دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

در سنگاپور چه غذایی بخوریم؟

خوشمزه ترین غذاهای سنگاپور
در سنگاپور گزینه های زیادی برای غذا خوردن دارید می توانید به رستوران های لوکسی که ستاره میشلن دارند بروید و یا می توانید کافه رستوران های زنجیره ای را انتخاب کنید. اما اگر غذاهای اصیل و ارزان محلی می خواهید مستقیما به مرکر هاوکر بروید
مرکز هاوکر یک جور بازار غذاست که در آنجا ردیفی از غرفه ها، غذاهای ارزان محلی می فروشند. در این مرکز می توانید غذاهای خوشمزه و متنوعی سفارش و برای هر وعده غذا هم فقط بین ۳ تا ۵ دلار سنگاپور پول دهید. شاید فکر کنید چون کیفیت غذاها بد است قیمت شان به این ارزانی است اما اصلا این طور نیست! دو مرکز هاوکر در سنگاپور در سال ۲۰۱۶ یک ستاره میشلن گرفتند و این یعنی کیفیت و مزه این غذاها خیلی خوب است. می خواهیم تعدادی از غذاهای معروف مرکز هاوکر در سنگاپور را معرفی کنیم:
برنج و مرغ
برنج و مرغ یک بشقاب برنج خوش عطر است که با تکه هایی از مرغ آب پز، جوانه لوبیا، خیار و سوپ خورده می شود. اگر قسمت های خاصی از مرغ مثل سینه یا ران را بیشتر دوست دارید موقع سفارش به فروشنده بگویید تا همان قسمت را برایتان بگذارد حتی می توانید یک مرغ کامل و یا نصفه مرغ هم سفارش دهید. در بعضی از غرفه ها به جای مرغ آب پز از مرغ سرخ کرده و سس سویا هم استفاده می کنند.
کیک هویج
نسخه سنگاپوری کیک هویج اصلا هویج ندارد! در این کیک به جای هویج از ترب سفید و آرد برنج استفاده شده است که به شکل مکعب در می آیند و با سیر و تخم مرغ سرخ می شوند.
نودل گوشت و قارچ
در این غذا نودل را با سس (فلفل، روغن، سرکه، سس قارچ و مواد دیگر) ترکیب می کنند و آن را با گوشت چرخ کرده یا تکه های گوشت، قارچ، کاهو و جوانه لوبیا سرو می کنند. این غذا چندین نوع دارد که در یک نوع آن در کنارش یک کاسه سوپ هم گذاشته می شود.منبع : تور سنگاپور تابستان 96
بان میان (Ban Mian)
«بان میان» یک نوع سوپ نودل است که در آن از نودل، ماهی، گوشت چرخ کرده، سبزیجات و سیر سرخ شده استفاده می شود و در آخر هم یک تخم مرغ خام بر روی غذا شکسته می شود.
برنج مخلوط
برنج مخلوط شاید ارزان ترین غذایی باشد که می توانید در مرکز هاوکر سفارش دهید. از بین انواع مختلف گوشت و سبزیجات غذای خودتان را انتخاب و قیمت آن را بر اساس تعداد یا نوع بشقابی که سفارش دادید پرداخت می کنید. در هنگام سفارش برنج می توانید اندازه آن را مشخص کنید و معلوم کنید که می خواهید غذا را در آنجا بخورید یا به بیرون ببرید.



