انواع نمایشگاه برای غرفه سازی:
انواع نمایشگاه برای غرفه سازی به دسته های زیر تقسیم میشوند:
• نمایشگاه عمومی
در
این نوع نمایشگاه انواع کالاهای مصرفی و سرمایه ای در معرض دید عموم قرار
میگیرد و ممکن است در سطح منطقه ای ، کشوری و بین المللی برگزار گردد.
• نمایشاه تخصصی
در
این نوع نمایشگاه ها یک سری کالا ها و یا فناوری های خاص و برای مصرف
کنندگان خاص ارائه می شود و مخاطبین آن معمولا متخصصین و دانشجویان مرتبط
با آن صنعت و خدمات هستند.
• نمایشگاه اختصاصی
از دیگر انواع
نمایشگاه برای غرفه سازی نوع اختصاصی است که جهت ارایه محصولات داخلی در
کشورهای دیگر برگزار میگردد و هدف از برگزاری آن تقویت و بهبود روابط تجاری
میان دوکشور مبدا و سایر کشورهاست. برگزاری این نوع نمایشگاه نیازمند
تبلیغات پرهزینه ای است.
• نمایشگاه اکسپو
این نوع نمایشگاه بیشتر
جنبه ی نمایشی دارد و به اهداف انسانی و اجتماعی و فرهنگ توجه بسیاری می
شود. در این نمایشگاه براساس موضوع خاص و انتحاب شده کشورها و شرکت
کنندگان به طراحی غرفه سازی براساس موضوع و تم انتخاب شده می پردازند و
توانمندی علمی، فنی، معماری، فرهنگ و تاریخی خود را به نحوی مقتضی و زیبا
به چالش میکشند.
• نمایشگاه عرضه مستقیم کالا
شاید بتوان گفت که
این نمایشگاه ها از رده خارج شده هستند و بیشتر جنبه ی جشنواره ی فروش به
حساب می آیند و در آن کالاهای مصرفی شهروندان با هزینه ی کمتر در معرض عموم
قرار میگیرند و به فروش می رسند. مانند نمایشگاه پوشاک،کتاب و لوازم مصرفی
و …منبع :
اصول طراحی غرفه نمایشگاهی• نمایشگاه مجازی
این
نوع نمایشگاه ها با استفاده از اینترنت و فناوری های نوین و به صورت مجازی
برگزار میگردد . از لحاظ هزینه ی کم برگزاری،عدم زمانبندی و ساخت و ساز و
در دسترس بودن همگانی دارای مزیتهایی است اما باید به این نکته توجه کرد
که بازرگانان و صنعتگران نیاز به دیدن کالا و بررسی مستقیم و مذاکره رودررو
دارند.
سهشنبه 10 مردادماه سال 1396 ساعت 05:19 ب.ظ