دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

اشتباه بزرگ در طراحی فروشگاه خرید و فروش آنلاین

تنوع سلیقه در نحوه خرید بین مصرف کنندگان امری مرسوم است. اگر شما یک فروشنده هستید با اجتناب از چند اشتباه بسیار بزرگ، به مشتریانتان اطمینان خاطر دهید که بخش خرید اینترنتی سایت شما چیز وحشتناکی نبوده و کار با آن راحت و آسان است. بر اساس تحقیقی که توسط یک شرکت کارت‌های اعتباری منتشر گردید، تقریباً نیمی از صاحبان کارت‌های ویزا نسبت به خرید اینترنتی، تردیدی بی‌دلیل دارند. این تحقیق فاش می‌سازد که علیرغم سهولت و راحتی استفاده آنلاین از کارت‌های اعتباری، تقریباً حدود 40 درصد مشتریان صاحب کارت‌های ویزا، در استفاده از اینترنت برای خرید کالاها و اجناس مورد نظر خود نوعی نگرانی و تردید دارند. متأسفانه بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، به جای این که حداکثر تلاش خود را برای کاهش این دلواپسی‌ها و تردیدهای مشتریانشان به کار ببرند، به طور ناخواسته آتش ایجاد شده را شعله‌ورتر می‌کنند! هر روز داستان دیگری درباره خرید کالایی از اینترنت پخش می‌شود که باعث ترس و در نتیجه انصراف خریدکنندگان بعدی از خرید اینترنتی می‌گردد. داستان‌هایی درباره کالاهایی که به مقصد نرسیده‌اند، صفحات وبی که قفل شده‌اند یا از کارت اعتباری خریدار دو بار برداشت کرده‌اند و فرم‌های خریدی که تایید نهایی خرید ندارند. اما اگر شما برای جلب اطمینان مشتریانتان وقت بگذارید و سایت‌ تجارت الکترونیک خود را از دید کاربر و نه از دید فروشنده بر پا کنید، به سادگی می‌توانید این ترس‌های بی‌دلیل را از دل مشتریانتان بزدایید. در این مقاله ما به بررسی هفت اشتباه مهلک که فروشندگان اینترنتی در طراحی وب سایت  مرتکب آن می‌شوند می‌پردازیم و اصرار می‌کنیم که پیش از آن که شرکت شما نیز به شرکت دیگری مبدل شود که با سهل‌انگاری، اعتماد خریداران را درهم می شکند، برای خود کاری بکنید.

اشتباه اول: سبدهای خرید گیج کننده‌
سناریو: خوب، بالاخره شما وارد یک سایت فروش اینترنتی محصولات شده‌اید و می‌خواهید محصول یا کالایی را به صورت Online خریداری کنید، با خوشحالی کارتان را در گشت و گذار از میان دالا‌ن‌های مجازی این بهشت Online تمام کرده و چرخ خرید رویایی خود را از انبوهی از اجناس مختلف، که پس از صرف وقتی زیاد با زحمت و دقت انتخاب کرده‌اید پر نموده‌اید و آماده‌اید که یک عالمه پول خرج کرده و به یک ساعت خرید سخت پایان ببخشید.
می‌خواهید ببینید کلاً چه چیزهایی در سبد خود گذاشته‌اید، اما یک لحظه بایستید! ... دکمه نمایش سبد خرید کجا است؟! در حقیقت از خود می‌پرسید چگونه باید به مرحله کنترل سبد خرید برسم؟ آه، خدای من! من نمی‌توانم چیزهایی را که انتخاب کرده‌ام عوض کنم! لغو! لغو! لغو!

راه حل : سادگی! یک سایت رنگارنگ، با نمایی خیالی و خارق‌العاده که موزیک پخش می‌کند، رنگ‌های رنگین کمان را به نمایش می‌گذارد و لیستی طویل از انواع و اقسام محصولات مختلف را پیش چشمان مشتری ردیف می‌کند، ذره‌ای ارزش نخواهد داشت اگر مشتریان شما ندانند کجا باید سفارش‌های خود را تکمیل کنند.شما همچنین باید با مشکلات این کار آشنا باشید. شبکه ClickZ بیان می‌دارد که 47 درصد صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی اصلاً اطلاعی درباره میزان ناتمام ماندن فرم‌های خرید خود ندارند.

اشتباه دوم: پرس و جوی بی‌دلیل‌
سناریو: بازدیدکنندگان سایت شما تمایل دارند که تجربه خرید خود را به سرعت و بدون ایجاد هرگونه وقفه بی‌دلیل به اتمام برسانند. حتی در سریعترین و قابل پیمایش‌ترین سایت‌ها، تعداد بسیار کمی از مشتریان، وقت یا حوصله آن را دارند که پیش از آن که اجازه خرید پیدا کنند، زندگینامه خود را تنها به خاطر راضی کردن نیاز بی حد و حصر شما به تحقیق در مورد نحوه خرید مشتریان، تایپ کنند. مطمئناً خودتان هم تحمل چنین چیزی را در فروشگاه محلی نزدیک خانه خود ندارید، دارید؟

راه حل : تمپل اظهار می‌دارد که: هرگز سوالاتی که ارتباطی با روند خرید ندارند از مشتری نپرسید. مشتریان دوست دارند هر چه زودتر و سریعتر خرید خود را تمام کنند. در حقیقت اساساً به همین دلیل است که می‌خواهند به صورت Online خرید کنند".