چیزهایی که قبل از سفر به مالدیو باید بدانید

نکاتی برای سفر به مالدیو
مالدیو با آب های شفاف و زلال و سواحل آفتابی خود خواسته های شما از یک جزیره رویایی را برآورده می کند. اما گذراندن تعطیلات در این جزیره بهشتی گاهی با خودش هزینه های پنهان زیادی دارد که می تواند شما را به درد سر بیندازد و سفر شما را خراب کند. برای اینکه این اتفاق برای شما نیفتد باید قبل از سفر به مالدیو یک سری اطلاعات را داشته باشید
برنامه رفت و آمد
در سفر به این جزیره، پروازهای بین المللی در فرودگاه بین المللی ماله در جزیره هولهوله بر روی زمین می نشینند. بیشتر تفریحگاه های مالدیو بر روی جزایر انفرادی ساخته شده اند و این به معنی این است که برای رسیدن به محل اقامت خود احتیاج به کشتی، قایق موتوری و یا هواپیمای دریایی دارید. اگر می خواهید با هواپیمای دریایی به آنجا برسید توجه کنید که این هواپیماها فقط در ساعات روشنایی روز کار می کنند به همین دلیل اگر شب به فرودگاه رسیدید در همان شهر ماله بمانید تا صبح شود و صبح با شروع فعالیت هواپیماها از آن ها استفاده کنید. کشتی ها به ندرت روزهای جمعه فعالیت می کنند پس اگر روز جمعه به مالدیو برسید نمی توانید از این کشتی ها استفاده کنید، همه این مسائل را در هنگام رزرو پرواز در نظر بگیرید.
هزینه های پنهان
همانطور که گفتیم در مالدیو بیشتر تفریحگاه ها و اقامتگاه ها در جزیره های انفرادی ساخته شده اند که این به معنی این است که نمی توانید در بیرون هتل به دنبال غذا و یا تفریحات دیگر بگردید. به همین دلیل این خیلی مهم است که قبل از اینکه رزرو هتل خود را قطعی کنید به دقت امکانات هتل را بخوانید. منبع : تور مالدیو شهریور 96
برای مثال، بعضی از اقامتگاه ها تپه های شنی دارند که با کمی شنا از ساحل می توانید به آن ها برسید در حالی که در اقامتگاهی دیگر مجبور هستید برای رسیدن به تپه های شنی قایق بگیرید و این یعنی باید هزینه های اضافه تر پرداخت کنید. برای غذا هم همینطور است، از آنجایی که در مالدیو بیشتر محصولات، وارداتی است غذا در این جزیره به شدت گران است. برای هر خریدی که جزئی از پکیج تور شما نباشد باید حداقل ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنید و این یعنی قیمت یک وعده غذا برای دو نفر بعد از پرداخت مالیات، ۱۰۰ دلار سنگاپور می شود.  برای تفریحات مختلف و کرایه تجهیزات هم وضعیت همین است. به همین دلیل حتما هتلی را انتخاب کنید که هزینه همه غذاها و تفریحات، از قبل برای شما حساب شده  باشد تا نیازی نباشد که به صورت شخصی برای چیزی هزینه کنید.
سواحل
مالدیو کشوری مسلمان است اما از آنجایی که بیشتر اقامتگاه ها در جزایر خصوصی ساخته شده اند به راحتی می توانید در سواحل آن شنا کرده و استراحت کنید. برای رفتن به پایتخت این کشور، ماله و همچنین مهمان خانه ها (چون مهمان خانه ها در جزایر شلوغ هستند) باید لباس مناسب داشته باشید. حتما چیزی بپوشید که شانه ها و بالای زانوهای شما را بپوشاند.



نحوه چینش و تزئین دکوراسیون مغازه پوشاک به شیوه موثر

مغازه داران در مکان خود باید دکوراسیونی را ترتیب بدهند تا هر فردی که به داخل مغازه یا بوتیک لباس پا می گذارد با دیدن دکوراسیون مغازه پوشاک ، نیاز شدید به خرید اجناس داخل مغازه را در خود احساس کند. دکوراسیون مغازه هیچگاه از دید افراد باهوش و تاجر پنهان نخواهد ماند چرا که تاثیر بسیار زیادی بروی احساس رضایت مشتری در هنگام حضور در داخل بوتیک و خرید جنس می گذارد. رضایت و خشنودی مشتری مهم ترین کلید موفقیت در تجارت است پس هیچگاه این موضوع را دست کم نگیرید. اما چگونه یک محیط شیک در دکوراسیون مغازه خود ایجاد کنیم؟ مسلما تزئین و طراحی دکوراسیون پوشاک هم ویژگی های مخصوص به خودش را دارد که در این مطلب به طور خلاصه نکاتی در این باب بیان می کنیم.
نورپردازی مناسب در مغازه پوشاک یکی از مهم ترین مباحث است و باید به آن توجه ویژه ای شود. درجه و شدت نورپردازی در مغازه شما بستگی به حالتی دارد که برای دکوراسیون مغازه خود می پسندید. اگر بیشتر از پوشاک های طرح کلاسیک در مغازه استفاده می کنید بهتر است میزان شدت نور را زیاد قرار بدهید، اگر هم پوشاکی به سبک آنتیک در مغازه دارید نورپردازی مغازه باید متعادل و ولرم باشد. اما فارق از سبک لباس هایی که دارید، سعی کنید در نورپردازی مغازه پوشاک به هیچ عنوان از چراغ های فلوئورسنت با رنگ سبز و زرد استفاده نکنید چرا که این چراغ ها حس دلپذیر بودن دکوراسیون را از بین می برند و بنوعی حس ناخوشایندی را در مشتری ایجاد می کند. استفاده از نور سفید در قسمت شلفها و باکس ها مغازه بسیار مناسب خواهد بود. همچنین برای تزیین بیشتر می توانید از این نور برای مشخص کردن مرز بندی های داخل مغازه استفاده کنید یا اگر گیاهانی در داخل مغازه نگهداری می کنید در زیر گیاه نوری برای روشن کردن آن تعبیه کنید تا فضا را گرم تر جلوه دهید.منبع : دکور مغازه کوچک پوشاک
نحوه بنمایش گذاشتن اجناس و مبلمان داخل مغازه از دیگر نکات مهم در دکوراسیون مغازه پوشاک است. با انجام درست اینکار به راحتی می توانید دکوراسیونی لوکس و دنج را برای مشتریان ایجاد کنید. برای جذابیت بیشتر می توانید هر برای نوع لباسی مانند ژاکت ها، پیراهن ها و شلوارها، نحوه تا کردن و شلف مخصوص به خودشان را داشته باشید. یا اگر خواستار سبکی آنتیک در مغازه خود هستید طنابی قطور و قدیمی را از سقف مغازه آویزان کنید. برای ایجاد حسی دنج و گرم در دکوراسیون مغازه بهتر است از مبلمان راحتی بهمراه کوسن ها و بالش ها رنگارنگ استفاده کنید که بسیار بیشتر از صندلی ها و میزهای فلزی و سرد زیبایی و تاثیر گذاری دارند.



