دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

معایب ومحل احتمالی و راهنمای رفع عیب دیزل ژنراتور

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور را دارید این سری مقالات را مطالعه کنید

  موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن میشود قبلا موارد زیر را بررسی کنید
الف- لوله های سوخت گرفتگی دارد– لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم ان ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید
 ب- سوخت در باک موجود نیست– سوخت باک را بازدید کنید
 ج- در لوله های فشار ضعیف هوا وجود دارد– مدار را هوا گیری کنید
 ه- فیلتر سوخت بسته شده است – در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید
و- پمپ اولیه کار نمی کند -فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید – سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید
 موتور می کوبد
الف – لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است – اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید
 ب-گژن پین سائیده شده است– تعویض کنید
 ج- رینگ ها شکسته اند– تعویض کنید
 د- کف پیستون را دوده گرفته است– تمیز کنید
 ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند– در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید
 و- موتور خیلی گرم است– واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید
 ز- روغن کاری خوب انجام نمی شود– فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید
 ح- سوپاپ ها سفت هستند– با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید
 دود خروجی سیاه رنگ است
الف – سوخت زیاد است– پمپ را تنظیم کنید
 ب- فیلتر هوا کثیف است– ان را سرویس کنید
 ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است– پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید
 د- لقی سوپاپ ها کم است– سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید
 ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود– اب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید
 و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند– انژکتورها را سرویس کنید
 ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند– کربن گیری شود
 دود خروجی ابی رنگ است
الف- موتور روغن سوزی دارد – رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد
 ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند– لاستیک های ابندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید
 دود خروجی سفید رنگ است
 الف – انژکتورها معیوب اند– انها را سرویس و تنظیم کنید
 ب- فشار تراکم موتور کم است– محل عیب را از رینگ ها با سوپاپ ها پیدا کنید و ان را مرمت کنید
 موتور زیاد گرم می کند
 الف-مقدار اب موتور کم است– اندازه ی اب را کامل تنظیم کنید
 ب- پمپ اب خوب عمل نمی کند– محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و ان را در صورت فرسودگی تعویض کنید
 ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست– پمپ را تنظیم کنید
 د- ترموستات خوب عمل نمی کند– آن را تعویض نماید
 ه- واشر سرسیلندر اب بندی نمی کند– آن را تعویض نماید
 و- رادیاتور گرفتگی دارد – آن را سرویس کنید
موتور نامنظم کار می کند
الف- اسبک ها خوب کار نمی کند  - روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید
ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند– سوپاپ های ان خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد
 ج- شانه گاز گیر می کند – ان را با روغن روان کنید
د- محور رگلاتور گیر می کند– ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید
 ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد– ان را تعویض کنید
 و- فنرهای رگلاتور شکسته است– ان را تعویض کنید
 ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست– بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود
 ح- دور آرام منظم نیست– دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.