬کنند و به سرعت از ما خرید می¬کنند تا حد بسیار زیادی خوشبینانه و غیرواقعی است و درصد خریدهایی که به صورت هیجانی انجام می¬شود به نسبت کل افراد مراجعه کننده، ناچیز و نزدیک به صفر است.
دلیل اینکه بسیاری از روش های تبلیغاتی از نظر مدیران کسب و کارها نتیجه مناسب نمی¬دهند نیز همین موضوع است. خیلی از افراد اینگونه تصور می¬کنند که اگر برای سایت خود ترافیک ایجاد کنند و تبلیغات داشته باشند درصد بالایی از افرادی که بر روی تبلیغات کلیک می¬کنند و به سایت آنها مراجعه می¬کنند از آنها خرید می¬کنند و مشتری خواهند شد. به عنوان مثال این تصور وجود دارد که ما می¬توانیم به تعداد زیادی از افراد، ایمیل تبلیغاتی ارسال کنیم و آنها پس از مشاهده ایمیل از ما خرید می¬کنند. متاسفانه دیدگاه فوق دیدگاهی بسیار خوشبینانه و غیرواقعی است و دلیل اینکه بسیاری از هزینه¬های تبلیغاتی بازگشت سرمایه مناسبی ندارند همین موضوع است.افراد زیادی هستند که موفقیت اینترنتی را صرفا داشتن رتبه مناسب در گوگل می-دانند و تصور می¬کنند که اگر سایت آنها در گوگل رتبه خوبی کسب کند، موفقیت آنها حتمی است. در واقع کاربرانی که از طریق گوگل به سایت شما مراجعه می¬کنند دقیقا به دنبال خرید (یا تحقیق برای خرید) محصول یا خدمات شما هستند و در مرحله توجه یا تصمیم گیری برای خرید قرار دارند، بنابراین تبدیل کردن چنین افرادی به مشتری، بسیار ساده¬تر از سایر روش¬های تبلیغاتی است.
یکی از دلایل موفقیت سایت اینترنتی دیجی کالا، در سالهای اولیه تاسیس و پیش از اینکه به فروش انواع مختلف محصولات بپردازد، پرداختن به شعار مرکز نقد و بررسی کالاهای دیجیتال بود. با وجود اینکه دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی محسوب می¬شد، اما مدیران آن به خوبی می¬دانستند که اکثر افراد همان لحظه از فروشگاه آنها خرید نمی¬کنند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول مورد نظر خود هستند، به همین دلیل با برنامه ریزی مناسب و تولید محتوای مفید در مورد کالاهای دیجیتال، چنین افرادی را تبدیل به کاربر وفادار سایت می¬کردند و سپس در طول زمان با ایجاد حس اعتماد در آنها، آنها را ترغیب به خرید محصولات دیجیتال از سایت می¬کردند.منبع : سئو سایت
در صورتی که برنامه¬ریزی مناسبی برای جذب مخاطب و شناخت نیازهای او نداشته باشید، کاربران خود را از دست خواهید داد. استفاده از تکنیکهای بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی ایمیلی، ایجاد صفحات فرود، بازاریابی محتوایی، شبکه¬های اجتماعی و... کمک بسیار زیادی در جهت برقراری ارتباط با مشتریان هدفی خواهد کرد که در مرحله توجه هستند و ارائه راهکارهای آموزشی و تولید محتوای مفید برای آنها نهایتا باعث خواهد شد که چنین افرادی حس اعتماد بیشتری به برند شما داشته باشند و نهایتا زمانی که آماده عبور از مرحله توجه شدند و تصمیم به خرید گرفتند، شما شانس بسیار بیشتری برای انتخاب شدن خواهید داشت. نکته¬ای که اکثر افراد آن را در نظر نمی¬گیرند این است که فرآیند گذر مشتری از هر مرحله به مرحله دیگر در اکثر کسب و کارها فرآیندی زمان¬بر است و نباید توقع بازدهی سریع از تبلیغات مختلف داشت، بلکه با ایجاد ارتباط میان رسانه¬ها و کانال¬های مختلف می¬توان به افراد مختلف کمک کرد تا به راحتی از مراحل فوق عبور کنند و نهایتا تصمیم مناسب در زمینه خرید را بگیرند.دقیقا به همین دلیل است که امروزه اکثر برندهای دنیا از شبکه¬های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می¬کنند و هر از چندگاهی با ارائه پیشنهادات جذاب سعی می¬کنند آنها را تبدیل به مشتری کنند. متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین حال حاضر در ایران، نه تنها برنامه مشخصی برای این موضوع ندارند، بلکه از اقدامات اولیه¬ای که در زمینه نگهداشتن بیننده در سایت و اعتمادزایی باید انجام دهند، بی اطلاع هستند و به همین دلیل نرخ پرش بالا و نرخ تبدیل پایینی دارند.