نکاتی مهم در دکور فروشگاه که فروش شما را چند برابر خواهد کرد

نکاتی مهم در دکور فروشگاه که فروش شما را چند برابر خواهد کرد.
با توجه به تغییر رفتار مشتریان در سالهای گذشته، دیگر دکوراسیون داخلی فروشگاه تنها یک المان زیایی نیست، بلکه با ارتباط مستقیم با میزان فروش شما دارد. در این یادداشت نکات مهمی را در رابطه با دکور فروشگاه شما یاد می دهیم که با به کارگیری آنها از افزایش فروش خود شگفت زده خواهید شد.
انگلیسی زبان ها ظرب المثلی دارند که میگوید « شیطان در جزییات است»، جزییاتی که بسیاری از فروشندگان و صاحبان برند به آن توجه ی ندارند اما می تواند در نحوه رفتار مشتری بسیار تاثیرگذار باشد.
دکور فروشگاه شما در قدم اول باید بتواند مشتریان را به ورود به فروشگاه شما ترغیب کند، پس از آن مشتری را به بررسی محصولات بیشتر ترغیب نماید و با چیدمان هوشمندانه مشتری را در مسیرش از ورود به سمت صندوق فروشگاه به خرید بیشتر ترغیب نماید.
منطقه سبز
منطقه سبز به محدوده ی ۵ متری ورودی فروشگاه شما گفته میشود، جایی که مشتری شما از مشتری خارجی به یک عضو از فروشگاه شما تبدیل می شود. جایی که اولین برداشت و قضاوت را در مورد فروشگاه شما در ذهن مشتری شکل میگیرد، توجه مشتری در این هنگام معطوف به قیمت ها، نورپردازی، فیکسچر ها، رنگ ها و … هاست و در ۹۹٪ مواقع به محصولات و یا پوستر های شما در آن منطقه توجهی نمی کند.
راست، راست، راست
یک اصل اثبات شده در رفتارشناسی مشتریان این است که اکثر مشتریان پس از ورود به فروشگاه به صورت ناخوداگاه به سمت راست گردش می کنند. در نتیجه اولین دیواری که ایشان می بینند یکی از مهمترین مراکز خودنمایی چیدمان شما محسوب میشود، به این دیوار در اصطلاح دیوار قدرت نیز گفته می شود. سعی کنید بهترین محصولات خود را در این قسمت قرار دهید.
مسیر مخفی
اگرچه نحوه ی بکارگیری این متد با توجه به متراژ فروشگاه شما متغیر است اما پس از دانستن نحوه ی چرخش مشتریان به سمت راست، اینک نوبت این است که با استفاده از المان های تاثیرگذار مشتری را به طی مسیری دعوت کنید که ایشان را در معرض مشاهده ی تمامی محصولات شما قرار دهد، بدین ترنتیب شما شانس خرید مشتری را به مراتب افزایش داده اید.
سرعت را کاهش دهید
با توجه به تمام انرژی و زمانی که شما صرف نحوه ی چیدمان محصولات خود نموده اید، بسیار حیف است که مشتریان با سرعت از کنار آنها گذر کنند و توجهی به آنها نداشته باشند، مشتریان نیز همانند ماشین ها به سرعت گیر احتیاج دارند، شما می توانید با استفاده از المان های بصری متفاوت و متنوع سرعت گیر هایی برای مشتریانتان قرار دهید، که ایشان را بیشتر در مسیر فروشگاه شما قرار دهد و در نتیجه شانس خرید ایشان را افزایش دهد.منبع : دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه
راحتی مشتری را فراموش نکنید
تحقیقات نشان داده که اگر مشتری احساس راحتی و آرامش نکند، به سرعت فروشگاه شما را ترک می کند، یکی از بارز ترین این ناراحتی ها امکان شانه به شانه شدن مشتریان به دلیل کمبود فضا مابین فیکسچرهای محصولات شما می باشد. فضا را به گونه ای مهندسی کنید که هرچه بیشتر از امکان بروز این اتفاق پرهیز نمایید.
یکی دیگر از امکاناتی که شما می بایست برای فروشگاهتان فراهم آورید، امکان نشستن و استراحت برای مشتریان و مهمتر از آن، همراهان ایشان است. همراهانی که اگر شما به فکر راحتیشان نبوده باشید می توانند به کم حوصلگی مشتری شما را وادار به ترک فروشگاهتان کنند



