دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

از تقابل تضادها در سنگاپور تعجب می کنید!

سنگاپور دارای مساحتی حدود ۷۱۹ کیلومتر مربع بوده و علی رغم ابعاد بسیار کوچک، در این جزیره ترکیبی جذاب از دیدنی های مختلف مانند یک سمفونی هنری در برابر شما قرار خواهد گرفت.در این کشور طیف وسیعی از آثار از جمله مدارس قدیمی تا معماری های مدرن، از غذاهای خیابانی و دست فروش ها تا رستوران های بسیار سطح بالا و بین المللی، همه و همه موجب ارائه طیف وسیعی از خدمات به شما خواهند شد. مناظر زیبای طبیعی که شبیه به تصاویر کارت پستال ها هستند و آسمان خراش ها و ابنیه فوق مدرن، هر کدام دارای جذابیت های خاص خود بوده که می تواند هر گردشگری را به شوق بیاورد. در این یادداشت به معرفی پنج  عامل جذاب در این کشور که می تواند سبب شگفت زدگی شما شود، می  پردازیم
•    تقابل دست فروشان محله های قدیمی و رستوران های فوق مدرن
یکی از مهم ترین دلایل مشهور بودن سنگاپور به داشتن رستوران مشهور، علاقه بیش از حد مردم این کشور به غذا است. در این کشور تنها غرفه خیابانی ارائه غذا در دنیا وجود دارد که موفق به کسب یک ستاره از مرکز میشلین (Michelin) شده است که رستوران های برتر جهان را رده بندی می کند. این مرکز عرضه غذای خیابانی با نام (Tai Hwa) در کوچه کرافورد Crawford Lane قرار داشته و در آن انواع نودل و فراید رایس با سس سویا در بهترین کیفیت ارائه می شود. در این رستوران خیابانی همچنین غذایی به نام  (bak chang ) ارائه می شود که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. ( نوعی دامپلینگ یا مومو که غذای سنتی چینی است و به شکل لقمه های پیراشکی مانند تهیه شده که داخل آن با گوشت، مرغ، سبزیجات و ادویه پر شده و به صورت سرخ شده یا بخار پز مصرف می شود – مترجم ) در این محله انواع دست فروش ها به ارائه غذاهای خیابانی خوشمزده و بسیار متنوع می پردازند که طرفداران بسیاری دارد و گردشگران هیچ گاه مزه این غذا را از ذهنشان بیرون نخواهند کرد.در نقطه مقابل این رستوران های خیابانی ارزان قیمت و البته با کیفیت،  رستوران های بین المللی و بسیار معتبری نیز در سنگاپور وجود دارند که یکی از مشهورترین آن ها با نام (Mod-Sin)  به سرپرستی سرآشپز مشهور یعنی (Willin Low) در سراسر جهان شناخته شده است. در رستوران (Wild Rocket) این سرآشپز با ترکیب غذاهای محلی مانند لاکسا (laksa ) که نوعی سوپ نودل با شیره پر ادویه نارگیل است و تکنیک های اروپایی به ترکیبی ایده آل از غذاهای خوشمزه رسیده است.
رستوران (Corner House) در باغ گیاه شناسی سنگاپور (Gastro-Botanica) که یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو محسوب می شود، از دیگر رستوران های مهم و مشهور شهر محسوب شده و می تواند تجربه ای متفاوت از صرف غذا برایتان رقم بزند. چرا که شما طعم خوش را در کنار زیبایی و سرسبزی محیط در کنار یکدیگر تجربه خواهید کرد.منبع : قیمت تور سنگاپور
•    تقابل معماری مدرن آسمان خراش ها و معماری سازه های سنتی
تضاد بین معماری پیشرفته و مدرن آسمان خراش های شهر و بخش تاریخی و قدیمی آن، بسیار دیدنی و فراموش نشدنی است. برای تجربه و مشاهده معماری مدرن و امروزی؛ گشتی در محله  (Raffles) زده و از ترکیب آسمان خراش هایی که در هر سمت مشاهده می کنید، لذت ببرید. ساختمان ۴۳ طبقه (Ocean Financial Centre) و همچنین بلندترین سازه موجود در سنگاپور یعنی (hotel Swissotel The Stamford) دو نمونه از مشهورترین آسمان خراش های سنگاپور محسوب می شوند.
کمی آن سوتر در محله تاریخی شهر، معماری تاریخی و سنتی آن شما را به کتاب های تاریخی و گذشته باشکوه این سرزمین برده و فرصتی ایده آل برای عکاسی و تصویربرداری از خانه ها و مغازه هایی که حداکثر در دو طبقه ساخته شده اند، فراهم می کند. مناطقی مانند محله (Joo Chiat)، جایی که معماری خاص چینی های موسوم به (Peranakan) نگه داری و محافظت می شود یا گردش در منطقه (Tiong Bahru) فرصت ایده آلی برای دین معماری سنتی و آثار پیش از دوران جنگ را در برابر چشمان شما قرار داده و حتی در این محل می توانید وسایل نقلیه مربوط به سال ۱۹۲۰ میلادی را پیدا کنید. در این محل، بخش تاریخی و ویژه نیروی هوایی و نیروی دریایی در کنار خیابان بندی تمیز و زیبا، هر بیننده ای را مسحور می کند.