دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

راهنمایی جهت سرمایه گذاری در تولید لیوان کاغذی

تولید لیوان کاغذی و تولید ظروف یکبار مصرف بسیار سودآور است. همانطور که میدانید در گذشته لیوان های پلاستیکی و شیشه ای مورد استفاده بود اما به دلایلی، لیوان کاغذی جایگزین این لیوانها شد. دستگاه لیوان کاغذی حدود 1.2 * 2.5  ابعاد دارد که بابت هر دستگاه فضای تقریبی  حدود 50 تا 100 متر مورد نیاز می باشد. این معیار با در نظر گرفتن فضا برای دستگاه تولید لیوان کاغذی، مواد اولیه لیوان کاغذی و انبار محصولات است. در این مقاله به فرایند تولید لیوان کاغذی می پردازیم:
ابتدا کاغذ توسط دستگاه روکشدار کننده ماده پلی اتیلن دار روکش می گردد. در ضمن اگر کاغذ به صورت یک طرفه روکش شود آن را سینگل و در صورتی که دو طرف روکش شود آن را دابل می گویند. بعد از روکشدار شدن کاغذ، کاغذ روکشدار در ابعاد سفارش داده شده برای تولید بدنه ظروف برش داده میشود. سپس بعد از طی مراحل بالا توسط دستگاه چاپ، چاپ طرح های دلخواه بر روی صفحه کاغذ صورت میگیرد. از دستگاه برش به منظور برش صفحه کاغذ به کاغذ بدنه ظرف ( استروک ) استفاده می شود و کاغذ چاپ شده به صورت استروک در می آید . با استفاده از دستگاه های تولید ظروف یکبارمصرف کاغذی ، ظروف مورد نظر به صورت اتوماتیک تولید می گردند . برای هر دستگاه یک اپراتور کافی است وظیفه این اپراتور قرار دادن کاغذ استروک شده ظروف در محل ورودی دستگاه و ورل کف ظروف در محل تعبیه شده و سپس جمع آوری ظروف تولید شده میباشد .تولید لیوان کاغذی که انجام شد تنها بسته بندی آن در کارتن های باقی مانده است.
کاغذ مربوط به لیوان کاغذی یا به صورت خام یا بصورت استروک خریداری می گردد. اگر بصورت استروک خریداری کنید نیازی به مراحل چاپ و برش نیست و فقط استروک خریداری شده را در دستگاه می گذارید و مراحل تولید لیوان کاغذی به خودی خود انجام میگردد.
چاپ لیوان کاغذی و تولید آن توسط برخی از واردکنندگان کاغذهای روکشدار انجام میگردد. شما با خرید استروک ظروف و کاغذ رول کف را از این توزیع کنندگان خریداری می کنید.



هشدار به کاربران اندروید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و اخبار بانکی ، تا 36 میلیون گوشی اندروید ممکن است از طریق بد افزار موجود در گوگل پلی استور که از طریق اپلیکیشن های به نظر سالم به گوشی های اندروید انتقال می یابند، آلوده شوند. محققان شرکت سکیوریتی چک پوینت عنوان کردند که ممکن است بزرگترین کمپین بد افزاری در گوگل بر پا شود. گوگل در حال حاضر بسیاری از این اپلیکیشن ها را حذف کرده ولی خیلی از این بد افزارها سالهاست که در دسترس کاربران قرار داشتند و میلیونها بار دانلود شده اند.   این برنامه ها برای مقاصدی همچون کلیک جعلی در آگهی ها و تولید پول از طریق کلاهبرداری طراحی شده اند. 41 مورد از این اپلیکیشن ها توسط «کینی وینی» ساخته شده و تحت عنوان شرکت «اینیستودیو» منتشر شده است و دستگاهها آلوده مقادیر زیادی کلیک جعلی انجام داده اند که باعث کسب درآمد برای عاملان تولید این نرم افزار شده است. این برنامه ها دارای عناوینی چون جودی آشپز، حیوانات جودی، و مد لباس جودی هستند. طبق تحقیقات انجام شده این اپلیکیشن ها توسط بیش از 4 تا 18 میلیون کاربر دانلود شده اند. بسیاری از این برنامه ها چندین سال است که در گوگل پلی استور هستند و به تازگی به روز رسانی شده اند. همچنین بد افزار های دیگری نیز که توسط دیگر سازنده ها تولید شده بود نیز در طول این تحقیقات کشف شدند.

