دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

جشن گل در تایلند کی برگزار می شود؟

همه چیانگ مای تایلند را به «رز شمال» می شناسند، شهری که در اوایل فوریه (اواسط بهمن) و همزمان با پایان فصل سرما به شهری پر از گل های خوشبو و رنگارنگ تبدیل می شود. هر سال در هفته اول فوریه به مانند سال های قبل گل های زیادی در شهر کاشته می شوند و فرشی از گل های تماشایی را در پارک های عمومی و دیگر قسمت های شهر پدید می آورند.
به هر سمت که نگاه کنید ردیفی از گل های داوودی زرد و سفید، گل محمدی، ارکیده های صورتی و بنفش،  … را می بینید که رنگ و بویی خاص به شهر بخشیده اند. تمرکز جشن گل بیشتر روی باغ عمومی «سوآن بوآک هاد» است، پلیس خیابان منتهی به این پارک را می بندد تا غرفه های پر از گل های رنگارنگ و جورواجور برپا شوند و شهر را پر از زیبایی کنند. از همان خیابان می توانید به سمت پارک پیاده بروید و از دیدن گل ها که در کنار حوض ها و پل ها به زیبایی چیدمان شده اند غرق هیجان و لذت شوید.
در هنگام این جشن پارک کاملا تغییر شکل می دهد و به نمایشگاهی از گل ها، درختان مینیاتوری و ارکیده های معروف تایلندی تبدیل و همه قسمت های پارک مزین به چیدمان زیبایی از گل ها می شوند. در داخل این پارک گل های زیبایی را می بینید که در جزئیات چشم نوازی به نمایش در آمده اند، استشمام عطر و بوی گل حس تازگی و طراوت را در وجودتان بیدار می کند و وادارتان می کند جایی در کنار گل ها بر روی نیمکت بنشینید و مدت ها از دیدن این همه زیبایی و طراوت لذت ببرید. در گوشه ای از پارک غرفه های نمایش شروع می شود، در این غرفه ها با گیاهان و گل های متنوع و خوشبویی روبرو می شوید که تنوع و زیبایی شان شما را شگفت زده می کند. این غرفه ها فقط به خاطر همین فستیوال گل برپا شده اند و فقط با پیاده روی در طول پارک می توانید از آن دیدن کنید. در پارک جایگاه هایی هم وجود دارد که باغ های کشورهای اطراف را به صحنه کشیده اند و یا محصولات گل و گیاهی را می فروشند.منبع : تور تایلند
جشنواره گل چیانگ مای یکی از سه واقعه مهمی است که هر سال به مدت سه روز در چیانگ مای انجام می شود و آنقدر بزرگ و باشکوه است که بعد از جشن سونگکران و لویی کراتونگ سومین جشن مهم تایلند به حساب می آید. دراین جشن دیدن حدود ۲۰ رژه باشکوه که در آن همه چیز با انواع و اقسام گل های رنگارنگ و خوشبو تزئین شده اند را نباید از دست دهید. این  رژه خیره کننده از کنار پل ناراوات در رودخانه پینگ شروع می شود و تا دروازه این خیابان ادامه پیدا می کند.