تولد 19 سالگی گوگل و تغییر ناگهانی نتایج

چند روز پیش نوزدهمین سال تولد گوگل بود، موتور جستجوی اینترنتی که زندگی بشر را تغییر داد و دسترسی به اطلاعات را ساده تر کرد. گوگل دسترسی به علم را برای مردم دنیا میسر ساخت و عدالت بیشتری در این زمینه ایجاد کرد. به عنوان شخصی که حدود 26 سال از عمرم را صرف برنامه نویسی کامپیوتر کرده ام، خوب به خاطر دارم روزهایی را که برای یادگیری نکات برنامه نویسی باید به دنبال کتابهای نایاب انگلیسی یا ترجمه شده زبانهای برنامه نویسی می رفتیم و منابع آموزشی بسیار محدودی در این زمینه وجود داشت و مجبور بودیم کتابها را با قیمت های هنگفت تهیه کنیم.
اما امروزه کافیست در گوگل جستجو کنیم، نه تنها منابع مفید بسیار زیادی به سادگی در اختیار ما قرار دارد، بلکه وقتی به کوچکترین مشکلی بربخوریم، با جستجوی آن در گوگل پاسخ خود را پیدا میکنیم.منبع : رضا شیرازی
دیروز زلزله ای به قدرت 7 ریشتر در گوگل رخ داد
دیروز همزمان با تولد گوگل زلزله ی قدرتمندی رخ داد و نتایج گوگل بخصوص در عبارت های پررقابت جابجایی بسیار زیادی داشتند، هنوز قدرت زلزله به طور کامل مشخص نشده و گوگل اطلاعیه ای رسمی در این زمینه منتشر نکرده است اما تغییر نتایج به قدری زیاد بوده که می توان آن را با زمان انتشار الگوریتم پنگوئن مقایسه کرد.
این اولین بار نیست که گوگل همزمان با تاریخ تولدش الگوریتم جدیدی معرفی می کند، مرغ مگسخوار نیز در سالهای قبل دقیقا در تاریخ تولد گوگل معرفی شد.


