دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

طراحی گرافیک بخش دوم

این کار خود را با اضافه کردن عنصری دیگر از دیگران متمایز می کند : پاسخ دادن به فعل و انفعالات بیننده.  طراحی تحریریه برای وب و موبایل ملموس ترین مثال از کار مشتق شده از محتوا در این زمینه است و شامل انتشار وب سایت ، نرم افزارهای موبایل  و بلاگ ها می شود.  برخی از طرح ها شامل  ارائه ی جریانی از اطلاعات و یا به عبارتی تجسم داده ها می شوند. دیگر طراحان بر روی محصولات دیجیتالی ، که خدمات دیجیتالی و یا سکوهایی است که می توان آن ها را به داخل بازارها روانه کرد. طراحی محصول  و یا وب و موبایل مربوط به طراحی نرم افزار می شود. در برخی از مواقع طراحان مختلف بر روی  طراحی رابط کاربر (UI) که عمدتا به طرح بندی فردی صفحات اشاره می کند و طراحی تجربه ی کاربر (UX) و یا مجموع تجارب کاربر در حالیکه در بین وب سایت ها و نرم افزارها در حرکتند، کار می کنند. این مطلب برگرفته از سایت چاپ کاتالوگ است .
   Type design: این نوع طراحی معمولا جنبه های تمام این چیزها را در بر میگیرد. در حالیکه شکل ساده ی یک نامه مفهوم خاص خود را دارد، طرح حروف هم مانند یک نام تجاری ، از روابط بین کارکترهای که با هم کار می کنند تا معنی را شکل دهند ؛ تشکیل شده است. و مانند نرم افزار ، طراحی های حروف دارای مجوز هستند و می توانند بر روی کامپیوترهای فردی نصب شوند. بسته به مقیاس زمینه ای که در آن یک طراح کار می کند ، یک کار ممکن است یک و یا چند تا از این ها را در یک دوره ای از سال داشته باشد. شرکت های بزرگ ، تیم ها ، نهادها یا استادیم ها ممکن است بر تخصص تکیه کنند ، در حالیکه گروه ها و استادیم های کوچکتر ممکن است به توانایی هر فرد ، حتی اگر خبره نباشند ؛ برای به انجام رساندن یک کار تکیه کنند.
  مشاغل طراحی : بسته به چهار چوب کسب و کار و مرحله ی انجام حرفه ، طراحان می توانند خود را در میان عناوین شغلی بسیار ببینند. در بسیاری از نشریات ، موسسات ، و یا نهاد ها و سازمان ها ، یک طراح آماتور به راحتی می تواند تبدیل به طراحی ارشد و پس از آن به یک کارگردان هنری و بعد یک مدیر خلاق تبدیل شود. بسته به صنعت و یا وسایل مورد استفاده ، ممکن است یک طراح آماتور را با نام طراح گرافیک ، طراح UI/UX  ، طراح بصری ، طراح حرکت ، طراح دیجیتال ، طراح وب ،  انیماتور ، هنرمند تولید  و یا گرافیست بخوانند.  برای چگونگی پیدا کردن یک موقعیت ورودی ، لطفا در ابتدا  نگاهی به چگونگی یافتن شغل خود بیاندازید. در سطح میانی ، ممکن است عنوان مشخص تر باشد ، طراح اطلاعات ، طراح تعامل ، طراحی و چاپ کاتالوگ  ، طراح محصول ، طراح گرافیک محیطی ، معمار اطلاعات ، طراح پکیج ، طراح نمایشگاه ، طراح تجربه و یا استراتژیست محتوا. در سطح اجرایی ، طراحان جایگاه هایی از قبیل ؛ مالک / بنیانگذار، مدیر خلاق اجرایی ، رییس طراحی و یا مدیر خلاق را پر کنند.  و سر انجام کسانی هستند که با طراحان در موقعیت های مربوطه همکاری می کنند مانند : هماهنگ کننده ی تولید، توسعه دهندگان ، هماهنگ کننده ی بازاریابی ، مدیران پروژه ، تولید کننده ، استراتژیست. برای این عناوین هیچ تعریف متمرکزی وجود ندارد ، بنابراین این عناوین به طور ثابت در حال تکامل اند . هر چه محیط صنعتی که این مشاغل در آن ها کار می کنند سریع تر تغییر کند ، این عناوین و تعاریف نیز بیشتر تغییر می کنند.  مقیاس هم نقشی بر عهده دارد. هر چه طراحان در یک تیم و یا در یک شرکت بیشتر باشند ،  به همان نسبت تعداد عناوین متمایز بیشتر خواهد شد.