چک چند امضا با صفحه لمسی در آینده

به گزارش پایگاه خبری خدمات بانکی ، معاون بانکداری الکترونیکی بانکداری آینده اعلام کرد: «این محصول اولین محصول قابل ارائه برای مشتریان حقوقی است که قابلیت تعریف تشریفات مختلف پرداخت را دارد.»
البته این محصول مختص مشتریان حقوقی نیست، بلکه مشتریان حقیقی بانک و دارندگان حساب‌های مشترک می‌توانند؛ از این محصول نوآورانه بانک آینده بهره ببرند.
این محصول برای اولین بار شهریور ماه سال1395به بهره‌برداری رسید؛ اما بانک آینده تاکنون آن را اعلام عمومی ننموده است. عبدالرضاشریفی حسینی، دلیل این رویکرد بانک آینده را طی کردن کامل دوره آزمایشی این طرح عنوان کرد و گفت: «کیلید یک محصول نوآورانه است و ما تصمیم داشتیم زمانی آن را به بازار به صورت کامل معرفی کنیم که برای ذائقه تمام مشتریان بانک، جذاب بوده و رعایت نکات امنیتی لازم بشود. از همین رو، تا حدودی دوره پایلوت این محصول، طولانی شد. در این مدت از تمامی بازخوردهای مشتریان استفاده کردیم و هم‌اکنون این محصول نیازهای طیف وسیعی از مشتریان را پوشش می‌دهد.»
کیلید، محصولی طراحی شده برای مشتریان حقوقی و حقیقی  و یا حساب مشترک است که از خدمات سپرده استفاده می‌کنند. این محصول قابلیت شخصی سازی بسته به نیاز هر مشتری و کسب وکارهای مختلف را دارد و با توجه به قابلیت‌های در نظر گرفته شده در این سامانه، به سادگی فرایندهای مالی یک شرکت را بهینه خواهدکرد.
کیلید، این قابلیت را دارد که متناسب  با تعاریف مختلف در شرکت‌های مختلف برای امضای اسناد مالی سقف مشخص تعیین شود و افراد تعریف شده در سامانه امکان امضای الکترونیکی با اثر انگشت و یا بدون آن و صدور دستور پرداخت را داشته باشند.
هرچند مشتریان این سامانه می‌توانند؛ از این برنامه روی دسک‌تاپ و تلفن همراه خود بهره‌مند شوند واسط کاربری این محصول روی وب کاملا مشابه نسخه تلفن همراه است و کاربر می‌تواند؛ عملیات خود را از طریق نسخه وب به نتیجه برساند، دستور پرداخت یا امضا فقط از طریق تلفن همراه امکان پذیر است؛ چر اکه امنیت این تراکنش با اثر انگشت روی موبایل تعریف می‌شود.معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده در پاسخ به این سوال که چه نوع کسب و کارهایی می‌توانند؛ از این سامانه استفاده کنند، گفت: «از این قابلیت می‌توان در تمام کسب وکارها بهره برد و امکان اتصال به کلیه سیستم‌های مالی را دارد، در شرایط فعلی به دلیل آمادگی شرکت پیمانکار و اعلام آمادگی این شرکت سیستم مالی شرکت مذکور به این برنامه متصل است. البته مقدمات اتصال سه شرکت دیگر برای اتصال به این سامانه در حال پیاده‌سازی است. بانک آینده آماده است تا این خدمت را به تمام شرکت‌های فعال در این حوزه ارائه دهد.»
دراین فرایند، دستور پرداخت از سیستم مالی به سیستم خزانه‌داری انتقال پیدا کرده و پس از مشخص شدن منبع پرداخت هزینه، دستور پرداخت به منظور تایید صاحبان امضا، به سامانه کیلید ارسال می‌شود.یکی از قابلیت‌های اصلی این سامانه این است که لازم نیست؛ فرد تنظیم¬کننده سند پرداخت در بانک آینده حساب داشته یا به نوعی شناسه حساب بانک را دارا باشد. ابزار شناسایی برای سامانه کیلید، کد ملی کاربر است. در سامانه‌هایی که در شرایط فعلی در بازار وجود دارد علاوه بر این که امکان شخصی سازی بسته به نیاز مشتری در سیستم وجود ندارد؛کلیه طرف‌ها نیز باید حتما در بانک خاصی حساب داشته باشند.این محصول خاص کسب وکارهای بزرگ نیست، بلکه بستر مناسبی را برای کسب ‌وکارهای کوچک نیز فراهم می‌کند تا با استفاده از فضای ابری، بسیاری از فرایندهای مالی خود را بهینه کنند. هم‌اکنون با توجه به تعاملی که میان بانک آینده و شرکت پیمانکار شکل گرفته؛ کسب وکارهای کوچک نیز می‌توانند؛ از طریق فضای ابری با هزینه بسیار کم از سیستم‌های مالی و اداری مرتبط بهره برده و از تمامی قابلیت‌های کیلید نیز استفاده کنند.
بانک آینده با ارائه مجموعه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی و محصولات نوآورانه مانند پیشخوان مجازی، سامانه هدف، ایران کارت و… در این حوزه، به عنوان بانکی پیشرو عمل کرده است. این محصول جدید در حوزه تلفن همراه نیز سبد محصولات بانک آینده را در جهت ارزش‌آفرینی برای مشتریان تکمیل می‌کند.