اشتباه سوم: مشکلِ پیدا کردن کالا
سناریو: شما فروشنده‌ای هستید که در فروشگاه اینترنتی خود بیش از هر فروشنده دیگری در کره زمین، کفش و لباس و پوشاک عرضه می‌کنید. انبار کالاهای شما هم پر است از انواع و اقسام مختلف هر یک از این کالاها که سلیقه هر خریداری را برآورده می‌کند. حالا که این طور است، پس حداقل این کار را برای آن‌ها راحت کنید! وقتی که وارد سایت این شرکت می‌شوید در قسمت بالاسمت چپ آن یک کادر جستجو می‌بینید. این کادر جستجو، قابلیت بسیار مفیدی به نظر می‌رسد. اما حقیقت این است که باید در این کادر، کُد کالا را وارد کنید. واقعاً باید پرسید کسی که می‌خواهد خرید کند، از کجا باید بداند کُد کالای مورد نظر او در این سایت چیست؟!"

راه حل : حتماً وقت گذاشته و در طراحی سایت خود امکان جستجویی که کارا و مفید باشد برای بازدیدکنندگانتان فراهم کنید. محصولات خود را گروه‌بندی کنید و به نحوی این کار را انجام دهید که مشتریان شما نیز این گروه‌بندی‌ها را به راحتی بفهمند (از دید مشتریان به این قضیه نگاه کنید نه از دید خودتان). همچنین اطمینان حاصل کنید که سایت شما در موتورهای جستجوی معروف ثبت شده باشد تا خریداران شما بتوانند از طریق موتورهای جستجوی خارجی نیز، کالاهای شما را در اینترنت پیدا کنند.


اشتباه چهارم: پیمایش با دردسر
سناریو: به صحنه ماجرا توجه کنید: شما با خوشحالی در حال گشت و گذار در یک سایت ایترنتی هستید که یک دفعه متوجه می‌شوید به‌جای کلیک بر روی لینک صفحه کارت تلفن اینترنتی، بر روی
لینک صفحه کارت تلفن کلیک کرده‌اید. می‌گویید. خوب. اشکالی ندارد. به عقب بر می‌گردم. اما ... آه، خدای من ... مثل این که راهی برای برگشت به عقب وجود ندارد. واقعاً هیچ راهی برای خروج از قسمت کارت تلفن اینترنتی وجود ندارد؟!

راه‌حل: صفحاتی برای بازدیدکنندگان مهیا کنید که اعلان‌‌هایی دقیق و واضح داشته باشند. تعداد صفحاتی را که در اثنای خرید نیاز به بازتازه‌شدن یا کامپایل مجدد دارند را کم کنید. چنین چیزی کاربرپسندی نامیده می‌شود. مانک‌هاوس اضافه می‌کند: "یک سایت خرید اینترنتی باید ساده باشد تا مردم به راحتی بتوانند آن را پیمایش کنند والا مردم، هرگز باز نخواهند گشت. سایت‌های خرید اینترنتی باید با پرهیز از پیچیدگی پیمایش، از ترساندن مردم از خرید اینترنتی دست بردارند".

اشتباه پنجم: صورتحساب‌های عجیب‌
سناریو: خوب. بالاخره شما کالاهای خود را انتخاب کرده و سبد خریدتان را پر نموده‌اید و آماده‌اید تا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کرده و از طریق اینترنت، این عنصر آسمانی را (البته به صورت کُد شده!) برای فروشنده ارسال کنید. اما چگونه باید خرید خود را تایید کنید؟ دکمه Submit کجا است؟ این همه موافقت‌نامه و شرایط قرارداد برای چیست که باید تایید کنید؟ نکند یک وقت دوبار پرداخت کنم؟! در حالی که با کادرهایی کوچک در فرم خرید مواجه شده‌اید، ناگهان حسی غریب شما را در بر می‌گیرد که باید هر چه زودتر اینجا را ترک کرده و خود را نجات بدهید و سراغ فروشنده دیگری بروید که کمتر ترسناک باشد!

راه حل : آزمایش کنید، آزمایش کنید و باز هم آزمایش کنید. پیش از بارگذاری سایت تجارت‌الکترونیک خود یا ایجاد تغییر در آن، از صحت کارکرد روند پیمایش و خرید آن، اطمینان حاصل کنید. بدین ترتیب می‌توانید هر نکته‌ای را پیش از آن که یک خریدار یا بازدیدکننده با آن مواجه شود، پیدا کنید.

اشتباه ششم: گیج کردن مشتری‌
سناریو: ممکن است فرد متخصص و باهوشی را برای طراحی سایت مدرن خود استخدام کرده باشید، اما مواظب باشید که دیگر زیاد از حد هم شورش را در نیاورید. اگر تمامی زرق و برقی که درسایتتان به راه انداخته‌اید به صورت مانعی برای خریداران درآید که اساساً جلوی آن‌ها را از رفتن به قسمتی که می‌خواهند بروند یا پیدا کردن چیزی که به دنبال آن می‌گردند بگیرد، خریداران هرگز علاقه و توجهی به سر‌و‌صدا و شلوغ‌بازی‌هایی که در سایتتان به راه انداخته‌اید نشان نخواهند داد.
در حقیقت، هفتاد درصد مردم قادر به خرید از طریق اینترنت نیستند تنها به این دلیل که چیزی را که نیاز دارند واقعاً پیدا نمی‌کنند.


راه حل : اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاربر پسند باشد و پیش از آن که سیر طراحی آن خیلی جلو برود، تا جایی که می‌توانید، کارایی و کاربرپسندی آن را آزمایش کنید.

اشتباه هفتم: وعده‌های پوچ‌
سناریو: شما یک تخته موج‌سواری نو به صورت online خریده‌اید. امواج دریا بسیار عالی است، اما تخته موج‌سواری شما هنوز در راه است و به دست شما نرسیده است. نتیجه؟ شما نمی‌توانید به موج‌سواری بروید! هنگامی که ما چیزی را به صورت online می‌خریم، طبیعتاً آن را همین الان می‌خواهیم. حداقل در روزی که فروشنده تحویل آن را وعده داده است. سرعت خوب است، صحت و درستی نیز خوب است، و تحویل در حداقل زمان ممکن نیز خوب است. اما تاخیر، بسیار بد است. مشتریان هرگز باز نخواهند گشت، چرا که اگر صریح بگوییم، آن‌ها تعداد بی‌شمار دیگری از فروشندگان را برای خرید جنس مورد نظر خود، پیش رو دارند.

