دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری هند (قسمت چهارم)

باز هم مهمان کهن سرزمین هندوستان هستیم. سرزمینی که در کنار بی‌شمار جاذبه‌ی تاریخی، فرهنگی و معماری تماشایی و جالب توجه، منزلگاه افسانه‌های ترسناکی است که از دل خیال و واقعیت پا به عرصه‌ی وجود گذاشته و عاشقان دنیای ترس و هیجان را به سوی خود فرا می‌خوانند.هند سرزمین شگفت انگیزی است، معجونی است دلفریب که با نوای موسیقی، درخشش رنگ و البته آیین و سنن عجیب و مجذوب‌کننده‌ی خود، نگاه صنعت توریسم و گردشگری را به سوی خود جلب کرده است.
اگرچه این کشور به دلیل پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی خود، خواه ناخواه بهشت ایده‌آل گردشگرانی از اقصی نقاط جهان است، اما به واسطه‌ی مکان‌های عجیب و ترسناک خود گردشگری وحشت را نیز بی‌نصیب نگذاشته است. در ادامه گشت و گذار پیشین، باز هم رهسپار ترسناک‌ترین‌های این کشور خواهیم بود. این مطلب برگرفته از تور جیپور نوروز 96 است .
شهرک سینمایی «راموجی» (Ramoji)، حیدرآباد
یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های سینمایی کشور هند، جایی که منزلگاه تعداد قابل توجهی هتل است. این هتل‌ها همیشه مسافر دارند، چرا که گزارش‌های متعددی در مورد فعالیت‌های ماواریی و پدیده‌های غیر قابل توضیح پیرامون این منطقه وجود دارند و دهان به دهان می‌چرخند.شاهدان خبر از نورهایی می‌دهند که لحظه‌ای در اوج آسماننند و لحظه‌ای دیگر سقوط می‌کنند. از طرف دیگر گفته می‌شود غذاهای باقی مانده در اتاق‌ها اغلب این سو و آن سوی اتاق ریخته شده و علائم عجیبی روی آیینه‌ها مشاهده می‌شوند. ظاهرا این ارواح بیش از مردان، مجذوب خانم‌ها می‌شوند، اغلب دختران خبر از نیروهای نامرئی می‌دهند که لباس آنها را می‌کشند یا گاهی حس می‌کنند که کسی به در ضربه می‌زند یا درها از داخل قفل می‌شوند.بازدید از این مکان جدا به آن دسته از گردشگرانی توصیه می‌شود که دوست دارند به جای شنیدن داستان‌های دیگران، خودشان از نزدیک این قبیل حوادث را تجربه کنند.
هتل راج کیران (Raj Kiran)، ماهاراشترا (Maharashtra)
هتلی تسخیر شده که ظاهرا در تسخیر دنیای ماورالطبیعه است. ساکنان یک اتاق خاص این هتل به ویژه ادعا کرده‌اند که اغلب ملافه از رویشان کشیده می‌شود.از سوی دیگر بسیاری از آنها در تاریکی نیمه شب با شعاعی از نور آبی رنگی که کنار پای‌شان مشاهده کردند، از خواب بیدار می‌شوند. این اتاق در بخش کناری هتل واقع شده است، البته یک منطقه‌ی تسخیر شده دیگر بخش پذیرش هتل است که در طبقه‌ی همکف واقع شده است.
سانجای وان (Sanjay Van)، دهلی نو
سانجای وان یک ناحیه جنگلی وسیع است که حدود ۱۰ کیلومتر وسعت دارد. مردم بارها خبر از رؤیت یک بانوی سفید پوش داده‌اند که خیلی ناگهانی پیش چشم‌شان ظاهر و خیلی سریع نیز ناپدید شده است.این مکان به عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین مناطق شهر دهلی شناخته می‌شود. به بازدیدکنندگان اکیدا توصیه می‌شود که به ویژه پس از تاریکی هوا، به تنهایی در این منطقه رفت و آمد نکنند.
داوهیل (Dow Hill)، دارجلینگ (Darjeeling)
تپه داو شاید یکی از مناطق پر رفت و آمد نباشد، اما بی‌شک یکی از ترسناک‌ترین نقاط کشور پهناور هند است. مدرسه داوهیل ویژه‌ی دختران به خاطر فعالیت‌های تریسناک و عجیب شناخته شده است.گزارشات متعددی از رویت اشباح و ارواح سخن به میان آورده‌اند. همچنین جنگلی که گرداگرد مدرسه واقع شده نیز ظاهرا تسخیر شده است. در حقیقت بسیاری که به بازدید این جنگل رفته یا در آن کار می‌کنند، از شبح پسری بدون سر صحبت کرده‌اند که ناگهان ظاهر و بعد غیب شده است. افسانه‌ها خبر از  قتل‌های متعددی می‌دهند که ظاهرا روزی در این منطقه جنگلی رخ داده‌اند.