دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

از تقابل تضادها در سنگاپور تعجب می کنید!2

•    تقابل جشنواره های محلی و رویدادهای بین المللی
در روزهایی که مصادف با یکی از جشن های محلی یا رویدادهای بین المللی است، شهر در کل شبانه روز به خواب نرفته و سرشار از هیجان است. از آنجایی که در سنگاپور افرادی از ملیت های مختلف زندگی می کنند، شاهد برگزاری انواع جشنواره ها و فستیوال ها در این شهر هستیم و به طور همزمان رویدادهای متنوع بین المللی مانند مسابقات اتوموبیل رانی (Grand Prix Season) به میزبانی این کشور برگزار می شود. نخستین سری مسابقات شبانه فرمول ۱ با عنوان(bash Amber Lounge) نیز از دیگر رویدادهای بین المللی است که به میزبانی سنگاپور انجام می شود. از سوی دیگر در این شهر، انواع جشنواره های سنتی به ویژه در محله چینی ها و هندی ها برگزار شده و شما با حضور در این رویدادها می توانید نظاره گر انواع سنت های شرقی، خیابان های تزئین شده و رقص نور و رنگ فانوس های تزئینی در جشنواره هایی مانند سال نوی چینی یا جشنواره دیوالی (Deepavali) هندوستان باشید. برای درک بهتر این زیبایی ها به شما حضور در فستیوال های سرشار از گل، رنگ، موسیقی و ادویه هندی محله و بازار موسوم به (sprawling bazaars) در محله هندی ها یا رقص نور و آتش بازی های مربوط به جشنواره های چینی در محله چینی های سنگاپور را توصیه می کنیم.
•    تقابل طبیعت و سازه های مصنوعی
علی رغم توسعه و رشد بیش از حد و روند مدرنیزه شدن سنگاپور، هنوز مناطق زیبای طبیعی و بکر در این کشور وجود دارد که می تواند پاسخگوی علائق عاشقان طبیعت باشد. در سفر به سنگاپور می توانید به تالاب کرانجی (Kranji Marshes) که بزرگ ترین تالاب این کشور محسوب می شود رفته و از این محیط زیبا که نماسازی و تدارک دیدن آن برای یک محیط گردشگری طبیعی در سال ۱۹۷۰ میلادی طراحی شده لذت ببرید. در این محل یک مرکز نگهداری و پناهگاه پرندگان وجود دارد که در آن بیش از ۱۷۰ گونه مختلف از پرندگان و حشرات زندگی می کنند. یکی دیگر از گزینه های مناسب برای طبیعت گردی در سنگاپور، سفر با قایق های سنتی به جزیره (Pulau Ubin) است که یکی از دو روستای سنتی سنگاپور در آن قرار دارد. در سنگاپور همچنین تعداد زیادی باغ های زیبا و متنوع وجود دارد و به همین دلیل به این شهر، شهر باغ ها گفته می شود. در سنگاپور شما می توانید ضمن حضور در باغ های زیبا و دارای آب نماهای فوق العاده، از پس زمینه حیرت آور آسمان خراش ها و معماری مدرن لذت برده و  شاهد باغ داری و پرورش گل و گیاه در بین جنگلی از آسمانخراش ها باشید.
•    تقابل خرید سنتی و چانه زدن با دستفروش ها و خرید از برندهای معتبر جهانی
نام سنگاپور با خرید و بازار و مراکز خرید پیوند خورده و شما در این کشور با طیف وسیعی از فروشنده ها رو به رو می شوید. در سفر به سنگاپور شما می توانید با مراجعه به خیابان (Bugis) انواع اجناس را با قیمت بسیار ارزان در حد ۵ دلار سنگاپور (حدود ۳ و نیم دلار آمریکا) تهیه کنید. انواع بدلیجات، تی شرت و … در این بازار به فروش می رسد. در محله حاجی لن نیز (Haji Lane) انواع وسایل الکترونیکی،  بوتیک های مختلف و فروشگاه های پوشاک، با ارائه اجناس ارزان قیمت گزینه خوبی برای خرید محسوب می شوند. شما با همراه بردن مقداری پول می توانید از این خیابان خریدهای شگفت انگیز و خوبی داشته باشید.اگر هم در سنگاپور در پی خرید از برندهای مشهور جهانی مانند شانل، گوچی ، پرادا و … هستید، می توانید با مراجعه به مرکز خرید خلیج مارینا (Marina Bay Sands) نمایندگی انواع برندهای جهانی را پیدا کرده و از آن ها خرید کنید. برخی از فروشگاه های این منطقه با بهترین فروشگاه های پاریس رقابت می کنند و مطمئنا اسباب رضایت شما را برای خرید فراهم خواهند کرد.گزینه دیگر پیشنهادی برای شما به ویژه وقتی که با محدودیت زمانی برای خرید رو به رو هستید، مراجعه به مراکز خرید و مال های فراوان موجود در خیابان اورچارد  (Orchard Road) است که شما می توانید کیسه خریدتان را از انواع برندهای مشهور یا خرید از فروشگاه های عادی پر کنید.منبع : تور سنگاپور ارزان
سنگاپور با دارا بودن موارد متضاد فراوانی، دارای جاذبه هایی بسیار زیبا از اضداد بوده و می تواند مقصدی ایده آل برای هر گردشگر محسوب شود. تقابل جشنواره های محلی و رویدادهای بین المللی، طبیعت و فناوری، سنت و مدرنیته ، از این کشور گزینه ای ایده آل برای سفر ساخته است. تنها مشکل پیش روی شما در سفر به سنگاپور این است که بازدید خود را از کجای آن شروع کنید که با خواندن مطالب گوناگون از این کشور زیبا این مشکل نیز حل شدنی است.