راه حل : برای روند تکمیل خرید و تحویل کالا تا آنجا که می‌توانید وقت بگذارید و پول خرج کنید. تمام تلاش و زحمات شما به هدر خواهد رفت اگر کالاهای سفارش داده شده را سر وقت به مشتریان تحویل ندهید.دزامیک می‌گوید تکمیل روند خرید با تحویل به موقع کالا به مشتری، تاثیر بسیار بزرگی در معرفی مارک محصولات و تجربه کلی مشتریان از خرید اینترنتی‌شان دارد. دراختیار داشتن روان‌ترین سایت اینترنتی دنیا کمکی نخواهد کرد اگر آخرین مرحله آن ناقص بوده یا ایراد داشته باشد. مطالعات گوناگونی نشان می‌دهد رغبت به خرید دوباره از یک سایت، به میزان زیادی بر اساس روند تحویل کالا شکل می‌گیرد.

چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟

اگر متوجه شده اید که هرکاری میکنید نمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت کنید، این مطلب را حتما بخوانید. بهترین روش برای برای جلوگیری از بروز این مشکل، عدم استفاده از روشهای سوال برانگیز برای موتورهای جستجو است. البته اگر متوجه شدید که با استفاده از روشهائی که در ادامه این مبحث ارائه شده ، بازهم سایت شما در لیست سیاه نیست، بدانید که در حال حاضر بدلیل استفاده از این روشها رتبه سایت شما پائین آمده و در آینده نه چندان دور سایت شما در این لیست قرار خواهد گرفت. در ادامه این مبحث از سایتهائی که نام آنها در لیست سیاه قرار میگیرد با عنوان سایتهای بلوکه شده نام می بریم. بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد. اما اینکه از چه کارهائی باید اجتناب کنیم تا سایت ما در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار نگیرد و بلوکه نشود.
1- سایت دوقلو
سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روشهائی است که تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking) استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوکه شدن کل سایت شما بشود.
2- مخفی سازی
تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربارن سایت ندارند، بعنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت وو در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد.
3- متون غیر قابل مشاهده
استفاده از متون قیر قابل مشاهده هم یکی از روشهای نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدلیل اینکه روش ارائه ( غیر قابل مشاهده بودن) روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای موتور جستجو تشخیص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود.
4- اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد
اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در 24 ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتورهای جستجو زمان 30 روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. بنابراین برای سایتهائی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثب سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین آنرا مطالعه کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.
5- استفاده از کلمه های کلیدی نامربوط
استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محتوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقیترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد.
6- اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار
تعدادی از سایتهای اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت.
البته این مسئله بیشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می کند.
7- صفحات ورودی
منظور صفحاتی هستند که محتوای زیادی برای بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. اینصفحات به گونه ای طراحی شده اند که بصورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنیکهائی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند.
8- استفاده از وب سایتهای رایگان
استفاده از وب سایتهای رایگان می تواند دلیل بر کم بودن رتبه یک سایت علیرغم استفاده از تمام تکنیکهای بهینه سازی باشد. زماینهائی که سایتهای رایگان در دسترس نیستند، بدلیل اینکه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، یاعت کاهش رتبه سایت می شود. التبه این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از سرویسهای ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نیست.
9- مشکل آدرس اینترنتی
اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود اجتناب کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستینگ شماست. گاهی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کلیه سایتهائی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگهائی می افتد که با استفاده از برنامه های خودکار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غیر مجاز ثبت می کنند.

