این کار خود را با اضافه کردن عنصری دیگر از دیگران متمایز می کند : پاسخ
دادن به فعل و انفعالات بیننده. طراحی تحریریه برای وب و موبایل ملموس
ترین مثال از کار مشتق شده از محتوا در این زمینه است و شامل انتشار وب
سایت ، نرم افزارهای موبایل و بلاگ ها می شود. برخی از طرح ها شامل
ارائه ی جریانی از اطلاعات و یا به عبارتی تجسم داده ها می شوند. دیگر
طراحان بر روی محصولات دیجیتالی ، که خدمات دیجیتالی و یا سکوهایی است که
می توان آن ها را به داخل بازارها روانه کرد. طراحی محصول و یا وب و
موبایل مربوط به طراحی نرم افزار می شود. در برخی از مواقع طراحان مختلف بر
روی طراحی رابط کاربر (UI) که عمدتا به طرح بندی فردی صفحات اشاره می کند
و طراحی تجربه ی کاربر (UX) و یا مجموع تجارب کاربر در حالیکه در بین وب
سایت ها و نرم افزارها در حرکتند، کار می کنند. این مطلب برگرفته از سایت
چاپ کاتالوگ است .
Type design: این نوع طراحی معمولا جنبه های تمام این چیزها را در بر
میگیرد. در حالیکه شکل ساده ی یک نامه مفهوم خاص خود را دارد، طرح حروف هم
مانند یک نام تجاری ، از روابط بین کارکترهای که با هم کار می کنند تا معنی
را شکل دهند ؛ تشکیل شده است. و مانند نرم افزار ، طراحی های حروف دارای
مجوز هستند و می توانند بر روی کامپیوترهای فردی نصب شوند. بسته به مقیاس
زمینه ای که در آن یک طراح کار می کند ، یک کار ممکن است یک و یا چند تا از
این ها را در یک دوره ای از سال داشته باشد. شرکت های بزرگ ، تیم ها ،
نهادها یا استادیم ها ممکن است بر تخصص تکیه کنند ، در حالیکه گروه ها و
استادیم های کوچکتر ممکن است به توانایی هر فرد ، حتی اگر خبره نباشند ؛
برای به انجام رساندن یک کار تکیه کنند.
مشاغل طراحی : بسته به چهار چوب کسب و کار و مرحله ی انجام حرفه ، طراحان
می توانند خود را در میان عناوین شغلی بسیار ببینند. در بسیاری از نشریات ،
موسسات ، و یا نهاد ها و سازمان ها ، یک طراح آماتور به راحتی می تواند
تبدیل به طراحی ارشد و پس از آن به یک کارگردان هنری و بعد یک مدیر خلاق
تبدیل شود. بسته به صنعت و یا وسایل مورد استفاده ، ممکن است یک طراح
آماتور را با نام طراح گرافیک ، طراح UI/UX ، طراح بصری ، طراح حرکت ،
طراح دیجیتال ، طراح وب ، انیماتور ، هنرمند تولید و یا گرافیست
بخوانند. برای چگونگی پیدا کردن یک موقعیت ورودی ، لطفا در ابتدا نگاهی
به چگونگی یافتن شغل خود بیاندازید. در سطح میانی ، ممکن است عنوان مشخص تر
باشد ، طراح اطلاعات ، طراح تعامل ، طراحی و چاپ کاتالوگ ، طراح محصول ،
طراح گرافیک محیطی ، معمار اطلاعات ، طراح پکیج ، طراح نمایشگاه ، طراح
تجربه و یا استراتژیست محتوا. در سطح اجرایی ، طراحان جایگاه هایی از قبیل ؛
مالک / بنیانگذار، مدیر خلاق اجرایی ، رییس طراحی و یا مدیر خلاق را پر
کنند. و سر انجام کسانی هستند که با طراحان در موقعیت های مربوطه همکاری
می کنند مانند : هماهنگ کننده ی تولید، توسعه دهندگان ، هماهنگ کننده ی
بازاریابی ، مدیران پروژه ، تولید کننده ، استراتژیست. برای این عناوین هیچ
تعریف متمرکزی وجود ندارد ، بنابراین این عناوین به طور ثابت در حال تکامل
اند . هر چه محیط صنعتی که این مشاغل در آن ها کار می کنند سریع تر تغییر
کند ، این عناوین و تعاریف نیز بیشتر تغییر می کنند. مقیاس هم نقشی بر
عهده دارد. هر چه طراحان در یک تیم و یا در یک شرکت بیشتر باشند ، به همان
نسبت تعداد عناوین متمایز بیشتر خواهد شد.
جمعه 25 فروردینماه سال 1396 ساعت 05:35 ب.ظ