دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

چند مثال موردی از تأثیر هدایای تبلیغاتی بر رشد کسب‌وکار

تعداد بی‌شماری از راه‌های مختلف برای ارائه هدایای تبلیغاتی و انواع مؤثر آنها وجود دارد که فقط مرتبط و محدود به محصولات اطلاعاتی نمی‌شوند که کسب‌وکارهای کوچک قادر به استفاده کردن از آنها برای جذب و مشتریان جدید و غیرفعال می‌باشند. در ادامه نمونه‌هایی را باهم می‌بینیم که کسب‌وکارهای مختلف چگونه از این روش‌ها استفاده کرده و کسب‌وکار خود را رونق داده‌اند:
 مورد #1 – باشگاه ورزشی
یک باشگاه ورزشی از طریق جذب فروشگاه‌های فروش مواد غذایی سالم و طبیعی و همچنین چند فروشگاه خرده‌فروشی لوازم ورزشی و ارائه خدمات عضویت رایگان آنها به مدت شش هفته به مشتریان خودش موفق به‌صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه‌های تبلیغاتی خودش شد. اکثر افرادی که از این پیشنهاد رایگان استفاده کرده بودند، پس از سپری شدن این مدت‌زمان به عضویت این باشگاه ورزشی با هزینه بالغ‌بر 500 دلار در ماه شدند.
 مورد #2 – چشم‌پزشک
یک ‌چشم‌پزشک با شناسایی آن دسته از مراجعین که طی دو سال گذشته از خدمات این مرکز استفاده نکرده بودند، ایمیلی حاوی پیشنهاد معاینه رایگان چشم و بررسی چشم آنها از 4 طریق مختلف را برای آنها ارسال کرد. پس از ارسال این ایمیل ضمن قطع نشدن تماس‌های دریافتی از طرف این افراد، سود حاصله از طرف این افراد برای سفارش و استفاده از دیگر خدمات چیزی در حدود 10000 دلار تنها در طی 2 روز بود.
 مورد #3 – خدمات سرویس و تعویض روغن خودرو
یک مرکز ارائه‌دهنده خدمات سرویس و تعویض روغن خودرو ارائه خدمات تعویض لاستیک‌ها بین چرخ‌های مختلف خودرو، تعویض روغن و بازدید از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری را به‌صورت رایگان به مشتریان خود پیشنهاد داد. اما این مشتریان تنها قادر به استفاده از یکی از این خدمات در هر بار مراجعه خود به این مرکز بودند. این پیشنهاد منجر به فرصت‌های بی‌شماری برای فروش محصولات و خدمات دیگر و همچنین به دست آوردن اطلاعات لازم از این مشتریان در رابطه با خودرو و رفتار مصرف آنها برای ارائه پیشنهادهای بعدی از طرف این مرکز شد.
مورد #4 – سالن آرایش و زیبایی
یک سالن آرایش و زیبایی یک فرصت رایگان کوتاهی مو برای کودکان در هر بار بازدید و مراجعه والدین آنها از این سالن را به مشتریان خود ارائه داد. اغلب مشتریان از این فرصت استفاده کرده و نه‌تنها یکی از بچه‌های خودشان را به این سالن می‌آوردند، بلکه در کنار آن در ازاء پرداخت هزینه درخواست کوتاهی مو دیگر فرزندانشان را هم داشتند، از دیگر خدمات غیر رایگان برای بهره‌مندی از این خدمت رایگان بیشتر استقبال می‌کردند و این‌گونه میزان فروش هفتگی خود را بیشتر از قبل افزایش دادند.
 مورد #5 – فیزیوتراپ
یک فیزیوتراپ به مناسبت جشن ولنتاین یک بسته از محصولات و خدمات خود شامل ماساژ پشت همراه با معاینه ارتوپدی و عصبی از عضلات بدن توسط اشعه ایکس را به مشتریان خود پیشنهاد داد. به‌منظور موفق ساختن این پیشنهاد با کسب‌وکارهای مختلف وارد مذاکره شد و از مدیران آنها خواست تا کارت استفاده از این پیشنهاد را به کارکنان خودشان ارائه دهند.
 مورد #6 – دندان‌پزشک
یک دندان‌پزشک به‌عنوان هدیه تبلیغاتی رایگان به مشتریان خود استفاده از خدمات جرم‌گیری و سفیدکنندگی دندان‌ها و همچنین بازدید و معاینه از دندان‌ها با استفاده از تصویربرداری اشعه ایکس را پیشنهاد داد. برای موفقیت‌آمیزتر کردن این پیشنهاد برای هر یک از مشتریان قدیمی هم چند کوپن رایگان برای معرفی دوستان و همکاران ارسال کرد. همچنین هر یک از این کوپن‌ها دارای یک کد پیگیری بود که با آنها هر یک از مشتریان معرفی کننده مشتری جدید شناسایی‌شده و سه جلسه رایگان خدمات جرم‌گیری دندان دریافت می‌کرد.
 مورد #9 – خدمات نظافت منزل
یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات نظافت منزل در ماه دسامبر یک دوره خدمات نظافت منزل را به‌صورت رایگان ارائه داده بود که تحت عنوان “هدیه بابانوئل به مادران” معرفی می‌شد. این شرکت به‌یک‌باره با طوفانی از درخواست‌ها مواجه شدند. زمانی که مادران دریافت‌کننده این خدمات باکیفیت ارائه‌شده مواجه شدند، 38% از آنها تصمیم به ثبت‌نام و خرید خدمات منظم ماهیانه نظافت منزل گرفتند که منجر به بروز مشکلی برای شرکت در پیدا کردن افراد لازم برای انجام این خدمات باکیفیت مطلوب بود و منجر به گسترش و رشد کسب‌وکار آنها شد.
 نتیجه‌گیری
استفاده از هدایای تبلیغاتی رایگان یک استراتژی مؤثر بازاریابی است، به شرطی که به‌درستی از آن استفاده شود. فقط باید توجه کنید و ببینید که چه محصولات و خدماتی را در اختیاردارید که می‌توانید به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید که در نظر آنها از ارزش‌افزوده مناسبی برخوردار باشد و برای شما هزینه قابل‌توجهی را در برنداشته باشد.در این راه شما میتوانید از لیوان و جا سویچی تا خودکار تبلیغاتی استفاده کنید .  نکته مهم این است که نباید فراموش کنید ارزش قابل تحصیل از مشتری را محاسبه کنید و بر اساس آن پیشنهاد خود را تنظیم کنید تا از ارزش واقعی مشتری فراتر نرود.