ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
اتوپارت پرس: رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه مجلس بسترهای خوبی در قانون هوای پاک برای برقی کردن موتورسیکلت ها پیش بینی کرده است، گفت: «تعلل در برقی کردن موتورسیکلت ها بیش از این جایز نیست.»
مهرداد لاهوتی با بیان اینکه برای برقی کردن موتورسیکلتها، شهرداری، وزارت صنعت و شورای شهر باید پای کار بیایند، اظهار کرد: «خودروی پراید 2.5 گرم گاز تولید میکند اما موتورسیکلت های کاربراتوری 7.5 گرم گاز در ثانیه تولید میکنند و نقش عمده ای در آلایندگی هوای پایتخت دارند بنابراین برای منع تردد آنها باید برنامه ریزی منسجم و منظمی داشته باشیم.»
وی با یادآوری اینکه تعرفه واردات موتورسیکلت برقی در قانون هوای پاک صفر پیشبینی شده است، افزود: «همچنین افرادی که در داخل کشور نسبت به تولید موتورسیکلت برقی اقدام میکنند از مالیات بر ارزش افزوده معاف میشوند.»
وی با بیان اینکه مجلس بسترهای خوبی را در قانون هوای پاک در رابطه با موتورسیکلتهای برقی فراهم کرده است، ادامه داد: «متولیان امر یعنی وزارت صنعت و شهرداری باید به خوبی از این فرصت استفاده کنند.»
این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه تعلل وزارت صنعت و شهرداری برای برقی کردن موتورسیکلتها بیش از این جایز نیست، تصریح کرد: «در قانون پیشبینی شده محیط زیست می تواند از تردد خودروهای آلاینده جلوگیری کند بنابراین محیط زیست باید در این رابطه به صورت جدی ورود و به وظیفه خود به درستی عمل کند.»
رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان نباید در این رابطه شعار دهند و تنها از آلودگی هوای تهران سخن بگویند بلکه باید عوامل موثر در آلودگی را حذف کنند، گفت: «قانونگذار تأکید کرده که باید جلوی تردد و فعالیت خودروها و صنایع گرفته شود؛ نیازی نیست دولت برای خرید موتورسیکلتهای برقی سوبسید دهد زیرا امتیازات خوبی در قانون هوای پاک پیشبینی شده است.»