جزئیات پرداخت وام ۵ میلیون تومانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیل ، حمیدرضا غنی آبادی با تشریح جزئیات تمهیدات جدید بانک مرکزی برای ارایه تسهیلات آسان به مردم گفت: بانک مرکزی همواره در پی این است که تسهیلات را با روشی سریع، ساده و ارزان در اختیار مردم قرار دهد؛ این در حالی است که یکی از مشکلاتی که به ویژه در بحث تامین مالی خرد وجود داشته که مبتلابه خانوارها بوده، این است که تامین مالی با تشریفات اداری طولانی صورت می‌گیرد و حتی ممکن است که برای متقاضیان، امکان پذیر نباشد.مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی افزود: در این راستا بانک مرکزی از سال گذشته، ساز و کار اعطای کارت اعتباری به مردم را فراهم کرد تا بانکها بتوانند کارتهای اعتباری را بر مبنای عقد مرابحه صادر کرده و در اختیار مردم قرار دهند؛ در این میان، رویکرد اصلی این بود که کارتهای اعتباری، به تدریج جایگزین تسهیلات خرد بانکی شده و یا تمامی تسهیلات، از طریق کارت اعتباری اعطا شود.وی تصریح کرد: دستورالعمل اعطای کارتهای اعتباری سال قبل ابلاغ شد که بر مبنای آن، سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای کارتهای طلایی، نقره‌ای و برنز در نظر گرفته شده و نرخ سود هم همان ۱۸ درصد مبتنی بر نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار بود؛ در واقع هدف اصلی این بود که رضایتمندی شهروندان افزایش یابد؛ چراکه سرعت استفاده از تسهیلات بانکی افزایش می‌یافت.
غنی آبادی ادامه داد: موضوع دوم پیگیری برای کاهش تشریفات اداری و ساده‌سازی فرآیند اعطای تسهیلات بود که  دریافت تامین مالی راحت‌تر از گذشته شود؛ اما یکسری ایرادات و نقدهایی  به تامین مالی خرد وجود داشت که در بحث فاکتورهای صوری بود که پیچیدگی‌ها، رانت ها و ملاحظات شرعی به دنبال داشت؛ به این معنا که وقتی فردی برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کرد و موضوع دریافت وام را تسهیلات خرید خودرو عنوان می‌کرد، به لحاظ شرعی باید حتما آن وام  را  برای خرید خودرو مصرف می‌کرد و اگر غیر از این رخ می‌داد، ملاحظات شرعی وجود داشت.
وی افزود: کارتهای اعتباری این امکان را فراهم می‌کرد که فرد با خیال راحت، منابع را برای تامین هر نیازمندی خود اعم از کالا و خدمت مصرف کند و مبلغ آن را هم بر مبنای توافق با بانک پرداخت نماید؛ نکته دیگر این است که در بخش خدمات می توان از آن کارتها استفاد کرد؛ به این ترتیب که برای خدمات درمانی و کمک پرداخت شهریه تحصیلی و خدمات گردشگری نیز، کارتهای اعتباری قابلیت استفاده دارد؛ در حالیکه این موارد قبلا وجود نداشت و اگر کارت مرابحه ایجاد نمی‌شد، بانکها نمی توانستند اعطای تسهیلات را برای خدماتی مثل درمان و شهریه تحصیلی بدهند؛ لذا این مباحث باعث شد که کارت اعتباری به عنوان یک مزیت مطرح شود.این مقام مسئول در بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در میان مدت و بلندمدت در پی این است که کارتهای اعتباری را جایگزین روش های اعطای تسهیلات خانوار کرده و به ساده سازی دریافت وام کمک کند و بنابراین متقاضیان، نیاز به رفت و آمد مکرر به بانک یا تهیه فاکتور و هزینه‌کرد آن نداشته باشند؛ البته در این میان دریافت وثایق از سوی بانکها نیز خود یک معضل بود.غنی‌آبادی خاطرنشان کرد: بانکها از مشتریان وثایقی را طلب می‌کردند که بعضا مردم امکان تامین آن را نداشته و لذا نمی توانستند از این کارتهای اعتباری یا تسهیلات استفاده کنند؛ بر همین اساس بانک مرکزی در سال ۹۶ در صدد است که روش‌هایی را برای تامین وثیقه آسان از سوی مردم در دستور کار قرار دهد. بر همین اساس به دلیل اینکه اکثریت و قاطبه سرپرستان خانوار، یک حساب یارانه ای دارند، در واقع این تدبیر اتخاد شد که به پشتوانه یارانه و حساب یارانه ای، امکان صدور کارت اعتباری فراهم باشد و در واقع، وثیقه مورد نیاز بانک، به صورت خودکار تامین شود.مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی افزود: متقاضیان کارتهای اعتباری با ضمانت قرار دادن حسابهای یارانه ای، می‌توانند از وام استفاده کنند؛ به این معنا که مردم با پشتوانه قرار دادن حسابهای یارانه ای خود، حداکثر تا سقف ۵ میلیون تومان با عقد مرابحه و امکان بازپرداخت حداکثر ۵ ساله و سود ۱۸ درصد، وام دریافت کنند که بازپرداخت تسهیلات، به صورت خودکار از محل یارانه های نقدی از سوی دولت باشد.وی اظهار داشت: مبالغ این وام ها، صرفا برای خرید کالا و خدمات بوده و تراکنش‌های مالی برداشت وجه و انتقال وجوه، امکان پذیر نیست؛ بر همین اساس، بخشنامه مربوطه در ۲۷ اردیبهشت ماه امسال به شبکه بانکی ابلاغ شده و قابلیت اجرایی دارد.



