دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

چگونگی غرفه سازی نمایشگاهی

ساخت غرفه نمایشگاهی یک کار پر مسئولیت، دقیق و با اصول خاص اجرایی می باشد و برای این منظور نیاز به استفاده از یک طراحی مناسب می باشد. در ساخت غرفه باید موارد زیادی در پیرامون این بخش اعم از نصب نئوپان ها، ایجاد برق رسانی مناسب، نقاشی و... را با دقت زیاد طبق طراحی ایجاد شده نصب و ایجاد کرد. ساخت غرفه نمایشگاهی نیاز به زمان گذاری مناسب می باشد. زیرا اگر در غرفه سازی نمایشگاهی این بخش با تاخیر انجام شود این امکان وجود دارد که ساخت غرفه بی فایده شود. یکی از مهم ترین موارد در ساخت غرفه استفاده از متریالی است که جهت این سازه استفاده می شود. ساخت غرفه با های گلاس، ام دی اف و دیگر موارد می تواند صورت گیرد اما بخش مهم این است که سازه دارای مقاومت و پایداری خوبی باشد و نصب و راه اندازی و سپس جمع آوری آن به سختی صورت نگیرد.منبع : غرفه سازی
طراحی غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی بسیار بالاتر از پرنمودن فضا و اشیا موجود در انبار سازمان می باشد و باید به شکل یک اثر هنری جلوه کند. غرفه می تواند سبب تجلی هنری طراح و نشانه ای از سطح دانش و بینش فردی باشد. غرفه را لباس کارفرما می توان تصور کرد و طراح موظف است سلیقه مشتری را دیده و با بهترین حالت ممکن آن را ایجاد کند.طراحی غرفه یک تخصص ویژه است و در آن بخش های زیادی را باید با یکدیگر هماهنگ نمود از جمله طراحی مناسب، نقشه کشی حرفه ای، اجرای بخش هایی آن از جمله نجاری، آهنگری، رنگ آمیزی و...، کف سازی مناسب، نور پردازی ، ساخت نمای خارجی و زیبا سازی نمای داخلی و خارجی و... از جمله مواردی است که در طراحی غرفه باید رعایت کرد. ایده خلاقانه در اجرای غرفه نمایشگاهی روشی پیچیده است و این بخش به مطالعه نیاز دارد طراح باید مخاطب را در غرفه نگهدارد و به افکار و احساسات او پاسخ دهد، بنابراین  باید دانست کارفرما چه اهدافی را دنبال کرده و بر روی آن ها متمرکز شد. جزئیات در طراحی غرفه باید به خوبی از قبل دیده شود. طراح باید به گونه ای طراحی کند که تمامی اتصالات و مفاهیم مورد نیاز در آن دیده شود. طراحی غرفه به شکل یک پوستر می باشد و در دید اول افراد را به سوی خود جذب کرده و یا پس می زند بنابراین غرفه سازی نمایشگاهی باید کارهای ویژه و خاصی را انجام داد تا افراد سریعا جذب آن شوند.
توضیحات : مدیریت فضای نمایشگاه و نحوه آرایش غرفه ها بازدید کننده را ترغیب می کند مسیر را ادامه داده و از مشاهده محصولات لذت ببرد.