اگر قصد خرید دیزل ژنراتور را دارید این سری مقالات را مطالعه کنید
موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن میشود قبلا موارد زیر را بررسی کنید
الف- لوله های سوخت گرفتگی دارد– لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم ان ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید
ب- سوخت در باک موجود نیست– سوخت باک را بازدید کنید
ج- در لوله های فشار ضعیف هوا وجود دارد– مدار را هوا گیری کنید
ه- فیلتر سوخت بسته شده است – در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید
و- پمپ اولیه کار نمی کند -فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید – سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید
موتور می کوبد
الف – لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است – اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید
ب-گژن پین سائیده شده است– تعویض کنید
ج- رینگ ها شکسته اند– تعویض کنید
د- کف پیستون را دوده گرفته است– تمیز کنید
ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند– در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید
و- موتور خیلی گرم است– واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید
ز- روغن کاری خوب انجام نمی شود– فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید
ح- سوپاپ ها سفت هستند– با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید
دود خروجی سیاه رنگ است
الف – سوخت زیاد است– پمپ را تنظیم کنید
ب- فیلتر هوا کثیف است– ان را سرویس کنید
ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است– پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید
د- لقی سوپاپ ها کم است– سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید
ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود– اب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید
و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند– انژکتورها را سرویس کنید
ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند– کربن گیری شود
دود خروجی ابی رنگ است
الف- موتور روغن سوزی دارد – رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد
ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند– لاستیک های ابندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید
دود خروجی سفید رنگ است
الف – انژکتورها معیوب اند– انها را سرویس و تنظیم کنید
ب- فشار تراکم موتور کم است– محل عیب را از رینگ ها با سوپاپ ها پیدا کنید و ان را مرمت کنید
موتور زیاد گرم می کند
الف-مقدار اب موتور کم است– اندازه ی اب را کامل تنظیم کنید
ب- پمپ اب خوب عمل نمی کند– محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و ان را در صورت فرسودگی تعویض کنید
ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست– پمپ را تنظیم کنید
د- ترموستات خوب عمل نمی کند– آن را تعویض نماید
ه- واشر سرسیلندر اب بندی نمی کند– آن را تعویض نماید
و- رادیاتور گرفتگی دارد – آن را سرویس کنید
موتور نامنظم کار می کند
الف- اسبک ها خوب کار نمی کند - روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید
ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند– سوپاپ های ان خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد
ج- شانه گاز گیر می کند – ان را با روغن روان کنید
د- محور رگلاتور گیر می کند– ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید
ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد– ان را تعویض کنید
و- فنرهای رگلاتور شکسته است– ان را تعویض کنید
ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست– بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود
ح- دور آرام منظم نیست– دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.
سهشنبه 7 دیماه سال 1395 ساعت 08:14 ب.ظ