چگونه وب‌سایت شخصی خود را سرآمد کنید

تا به حال حس کرده‌اید که چون طراح وب هستید انتظار بیشتری از شما می‌رود؟ برای مثال همه انتظار دارند وب‌سایت شخصی یک طراح، به روز و با فناوری‌های جدید باشد. منظور از استفاده از فناوری‌های روز، پیش‌قدم بودن در این کار است.  این که وب‌سایت طراحان وب، به روز باشد ایده خوبی است، چرا که اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند. وب‌سایتی که در نوشته‌ها، طراحی، برنامه‌نویسی و هر چیز دیگری که در شکل‌دادن به وب‌سایت دخیل است، نشان می‌دهد شما به کاری که انجام می‌دهید چقدر آشنایید. پس اگر نویسنده وب هستید، بهتر است وب‌سایت‌تان یک ابزار ارتباطی هوشیار باشد. البته نوشته‌ها باید بی‌عیب و نقص، واضح، جذاب و از نظر ظاهری زیبا باشد که بتواند خواننده را به ماندن در سایت ترغیب کند. اگر یک طراح هستید، سایت شما بهتر است به چشم بیاید و از نظر بصری از وب‌سایت‌های دیگر فراتر باشد؛ البته به شرطی که محتوا را قربانی نکنید. اگر یک برنامه‌نویس هستید پس هر لینک و قابلیتی که در سایت شما قرار دارد باید بدون نقص کار کند. این موارد قابلیت‌های خاصی است که سایت هر طراح آزاد به آنها نیاز دارد تا مقابل وب‌سایت‌های دیگر سرآمد باشد.
عناصر یک وب‌سایت سرآمد
تمرکز دقیق روی هدف: بهترین وب‌سایت‌ها، آنهایی هستند که با تصور دقیقی از مخاطبان هدف ایجاد شده‌اند. دانستن این که مشتری‌های هدف شما چه کسانی هستند، چه شیوه‌های بصری و شفاهی را ترجیح می‌دهند و درصدد حل چه مشکلاتی هستند، به شما کمک خواهد کرد وب‌سایتی بسازید که کاملا مورد نیاز آنها باشد. این درک از مخاطب، در شکل کلی وب‌سایت، تن (tone) صفحه و محتوای آن نمود پیدا می‌کند. به عبارت دیگر اگر سایت شما افرادی را جذب می‌کند که با مشتری ایده‌آل شما همخوانی ندارد، پس ممکن است مشکلی در تمرکز سایت‌تان وجود داشته باشد. اگر افرادی با شما تماس می‌گیرند که مشخصا آنهایی نیستند که شما می‌خواهید با آنها کار کنید، نشانه آن است که بازاریابی شما با بازار هدفتان یکی نیست.ظاهر مدرن: برخی وب‌سایت‌ها شبیه نمونه‌های مشابه دهه 80 هستند، در حالی که بقیه ظاهر به‌روزتری دارند. ساختن سایت روی بستر وردپرس، با وجود هزاران تم برای آن، راهی بسیار ساده برای طراحی یک سایت با ظاهر مدرن است. چه از تم رایگان استفاده کنید یا هزینه‌ای برای آن بپردازید، صاحب چندین تم با ظاهر نو و به‌روز خواهید شد. انتخاب فونت‌ها و رنگ‌های شما روی سن ظاهری سایت‌تان تاثیر زیادی دارد. فونت‌های قدیمی‌تر مثل Times New Roman سایت شما را قدیمی‌تر نشان می‌دهد. در نهایت، گزینه‌های طراحی شما باید با مخاطب هدف شما هم‌جهت باشد تا مخاطبان آن را انتخاب کنند.استفاده از محیط‌های چندرسانه‌ای: نرم‌افزار فلش نیز متعلق به دهه 90 است. گذاشتن رسانه‌های مختلف در سایت‌تان باعث می‌شود بیشتر امروزی به نظر بیاید. تصاویر باید واضح و مرتبط با محتوا باشد. در محل‌های مناسب از صوت و ویدئو استفاده کنید. درواقع باید بگوییم اگر در صفحه اصلی سایت‌تان ویدئو ندارید سایت‌تان از زمان عقب است! ساخت ویدئو و قراردادن آن در سایت، کار ساده‌ای است. اگر نوجوانان این کار را در یوتیوب انجام می‌دهند، پس شما هم می‌توانید! دیدن شما در یک ویدئو به مشتری‌های بالقوه‌تان کمک می‌کند راحت‌تر شما را بشناسند و اعتماد کنند تا این که بخواهید این مطالب را در قالب متن به مشتری ارائه کنید. حتی اگر نخواهند با شما کار کنند، ویدئو کمک می‌کند سریع‌تر این تصمیم را بگیرند. همه می‌خواهند در زمان و انرژی صرفه‌جویی کنند.بلاگ: این روزها بلاگ شما، رزومه کاری شماست. بنابراین اگر نویسنده نیستید، بشدت پیشنهاد می‌شود بلاگ بنویسید. یک بلاگ، نظم و انضباط و تعهد را به دنبال خواهد داشت بعلاوه تسلط روی یک موضوع خاص. شما نمی‌توانید درباره چیزی که از آن اطلاعی ندارید و تجربه‌ای در آن زمینه کسب نکرده‌اید، بنویسید. این هدف را برای خود در نظر بگیرید که حداقل هفته‌ای یک بار یک پست جدید منتشر کنید. اگر بیشتر از 2 هفته را از دست دادید، بلاگتان کهنه و ساکن به نظر خواهد رسید.اتصال به شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های بازاریابی حال حاضر هستند، پس خودتان از آنها استفاده کنید. احتمالا مشتری‌های هدف شما در چند شبکه اجتماعی عضو یا حداقل در فکر شروع استفاده از این شبکه‌ها برای پیشرفت کسب و کارشان هستند. ساده‌ترین راه برای این کار، اضافه‌کردن لینک‌هایی است که بازدیدکنندگان سایت‌تان بتوانند به شما در توییتر، فیس‌بوک، LinkedIn یا هر شبکه اجتماعی دیگر که در آن فعال هستید، وصل شوند. همچنین افزونه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به‌روزرسانی‌های شبکه اجتماعی‌تان را به صورت خودکار در سایت‌تان قرار دهد. همچنین به بازدیدکنندگان از سایت‌تان این اجازه را می‌دهد تا از طریق شبکه‌های اجتماعی، محتوای بلاگتان را به اشتراک بگذارند.راحتی در استفاده: هیچ اهمیتی ندارد که سایت شما چه میزان از فناوری روز بهره برده باشد یا چقدر رنگ‌های استفاده شده در آن جذاب به نظر برسد. اگر سایت شما گیج‌کننده و پر از لینک‌های خراب باشد، نمی‌تواند زبانزد شود. طراحی سایت و محتوای سایت شما باید به خوانندگان‌تان خدمت کند و برای آنها تجربه‌ای لذت‌بخش فراهم آورد. اگر یک مشتری بالقوه به شما بگوید سایت شما را دوست دارد، درمی‌یابید کار خود را خوب انجام داده‌اید. از طرفی دیگر اگر آنها از شما اطلاعات بیشتری بخواهند در حالی که باید آن را در سایت پیدا کنند، به اندازه کافی کاربر ـ دوست نبوده‌اید. نشانه دیگر، زمانی است که بازدیدکننده ایده‌آل شما بعد از دیدن سایت می‌گوید: «فکر می‌کنم شما گزینه درستی برای من نباشید».ساخت فهرست: در نهایت عنصر کلیدی در یک سایت سرآمد، قابلیت آن در هدایت بازدیدکننده است. سایت شما باید یک فرم ثبت‌نام داشته باشد تا بازدیدکننده در فهرست پستی شما قرار بگیرد. این مساله نشان می‌دهد شما یک بازاریاب زرنگ هستید؛ کسی که اهمیت ارتباط مداوم با مشتری را بخوبی می‌داند. شاید بیشتر کاربرانی که برای اولین بار به سایت شما می‌آیند، آمادگی سپردن کار به شما را نداشته باشند؛ اما با ارتباطات مداوم و از طریق به‌روزرسانی‌های ایمیل‌تان، زمانی که به سرویس‌های شما نیاز پیدا کردند، شما در فهرست آنها نفر اول خواهید بود.
آیا وب‌سایت شما سرآمد وب‌سایت‌هاست؟
وب‌سایت شما چه میزان با عناصری که در بالا توضیح داده شد مطابقت دارد؟ هیچ نیازی نیست که برای توسعه یک وب‌سایت شخصی موثر، پول زیادی خرج کنید. این کار به فکر و زمان زیاد نیاز دارد. حتی اگر نمی‌توانید یک طراح یا برنامه‌نویس خوب به کار بگیرید، هنوز هم می‌توانید یک وب‌سایت جذاب، پراستفاده و موثر داشته باشید. درباره معامله‌های پایاپای با دیگر عوامل وب مثل برنامه‌نویسان بیندیشید. همچنین شما می‌توانید بتدریج تغییر کنید؛ وب‌سایت‌های ما با هدف پیشرفت، کار می‌کنند و همواره فضا برای توسعه خواهند داشت.

