دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

چند مثال موردی از تأثیر هدایای تبلیغاتی بر رشد کسب‌وکار

تعداد بی‌شماری از راه‌های مختلف برای ارائه هدایای تبلیغاتی و انواع مؤثر آنها وجود دارد که فقط مرتبط و محدود به محصولات اطلاعاتی نمی‌شوند که کسب‌وکارهای کوچک قادر به استفاده کردن از آنها برای جذب و مشتریان جدید و غیرفعال می‌باشند. در ادامه نمونه‌هایی را باهم می‌بینیم که کسب‌وکارهای مختلف چگونه از این روش‌ها استفاده کرده و کسب‌وکار خود را رونق داده‌اند:
 مورد #1 – باشگاه ورزشی
یک باشگاه ورزشی از طریق جذب فروشگاه‌های فروش مواد غذایی سالم و طبیعی و همچنین چند فروشگاه خرده‌فروشی لوازم ورزشی و ارائه خدمات عضویت رایگان آنها به مدت شش هفته به مشتریان خودش موفق به‌صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه‌های تبلیغاتی خودش شد. اکثر افرادی که از این پیشنهاد رایگان استفاده کرده بودند، پس از سپری شدن این مدت‌زمان به عضویت این باشگاه ورزشی با هزینه بالغ‌بر 500 دلار در ماه شدند.
 مورد #2 – چشم‌پزشک
یک ‌چشم‌پزشک با شناسایی آن دسته از مراجعین که طی دو سال گذشته از خدمات این مرکز استفاده نکرده بودند، ایمیلی حاوی پیشنهاد معاینه رایگان چشم و بررسی چشم آنها از 4 طریق مختلف را برای آنها ارسال کرد. پس از ارسال این ایمیل ضمن قطع نشدن تماس‌های دریافتی از طرف این افراد، سود حاصله از طرف این افراد برای سفارش و استفاده از دیگر خدمات چیزی در حدود 10000 دلار تنها در طی 2 روز بود.
 مورد #3 – خدمات سرویس و تعویض روغن خودرو
یک مرکز ارائه‌دهنده خدمات سرویس و تعویض روغن خودرو ارائه خدمات تعویض لاستیک‌ها بین چرخ‌های مختلف خودرو، تعویض روغن و بازدید از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری را به‌صورت رایگان به مشتریان خود پیشنهاد داد. اما این مشتریان تنها قادر به استفاده از یکی از این خدمات در هر بار مراجعه خود به این مرکز بودند. این پیشنهاد منجر به فرصت‌های بی‌شماری برای فروش محصولات و خدمات دیگر و همچنین به دست آوردن اطلاعات لازم از این مشتریان در رابطه با خودرو و رفتار مصرف آنها برای ارائه پیشنهادهای بعدی از طرف این مرکز شد.
مورد #4 – سالن آرایش و زیبایی
یک سالن آرایش و زیبایی یک فرصت رایگان کوتاهی مو برای کودکان در هر بار بازدید و مراجعه والدین آنها از این سالن را به مشتریان خود ارائه داد. اغلب مشتریان از این فرصت استفاده کرده و نه‌تنها یکی از بچه‌های خودشان را به این سالن می‌آوردند، بلکه در کنار آن در ازاء پرداخت هزینه درخواست کوتاهی مو دیگر فرزندانشان را هم داشتند، از دیگر خدمات غیر رایگان برای بهره‌مندی از این خدمت رایگان بیشتر استقبال می‌کردند و این‌گونه میزان فروش هفتگی خود را بیشتر از قبل افزایش دادند.
 مورد #5 – فیزیوتراپ
یک فیزیوتراپ به مناسبت جشن ولنتاین یک بسته از محصولات و خدمات خود شامل ماساژ پشت همراه با معاینه ارتوپدی و عصبی از عضلات بدن توسط اشعه ایکس را به مشتریان خود پیشنهاد داد. به‌منظور موفق ساختن این پیشنهاد با کسب‌وکارهای مختلف وارد مذاکره شد و از مدیران آنها خواست تا کارت استفاده از این پیشنهاد را به کارکنان خودشان ارائه دهند.
