ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
غرفه سازی نمایشگاهی و چگونگی برنامه ریزی آن :
برنامه ریزی غرفه را هر چه زودتر شروع کنید و یک نفر را مسئول رسیدگی به برنامه کنید.
بودجه ای تعیین کنید که هزینه ی واقعی برگزاری نمایشگاه را نشان می دهد.
نمایشگاهی با اندازه ای مناسب و مطابق با بودجه و اهداف بازاریابی خود انتخاب کنید.
نمایشگاه ها گران هستند، ولی بازگرداندن سرمایه کار زیاد سختی نیست.
“بسازیدش
و آن ها خواهند آمد” – این باید شعار شما هنگام طراحی غرفه سازی نمایشگاهی
باشد. اگر غرفه های نمایشگاهی با طراحی خوب داشته باشید، احتمال جذب
مشتری، فروش، بدست آوردن رابط و بطور کلی شناخته شدن برندتان بیشتر است. به
غرفه های نمایشگاهی به چشم عالم صغیر تجارت تان نگاه کنید.
برنامه ریزی و تعیین بودجه غرفه سازی
بهتر
است که از قبل برنامه ریزی کنید. یک نفر را مسئول برنامه ریزی غرفه و زمان
بندی کنید. یک نفر دیگر را مسئول تعیین بودجه و اهداف بازاریابی کنید. این
فرد باید هزینه ی اجاره یا خرید غرفه های نمایشگاهی ، تجهیزات جانبی مثل
قفسه ها و همچنین سفر را محاسبه کند. هزینه ی سفر بسته به مکان و مدت اقامت
متغیر است. منبع : اصول چیدمان طراحی غرفه
اگر تصمیم به اجاره دارید باید بودجه را بدین شکل تقسیم کنید:
%۲۵ به اجاره ی فضای غرفه های نمایشگاهی
%۲۰ به طراحی و گرافیک غرفه های نمایشگاهی
%۱۵ به برق، تمیزکاری و هزینه بارگیری و بار اندازی
%۱۰ به ارسال مواد و تجهیزات غرفه سازی به غرفه های نمایشگاهی
%۱۰ به کیت مطبوعات و تبلیغات غرفه های نمایشگاهی
%۲۰ به کارمندان، سفر و دیگر هزینه ها