دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

کانکس

کانکس چیست؟
به اتاقک های پیش تولید شده جهت استفاده و اقامت گزینی متناسب با نوع کاربرد، مکان و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی گفته می شود.
مواد خام  اولیه در بدنه کانکس
کانکس ها می توانند از جنس های و مواد مختلف ساخته شوند و بسته نوع شرایط آب هوایی نوع مواد به کار رفته تغییر می کند و می تواند از جنس آهن، آلومینیوم، پی وی سی، پلاستیک، چوب و... باشد.
مزیت و کاربرد کانکس
از مزیت های اصلی کانکس ها می توان به، امکان طراحی متناسب با هرفضا و مکان و بازیافت مواد اولیه می باشد. طراحی کانکس ها می تواند با توجه به نیاز مشتری تغییر کند و در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته شود.کانکس می تواند به عنوان محل اقامت و سکونت مطرح باشد و جابجایی آن جز امتیازات مطرح آن می باشد.از دیگر امتیازات ساخت کانکس ها زمان ساخت آن ها نسبت به سازه های ثابت مسکونی می باشد که در بازه زمانی بسیار کمتری این سازه ها ساخته می شوند. از جمله موارد دیگر استفاده از مواد سبک باعث کیفیت هرچه بهتر و مقاومت بیشتر این سازه ها در برابر زلزله باشد و پایداری بهتری نسبت به ان از خود نشان دهند. قابلیت شست و شو کف دیوارها و سقف از مزایای دیگر کانکس هامی باشد.
 کاربرد کانکس ها بسیار زیاد است از جمله کاربردهای کانکس می توان به عنوان محل اقامت مسکونی موقت  یا دائم، به شکل استفاده به عنوان اتاقک اداری، کانکس خودرویی، کانکس سرویس بهداشتی (دارای حمام و دستشوئی)، کانکس نگهبانی و... استفاده کرد.کانکس های مسکونی می تواند یک آشپزخانه یا اتاق خواب، سالن پذیرایی و یا انباری برای شما محسوب گردد. کانکس های فروش برای مکان هایی که دارای کاربری موقت هستند و باید تعویض شوند مانند اغذیه فروشی ها، فروش بلیط در یک مکان همایش و... می تواند استفاده شود. همچنین به دلیل عایق بندی های خوب و محکم و جنس مصالح می تواند به عنوان انباری اجسام مختلف قرار بگیرد این انباری می تواند مجهز به سردخانه شده جهت نگهداری مواد فاسد شدنی تبدیل گردد. کانکس ها برای نگهبانی و مراقبت در مکان هایی مانند پارک ها ، پلیس راه ها یا ساختمان سازی ها به عنوان یک پنل اداری کاربرد دارد. در مورد عایق بندی  صدا و نور و حرارت نسبت به سازه های ثابت دارای عملکرد بهتری هستند. هزینه ساخت و تولید آن نسبت به سازه های ثابت خیلی پایین تر است. بنابراین کانکس ها از نظر کارایی و هزینه بسیار مقرون به صرفه تر هستند.