 مورد #6 – دندان‌پزشک
یک دندان‌پزشک به‌عنوان هدیه تبلیغاتی رایگان به مشتریان خود استفاده از خدمات جرم‌گیری و سفیدکنندگی دندان‌ها و همچنین بازدید و معاینه از دندان‌ها با استفاده از تصویربرداری اشعه ایکس را پیشنهاد داد. برای موفقیت‌آمیزتر کردن این پیشنهاد برای هر یک از مشتریان قدیمی هم چند کوپن رایگان برای معرفی دوستان و همکاران ارسال کرد. همچنین هر یک از این کوپن‌ها دارای یک کد پیگیری بود که با آنها هر یک از مشتریان معرفی کننده مشتری جدید شناسایی‌شده و سه جلسه رایگان خدمات جرم‌گیری دندان دریافت می‌کرد.
 مورد #9 – خدمات نظافت منزل
یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات نظافت منزل در ماه دسامبر یک دوره خدمات نظافت منزل را به‌صورت رایگان ارائه داده بود که تحت عنوان “هدیه بابانوئل به مادران” معرفی می‌شد. این شرکت به‌یک‌باره با طوفانی از درخواست‌ها مواجه شدند. زمانی که مادران دریافت‌کننده این خدمات باکیفیت ارائه‌شده مواجه شدند، 38% از آنها تصمیم به ثبت‌نام و خرید خدمات منظم ماهیانه نظافت منزل گرفتند که منجر به بروز مشکلی برای شرکت در پیدا کردن افراد لازم برای انجام این خدمات باکیفیت مطلوب بود و منجر به گسترش و رشد کسب‌وکار آنها شد.
 نتیجه‌گیری
استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان یک استراتژی مؤثر بازاریابی است، به شرطی که به‌درستی از آن استفاده شود. فقط باید توجه کنید و ببینید که چه محصولات و خدماتی را در اختیاردارید که می‌توانید به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید که در نظر آنها از ارزش‌افزوده مناسبی برخوردار باشد و برای شما هزینه قابل‌توجهی را در برنداشته باشد.در این راه شما میتوانید از لیوان و جا سویچی تا خودکار تبلیغاتی استفاده کنید .  نکته مهم این است که نباید فراموش کنید ارزش قابل تحصیل از مشتری را محاسبه کنید و بر اساس آن پیشنهاد خود را تنظیم کنید تا از ارزش واقعی مشتری فراتر نرود.

تاثیر هدایای تبلیغاتی در مارکتینگ و فروش (قسمت 2)

میدانیم که تمامی مشتریان آگهی های چاپی و نامه های تبلیغاتی شرکت ها را نزد خود نگه نمیدارند،اما ارائه یک جاکلیدی کوچک که اطلاعات تماس شما برروی ان درج شده باشد یا یک  خودکار تبلیغاتی میتواند در تمام طول سال شما را در نزدیک ترین حالت ممکن به مشتریانتان نگه دارد…
آداب هدیه دادن‌
آداب هدیه دادن به نحوی از انحاء یک نوع هنر به حساب می‌‌آید. در این زمینه، موارد زیر را رعایت کنید:
تناسب هدیه
بسیار مراقب باشید هدیه‌ای که می‌‌دهید متناسب با رابطه شما با هدیه‌گیرنده باشد. این امر نه به حجم و ابعاد قرارداد یا معامله‌ای که انجام داده‌اید وابسته است و نه به میزان وقتی که برای گیرنده گذاشته‌اید، بلکه به میزان نزدیکی روابط وابسته است. فواصل هدیه دادن را هم از نظر مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها در نظر بگیرید باز هم تاکید می‌شود کاری نکنید که احساس رشوه گرفتن پیش بیاید.
تَشَخُص هدیه
این‌که یک هدیه دارای تَشَخُص باشد، نکته‌ای عالی است. مهم این است که هدیه، بازتاب شخصیت و علایق گیرنده آن باشد. اگر این ویژگی‌ها در هدیه لحاظ شود، گیرنده هدیه به‌طور حتم احساس خوبی نسبت به دریافت آن خواهد داشت.
زمان هدیه
بهترین زمان‌ها برای هدیه دادن، همان تعطیلات هستند. زمان تولد ممکن است جالب نباشد چون هدیه‌گیرنده، متوجه می‌‌شود که شما دچار زحمت شده‌اید و اطلاعاتی را در مورد او به‌دست آورده‌اید‌.سالگرد یک کار یا سالگرد وقتی که شما با هدیه‌گیرنده وارد یک مرحله تجاری جدید شده‌اید جزو مواقع مناسب برای هدیه دادن است. زمانی که آغازی برای یک رقابت معنادار بوده هم جزو مواقع مناسب به شمار می‌‌آید.