بانک رفاه به جمع بانک های دارای فناوری NFC پیوست

به گزارش پایگاه خبری بانک و بیمه ،به نقل از روابط عمومی بانک رفاه؛ فرشید فرخ نژاد عضو هیات مدیره این بانک در این مراسم طی سخنانی گفت: رونمایی از این خدمت توسط بانک در زمان بسیار مناسبی صورت گرفت، چرا که به تازگی مقررات رگولاتوری این خدمات نیز در بانک مرکزی مستقر شده و در بانک های محدودی به صورت پایلوت به مرحله اجرا در خواهد آمد که بانک رفاه به عنوان یک بانک پیشگام در حوزه فناوری های نوین بانکی، این خدمت را ارائه می کند.
وی افزود: بانک رفاه تلاش می کند این فناوری از لحاظ سرعت و مطلوبیت بیشترین ارزش افزوده را برای مشتریان ایجاد کند.
عضو هیات مدیره بانک رفاه خاطر نشان ساخت: در گام نخست شرکت رایتل این خدمت را برای مشتریان بزرگ بانک از جمله سازمان تامین اجتماعی و شرکت رایتل ارائه خواهد کرد و در مراحل بعدی در همه دستگاه های خودپرداز و POS بانک، راه اندازی می شود.در این مراسم مجید صدری مدیرعامل شرکت رایتل نیز طی سخنانی گفت: از آنجائی که بانک رفاه و شرکت رایتل همکاری های استراتژیک بسیاری با یکدیگر دارند، شرکت رایتل آمادگی دارد در هر مکانی این فناوری را بر روی ATM های بانک فعال کند.
گفتنی است در خدمت جدید بانک رفاه، مشتریان می توانند اطلاعات کارت رفاه خود را بر روی سیم کارت رایتلی که قابلیت NFC دارد و همچنین گوشی هوشمندی که از این فناوری پشتیبانی می کند ذخیره کنند و هنگام دریافت خدمات از دستگاه های خودپرداز یا پایانه های فروشگاهی بدون نیاز به کارت و در یک تبادل اطلاعات کاملا امن، با استفاده از گوشی هوشمند به سهولت و در کمترین زمان خدمات خود را دریافت کنند.
فناوری NFC که مخفف Near Felid Communication  است، گونه ای از وسیله ارتباطی بی سیم بین دو دستگاه در مجاورت یکدیگر است که در فاصله کوتاه چند سانتی متری کاربرد دارد و می توان از طریق آن بین دو دستگاه تبادل اطلاعات ایجاد کرد.
مزیت های این فناوری نسبت به کارت های مغناطیسی شامل غیر قابل کپی شدن، ذخیره سازی اطلاعات به صورت رمزنگاری شده و کاملا امن در داخل سیم کارت، برقراری ارتباط رمزنگاری شده و امن بین گوشی همراه و ATM و همچنین توانایی افزودن سایر خدمات به آن از جمله OTP است.



