دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

چگونه بهترین دوربین‌های امنیتی مداربسته را انتخاب کنیم؟

نصب دوربین مدار بسته در خانه می‌تواند بخشی از ذهن ما را درگیر کند. صاحب خانه باید با صحبت کردن با یک متخصص در امور امنیتی اقدام به نصب کند. ابتدا باید اطراف منطقه قبل از تصمیم‌گیری برای سایز لنز و تعداد دوربین‌های مورد نیاز بررسی شود. دوربین‌های مداربسته دارای 4 لنز متفاوت هستند که یکی از آنها باید شامل گشادگی دیافراگم با قابلیت تنظیم دستی باشد.
به منظور انتخاب بهترین دوربین مدار بسته، مشورت با یک مشاور امنیتی لازم است. کارشناس باید صاحب‌خانه را با اطلاعات لازم که مفید در زمان انتخاب سیستم است آشنا کند. مرحله بعد بررسی خانه است که با نگاه کردن به محیط پیرامون، بررسی کند که چه مناطقی باید تحت پوشش قرار گیرد. صاحب خانه باید تصمیم بگیرد که آیا بیش از یک دوربین مورد نیاز در خانه است به این دلیل که کمک به تعیین تعداد مانیتورها می‌کند. سپس نوبت به انتخاب اندازه مانیتور می‌رسد که معمولا بین 9 اینچ (23 سانتی‌متر) و 17 اینچ (44سانتی‌متر) متفاوت است. همانطور که گفته شد مهم است تصمیم‌گیری اینکه چه مناطقی می‌خواهیم تحت پوشش دوربین مدار بسته قرار گیرد. به طور معمول 4 لنز مختلف برای دوربین‌های مدار بسته استفاده می‌شود: گشادگی دیافراگم به صورت خودکار (auto iris)، گشادگی دیافراگم به صورت دستی (manual iris)، زوم و دیافراگرام ثابت می‌باشد. گشادگی دیافراگم به صورت دستی انتخاب ارجح برای مکان‌هایی است که نور اغلب تغییر نمی‌کند. لنزهایی با قابلیت گشادگی دیافراگم به صورت خودکار باید در زمانی انتخاب شوند که نور در منطقه به طور منظم قابل تغییر است؛ به این دلیل که این لنز توانایی دارد که با تغییرات نور فورا تنظیم شود.
هنگامیکه سیستم ضبط کننده ویدئویی را انتخاب می‌کنیم به یاد داشته باشییم که یک ضبط کننده ویدئویی استاندارد تنها 4 ساعت فیلم ضبط می‌کند. بنابراین برای ضبط اضافی، دستگاه ضبط کننده در درجه تجاری مورد نیاز است.