ارایه هدیه
آماده‌سازی هدیه هم آداب خاص خود را دارد. به کاغذ هدیه توجه کنید و سعی کنید با دست خودتان چیزی بنویسید. پیامی هم که می‌‌نویسید باید حس خوبی را به هدیه‌گیرنده انتقال دهد.
اگر بر مبنای یک مناسبت شخصی هدیه می‌‌دهید، پست کردن هدیه به آدرس منزل هدیه‌گیرنده هم حس خوبی دارد.
نام و لوگوی شرکت
نام و لوگوی شرکت را بر روی هدیه داشته باشیم یا نداشته باشیم؟ این یک موضوع مهم است.
اگر نام و لوگوی شرکت بر روی هدیه باشد، حتماً در یادها می‌‌ماند و به‌خصوص اگر هدیه ما کاربردی بوده و در طول روز هم مورد استفاده قرار گیرد، طبعاً از نظر در ذهن ماندن، مؤثر‌تر هم خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که در این نوع هدیه دادن باید مراقب تبلیغ آشکار هم بود. پس باید کوشید موضوع را کاملاً شخصی کرده و هدیه را به نوعی‌ طراحی کرد که انگار مخصوص هدیه‌گیرنده طراحی شده است.
چه نوع هدایایی؟
شرکت‌ها برای تبلیغ خود می‌‌توانند از هزاران نوع هدیه استفاده کنند. نگاهی به موافقان و مخالفان در برخی از موارد حائز اهمیت است:
اقلام خوراکی
اقلام خوراکی، جزو رایج‌ترین هدایای شرکت‌ها هستند که بسیار خوب طراحی می‌‌شوند و حتی قابل بردن به منزل نیز هستند. اگر می‌‌خواهید به قلب‌ها و مغزها از طریق معده‌ها دست پیدا کنید! باید بسیار هوشمندانه و مبتکرانه عمل نمایید. ضمناً مواظب باشید که هدیه‌گیرنده موردنظرتان خام‌خوار نباشد!
اقلام دفتری
جامدادی و وسایل رومیزی دیگر، جزو هدایای تبلیغاتی شرکت‌ها هستند که کاربردهای فراوانی هم دارند. باز هم مراقب باشید؛ یک خودنویس عالی گران‌قیمت با نوع ارزان آن تفاوت بسیاری دارد. حواستان باشد که مقولاتی از این دست باید با دکور اتاق و شخصیت فرد مورد نظرتان جور باشد تا حالت راهبردی به خود بگیرد.
بلیت برای مسابقات ورزشی و هنری
تهیه بلیت به عنوان هدیه به‌خصوص برای مسابقات و برنامه‌هایی که بلیت آنها آسان به‌دست نمی‌‌آید، یک اتفاق بسیار تأثیر‌گذار است. البته باید ترجیحات هدیه‌گیرنده را در زمینه‌های موردنظر در نظر گرفت.
هدیه‌های اعتباری
این نوع هدایا هم بسیار مؤثر‌ند چرا که به فرد هدیه‌گیرنده امکان انتخاب می‌‌دهند و او خودش می‌‌داند که اعتبار را چگونه هزینه کند. البته سطح اندک اعتبار در این موارد ممکن است مسأله‌ساز باشد. فراموش نکنید پول نقد، دیگر هدیه نیست و برای همیشه حذف شده است.
شناخت کارمندان
بسیاری از شرکت‌ها نگران جنبه‌های تبعیض‌آمیزی هستند که ممکن است جزو پیامدهای هدیه دادن به یک کارمند باشد و در کل، انتخاب یک فرد خاص هم همیشه دشوار است. به همین دلیل، بودجه‌ای در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار می‌‌گیرد تا در این زمینه هزینه شود. وقت‌گذاری فراوان برای اجرای یک پروژه، رضایت بخشیدن به مشتری و اقدامات صرفه‌جویانه می‌‌تواند جزو موارد مناسب برای هدیه دادن باشد. در این موارد هم باید به تناسب هدیه و هدیه‌گیرنده توجه داشت.
مشتریان
به هدیه، هدیه‌گیرنده و اخلاقیات سازمان توجه کنید. با انتخاب مشتری، حالا باید به نوع هدیه و نحوه ارسال آن توجه داشته باشید. بین نیروی فروش و مشتری باید رابطه باشد. اگر هدیه را افرادی از شرکت به مشتری بدهند که با او در ارتباط مستقیم بوده‌اند، تأثیر بهتری خواهد داشت. برای مشتری بسیار جالب خواهد بود که ببیند از بخش خدمات مشتری یک شرکت، ‌هدیه دریافت می‌‌کند.