۶ نکته که در طراحی دکور بوتیک لباس که باید رعایت شود

احتمالا فروشگاه های سنتی از اهمیت چیدمان مغازه شان بی اطلاع هستند. اما تحقیقات نشان داده است که چیدمان و طراحی نمایش کالا ها و محل قرار گیری صندوق و یا راهروهای عبور مشتری به شکل پیچیده ولی بسیار تاثیرگذاری فروش شما را افزایش می دهد. برای مثال وقتی یک مشتری از ورود به راهروی شلوغی امتناع می کند یا با فروشنده ای مواجه می شود که پشت یک کانتر بلند ایستاده است شما احتمالا یک مشتری را از دست داده اید.
۱) از قراردادن اجناس در منطقه ی رفع فشار خودداری کنید
زمانی که مشتری وارد فروشگاه می شود معمولا به سمت راست می چرخد. در هنگام چیدن اجناس این نکته را به یاد داشته باشید. یک تغییر روانشناختی نیز هنگام ورد به مغازه اتفاق می افتد به طوری که مشتری تقریبا اجناسی را که در پانزده قدمی ورودی  یا قرار دارند را نمی بیند یا به آنها توجه نمی کند. بهتر است در این محدوده از چیزهایی برای جلب توجه مشتری استفاده شود.
۲)ساختار فروشگاه را متناسب با نوع بیزنس تان انتخاب کنید
ساختار شبکه ای بیشتر متناسب خاروبار فروشی هاست که خریداران را در میان مسیرها راهنمایی می کند تا آنها را بالا و پایین کنند. طرح حلقه وار مجموعه ای از قفسه های مرکزی دارد که مسیر دایره ای یا مربعی به گرد آن می چرخد. یک ساختار آزاد و نعطف به مشتریان اجازه می دهد آزادانه دست به انتخاب و خرید بزنند درحالی که می توانند به راحتی در درون فروشگاه حرکت کنند.
۳)میز صندوق را کوچک کنید
میز صندوق معمولا به شکل روانی بین فروشنده و خریدار فاصله می اندازد. و این اصلا به نفع فروش نیست زیرا یک تقابل دوگانه میان ما و آنها ایجاد می کند و از نظر ذهنی پیام غلطی را به مخاطب می رساند. بهتر است کارکنان در زمان بی کاری در گوشه و کنار فروشگاه مثل یک خریدار رفتار کنند این به خریدار هیجان بیشتری برای خرید کردن می دهد که آنها را بدای خرید تشویق می کند. اگر هدف یک میز صندوق انجام کارهای فاکتور و دفتری است بهتر است بزرگ تر از یک میز تحریر نباشد
۴)از تماس بدنی مشتری ها به شدت جلوگیری کنید
یک مشتری معمولی حتی اگر خیلی مجذوب یک کالا شده باشد درصورتی که مشتری دیگری در نزدیک آن قرار گرفته باشد که دسترسی به کالا را برای او مشکل کند از خرید منصرف می شود. خیلی مهم است که از امکانات محیط خود آگاه باشید و فضای کافی برای حرکت مشتری ها از کنار هم قرار دهید. منبع : دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه
۵)کالاهای خود را قابل دسترسی و جلوی دید قرار دهید.
با قراردادن طبقه ها در مسیر نگاه مشتری و هم سطح چشم او از زیان خود جلوگیری کنید. مطمعن شوید که میزهای نمایش کالا ناخوداگاه پوشش مناسبی برای دزدهای اجناس به وجود نیاورند
۶)یک ورودی تاثیرگذار داشته باشی
حتی فروشگاه هایی با طراحی داخلی فوق العاده اگر ورودی و پیاده رو جلوی مغازه را به حال خود رها کنند نمی توانند به اندازه کافی روی مشتری تاثیر بگذارند.یک ورودی تاثیرگذار همراه با علایم تبلیغاتی شیک را طراحی کنید تا مشتری ها را به داخل فروشگاه ترقیب کنید. مطمین شوید که تعدادی از کالاهای مغازه برای کسانی که از کنار فروشگاهتان عبور می کنند قابل رویت باشد.