قوانین بیمه در کانادا

بیمه در کانادا
شرکتهای بیمه در کانادا به ارایه انواع متنوعی از بیمه می پردازند و بسیاری از آنها سایر خدمات مالی را نیز عرضه می کنند. طبق قوانین فدرال، شرکتهای خدمات مالی که صاحب شرکتهای بیمه هستند، اجازه فروش حق بیمه را ندارند( بغیر ار بریتیش کمبیا).برخی شرکتها به طور خصوصی اداره می شوند در حالیکه اکثر آنها به وسیله سهامداران شرکتهای بیمه در کانادا ، شرکتهای تعاونی یا دولت اداره می شوند و بیش از 450 شرکت کانادایی و حدود 200 شرکت خارجی که تقریبا 60 درصد بازار را به اختیار دارند، مجوز تاسیس شعبه های مختلف را دارند. شرکت های بیمه اصلی در اکثر شهرهای بزرگ کانادا دارای نمایندگی هستند. اکثر مردم کانادا ، بیمه خود را از طریق نمایندگان بیمه خریداری می کنند. معمولا بهتر است از طریق یک نماینده مستقل که با تعدادی از شرکتها در ارتباط است، خرید کنید تا از نماینده ای که تنها حق بیمه یک شرکت را می فروشد. که “captive” نامیده می شود. تن از وقتی شما نماینده معتبری پیدا کردید بهتر است که تمامی بیمه های خود را از او بخرید.بهتر است قبل از ورود به کانادا تحت پوشش بیمه قرار بگیرید، البته اگر بدون بیمه درمانی وارد کانادا شوید، می توانید موقتا از طریق چند شرکت کانادایی تحت پوشش بیمه قرار بگیرید.
 بیمه درمانی کانادا
به محض اینکه وارد کانادا میشوید بایستی برای کارت بهداشت اقدام کنید. همه ی خانواده حتی نوزادان هم بایستی کارت بهداشت داشته باشند.برای در خواست کارت بیمه خدمات درمانی با وزارت بهداشت استان و یا منطقه ای که زندگی میکنید تماس بگیرید. در بیشتر استانها به محض درخواست قوانین بیمه خدمات درمانی میتوانید از خدمات درمانی استفاده کنید ولی در استانهای بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و نیوبرانزویک بعد از گذشت سه ماه می توانید از مزایای کارت بهره مند شوید.کانادا دارای طرح بیمه وابسته به دولت (Medicare) است که مراقبتهای بهداشتی اولیه را به شهروندان ، ساکنان دائم ، و پناهندگان کانادا به صورت رایگان عرضه می کند. در برخی از  ایالتها این خدمات رایگان است  یعنی هزینه از محل مالیاتهای عمومی تامین می شود
هزینه بیمه در کانادا
درصورتیکه در سایر ایالتها باید قسمتی از هزینه ها را پرداخت کرد. علی رغم طرح بیمه پزشکی رایگان یا ارزان ، تعدادی از مردم برای مراقبتهای بهداشتی سریعتر و تخصصی تر ، بیمه های درمانی خصوصی نیز دارند که حق بیمه آنرا خود می پردازند و یا توسط کارفرما به عنوان جزئی از مزایای شغلی پرداخته می شود. منبع : هزینه بیمه در کانادا
اگر مراقبتهای بهداشتی رایگان شامل حال شما نمی شود.زیرا دربعضی از ایالتها حتی کسانی که واجد شرایط هستند، در سه ماه اول ورودشان به کانادا تحت پوشش خدمات بیمه رایگان قرار نمی گیرند، باید اطمینان حاصل کنید که دارای بیمه درمانی کافی حد اقل 25000 دلارسالیانه هستید. اگر قصد دارید مدت طولانی در مهاجرت به کانادا بهتر است قبل از ورود به این کشور تحت معاینات پزشکی کامل ، از جمله معاینه دندان و چشم قرار بگیرید. اگر بلافاصله شرایط لازم برای گرفتن مراقبتهای بهداشتی را نداشته  باشید، می توانید از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید


روش‌های درمان در دندان‌پزشکی کودکان

ترمیم و پر کردن دندان
ترمیم دندان یک روش دندان‌پزشکی است که در آن پوسیدگی یا آسیب وارد شده به دندان‌ها به دقت ترمیم شده و سلامت دندان‌ها تامین می‌شود. به علت استفاده از مواد مصنوعی داخل دندان یا نواحی اطراف آن، بسیاری افراد از ترمیم دندان به عنوان پرکردگی نام می برند. به این ترتیب از این روش برای بازگشت شرایط دندان به حالت عادی استفاده می‌شود.