هدیه؛ نگاهی متفاوت‌
انتقال یک جانبه پول، اموال و چیزهای دیگر به هدیه‌گیرنده از جانب هدیه‌دهنده که ظاهراً نباید پس از دادن آنها ادعایی نسبت به گیرنده داشته باشد.
خوب این می‌‌تواند یک تعریف از هدیه دادن باشد. نکته مهم این تعریف بر فقدان هر نوع پیش‌شرطی استوار است، یعنی هدیه‌دهنده نباید هیچ پیش‌شرطی برای دادن هدیه وضع کند.
اما گاهی اوقات، برخی از هدایا ممکن است طرف مقابل را وادار به حمایت از مثلاً یک محصول، خدمت یا یک برنامه کند.
گاهی اوقات، بعضی از هدایا هم ممکن است هدیه‌گیرنده را وادار به عمل متقابل سازد و به عبارت دیگر، او را وادار کند که در هم‌چشمی و رقابت با هدیه‌دهنده، او هم متقابلاً‌ هدیه‌ای بخرد و این هدیه، گران‌قیمت‌تر از هدیه هدیه‌دهنده هم باشد.
در این حالت می‌‌توان گفت هدیه دادن نه از سر مهر و علاقه بلکه اساساً نوعی نماد است که در یک حالت نمادین متقابل و در محیطی سمبولیک رد و بدل می‌‌شود و بیشتر به یک فضای اقتصادی شبیه است تا فضایی مبتنی بر روابط خالص انسانی.
شما که هدیه می‌‌دهید به این موضوعات چطور نگاه می‌کنید؟
– هدیه شما علامت توجه به طرف مقابل است، یا عاملی که قدرت و مکنت شما را به رخ هدیه‌گیرنده می‌‌کشاند؟
– هدیه شما طرف را به نگرانی از نقض قواعد بازی می‌‌کشاند، یا این‌که به او آرامش‌خاطر می‌‌دهد؟
– شما دارید هدیه می‌‌دهید، یا پاداش رفتار موردنظرتان را از طرف‌ هدیه‌گیرنده دریافت می‌کنید؟
– و بالاخره باز می‌‌توان پرسید که دارید هدیه می‌‌دهید یا قرض؟ هدیه‌گیرنده را مجذوب خودتان می‌‌کنید یا وام‌دار خودتان؟ دارید به دیگران راه و رسم زندگی کردن را می‌‌آموزید یا راه و رسم وابستگی به سایرین را؟

تاثیر هدایای تبلیغاتی در مارکتینگ و فروش (قسمت 1)

طبق بررسی‌های به عمل آمده، اکثر هدایای تجاری به مشتریان عمده اهدا می‌‌شوند، سپس نوبت به کارفرمایان و مشتریان موفق می‌‌رسد. دلایل هدیه دادن، متفاوت است و طیفی از تشکر از مشتریان قدیمی تا تشکر از یک کارمند که تعطیلات آخر هفته خود را به مرخصی نرفته و کار کرده دربر می‌‌گیرد. البته یک دلیل ثابت برای هدیه دادن وجود دارد: تقویت روابط شخصی بین هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده.انگیزه‌ها در هدیه دادن‌ متفاوت است به‌خصوص از این نظر که آیا هیچ پیش‌شرطی در هدیه دادن نهفته است یا خیر؟ باید به این مسئله توجه کرد که آیا هیچ نشانه‌ای از تبلیغ در آن هست یا نه؟ البته نباید گمان کرد که بحث الان در این چارچوب است که نباید هیچ نفعی از هدیه دادن حاصل شود. برای برخی از شرکت‌ها هدیه دادن، بخشی از راهبرد بازاریابی است.همگان بر یک نکته اتفاق‌نظر دارند: هدیه دادن یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند است.
