دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

کارایی فیلتر یخچال

امروزه تولیدات یخچال های آب سردکن دار ( مخزن آب سرد کن دار) سبب شده است که همیشه و در همه وقت آب خنک جهت نوشیدن در اختیار شما وجود داشته باشد. یخچال های ساید باید ساید دارای فیلتر تصفیه آب می باشند که باید به شکل مرتب عوض شوند تا بتوانند آب آشامیدنی مناسب و سالم را برای شما آماده کنند. البته برخی یخچال ها دارای این فیلتر نیستند و جهت تصفیه نمودن آب بهتر است این فیلتر بر روی آن نصب شود.
فیلتر یخچال
فیلترهای یخچال جهت تصفیه آب آشامیدنی بر دو نوع فیلتر بیرونی و فیلتر داخلی می باشد که هریک عملکرد متفاوتی را جهت تصفیه آب انجام می دهند. از جمله فیلتر های یخچال موجود در بازار می توان به انواع، فیلتر ساید و یخچال بیرونی فیتینگ دار نانو سیلور آنتی باکتریال، فیلتر ساید و یخچال فیتینگ دار 12 اینچ، فیلتر ساید و یخچال بیرونی فیتینگ دار 10 اینچ و... نام برد.منبع : دیجی پاکاب
فیلتر بیرونی یخچال ساید بای ساید، برچند مدل تقسیم بندی می شوند از جمله به صورت تکی، دوتایی و یا سه تایی. هریک از این فیلترها کار ویژه ای را جهت تصفیه نمودن آب انجام می دهد و بهتر است برای یک یخچال ساید بای ساید از یک فیلتر سه مرحله بهره برده شود. فیلتر اول با ظرفیت 5میکرون جهت فیلترینگ آلودگی از جمله شن و ماسه، گل و لای، لجن، زنگ زدگی داخل لوله و... استفاده می گردد. فیلتر دوم جهت از بین بردن بو، طعم بد آب و شفاف کردن رنگ آب مورد استفاده است. فیلتر سوم مقدار پی اچ آب را تنظیم می نماید.به طور معمول عمر مفید فیلترهای یخچال 6تا 1 سال می باشد فیلترهای داخلی حدود6ماه یکبار و فیلترهای بیرونی هر 6 ماه تا یک سال باید عوض شوند. باید در زمان مقرر فیلترها را تعویض نمود زیرا که مواد داخلی آن اشباع شده و دیگر کار تصفیه آب را انجام نمی دهد و با گذشت زمان مواد داخلی آن فاسد شده و رشد باکتری ها را زیاد می کند که همین عمر سبب سختی آب می شود.