دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

آشنایی با مهاجرت از طریق بستگان در دولت فدرال کانادا

برای اقدام به کسب اقامت کانادا از روش مهاجرت خویشاوندی فدرال باید یکی از اعضای درجه اول خانواده متقاضی ساکن کانادا باشد و آمادگی پذیرش تعهدات مربوط به روش خویشاوندی را داشته باشد.هنگام ارائه درخواست مهاجرت از روش خویشاوندی مهم است که هم فرد کانادایی (اسپانسر کننده) و هم فرد متقاضی مهاجرت (اسپانسر شونده) هر دو واجد شرایط لازم جهت تشکیل پرونده باشند.اگر شما به عنوان یک فرد کانادایی اسپانسر یکی از بستگان خود جهت مهاجرت به کانادا میشوید از نظر قانونی مسئولیت حمایت مالی از فرد مهاجر را هنگام ورود به کانادا دارید. به عنوان فرد اسپانسر کننده شما باید اطمینان حاصل نمایید که فرد مهاجر درخواست هیچگونه کمک مالی دولتی را نخواهد نمود.
روش مهاجرت خویشاوندی به دو گروه زیر تقسیم میشود:
•    مهاجرت همسر، شریک زندگی و فرزندان وابسته.
•    مهاجرت سایر بستگان واجد شرایط
اقدام برای مهاجرت همسر و فرزندان وابسته
همسر شما و همچنین فرزندان وابسته به شما یا همسرتان میتوانند برای کسب اقامت دائمی کانادا واجد شرایط باشند..
درخواستهای روش مهاجرت خویشاوندی برای همسر یا فرزندان میتوانند هم در صورتیکه فرد اسپانسر کننده در داخل و هم اگر خارج از کانادا زندگی کند، تشکیل شود. به این معنی که برای اقدام به مهاجرت همسر یا فرزندان الزامی به زندگی فرد اسپانسرکننده در کانادا وجود ندارد.شما میتوانید اسپانسر همسر یا فرزندان وابسته خود یا همسرتان شوید اگر شهروند یا دارای اجازه اقامت دائمی کانادا بوده و بیش از 18 سال سن داشته باشید.شما میتوانید به عنوان اسپانسر همسر یا فرزندان خود که با شما در کانادا زندگی میکنند اقدام کنید، حتی اگر آنها وضعیت اقامت قانونی در کانادا را نداشته باشند، اما واجد شرایط کسب اقامت باشند.شما همچنین میتوانید به عنوان اسپانسر برای همسر و یا فرزندان خود که در خارج از کانادا زندگی میکنند اقدام به تشکیل پرونده مهاجرت نمایید، در صورتیکه ایشان واجد تمام شرایط ضروری باشند.
هنگامی که شما برای همسر یا فرزندان خود یا همسرتان اقدام به تشکیل پرونده درخواست مهاجرت کانادا به روش خویشاوندی میکنید، باید نشان دهید که توانایی کافی برای سرپرستی و حمایت از آنان را دارید. هر چند که الزامی به نشان دادن   حداقل درآمد  را (که با حداقل درآمد ضروری برای خانواده ها تطابق داشته باشد) ندارید زیرا نشان دادن حد مشخصی از میزان درآمد مربوط به روش خویشاوندی برای کسب اقامت سایر اعضای خانواده غیر از همسر و فرزندان است. همچنین در صورتیکه فرزند وابسته شما یا همسرتان خود نیز دارای فرزند یا فرزندانی باشد شما باید از شرایط مالی مشابهی پیروی کنید.
شرایط ضروری برای اسپانسر شدن:
•    شما و فرد مورد حمایت از اعضای خانواده شما باید یک قرارداد حمایت مالی امضا کنید که شما را متعهد به فراهم کردن حمایت مالی لازم از فرد اسپانسر شونده در صورتیکه ضروری باشد مینماید. این توافق نامه همچنین بیان میدارد که در صورتیکه فرد اجازه اقامت دائمی کانادا را کسب نماید تمامی تلاش خود را جهت تامین معاش خود به عمل خواهد آورد.
•    شما باید حمایت مالی برای همسر سه سال و برای فرزندان تا ده سال و یا رسیدن به سن 25 سالگی (هرکدام که زودتر فرابرسد) حفظ نمایید.
شرایطی که بر اساس آن ممکن است شما واجد شرایط اسپانسر شدن نباشید:
•    عدم امکان فراهم ساختن حمایت مالی لازمی که قبلا نسبت به کسی متعهد شده بوده و امضا کرده بودید.
•    محکومیت به حکم دادگاه برای پرداخت نفقه یا تامین هزینه های فرزند.
•    دریافت اعانه و وجوه مالی از دولت برای دلایلی غیر از ازکارافتادگی.
•    محکومیت به جرمی جنایی یا جنسی و یا ارتکاب جرم علیه اعضای خانواده خود بسته به شرایطی از قبیل ماهیت جرم ارتکابی، زمان وقوع آن و اینکه آیا محکومیت شامل عفو یا بخشودگی شده بوده.
•    دیرکرد یا عدم پرداخت تعهدات و وامهای مهاجرتی.
•    زندانی بودن.
•    اعلام ورشکستگی مالی که هنوز خاتمه نیافته باشد.
•    در صورتیکه قبلا اسپانسر کسی شده باشید که بعدا از دولت کانادا در خواست کمکهای مالی نموده باشد ممکن است که دیگر واجد شرایط اسپانسر شدن تشخیص داده نشوید.
شرایط دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که در اینجا ذکر نگردیده ولی میتوانند باعث شود که شما امکان اسپانسر شدن برای دیگران را نداشته باشید.اگر شما یک شهروند کانادا هستید که در حال حاضر در خارج از کانادا سکونت دارد، درصورتی میتوانید اقدام به درخواست مهاجرت روش خویشاوندی برای همسر و فرزندان خود نمایید که قصد شما زندگی و اقامت در کانادا همراه با همسر و فرزندانتان پس از کسب ویزای اقامت باشد.اگر شما در کبک زندگی میکنید باید کلیه شرایط مهاجرت خویشاوندی کبک  را پس از کسب تاییدیه اداره مهاجرت کانادا مبنی بر واجد شرایط بودن شما جهت اسپانسر شدن داشته باشید.