پژوهش‌
اگرچه هیچ مدرک مشخصی در این زمینه وجود ندارد که به شما اطمینان دهد هدایای تبلیغاتی قطعاً بازدهی برای شما خواهند داشت، اما به هر حال، انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی، پژوهش‌های مستمری را در زمینه روابط هدیه‌‌دهندگان و هدیه‌گیرندگان انجام می‌‌دهد که یافته‌های یکی از آنها حاکی از این است شرکت‌هایی که هدیه می‌‌دهند در مقایسه با شرکت‌هایی که هدیه نمی‌‌دهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هدیه‌گیرندگان را دارند.شرکت «هری اند دیوید» که یک شرکت دست‌اندرکار صنایع غذایی است و جزو بازیگران کلیدی در حوزه هدایای تبلیغاتی به شمار می‌آید، برای ۲۵ هزار مشتری خود که سالانه بیش از هزار دلار از این شرکت خرید کرده باشند، هدیه می‌‌فرستد.شرکت مزبور در یک پژوهش متوجه شد که ۵ هزار مشتری دریافت‌کننده هدایا، در مقایسه با مشتریانی که هدیه دریافت نکرده‌اند‌، خرید بیشتری از شرکت داشته‌اند.حتی اگر شرکت شما دارای چنین بخش پژوهشی نیست،‌ این دلیل نمی‌‌شود که راهبرد بازاریابی نداشته باشید. هدیه دادن به شیوه صحیح می‌‌تواند به ایجاد مناسبات خوب بیانجامد و حکم خون را در زندگی اقتصادی شما داشته باشد.
هدایا و محرک‌ها
برای درک این‌که یک راهبرد مؤثر برای هدیه دادن چیست ابتدا باید بین هدیه دادن و برنامه‌ای که مبتنی بر محرک و پاداش است، تمایز قایل شد. هر چند که انواع گیرندگان هدیه و محرک شبیه یکدیگرند، اما از دو جنبه عملی و راهبردی با یکدیگر تفاوت دارند. محرک‌ها، پاداش‌هایی هستند برای این‌که سطوح فعالیتی مشخصی مثل برنامه‌های ایمنی را دامن بزنند، اما هدایا برای دامن زدن به یک تبادل مشخص بین گیرنده و دهنده، طراحی نمی‌‌شوند. در واقع‌، گیرنده هدیه به دنبال پیش‌بینی یک پاداش نیست، اما محرک‌ها چنین کارکردی دارند.این‌که هدیه و محرک، دو پدیده یکسان شمرده شوند، محتمل است و این توقع هم وجود دارد که شما به دنبال برداشت از هر نوع سرمایه‌گذاری احتمالی باشید، اکثر هدیه‌دهندگان به دنبال این امر هستند که به نحوی از انحا، گیرنده هدیه را تحریک کنند، اما باید بسیار محتاط باشید. نه مشتری و نه کارمند، هیچ‌کدام نباید احساس کنند دارند رشوه می‌‌گیرند، چرا که بروز چنین احساسی نه‌تنها مفید نیست بلکه مخرب هم هست.به هدیه دادن به‌صورت‌ یک فرایند مختصر اما همیشگی برای ایجاد روابط نگاه کنید و رهنمودهای زیر را به‌کار بندید:
اخلاق هدیه دادن‌
همیشه پیش از دادن هر هدیه‌ای به این نکته توجه کنید که هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده، هر دو در مورد هدیه، دارای سیاست و برنامه باشند. یکی از افراط‌ها در این زمینه، طرد و حذف هر نوع سیاست مبتنی بر هدیه دادن بود که در دهه ۱۹۸۰ رخ داد و آن هم به خاطر رسوایی‌هایی بود که در این زمینه بروز کرد.رفتار مناسب‌تر در این زمینه، اعمال سیاست در مورد سقف هدایا یا اعمال سیاست در مورد شرایط هدیه دادن است.  مثلاٌ یک هدیه در حد تقویم یا خودکار تبلیغاتی . همیشه از هدیه‌گیرنده بپرسید که آیا هیچ سیاست یا چارچوبی در زمینه پذیرش هدیه دارد یا خیر و سپس براساس آن عمل کنید.
چند توصیه:
– اعطای هدیه در جریان مزایده یا مناقصه، یک پاسخ منفی قطعی است. حتی اگر مزایده و مناقصه در جریان یک تعطیلی یا مناسبت ویژه برگزار می‌‌شود باز هم از دادن هدیه خودداری کنید.
– اعطای چیزهای لوکس مثل بلیت سفرهای گران‌قیمت یا ماشین جزو  موارد  نامناسب است.
– حتی اگر در شرایطی هستید که منعی برای هدیه دادن وجود ندارد و مقرراتی هم در این زمینه نیست، اجازه ندهید که هدیه دادن، احساس نامناسبی به وجود آورد، هر اقدامی از این دست می‌‌تواند به تخریب مناسبت های شما با دیگران منجر شود.