صفر تا صد طراحی سایت

بسیاری از افرادی که قصد راه‌اندازی سایت اینترنتی برای خود یا مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنند را دارند دو سوال اصلی در ذهنشان است:

۱. راه‌اندازی سایت چه مدت زمان نیاز دارد؟
۲. راه اندازی سایت چقدر هزینه دارد؟
صفر تا صد راه اندازی سایت
1- تحقیق و برنامه ریزی (۲ تا ۱۰ هفته)
مهم ترین مرحله قبل از طراحی سایت  رسیدن به موفقیت در آینده تحقیق در مورد آن است . باید سایتهای فعلی که هم موضوع سایت شما راه اندازی شده اند را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسید.اگر سایت شما نمونه داخلی ندارد باید سایتهای خارجی و درصد هماهنگی آنها با مخاطبین داخلی را بررسی کنید. امروزه در هر موضوعی که فکر کنید هزاران سایت وجود دارد و برای موفقیت در میان این بازار پر رقابت باید فعال باشید و با برنامه ریزی درست برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید . بهتر است قبل از راه اندازی سایت پاسخ سوالات زیر را در ذهن خود آماده کنید
• باید بدانید که هدفتان از سایتی که راه اندازی میکنید چیست ؟
• چه افرادی مخاطبین شما را تشکیل میدهند ؟
• محتوی سایت چگونه و توسط چه افرادی تهیه خواهد شد ؟
• منابع مالی و درآمدهای شما برای ادامه فعالیت چگونه تامین میشود ؟
• چگونه میتوانید برای سایت بازاریابی و تبلیغ کنید؟
• کدام شبکه های اجتماعی برای سایت شما مناسب هستند ؟
فراموش نکنید خلاقیت در هر کاری باعث پیشرفت و متمایز شدن شما از رقبا خواهد شد.پس نباید از سایتهای رقیب خود کپی برداری کنید.
۲- دامنه و منابع مورد نیاز (۱ هفته)
بعد از برنامه ریزی و مشخص کردن اهداف برای راه اندازی سایت باید برای سایت خود دامنهDomainانتخاب کنید. دامنه معرف نام و برند شماست و برای انتخاب آن باید دقت و وسواس خاصی داشته باشید.
در کنار دامنه شما به یک سرویس میزبانی وبHostپر قدرت هم نیاز دارد که جوابگوی نیازهای شما باشد. در واقع تمامی فایلهای سایت شما روی سرویس میزبانی وب نگه داری میشود و کاربران با تایپ کردن دامنه شما در مرورگر میتوانند محتویات سایت شما را مطالعه کنند.
۳- طراحی سایت (۴ تا ۱۲ هفته)
در این مرحله از راه اندازی سایت نوبت به طراحی ظاهری و قالب سایت شما میرسد که با توجه به نوع و کاربرد سایت به زمان نیاز دارد. ظاهر یک سایت مانند ویترین یک فروشگاه است و باید شیک و مشتری پسند باشد تا بتواند بازدیدکنندگان را جذب سایت کند. سایتهای شخصی معمولا زمان زیادی نیاز ندارد و بین ۱ تا ۲ هفته طول میکشد . اما سایتهای بزرگ شرکتی و خصوصا فروشگاه های اینترنتی زمان بیشتری تا ۳ ماه هم نیاز دارند چون برنامه نویسی و اجرای این پروژه ها بسیار تخصصی است و امکانات خاصی باید در آنها قرار بگیرد که در سایتهای شخصی وجود ندارد.
زمان مورد نیاز برای طراحی سایت به کاربرد سایت , نوع سیستم مدیریت محتوی , تعداد صفحات سایت بستگی دارد.
نکته : حتما از طراح خود بخواهید سایت شما را بصورت واکنش گراطراحی کند تا در هر سایز صفحه نمایش و در تمامی دستگاه های همراه بصورت درست نمایش داده شود.
۴- محتوی سایت (۵ تا ۱۵ هفته)
یک بخش مهم در راه اندازی سایت , انتخاب و تولید محتوی برای سایت است. هرچه شما به زیبایی ظاهری سایت اهمیت بدهید ولی از نظر محتوی ضعیف باشید در عمل شکست میخورید چون این محتوی سایت است که باعث جذب کاربر به سمت شما میشود و همین کاربرها به خریداران و مشتریان شما تبدیل میشوند.
با یک جست و جوی ساده در موضوعات مورد تخصص خودتان میتوانید صدها ایده جدید برای تولید محتوی پیدا کنید و یک مقاله مفید بنویسید و فراموش نکنید که موفقیت در اینترنت بدون زحمت بدست نخواهد آمد. پس باید زمان بگذارید و برای سایت خود مقاله , عکس , فیلم تولید کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی هم گسترش دهید.
هرگز سعی نکنید مطالب دیگران را در سایت خود کپی کنید. این کار هیچ منفعتی برای سایت شما نخواهد داشت.