دستگاههای خودپرداز برچسب سفید وقهوه ای در هندوستان

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات ،ماشین های پرداخت اتوماتیک (خودپردازها) در درجه اول کانال های جایگزین در دسترس برای دریافت وجه نقد برای مشتریان بانکها هستند، پول در هر لحظه و زمان مناسب برای مشتریان بانک می تواند پرداخت گردد.دستگاههای پرداخت اتوماتیک عموماً با عناوین خودپردازهای برچسب سفید، برچسب قهوه ای، و On-site  و Off-site شناخته می شوند. آنها به دلایلی از قبیل مالکیت ، قرارداد سرویس دهی از بانک حامی و مکان قرارگیری دستگاه خودپرداز نام گذاری می شوند که درذیل توضیح داده می شود:
دستگاههای خودپرداز برچسب سفید
دستگاههای خودپرداز برچسب سفید (با نام اختصاری WLA:"White Label ATMs") دستگاههای متعلق به مؤسسات غیربانکی(Non-Bank) هستند.این دستگاههای خودپرداز نام تجاری و لوگوی هیچ بانکی را نمایش نمی دهند.مشتریان بانک می توانند با کارتهای؛ متصل به حساب کارت های نقدی Debit Cards))، اعتباری (Credit Cards) و کارت های پیش پرداخته (Prepaid Cards)، صادر شده توسط بانک از WLAها برداشت کنند اما آنها باید برای خدمات ارائه شده هزینه پرداخت نمایند.
دستگاههای خودپرداز برچسب قهوه ای
در دستگاههای خودپرداز برچسب قهوه ای، سخت افزار دستگاه متعلق به یک ارائه دهنده خدمات است.ارائه دهنده خدمات خود مسئولیت شناسایی سایت خودپرداز، مذاکره با مالک محل ، تنظیم منبع تغذیه و دکوراسیون داخلی کیوسک خودپرداز را بر عهده دارد.کیوسک خودپرداز کاملاً عملیاتی، به بانک حمایت کننده اجاره داده می شود. مسئولیت نگهداری از کیوسک خودپرداز اجاره شده بر عهده ارائه دهنده خدمات بوده و بانک حامی مسئولیت مدیریت پول نقد و اتصال دستگاه به شبکه بانکی را بر عهده می گیرد.بر خلاف WLA ، دستگاههای خودپرداز برچسب قهوه ای نام تجاری بانک حامی را نمایش می دهند.بانک های بخش خصوصی مانند بانک ICICI ، بانک Axis، بانک Dhana Lakshmi و بانک Ratnakar در حال حاضر دارای سیستم یا ساختار خودپرداز برچسب قهوه ای هستند.
 دستگاههای خودپرداز On-site و Off-site
دستگاههای خودپردازی که در محل شعبه قرار دارند خودپردازهای  On-site و دستگاههای خودپردازی که خارج از محل شعبه و در مکان دیگری قرار دارند Off-site نامیده می شوند.دستگاههای خودپرداز Off-site اغلب در مکان های مهم مانند نزدیک ایستگاه اتوبوس، ایستگاه راه آهن، فرودگاهها ، دانشگاهها ، بازار و ... ، که به مسافران و عموم مردم بسیار مفید است قرار می گیرند.