چگونه از انباری خانه بهتر استفاده کنیم؟

انبارها معمولا محلی برای نگهداری هر وسیله‌ای، از تجهیزات ورزشی گرفته تا وسایل تزئینی مربوط به مناسبت ها،لباس های فصلی و لوازم بی کاربردی هستند که ارزش نوستالژیک برای ما دارند .
 طراحی فضاهای نگهداری در انبار
از انبارها معمولا به خوبی استفاده نمی‌شود. انبار محلی برای نگهداری از وسایل مختلف است، چراکه نوسان دمایی آن نسبت به دیگر فضاهای خانه کم‌تر است و در نزدیکی پارکینگ یا در خروجی خانه قرار دارد.
هر کس که در خانه خود یک انبار دارد می‌تواند آن را تبدیل به فضایی برای نگهداری از وسایل خود کند. باید با تعیین اینکه چه وسایلی را می‌خواهید نگهداری کنید کار خود را شروع کنید. ابتدا باید به هدف خود فکر کنید آیا می‌خواهید هر نوع وسیله‌ای را در آن‌جا بگذارید؟ آیا نیاز به یک فضای کار دارید؟ آیا شما به فضایی برای نگهداری از وسایل ورزشی نیاز دارید؟ وقتی هدف شما مشخص شد آن‌گاه می‌توانید در مورد نوع قفسه انبار ، کمدها قفل‌دار، و یا کابینت‌ ها تصمیم بگیرید. شناخت از خود به شما در تعیین نوع فضایی که به آن نیاز دارید کمک می‌کند. همه چیز به خودتان و نیازهایتان بستگی دارد. یک سیستم سازماندهی شخصیت و شیوه زندگی شما را تغییر نمی‌دهد.
او می‌گوید اگرچه یک انبار تمیز با کمدهای قفل‌دار و کابینت‌های دردار جلوه پاکیزه‌تری دارد.اما اگر شما از ان دسته افراد «از دل برود هر آن‌که از دیده برفت» هستید و انباری شما جلوی چشم کسی نیست، می‌توانید از روش دیگری استفاده کنید. شما می‌توانید در گاراژ خود از قفسه‌های بدون در و سطل‌های برچسب‌دار استفاده کنید. برای وسایل کودکان و تجهیزات و وسایل ورزشی قفسه‌های بدون در انتخاب بسیار مناسبی هستند. برای بچه‌ها از در استفاده نکنید. اگر مانعی در برابر آن‌ها باشد آن‌ها هیچ‌وقت سراغ آن وسایل نمی‌روند.
  برای انبار خود از وسایل قابل تنظیم استفاده کنید. این مسئله در انبار بسیار مهم است. ما روش استفاده از فضای انباری را خیلی تغییر نمی‌دهیم، اما وسایل موجود درآن  از سالی به سالی دیگر و از فصلی به فصلی دیگر تغییر می‌کنند.»  انتخاب فضاهای نگهدارنده‌ای که از مواد و مصالح بادوام ساخه شده‌اند نیز موضوع مهمی است؛ وسایلی که در انبار از آن‌ها نگهداری می‌شود معمولا سنگین هستند، بنابراین شما به قفسه‌هایی نیاز دارید که خم نشوند و شکم ندهند. در فضای محدود انبار شما ممکن است حرکت کنید، چیزی را تمیز کنید، و یا بخواهید وسیله‌ای را جابه‌جا کنید، به همین دلیل بهتر است از قفسه‌هایی استفاده کنید که راحت تمیز می‌شوند، مانند قفسه‌هایی با روکش لمینیت. هزینه ها به نوع مواد و مصالحی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. خبر خوب این است که فضاهای نگهدارنده مخصوص انبار نسبت به فضاهای نگهدارنده دیگر ارزان‌تر هستند، چراکه در آن‌ها از مواد و مصالح ساده‌تر استفاده می‌شود و هیچ‌گاه در آن‌ها شیشه به کار نمی‌رود.

3 گام مهم برای داشتن یک انبار منظم

در فضاهای مسکونی انباری ها نقش بسیار مهمی ایفا می کنند، ولی اکثر ما چون زیاد با این فضا سر و کار نداریم، به نظم و چیدمان وسایل در آن اهمیت نمی دهیم. در صورتی که با استفاده ی درست از انباری، می توانیم فضای بیشتری برای دکوراسیون منزل خود حفظ کنیم.
۱. با تفکیک وسایلی که می خواهید و وسایلی که لازم ندارید شروع کنید!