مطالبی که منتشر میکنید باید حداقل ۳۰۰ کلمه باشد و پیشنهاد موتورهای جست و جو این است که مقاله شما باید بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد تا بتواند در نتایج جست و جو رتبه خوبی کسب کند.نکاتی که باید در نوشتن مقالات و محتوی سایت خود رعایت کنید :
• حداقل ۳۰۰ کلمه باشد و مقالات بیش از ۲۰۰۰ کلمه به دو قسمت تقسیم شوند
• یک کلمه کلیدی برای مقاله خود در نظر بگیرید و در پاراگراف اول و آخر حتما از آن استفاده کنید و در میان متن هم چند بار آن را تکرار کنید
• متون طولانی را پاراگراف بندی کنید و کلمات مهم را بصورت پر رنگ یا زیرخط دار نمایش دهید
• کلمات کلیدی خود را با تگH۱تاH۳در متن مشخص کنید
• حتما از یک تصویر مرتبط با متن در مقاله خود استفاده کنید و در تگaltتصویر از کلمه کلیدی استفاده کنید.موتورهای جست و جو نمیتوانند تصویر را ببینند اما از روی تگaltتشخیص میدهند آن تصویر چه موضوعی دارد.
رعایت این اصول باعث میشود که کاربران ورودی بیشترین رضایت را از مطالب شما داشته باشند و نتیجه آن کاهش نرخ پرش سایتشما و بهبود رتبه شما در نتایج جست و جو است.
۵- تست اولیه (۲ تا ۶ هفته)
در این مرحله از راه اندازی سایت , شما تا حد زیادی به پایان کار نزدیک شده اید و میتوانید آدرس سایت خود را به دوستان نزدیک و اعضای تیم خود بدهید و از آنها بخواهید بخشهای مختلف سایت شما را تست کنند و مشکلات احتمالی را برای شما ارسال کنند و طبیعتا پیدا شدن تمامی ایرادات یک سایت ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد. در این مدت هیچ تبلیغی برای سایت خود نکنید و سعی نکنید عموم مردم را به سایت هدایت کنید چون سایت شما هنوز در مرحله رفع اشکال است و باید نقاط ضعف آن مشخص و اصلاح شود.
۶- رونمایی سایت (۱ روز)
در این مرحله سایت شما طراحی شده و مطالب در آن قرار دارد و همچنین ایرادات آن رفع شده است و آماده است تا از آن بصورت عمومی رونمایی کنید و رسما شروع به کار کنید.
اکنون میتواند به صورت رسمی شروع به تبلیغات ایمیل و بنر بکنید و بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب کنید و از سایت جدید خود لذت ببرید.
۷- توسعه ( همیشگی)
مرحله توسعه در واقع آخرین مرحله از راه اندازی سایت است. در این مرحله میتوانید بخشهای جدید به سایت اضافه کنید یا اگر میبینید که بعضی از بخشهای فعلی سایت شما مخاطبی ندارد آن بخش را حذف کنید. همچنین قالب سایت خود را با روشهای جدید برنامه نویسی تحت وب گسترش دهید.
• اگر محصولی برای فروش دارید برای سایت خود فروشگاه ایجاد کنید.
• اگر سایت شما بازدیدکنندگان فراوانی دارد از طریق جذب تبلیغ درآمد سایت خود را زیاد کنید
• اگر کاربران شما نیاز به پشتیبانی دارند بخش چت و پشتیبانی را به سایت اضافه کنید.
مراحلی که در این مقاله مطالعه کردید صفر تا صد راه اندازی سایت بود که در مورد تمامی سایت ها صادق است و فقط زمان اجرای آن ممکن است کمی تغییر کند. توجه داشته باشید که در یک پروژه اینترنتی هم مانند دنیای واقعی اگر بخواهد به موفقیت برسید باید برای آن برنامه ریزی کنید و طبق برنامه پیش بروید تابه هدف مشخص شده برسید.

طرحریزی و برپایی یک سایت (قسمت2)

طبقه بندی و خرد کردن سایت در داخل گروهها و دسته ها
 سعی کنید تا صفحات مرتبط را دریک پوشه قرار دهید . برای مثال اطلاعات رسمی شرکت را دریک پوشه و تصاویر و عناصر وابسته را در پوشه دیگر قرار دهید . و در مواقع ضروری نیز  از زیر پوشه ها استفاده کنید. این نوع سازماندهی به شما کمک می کند تا به آسانی سایت را مدیریت کنید و در آن به جستجو بپردازید. در این حالت می توانید با قرار دادن تمامی تصاویر در یک موقعیت مناسب عمل کنید بطوریکه پس از وارد کردن یک تصویر به داخل صفحه، بدانید که در کجا به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. می توانید پوشه ای با نام Assets را در سایت ایجاد کنید و تمامی آیتم ها و عناصر سایت را که html نیستند درآن پوشه ها ویا زیر پوشه ها ی آن قرار دهید.( همانند پوشه Images برای تصاویر، پوشه sounds برای فایلهای صوتی، پوشه Photos برای عکس ها و ....)

