خ- بدنه تابلوها به گونه ای ساخته می شود تا هر گونه تغییرات در تابلوها
بدون نیاز به جوشکاری و نقاشی مجدد امکان پذیر باشد. (پیش بینی سوراخهای
مناسب و جابجائی با پیچ و مهره)
د- در قسمت بالای تابلو قلاب مناسب جهت حمل تابلوها پیش بینی میگردد.
ر- در تابلوهای ایستاده پل کابل جهت کابلهای ورودی و خروجی پیش بینی خواهد شد. اگر در کار
فروش دیزل ژنراتور هستید این سری مقالات را مطالعه کنید .
شینه کشی و سیم کشی
شینه کشی تابلوها با شمش (شینه) مسی از جنس مس الکترولیت E-CU که دارای خصوصیات مشروحه ذیل میباشد انجام میگیرد.
الف-
مقاطع شمش (BUS BAR) با توجه به استانداردهای ذکر شده بگونه ای انتخاب
میگردد که جریان نامی و پیوسته آمپراژ کلید اصلی هر یک از تابلوها را برای
ولتاژ نامی بخوبی از خود عبور دهد.
ب- انتخاب شمش ها بایستی
بگونه ای باشد که علاوه بر تحمل اثرات حرارتی ناشی از جریان اتصال کوتاه در
مدت زمان یک ثانیه بتواند اثرات ناشی از دو و نیم برابر جریان نامی را نیز
تحمل نماید.
پ- شینها با پوشش پلاستیکی ترموفیت به رنگهای آبی؛ قرمز و زرد مشخص میگردند.
ت- کلیه تابلوها دارای سیستم ارت خواهند بود.
ث- سیستم اتصال زمین تابلو جدا از سیستم نول میباشند.
ج- مقطع سیمهای ارتباطی در مدار قدرت از 5/2 میلیمتر و در مدار کنترل از 5/1 میلیمتر کمتر نخواهد بود.
ح- در کلیه سیم های داخل تابلو از رنگ های مناسب استفاده می شود.
خ- سیستم حفاظت الکتریکی از نوع T.N.S مطابق IEE چاپ پانزدهم میباشد.
د- کلیه تابلوها دارای اتیکت که شماره و نام تابلو روی آن حک شده باشد، خواهند بود.
ذ-
بمنظور دستیابی به کیفیت برتر و بعنوان یک ویژگی خاص جهت ارتباط کلیدهای
مینیاتوری به جای استفاده از سیم از باس بارهای مینیاتوری (MINIATURE
BRIDGE) با پوشش عایق مخصوص استفاده خواهد شد.
دوشنبه 6 دیماه سال 1395 ساعت 09:21 ب.ظ