در صورتی که دندان‌های شیری کودک شما دچار پوسیدگی شده، لازم است دندان‌های آسیب دیده به منظور توقف فرآیند پیشرفت پوسیدگی و پخش شدن آن به سایر دندان‌ها ترمیم شوند. در حقیقت در صورت بی‌توجهی به این شرایط، پوسیدگی ممکن است در سایر نقاط دهان پخش شده و در نهایت از دست دادن دندان (پیش از موعد مناسب) را برای کودک به همراه داشته باشد.
فلوراید تراپی موضعی
فلوراید تراپی نقش موثر در بهبود وضعیت مینای دندان‌ها داشته و باعث سخت‌تر شدن مینای دندان و افزایش مقاومت آن در برابر پوسیدگی می‌شود. با وجودی که مقدار کمی فلوراید در خمیردندان‌ها و نیز منابع آب شهری وجود دارد، امروزه استفاده از مقادیر بیشتر فلوراید به صورت حرفه‌ای بر روی دندان‌ها در جلسات ملاقات با دندان‌پزشک به منظور ایجاد حداکثر حمایت از دندان‌ها امکان‌پذیر است.
سیلانت دندان
در این حالت یک روکش پلاستیکی در مطب دندان‌پزشک بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا به این ترتیب از ایجاد پوسیدگی از طریق پر کردن شیارهای سطحی دندان‌های عقب دهان پیشگیری شود. در حقیقت این شیارهای کوچک محیط‌های مناسب برای جمع شدن باکتری‌هایی است که باعث ایجاد پوسیدگی دندان می‌شوند. توجه داشته باشید مینای دندان در مراحل رشد اولیه دارای قابلیت نفوذ بیشتر بوده و به همین خاطر مقاومت کمتری در برابر پوسیدگی دارد. به این ترتیب سیلانت دندان می‌تواند یک روش ساده برای حفاظت از دندان‌ها بوده و حمایت طولانی مدت از دندان‌ها را برای بیمار به همراه داشته باشد.
عصب‌کشی ریشه دندان کودک
پالپوتومی دندان یک روش جراحی دندان‌پزشکی است که از طریق آن تخلیه پالپ ملتهب ساقه دندان کودک که به خاطر پوسیدگی و کرم‌خوردگی درمان نشده دچار آسیب شده، امکان‌پذیر می‌شود. در این شرایط لازم است باکتری‌ها از ناحیه ساقه پالپ داخل دندان خارج شوند تا به این ترتیب از آبسه دندان جلوگیری شده یا مشکلات مربوط به آبسه یا عفونت دندان کاهش یابد. به پالپوتومی دندان در اصطلاح عصب‌کشی دندان شیری نیز گفته می‌شود.
درمان ارتودنسی
برخی کودکان در سنین پایین نیاز به درمان ارتودنسی پیدا می‌کنند و متخصص دندان‌پزشکی کودک می‌تواند به آنها در این راستا کمک کند. فرآیند درمان در این شرایط از شش سالگی شروع شده و به این منظور لازم است وضعیت رشد دندان‌ها از طریق تهیه عکس رادیولوژی توسط متخصص ارتودنسی تحت نظارت قرار گیرد. منبع : دندانپزشکی کودکان
متخصص دندان‌پزشکی کودک از تجربه و امکانات لازم درباره نحوه کنترل هر دوی موارد مربوط به فضای مناسب دهان و نیز زمان‌بندی رشد هر یک از دندان‌های کودک برخوردار است. در نتیجه با مراجعه به مطب متخصص دندان‌پزشکی کودک، ایجاد طرح لبخند سالم برای کودک امکان‌پذیر شده و احتمال ایجاد نیاز به بریس‌ های ارتودنسی یا سایر روش‌های درمان مانند آن در آینده حداقل خواهد شد. در صورت نیاز به درمان ارتودنسی برای کودک شما می‌توانید توصیه‌ها و روش‌های درمان لازم را از طریق مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی دریافت کنید.