6- ایجاد نمای طراحی
اگر قبل از اجرای عملی طراحی سایت  اقدام به طرح ریزی کنید می توانید در زمان و وقت خود صرفه جویی نمایید . ساده ترین روش پیاده سازی طرح سایت مورد نظر بر روی کاغذ است. و یا در روش حرفه ای تر استفاده از برنامه ها یی همچون فری هند و یا فایرورکز می باشد. داشتن هماهنگی و انسجام در طراحی و طرح بندی نیز حائز اهمیت است به عبارتی دیگر بازدید کنندگان و کاربران باید بتوانند بدون گیج شدن در سراسر سایت مفاهیم را بخوبی کلیک کنند و استفاده لازم را از برنامه ببرند و براحتی بدانند که در کجای سایت شما قرار دارند.

7- طراحی الگوی مرور و جستجو
محیط دیگری که به طرح بندی شما نتیجه مطلوبی می دهد محیط مرور است . هنگام طراحی سایت به تجربه بازدید کنندگان سایت فکر کنید . یک بازدید کننده چگونه می تواند از صفحه ای به صفحه دیگر باز گردد. توانایی مرور و راهنمای موضوعی می تواند به آنها در یافتن موضوعات و مطالبی که به دنبال آن هستند کمک شایانی نمایند.
امکان مرور باید در سراسر سایت در دسترس قرار داشته باشد و سعی کنید تا یک نوار مرور را در قسمت بالایی تمامی صفحات تان حفظ کنید.

8- طرح ریزی و گرد آوری متعلقات:
هر زمان که دریافتید طرح بندی و صفحه بندیتان چگونه باید باشد می توانید اقدام به جمع آوری و گرد آوری متعلقات مورد نیازتان کنید (عکس ها، تصاویر ، صداها، و متون ویا.....) و درسایت این متعلقات را به نحو سازماندهی کنید که به آسانی به آنها دسترسی داشته باشید.
با به کارگیری الگوها و عناصر کتابخانه ای به آسانی امکان استفاده مجدد از طرح های صفحه و عناصر صفحه وجود دارد و در واقع اعمال الگوها و عناصر کتابخانه ای موجود بسیار آسان تر از ایجاد صفحات جدید می باشد.
1- الگوها یا Templates :
هنگامی که قصد ایجاد صفحاتی با طرح بندی یکسان دارید می توانید یک الگوی پایه ای را برای طرح ریزی ایجاد نمایید. و درصورتی که پس ازاتمام طراحی ها نیاز داشته باشید تا تغییری در تمامی صفحات ایجاد کنید کافی است تا به آسانی و فقط فایل الگوی اصلی را تغییر دهید تا تغییرات به تمامی صفحات اعمال شود.
البته ایجاد تغییرات در الگوها دارای محدودیتهایی نیز می باشد. الگوها بیشتر در محیطهای گروهی و چند کاربره مورد استفاده قرار می گیرند تا مطمئن شوید که هر شخصی از یک محیط صفحه و طرح بندی استفاده می کند. در خارج از محیط های گروهی بکارگیری آیتم های کتابخانه ای انعطاف پذیری بیشتری دارد.
2- آیتم های کتابخانه ای یا Library Items :
اگر فکر می کنید که یک آیتم همچون یک فایل تصویری در صفحات زیادی از سایت شما مورد استفاده قرار می گیرد می توانید از آیتم های کتابخانه ای استفاده کنید .
مفهوم مورد نظرتان را یکبار طراحی کرده و سپس آن را بعنوان یک آیتم کتابخانه ای تعریف نمایید.
سپس اگر آن آیتم را بعدها تغییر دهید تمامی نسخه های مربوط به آن آیتم که در سایت مورد استفاده قرار گرفته اند بروز آوری می شوند.

طرحریزی و برپایی یک سایت (قسمت 1)