در این فرآیند با خود رو راست باشید. بسیاری از افراد وسایل زیادی را به امید اینکه یک روز از آنها استفاده کنند، نگه می دارند، در صورتی که ممکن است سال ها از آنها استفاده نکرده باشند. وقتی چیزی را انبار می کنید، حتما زمان استفاده ی آن را مشخص کنید. اگر نمی دانید چه زمانی ممکن است از آن استفاده کنید، حذفش کنید.
۲. تعیین کنید با وسایلی که لازم ندارید چه باید بکنید!
ابتدا وسایل دور ریختنی را از وسایلی که نمی خواهید تفکیک کنید. این وسایل شامل کالاهای آسیب دیده ای است که قابلیت تعمیر شدن ندارند. پس هر چه زودتر از شر آنها خلاص شوید.
حال نوبت به وسایلی می رسد که می توانید بفروشید. اگر زمان کافی و علاقه به این کار دارید، وسایل قابل استفاده ای را که نمی خواهید بفروشید و پولی به جیب بزنید. اگر وسایل فروشی تان کم هستند از طریق اپلیکیشن ها و سایت های اینترنتی خرید و فروش اقدام کنید. اما اگر تعداد آنها زیاد است، شاید لازم باشد از یک سمساری کمک بگیرید.
در نهایت وسایل باقی مانده ای را که نمی خواهید، وقف کنید.
۳. گام آخر نظم بخشیدن به وسایل باقی مانده در انباری است!
وسایلی که در نهایت باقی می مانند، وسایلی هستند که مورد استفاده ی شما هستند اما فضای کافی برای نگهداری آنها درون فضای اصلی منزل تان ندارید. وسایلی را که زود به زود استفاده نمی کنید، در ته انباری و وسایل مورد استفاده ی روزانه تان را در دسترس قرار دهید.
برای نگهداری وسایل تان به جای جعبه های مقوایی از سرویس های پلاستیکی شفاف استفاده کنید تا بتوانید درون آنها را ببینید و پیدا کردن کالای مورد نظرتان راحت تر صورت گیرد. ضمنا این جعبه های پلاستیکی از خیس شدن لوازم درون شان و آسیب دیدن آنها در مواقع خاص جلوگیری می کنند.
برای دسترسی آسان تر قفسه انبار محکم و ماندگار روی دیوار انباری نصب کنید و جعبه ها را روی آنها قرار دهید. شما می توانید برای شناسایی بهتر چیزهایی که می خواهید، روی جعبه ها برچسب بزنید. هم چنین برای نظم بیشتر بهتر است آنها را دسته بندی کنید، مثلا دسته ی خوراکی ها، لباس ها، ابزارها و ... .
برای نظم بخشی لوازم و خرت و پرت های کوچک، دراور (قفسه ی کشویی) پلاستیکی بخرید.
از چوب لباسی برای آویزان کردن لباس های فصلی خود استفاده کنید.
یک راه حل خوب برای نظم دادن به فضای انباری، استفاده از کابینت های قدیمی و کهنه برای نگهداری وسایل است. اگر هم خودتان کابینت کهنه ندارید، به راحتی می توانید به صورت آنلاین و با قیمت های بسیار پایین آنها را خریداری کنید.

اصول چیدمان یک میز ناهارخوری شیک در مهمانی

آیا چیدن میز غذاخوری یک روش استاندارد و همیشگی دارد یا مسئله ای سلیقه ای است؟ آیا مربوط به فرهنگ فرد میزبان می‌شود یا یک نکته بین‌المللی است؟ آیا فقط در خدمات مجالس این مسائل رعایت میشود ؟  موضوع این است که هر قدر میز غذاخوری یا همان ناهارخوری خود را بهتر چیدمان کرده باشید، راحت تر از عهده سرویس دادن به مهمانان خود بر می آیید اما این که مناسب ترین چیدمان برای میز غذاخوری شما کدام است چالشی است است که امروز به آن می پردازیم.
