دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شب های سفید سن پترزبورگ
روسیه هر جاذبه ی گردشگری ای که فکر کنید را دارد از جلوه های طبیعی گرفته تا جاذبه های تاریخی، فرهنگی و… علاوه بر این، این کشور یک مکان فوق العاده برای سپری کردن تعطیلات به تنهایی، با دوستان یا در کنار خانواده است و همین باعث شده روسیه مکان خیلی خوبی برای همه ی مسافران باشد. پایتخت روسیه، شهر مسکو، بزرگترین شهر این کشور است و سن پترزبورگ هم، دومین شهر بزرگ این کشور بعد از مسکو و پر جمعیت ترین شهر اروپا بعد از لندن، پاریس و مسکو است که در شمال غربی ترین قسمت روسیه قرار گرفته است. در شهرهای روسیه، پدیده ی بسیار زیبایی به نام شب های سفید روسیه به چشم می خورد، پدیده ی خارق العاده ای که یکی از مهم ترین و جذاب ترین جاذبه های این کشور است. این مطلب برگرفته از سایت تور پوکت است .
درباره شب های سفید روسیه
در کشور روسیه هر سال در اوایل فصل تابستان، پدیده ای اتفاق می افتد که به شب های سفید روسیه مشهور است. اگر چه این پدیده ی خارق العاده در چند شهر این کشور اتفاق می افتد اما قطعا در شهر سن پترزبورگ، زیبایی ای باورنکردنی و متفاوت از بقیه ی شهرها دارد و آن را به مکانی درخشان و بسیار رمانتیک تر از همیشه تبدیل می کند. اگر خواستید به شهر سن پترزبورگ سفر کنید، سعی کنید این سفرتان را به فصل تابستان و اوایل آن تقریبا ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیرماه (۱۱ ماه ژوئن تا ۲ جولای) موکول کنید تا بتوانید از یکی از زیباترین جلوه های طبیعی طبیعت، لذت ببرید. در این پدیده ی منحصر بفرد، شب ها هم آسمان روشن هستند و یا حالت گرگ و میش دارد و این موضوع به این دلیل است که به علت وسعت مدار عرضی، طلوع و غروب خورشید به اندازه ای به هم نزدیک می شوند که خورشید دیگر نمی تواند در افق برود و در نتیجه شب ها روشن می مانند.
شهر شمالی سن پترزبورگ، هر ساله حدود ۸ میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می کند که خیلی از آنها، در فصل تابستان و برای دیدن این نادرترین پدیده، به این شهر می روند و به همین دلیل، فصل تابستان در این کشور و مخصوصا در شهر سن پترزبورگ، مملو از جمعیت می شود و باعث گران شدن بیش از اندازه هتل ها و استراحتگاه ها می شود.
تاثیر پدیده ی شب های سفید روسیه روی مردم چیست؟
اگر چه شب های سفید روسیه و شهر سن پترزبورگ واقعا زیباست و مردم زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب می کند اما تاثیرات منفی آن را روی زندگی مردم این شهر نباید نادیده گرفت. روشنایی روز و نبود تاریکی در شب، باعث بروز کم خوابی در ساکنان بومی شهر شده است. با وجود این، مردم شهر سعی می کنند تا از این فرصت استفاده کنند و در شب های سفید سن پترزبورگ، به پیاده روی های طولانی در خیابان های خلوت شهر بپردازند.