دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

بازار بشیکتاش استانبول، خریدی آسان و ارزان

بیشتر گردشگران در سفر به استانبول از پاساژهای مدرن این شهر مثل مرکز خرید جواهر و مارمارا فروم دیدن می کنند و کمتر فرصت می کنند که به بازارهای سنتی و محلی سر بزنند، بازارهای محلی پر از فرصت هایی است که در آن می توانید غذا و میوه های تازه و محلی بخرید و با پوشاک و کیف و کفش ارزان قیمت روبرو بشوید پس حتی اگر ۳، ۴ روز هم در استانبول می مانید فرصت بازدید از این بازارها را از دست ندهید، می خواهیم بازار هفتگی بشیکتاش استانبول را به شما معرفی کنیم بازاری که فقط شنبه ها باز است و کمتر گردشگری آن را می شناسد ولی پر از فرصت های خرید است . این مطلب برگرفته از سایت تور گرجستان است .
بازار بشیکتاش با اینکه یکی از بازارهای کوچک آخر هفته استانبول محسوب می شود ولی با فضای مطلوب و اجناس خوبی که دارد خریداران بسیاری را از سراسر شهر به خود جذب می کند، اگر خیابان ندیم را به سمت دفتر ازدواج محله بروید مطمئنا با دیدن جمعیتی که در این بازار دو طبقه قرار دارند این بازار را از دست نخواهید داد می توانید در طبقه اول آن محصولات تازه که در جاههای دیگر خیلی سخت گیر می آیند مثل گشنیز تازه را به راحتی پیدا کنید، به غیر از محصولات تازه، در این بازار می توانید فروشندگانی را پیدا کنید که  میوه های خشک و ترشیجات می فروشند. این بازار کاملا محلی است و خیلی از این ترشیجان را مردم خودشان در خانه درست می کنند و در اینجا به فروش می رسانند. این بازار مثل محله ای که در آن قرار دارد رنگارنگ است و در آن بیشتر از ۴۰۰ غرفه وجود دارد که در پارکینگی قرار گرفتند، طبقه اول آن فقط مخصوص فروش غذا و میوه جات است و در طبقه دوم اجناس دیگر هم به فروش می رسد. فضای این بازار به صورتی است که فروشندگان داد می زند و مشتریان را به خرید محصولات خود ترغیب می کنند، اگر صبح زود به این بازار بروید می توانید تا وقتی بازار خلوت است خرید خود را انجام بدهید ولی دیدن این بازار در حالی که پر از مردم محلی است جذاب تر است چون می توانید با آن ها از نزدیک آشنا شده و با علایق خرید و فرهنگ مردم این محل بیشتر آشنا شوید.
در طبقه اول میوه های فصلی، سبزیجات، پنیر، زیتون، تخم مرغ های تازه، حبوبات، ترشیجات و ماهی فروخته می شود شما می توانید ماهی های تمیز و خرد شده را از این بازار تهیه و به راحتی آن ها را پخت کنید، در این طبقه غرفه هایی هم پیدا می شود که در آن ها غذا به فروش می رسد و غذاهای با کیفیت و خوشمزه را می توانید در آنجا تهیه کنید.
در طبقه دوم این بازار هم بیشتر لباس، کفش، جواهرات و زیورآلات مصنوعی و لوازم خانگی فروخته می شود که می توانید آن ها را با قیمتی ارزان تر از جاههای دیگر تهیه کنید. این بازار درست است که زرق و برق مراکز خرید معروف استانبول را ندارد و همه چیز در آن ساده است اما محلی است که می توانید به راحتی هر پوشاکی را که قصد خرید دارید از نزدیک ببینید و اگر دوست داشتید بخرید.