دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

این هفت خواهر فقط در مسکو پیدا می شوند!

هفت خواهر مسکو
مسکو شهری سر زنده و پر جنب و جوش و پر از دیدنی ها و مکان هایی است که باید ببینید از کاخ کرملین گرفته تا مراکز خرید و مناظر طبیعی. مسکو شهری فریبنده، بزرگ و پر هیاهو است و مردم آن همیشه در حال رفت و آمد هستند و البته آب و هوا را هم دراین شهر نباید نادیده گرفت چرا که از هر جای دیگری متفاوت تر است و نوسان بسیار زیادی دارد: از خیلی سرد تا گرمای شدید! جاذبه های گردشگری مسکو مختلفند و در آن دیدنی های زیادی وجود دارد و همین آن را به یکی از نفس گیرترین پایتخت های دنیا تبدیل کرده است. مسکو رنج وسیعی از سرگرمی ها و تفریحات مختلف را در خود جای داده است. اما چیزی که شاید راجع به آن تا حالا نشنیده باشید، هفت خواهر مسکو است… جاذبه ی جالبی که حتی اسم آن هم جذاب است. این مطلب برگرفته از سایت تور آلانیا است .
شهر مسکو بدون شک یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای دنیاست. در مسکو، ۷ ساختمان بلند با معماری های تقریبا شبیه و ظاهر یکسان وجود دارد که به هفت خواهر مسکو معروف شده است. در سال ۱۹۴۷ میلادی، استالین دستور ساخت آسمانخراش ها را در مسکو داد و ۸ آسمانخراش بلند در آن ساخته شد که البته بعد از مرگ استالین، ساخت یکی از آنها متوقف شد. ساختمان های هفت گانه مسکو یا همان هفت خواهر مسکو عبارتند از:
ساختمان دانشگاه دولتی مسکو
هتل اوکراین
ساختمان وزارت خارجه روسیه
هتل لنین گراد
مجتمع مسکونی واقع در بلوار کاتلنیچسکایا
 مجتمع مسکونی واقع در میدان کودرینسکایا
 ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین
در واقع هفت خواهر را می توان میراثی قدیمی از یکی از جاه طلبانه ترین برنامه های ساختمان سازی دنیا دانست که به دستور جوزف استالین انجام شد و قرار بود تا با آسمانخراش های آمریکا رقابت کند. وقتی در خیابان های مسکو سوار بر ماشینید، غیر ممکن است که شباهت بیش از اندازه ی این ساختمان ها، توجهتان را جلب نکند. این سازه ها با معماری گوتیکشان، نقش مهمی در جلب توریست دارند و چه از آنها خوشتان بیاید و چه نه، آن ها بخشی از شهر هستند و به شدت یادآورنده ی مسکو!
پس زمینه ای از هفت خواهر
بعد از جنگ جهانی دوم، جوزف استالین که ژنرال بلند پایه ای بود، دستور ساخت هفت آسمانخراش را در پایتخت روسیه برای مقایسه با پایتخت های دیگر دنیا داد. از آن جا که تکنولوژی ساخت آسمانخراش ها تا آن موقع در روسیه وارد نشده بود، این کار، یک چالش واقعی برای مهندسان و معماران روسی بود و استالین هم قول داده بود تا تمام نیازهای بیسیک مالی پروژه را تامین کند. این پروژه ی بزرگ با تمام سختی هایش انجام شد و چیزی که امروزه ما در این شهر می بینیم، هفت خواهر شبیه به هم و یادگار دوران استالینی است