این کار خود را با اضافه کردن عنصری دیگر از دیگران متمایز می کند : پاسخ
دادن به فعل و انفعالات بیننده. طراحی تحریریه برای وب و موبایل ملموس
ترین مثال از کار مشتق شده از محتوا در این زمینه است و شامل انتشار وب
سایت ، نرم افزارهای موبایل و بلاگ ها می شود. برخی از طرح ها شامل
ارائه ی جریانی از اطلاعات و یا به عبارتی تجسم داده ها می شوند. دیگر
طراحان بر روی محصولات دیجیتالی ، که خدمات دیجیتالی و یا سکوهایی است که
می توان آن ها را به داخل بازارها روانه کرد. طراحی محصول و یا وب و
موبایل مربوط به طراحی نرم افزار می شود. در برخی از مواقع طراحان مختلف بر
روی طراحی رابط کاربر (UI) که عمدتا به طرح بندی فردی صفحات اشاره می کند
و طراحی تجربه ی کاربر (UX) و یا مجموع تجارب کاربر در حالیکه در بین وب
سایت ها و نرم افزارها در حرکتند، کار می کنند.
Type design: این نوع
طراحی معمولا جنبه های تمام این چیزها را در بر میگیرد. در حالیکه شکل
ساده ی یک نامه مفهوم خاص خود را دارد، طرح حروف هم مانند یک نام تجاری ،
از روابط بین کارکترهای که با هم کار می کنند تا معنی را شکل دهند ؛ تشکیل
شده است. و مانند نرم افزار ، طراحی های حروف دارای مجوز هستند و می توانند
بر روی کامپیوترهای فردی نصب شوند. بسته به مقیاس زمینه ای که در آن یک
طراح کار می کند ، یک کار ممکن است یک و یا چند تا از این ها را در یک دوره
ای از سال داشته باشد. شرکت های بزرگ ، تیم ها ، نهادها یا استادیم ها
ممکن است بر تخصص تکیه کنند ، در حالیکه گروه ها و استادیم های کوچکتر ممکن
است به توانایی هر فرد ، حتی اگر خبره نباشند ؛ برای به انجام رساندن یک
کار تکیه کنند.
مشاغل طراحی : بسته به چهار چوب کسب و کار و مرحله ی
انجام حرفه ، طراحان می توانند خود را در میان عناوین شغلی بسیار ببینند.
در بسیاری از نشریات ، موسسات ، و یا نهاد ها و سازمان ها ، یک طراح آماتور
به راحتی می تواند تبدیل به طراحی ارشد و پس از آن به یک کارگردان هنری و
بعد یک مدیر خلاق تبدیل شود. بسته به صنعت و یا وسایل مورد استفاده ، ممکن
است یک طراح آماتور را با نام طراح گرافیک ، طراح UI/UX ، طراح بصری ،
طراح حرکت ، طراح دیجیتال ، طراح وب ، انیماتور ، هنرمند تولید و یا
گرافیست بخوانند. برای چگونگی پیدا کردن یک موقعیت ورودی ، لطفا در ابتدا
نگاهی به چگونگی یافتن شغل خود بیاندازید. در سطح میانی ، ممکن است عنوان
مشخص تر باشد ، طراح اطلاعات ، طراح تعامل ،
طراحی و چاپ کاتالوگ
، طراح محصول ، طراح گرافیک محیطی ، معمار اطلاعات ، طراح پکیج ، طراح
نمایشگاه ، طراح تجربه و یا استراتژیست محتوا. در سطح اجرایی ، طراحان
جایگاه هایی از قبیل ؛ مالک / بنیانگذار، مدیر خلاق اجرایی ، رییس طراحی و
یا مدیر خلاق را پر کنند. و سر انجام کسانی هستند که با طراحان در موقعیت
های مربوطه همکاری می کنند مانند : هماهنگ کننده ی تولید، توسعه دهندگان ،
هماهنگ کننده ی بازاریابی ، مدیران پروژه ، تولید کننده ، استراتژیست. برای
این عناوین هیچ تعریف متمرکزی وجود ندارد ، بنابراین این عناوین به طور
ثابت در حال تکامل اند . هر چه محیط صنعتی که این مشاغل در آن ها کار می
کنند سریع تر تغییر کند ، این عناوین و تعاریف نیز بیشتر تغییر می کنند.
مقیاس هم نقشی بر عهده دارد. هر چه طراحان در یک تیم و یا در یک شرکت بیشتر
باشند ، به همان نسبت تعداد عناوین متمایز بیشتر خواهد شد.
دوشنبه 27 دیماه سال 1395 ساعت 05:38 ب.ظ