۶ روش برای جایگذاری مایکروویو در آشپزخانه

یکی از وسایلی که این روزها در بیشتر آشپزخانه‌ها وجود دارد مایکروویو است اما تا به حال به بهترین جا برای آن فکر کرده‎اید؟
درنگ: این روزها در بیشتر خانه‌ها مایکروویو وجود دارد اما کابینت‌کارها کمتر به آن توجه می‌کنند و جایی خاص برای آن درنظر نمی‌گیرند. در زیر به توصیه‌هایی برای جاگذاری آن در آشپزخانه اشاره می‌کنیم که می‌توانید به کابینت‌ساز سفارش دهید تا از این ایده‌ها استفاده کند.
بالای فر
در یک برج پیشرفته در امریکا برای اولین بار از مایکروویو به طور مستقیم بالای فر استفاده شد. با این کار نه تنها بهترین فضا برای استفاده از آن را پیدا کردید، بلکه دو وسیله که معمولا در آشپزخانه زیاد از آن‌ها استفاده می‌شود را در کنار هم قرار دادید.
بالای کابینت
سعی کنید حتی از بالاترین نقاط آشپزخانه هم استفاده کنید، البته به شرطی که ارتفاع مناسب باشد و برای استفاده از آن به دردسر نیفتید. می‌توان از آن بالای فر اما نه مستقیما روی آن استفاده کرد. یعنی بین مایکروویو و فر یک کابینت یا یک کشو فاصله باشد.
روی دیوار
اگر آشپزخانه کوچکی دارید و فضای کافی در اختیار نیست، می‌توان از قرار دادن آن داخل نیمی از یک کابینت یا حتی نصب آن روی یک پایه روی دیوار بهره برد. در این روش بیشتر از زیبایی روی کاربردی بودن آن کار شده است.
جایگذاری داخل کابینت
گاهی پیش می‌آید که قرار دادن یک مایکروویو در آشپزخانه زیبایی فضا را از بین می‌برد و نبودنش بهتر از بودنش است. گاهی هم پیش می‌آید که افراد دوست دارند آشپزخانه‌ای رمزآلود داشته باشند که کسی نتواند به راحتی از آن استفاده کند. در این حالات بهتر است از داخل یک کابینت برای قرار دادن مایکروویو استفاده کنید.
خطی
اگر در آشپزخانه فضای مناسب داشته باشید می‌توانید از سیستم خطی استفاده کنید و ماکروویو و فر را در کنار هم قرار دهید. این روش چیدمان زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌دهد و تنها شاید به دلیلی برخی افراد از آن استقبال نکنند و آن هم این است که شبیه به آشپزخانه‌های صنعتی می‌شود.منبع : دکوراسیون آشپزخانه عروس
قاب ویژه
در آشپزخانه‌ها معمولا جایی برای قراردادن یخچال در نظر گرفته می‌شود. تصور کنید چنین جایی برای قرار دادن مایکروویو هم وجود داشته باشد و حتی برای زیباتر شدن می‌توان یک قاب چوبی هم در اطرافش قرار داد. اگر قاب به همراه ماکروویو از سطح کابینت‌ها کمی بیرون‌تر آمده باشند، طراحی‌تان زیباتر هم خواهد شد.