دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

شیوه استفاده صحیح از NOTEBOOK

همانطور که می دانید امروزه لپ تاپ ها بین کاربران از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند اما شارژ باتری  نوت بوک و به نوعی شارژ کردن آن تبدیل به یک معضل اساسی برای کاربران شده است تا آنجا که همه باید همیشه نگران از هوش رفتن لپ تاپ خود هنگام کار باشند. در این مطلب سعی داریم شما را با چند روش جهت اطمینان از شارژ لپ تاپ آشنا کنیم، این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیرات لپ تاپ است .

روش استفاده از باطری و برق
•    برای بار اول حتماً دستگاه بمدت 8 ساعت شارژ شود.
•    بعد از بار اول در صورت استفاده از برق حتماً به شارژر باطری توجه کنید:
اگرباطری شما 100 %شارژ شده و چراغ جلوی سیستم ازحالت نارنجی به سبز تغییر رنگ داده، حتماً سیستم خود را از برق کشیده و فقط با باطری کار کنید. هنگام استفاده از باطری زمانی که باطری رو به اتمام است در صفحۀ ویندوز شما علامت LOW BATTERY ظاهر می شود در صورت عدم توجه به این علامت، دستگاه بعد از چند دقیقه خاموش می شود. البته این ALARM قابل تنظیم می باشد. شما می توانید طوری تنظیم کنید که مثلاً 10 دقیقه قبل از اتمام باطری، اعلام شود. از قرار دادن نوت بوک در شرایط زیر خودداری کنید.
نور مستقیم آفتاب, محیط مغناطیسی, باران و محیط های مرطوب تکان شدید مخصوصاً در هنگام روشن بودن نحوۀ استفاده از DVD/CD  بعد از باز کردن درایو، CD مورد نظر را داخل سیستم قرار داده و از وسط CD مربوط فشار دهید. از فشار بیش از حد به کناره های CD جداً خودداری فرمایید. درمورد RW DVD,CD RW نوت بوک ها صرفاً برای پشتیبان گیری استفاده شود.
چند نکته درباره نگهداری از آداپتور :
آداپتور نوت بوک را به هیچ دستگاه دیگری متصل نکنید. روی سیم آداپتور، هیچ جسم سنگینی قرار ندهید و روی آن نایستید. سیم آداپتور را در مسیر رفت و آمد، قرار ندهید. برای جدا کردن آداپتور از برق، هیچگاه سیم آداپتور را نکشید وفقط از دو شاخه بکشید. سعی کنید برای ارتباط برق با آداپتور از سیم بلند استفاده نشود. شیوه تمیز کردن دستگاه با توجه به حساسیت فوق العاده NOTEBOOK از هیچ نوع محلول پاک کننده ای جهت تمیز کردن آن استفاده نشود تنها برای تمیز کردن قاب و بدنه دستگاه از پنبه مرطوب به آب استفاده شود. ازهیچ نوع اسپری و مایعی برای تمیز کردن کیبورد استفاده ننمایید. برای تمیز کردن LCD با فشار خیلی کم (تقریباً مانند لمس کردن) کشیده شود و بعد از آن بلافاصله با یک پنبه خشک، پاک شود. توجه داشته باشید هنگامی که NOTEBOOK را داخل کیف می گذارید پشت note book (محلی که فیشهای ورودی و خروجی وجود دارد) باید پایین کیف باشد. بدین ترتیب وقتی کیف در دست حمل می شود قسمت پشت دستگاه بسمت پایین وروی آن بسمت بالا قرار می گیرد و از آسیب به صفحه LCD و پنل جلو، جلوگیری می شود. حتماً بند داخل کیف را روی نوت بوک بصورت کمربند ببندید. در داخل کیف از قسمتهایی که برای قرار دادن تجهیزات دیگر تعبیه شده است ترجیحاً استفاده نکنید و از روشن کردن در داخل کیف جداً خودداری فرمائید.
اخطار: از دست زدن به هدها و اپتیک های سیستم جداً خودداری فرمایید. در خاتمه نگهداری و مراقبت صحیح از دستگاه باعث عمر طولانی نوت بوک شما می گردد. شایان ذکر است که صدمات فیزیکی وارده به نوت بوک تقریباً جبران ناپذیر می باشد.