برای کسب نتایج بهتر در پیاده سازی صفحات و سایت های وب باید قبل از ایجاد  هر صفحه باید اقدام به طرح ریزی و برنامه ریزی در  آن نمود . « سایت وب » مجموعه ای  از اسناد لینک شده به یکدیگر با  ویژگی های مشترک ، همانند موضوعات مرتبط ، طرح  یا هدف مشترکاست. قبل از شروع به فکر کردن در خصوص ایجاد یک سایت وب ، برای اطمینان از موفقیت آمیز عمل کردن سایت باید با استفاده از برنامه ریزی حساب شده و معینی شروع به کار کنید . حتی اگر سایت شما شامل یک یا چند صفحه ساده است که تنها برخی از دوستان و آشنایانتان از آن بازدید می کنند، عمل طرح ریزی به شما اطمینان می دهد که هر کسی قادر خواهد بود بدون مشکل به آن دسترسی داشته باشد .
1- تعییین اهداف
تصمیم گیری در خصوص اهداف سایت اولین مرحله ای است که باید مد نظر قرار گیرد. از خودتان سوال کنید که با داشتن این سایت وب چه اتفاقی می افتد، اهداف خود را یادداشت کنید بطوریکه آنها را در سراسر مراحل طراحی وب سایت به یاد داشته باشید و به آنها توجه کنید. درواقع داشتن درک درستی از اهداف به شما کمک می کند تا بر روی سایت وب تان متمرکز شده و آن را برای نیاز های خاص مسیر دهی کنید. مسلماً نمای سایت وبی که اخبار و اطلاعاتی را در موضوع مشخصی مطرح می کند با نمای سایتی که به مبحث خرید و فروشOnline در اینترنت اختصاص دارد متفاوت است .اهداف پیچیده تر در مسیر یابی، ابزار ایجاد کننده ای که بکار می گیرید ( بکارگیریFlash,Director و مشابه آنها ) و حتی نما و حس سایت ، همه و همه در طراحی موثر می باشند .
2- انتخاب تنوع بازدید کنندگان
بعد از تعیین اهداف ، باید در خصوص گروه بازدید کنندگان سایت  تصمیم گیری نمائید. از آنجا که طراحان صفحات و سایت های وب یا اداره کنندگان چنین سایت هایی مایلند تا تمام مردم از سایت آنها دیدن کنند ، شاید طرح این مسئله کمی عجیب به نظر برسد .اما با توجه به اینکه مردم در  سراسر کره زمین از مرورگرهای مختلفی در سیستم شان استفاده می کنند و حتی با داشتن یک مرورگر مشابه ممکن است از نسخه های مختلف آن بهره ببرند ،  با سرعت های مختلفی به اینترنت دسترسی داشته باشند ، یا سیستم صوتی و تصویری مناسبی در سیستم شان نصب نشده باشد، توجه به این موارد در طراحی سایت بسیار مهم است  و باید تمامی فاکتور های فوق الذکر را در آن مد نظر قرار داد و به همین دلیل باید اهداف بازدید کنندگان تان را تعیین نمائید. درباره افرادی که جذب سایت خواهند شد  یا افرادی که بطور اتفاقی به آن علاقه مند می شوند و همچنین نوع سیستم کامپیوتری آنها فکر کنید . اینکه از چه سیستم عاملی اســتفاده می کننــــــد ؟ ( ویندوز ، مکینتاش، لینوکس  یا ....)  سرعت ارتباطی آنها در اینترنت چقدر است ؟ چه نوع مرورگری دارند  یا حتی ابعاد مانیتور آنها چیست و از چه بزرگنمائی در تنظیم کارت گرافیک شان استفاده می کنند ؟ آیا سایت شما در یک شبکه اینترانت داخلی مورد استفاده قرار می گیرد که تماس کاربران از سیستم مرورگر مشابهی استفاده می کنند. تمامی این فاکتورها برای مشاهده صفحات وب شما مفید و توجه به آنها حائز اهمیت است.
3- ایجاد سایتهای سازگار با مرورگرها
هنگامیکه سایت را ایجاد می کنید باید از انواع مرورگرها که به طور معمول بازدید کنندگان از آن استفاده می کنند اطلاع و آگاهی داشته باشید. حتی اگر تنها مرورگرهایIE یاNS بعنوان هدف و مقصد شما است، کدامیک بوسیله اکثریت کاربران استفاده می شود و اینکه آیا کسی از نسخه های قدیمی تر این مرورگرها استفاده می کند یا خیر؟ اگر سایت تان در وب قرار دارد ممکن است بزودی و در آینده نزدیک از طریق مرورگرهای جدیدی مورد بازدید قرار گیرد یا حتی بوسیله مرورگرهای قدیمی یا متنی همانند مرورگرlynx .
در بیشتر شرایط، برای سایت های وبی که بعنوان یک محل عمومی طراحی شده اند، قابل مشاهده بودن سایت در اغلب مرورگرها یک هدف بسیار مناسب است. هر چند ایجاد چنین سازگاری بسیار مشکل و پیچیده است ولی شما می توانید یک یا دو مرورگر را بعنوان مرورگر کاری خود انتخاب کرده و سایت را برای آن دو مرورگر طراحی کنید. سپس سعی کنید تا سایت تکمیل شده را با دیگر مرورگرها نیز مشاهده کنید تا مفاهیم ناهماهنگ در سایت را یافته و حتی الامکان از بکار بردن آنها اجتناب کنید. همچنین می توانید پیغامهایی را برای چند تن از دوستانتان ارسال کرده و از آنها درخواست کنید تا از سایت شما بازدید کنند و نتیجه آن را به شما اعلام نمایند . این امر روش مناسبی برای بازخورد از یکسری بازدید کنندگان می باشد. تمام مرورگرها نمی توانند جاوا اسکریپت ها را اجرا کنند . برای مثال یک صفحه متنی که از هیچ کارکتر خاصی استفاده نمی کند بطور قطع در تمامی مرورگرها قابل مشاهده است. اما چنین صفحاتی بالطبع جاذبه کمتری خواهد داشت، همانند طرح بندی ، گرافیک ها یا آثار فعل و انفعال. در طراحی سایت بهتر است سعی خود را برآن بگذارید که بین طراحی افکت ها و حداقل توانایی مرورگرها برابری برقرار کنید. یک روش مفید نیز ایجاد چندین نسخه از صفحات مهم همانند صفحه اصلی سایت است که هریک با مرورگر خاصی عمل می کنند. برای مثال از آنجا که فریم ها یکی از عناصری هستند که برخی مرورگرها آنها را نشان نمی دهند، می توانید از یک صفحه هم نسخه ای دارای فریم و هم نسخه ای بدون فریم را ایجاد کنید سپس در صفحه وب عملکردی را قرار دهید که بطور اتوماتیک بازدید کنندگان عادی را به صفحه دارای فریم و سایر بازدید کنندگان را که قادر به مشاهده فریم نیستند را به صفحه مطابق با نسخه بدون فریم مرورگر ارجاع دهد.
4- سازماندهی ساختار سایت
سازماندهی دقیق سایت زمان عمل را برای شما حفظ می کند. اگر اسنادتان را بدون فکر در خصوص طبقه بندی پوشه هایتان قرار دهید ، احتمالاً در پایان با یک پوشه بزرگ نامرتب پر از فایل مواجه خواهید شد یا با فایلهای پراکنده در پوشه هایی با نام های مشابه. روش معمول ایجاد یک پوشه در هارد دیسک است که تمامی فایلها و پوشه های مربوط به سایت را در خود جای داده (پوشه سایت محلی) و ویرایش یا ایجاد اسناد جدید در داخل آن پوشه می باشد. در مرحله بعد و هنگامیکه آماده انتشار سایت شده اید نیز فایلها را به یک سرور کپی خواهید کرد تا به عموم افراد اجازه مشاهده آن را بدهید. دراین روش می توانید تغییرات سایت محلی را قبل از دسترس قرار دادن عموم آزمایش کرده و سپس هنگامیکه کلیه مراحل را به پایان رسانید ، فایلهای محلی را به سرور منتقل کرده وتمام سایت عمومی را در یک زمان بروزآوری کنید.