شکل و ظاهر میز نهار خوری
برای تزئین میز ناهارخوری قبل از هر چیز به یک رومیزی نخی، زیر بشقابی یا رانر (نوار پارچه ای با عرض حدود ۶۰ سانتیمتر که وسط میز ناهارخوری قرار گرفته و از دو طرف آویزان می شود) نیاز دارید. چیدمان مناسب کارد، قاشق و چنگال و نیز استفاده از گل‌ها و سایر عناصر تزئینی، از جمله عوامل مهمی است که باعث می‌شود مهمان احساس راحتی داشته و نسبت به صرف غذا ترغیب شود. درواقع شکل و ظاهر میز ناهارخوری، نمایانگر خلاقیت شما برای پذیرایی از میهمان به شیوه‌ای مطلوب است .اصلی‌ترین اقلامی که در میز غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند بشقاب، لیوان، قاشق و چنگال و نمک پاش و فلفل پاش به تعداد کافی است که چیدمان هر یک تابع قوانین خاص است.نخستین اصلی که در چیدمان میز ناهارخوری باید رعایت نمایید این است که وسایل میز را از کل به جزء بچینید. به این ترتیب که باید از لبه‌های میز شروع به چیدن وسایل کرد و کم کم به سمت مرکز میز رسید. توجه به این نکته مهم است که هیچ یک از تزئینات روی میز نباید به اندازه ای بلند باشد که مانع دید افراد دور میز گردد.
چیدمان بشقاب‌ها روی میز نهارخوری
بشقاب‌ غذا خوری (اصلی) را دقیقاً روبه‌روی هر صندلی قرار داده و حتماً به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر از لبه میز فاصله دهید. اگر قرار است از ‌مهمانان‌تان با سوپ پذیرایی کنید،بشقاب‌های گود را داخل بشقاب‌های تخت و دقیقا در وسط آن بگذارید. همچنین وسط میز را برای قرار دادن ظرف غذاهای اصلی خالی بگذارید.
چیدمان بشقاب سالاد روی میز نهارخوری
بعد از بشقاب غذا خوری، نوبت بشقاب سالاد است که میتواند در قسمت وسط این بشقاب یا سمت چپ بشقاب اصلی قرار گیرد.
چیدمان بشقاب سوپ‌خوری روی میز نهارخوری
بشقاب سوپ‌خوری، وسط بشقاب اصلی و بر روی بشقاب سالاد قرار می‌گیرد.
چیدمان لیوان‌ و تنگ آب روی میز نهارخوری
محل قرارگیری لیوان‌ها در سمت راست و بالای بشقاب‌ها است. بهتر است برای هر مهمان دو لیوان در نظر گرفته شود، اگر می‌خواهید از دو سایز لیوان روی میز ناهارخوری تان استفاده کنید آنها را به ترتیب بلندی از چپ به راست، بالای کارد در سمت راست بگذارید. تنگ آب یا نوشیدنی را می توانید در سمت راست میز در حد فاصل بشقاب های اصلی روبروی هم قرار داد.  
چیدمان کارد، قاشق و چنگال روی میز نهارخوری
کارد را باید طوری روی میز قرار داد که لبه تیز آن رو به بشقاب باشد در صورتی که چند نوع کارد و چنگال و قاشق مورد احتیاج باشد، باید آنها را به ترتیب استفاده چید. قاشق درسمت راست بشقاب، در کنار کارد و چنگال در سمت چپ بشقاب قرار می گیرد.
چیدمان کاسه ماست و ترشی روی میز نهارخوری
محل قرارگیری کاسه ماست و ترشی در سمت راست و بالای بشقاب اصلی است. (یعنی بین لیوان و بشقاب)
چیدمان دستمال سفره روی میز نهارخوری
دستمال سفره را می‌توان داخل بشقاب‌ها و یا حتی سمت چپ بشقاب و زیر چنگال قرار داد، که البته از نظر زیبایی‌شناسی بهتر است که داخل بشقاب‌ها قرار بگیرد.
استفاده از عناصر تزیینی روی میز نهارخوری
برای اینکه میز ناهارخوری، عالی جلوه کند، عناصری مانند گلدان و شعمدان ها که در وسط میز قرار می گیرند می تواند گزینه مناسبی باشد، که البته ارتفاع آن ها‌ نباید آنقدر بلند باشد که مانع دید افرادی که روبه روی هم نشسته‌اند گردد. همچنین می‌توان از سبد گل یا میوه نیز برای تزیین میز استفاده کرد، نمکدان و فلفل پاش ها را نیز کنار بشقاب سالاد روی میز نهارخوری قرار دهید.
چیدمان دیس غذای اصلی، ظرف سوپ و سالاد روی میز نهارخوری
دیس و ظرف سوپ و سالاد باید در وسط میز قرار گیرد، طوری که برای همه مهمان‌ها قابل دسترسی باشد و بتوانند به‌راحتی از غذای اصلی، سوپ و سالاد سرو کنند.