دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

غرفه سازی نمایشگاه و هنر خلاقانه غرفه آرایی

غرفه سازی یک هنر است که می تواند تجلی گاه هویت شرکت و هنر طراح غرفه باشد. غرفه سازی را نمی توان تنها مکانی برای جای دادن محصولات و کالاهای شرکتها دانست. دانش, بینش, فرهنگ, ذوق و سلیقه طراح و سازنده غرفه را به خوبی می توان از نحوه طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاه مشاهده کرد. برای غرفه سازی حرفه ای و استادانه نیاز به تخصص و مهارت و دانش و تجربه است.شاید افرادی زیادی اعم از طراحان صنعتی, معماران, نقاش ها, آهنگران, نقشه کش ها, طراحان گرافیک, طراحان صحنه و لباس, طراحان داخلی و سایر افراد خیال کنند که می توانند در کنار فعالیت های اختصاصی خود به صورت تفننی در غرفه سازی نیز فعالیتی داشته باشند، اما در واقع باید گفت که غرفه سازی خود می تواند به عنوان یک رشته مستقل دانشگاهی باشد که به خوبی بدان پرداخته نشده است.شاید افراد بدون تخصص و مهارت بتوانند در طراحی غرفه فعالیت کنند اما نتیجه هیچ وقت نمی تواند یک غرفه نمایشگاهی حرفه ای و تخصصی باشد. این مطلب برگرفته از سایت  ساخت غرفه است .
طراحی غرفه اولین مرحله در غرفه سازی نمایشگاهی
داشتن یک ایده خلاقانه برای طراحی غرفه از مهم ترین اصول و اولین گام در غرفه سازی نمایشگاهی است. ایده یابی در ساخت غرفه نیز خود به تخصص, دانش و تجربه نیاز دارد. طراح غرفه باید بداند که هدف شرکت از حضور در نمایشگاه چیست؟
خلاقیت را باید در تمام جنبه های ساخت غرفه احساس کرد. طراح غرفه باید بداند که مخاطب به خوبی کاستی ها و کج سلیقگی ها را درک می کند.
پس این وظیفه طراح غرفه است که به تمامی جزئیات در غرفه سازی توجه کند و هیچ چیزی را از قلم نیندازد. استفاده به جا و مناسب از نورها, رنگها, تصاویر, اشیا, متون و نیز ابزار و متریال و مصالح در ساخت غرفه و غرفه آرایی می تواند تاثیر مثبتی روی جذب مخاطب و افکار و اندیشه های وی از شرکت و محصولات یا خدماتش داشته باشد.
در غرفه سازی به دنبال ایده های نو باشید
مخاطبین همواره به دنبال یافتن چیزهای تازه هستند. ایده های خلاقانه در ساخت غرفه به سرعت می تواند باعث جذب مخاطب شود. زیبایی و خلاقیت هر دو کنار هم می تواند در ساخت غرفه استفاده شود.
غرفه های نمایشگاهی زیادی هستند که فقط زیبا هستند و نمی توانند به خوبی هدف و هویت شرکت را در معرض دید قرار دهند. ماندگاری غرفه یکی از اساسی ترین معیارها در ساخت غرفه است. عمر یک نمایشگاه حداکثر تا یک هفته است.
پس از اتمام نمایشگاه این ماندگاری غرفه در ذهن مخاطب است که باعث می شود مخاطب همچنان به دنبال یافتن محصولات و خدمات شرکت مورد نظر باشد. چون تصور مثبتی و زیبایی از این شرکت و غرفه نمایشگاهی وی در ذهن مخاطب باقی مانده است.
غرفه نمایشگاهی نماد ارزش های یک شرکت و سازمان است. در غرفه سازی باید توجه شود که مخاطب تنها با یک نگاه به غرفه نمایشگاهی شما جذب شود. اگر در همان نگاه اول نتوان توجه مخاطب را به غرفه جذب کرد دیگر نمی توان امیدوار بود که در فرصت های بعدی مخاطب متوجه غرفه نمایشگاهی شما شود. در ساخت غرفه باید بتوانید برتری ها و تمایز خود را از سایر رقبای خود نشان دهید.