دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

نکات سفر برای افراد کم توان و معلول- قسمت دوم

با دانستن این نکات افراد کم توان سفر راحتی خواهند داشت
در قسمت قبلی درباره ی سفر افراد ناتوان و یا سفر با افراد ناتوان صحبت کردیم و چند چالش پیش رو در سفر این افراد را بررس کردیم. در این قسمت می خواهیم راجع به چند نکته ی کاربردی که این افراد می توانند در سفر خود بکار ببرند تا سفر خوب و راحتی داشته باشند صحبت کنیم. این مطلب برگرفته از سایت تور روسیه است .
سوال های زیادی بپرسید، اطلاعات زیادی بدهید
بهتر است هیچ وقت چیزی را تصور نکنید و تا می توانید سوال بپرسید، مخصوصا وقتی پای اقامت به میان می آید. آیا امکانات مورد نظر سطح شیبدار دارد؟ آیا اتاق ها در طبقه ی اصلی هستند یا در طبقات بالا قرار دارند؟ و…
همچنین بهتر است اطلاعات دقیقی درباره ی ناتوانی یا کم توانی خود بدهید و به میزبانتان اجازه بدهید که بداند چه کارهایی می توانید انجام دهید و چه کارهایی نمی توانید انجام دهید. هر چه اطلاعات بیشتری در این مورد از خودتان بدهید، میزبان می تواند جزییات بیشتری به شما بدهد و بهتر راهنمایی تان کند.
دریافت اسناد و مدارک مناسب
با توجه به شرایطتان، ممکن است به مدرکی از طرف دکترتان نیاز داشته باشید که در آن توانایی شما را برای سفر تایید کرده است تا مشکل و تاخیری در پرواز یا سفرتان نداشته باشید.همچنین اگر داروی خاصی دارید بهتر است آن را همراه خودتان داشته باشید تا در مقصد به مشکل نخورید.
ذهن مثبتی داشته باشید
بسته با جایی که می روید، افرادی که با آنها روبرو می شوید ممکن است اطلاعات زیادی راجع به ناتوانی یا کم توانی شما نداشته باشند. از اینکه بخواهید به مردم اطلاعاتی درباره ی شرایطتان بدهید تا درک درستی از شما داشته باشند نترسید. بهتر است که منفی فکر نکنید. به جای اینکه به آن به عنوان یک نا عدالتی نگاه کنید، به چشم شروع یک حرکت برای باز کردن راه سفر افراد کم توان دیگر نگاه کنید. مودبانه به آنها درباره ی اینکه چطور می توانند امکاناتشان را برای افراد کم توان ارتقا دهند، اطلاع رسانی کنید و در آخر از آنها تشکر کنید.
خانم نانسی برگر در راهنمای سفر افراد ناتوان می گوید، هر فردی که شما در سفرتان با او مواجه می شوید، به نحوی از اینکه در دنیای آنها هستید، تشکر می کنند. آنها می خواهند که شما موفق باشید و در این زمینه هر کاری که از دستشان بربیاید انجام می دهند.
بنابراین اگر خودتان یا یکی از عزیزانتان و کسی که دوستش دارید، کم توان است، خودتان را در خانه حبس نکنید، جهان آماده است و منتظر شماست تا آن را کشف کنید. با آماده کردن خود و برنامه ریزی برای سفرتان، می توانید به هر کجای دنیا که می خواهید بروید و کارهایی را بکنید که فکر می کرددید غیر ممکن است. هیچ وقت نباید به کم توانی تان اجازه دهید که بین شما و هدفتان بیستد. بنابراین چرا سفر کردن باید یک استثنا برایتان باشد؟ پس پیش به سوی جلو، مسافران!