دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود
دانستنیها

دانستنیها

در این وبلاگ مقالات و خبرهای مفید قرار داده میشود

مکان های گردشگری در تسخیر ارواح (قسمت چهارم)

19 – هتل استنلی (Stanley Hotel)، کلورادو، ایالات متحده آمریکا
این هتل که در ارتفاعات رشته کوه های راکی کلرادو (Colorado Rockies) واقع شده، به تسخیر شدگی اش شهرت دارد و رمان خوفناک استفان کینگ (Stephen King) به نام درخشش (The Shining) نیز با الهام از همین هتل نوشته شده است. هنگامی که آقای کینگ در اتاق شماره 217 این هتل اقامت داشت، ایده این رمان به ذهنش رسید. اما در حقیقت این اتاق شمار 418 هتل است که به عنوان تسخیر شده ترین واحد در نظر گرفته شده است و این باور وجود دارد که روح لورد دانرِیوِن (Lord Dunraven) به آن سر می زند. میهمانان و کارکنان این هتل نیز گزارش داده اند که شب هنگام صدای بازی کودکان در سالن ها و نواخته شدن پیانو از سالن رقص را این هتل می شنوند. این مطلب برگرفته از سایت تور استانبول نوروز 96 است .
20 – تپه‌ پِندِل (Pendle Hill)، لانکاشر (Lancashire)
در سال 1612 تعداد 12 نفر از ساکنان منطقه ای در اطراف تپه پِندِل، پس از رخ دادن چندین مورد مرگ مشکوک به انجام جادو و جنبل محکوم شدند. به جز یک نفر از آنها بقیه به دار آویخته شدند. امروزه نوک تپه پِندِل هیل واقع در منطقه لانکاشر به زیارتگاهی محبوب برای شکارچیان ارواح تبدیل شده و در شب هالووین نیز کلی بازدید کننده دارد.
21 – قلعه بران (Bran Castle)، کشور رومانی
قلعه بران به ارتباطش با شخصی به نام "ولاد به سیخ کشنده" (Vlad the Impaler) یا همان کنت دراکولا (Count Dracula) شناخته می شود. حتی بر اساس معیارهای مردمانی که در قرن پانزدهم میلادی می زیستند، یک حاکم که دشمنانش را به جای سر زدن به سیخ می کشید و سپس خونشان را می آشامید، فوق العاده بی رحم و ظالم به نظر می رسید. امروزه ماسک های خون آشام، آب انگورهایی به قرمزی رنگ خون و تکه چوب های تیز به نشانه یادبود این محل در فروشگاهی پایین این قلعه به فروش می رسند. در داخل آن نیز راه پل های مارپیچ و راه روهای زیرین و غار مانندی وجود دارد که حس وحشت را در بازدیدکنندگان ایجاد می کند. وب سایت ایر بی اَند بی (Airbnb) پیشنهادی را با قیمت بسیار ارزان برای یک شب اقامت در این محل برای مراسم هالووین ارائه کرده است.
22 – قبرستان استال (Stull Cemetery)، ایالت کانزاس (Kansas)
افسانه های محلی مختلفی به قبرستان استال واقع در شهرستان داگلاس (Douglas County) از ایالت کانزاس اشاره داشته اند و آن را محلی برای برگزاری نشست گروه های مرموز می دانند. هر ساله در شب هالووین، جستوجوگران کنجکاوی به سمت این قبرستان هجوم می آورند و اینکارشان باعث برانگیخته شدن خشم مردم محلی این منطقه می شود.
23 – شهر جهنمی (Helltown)، ایالت اوهایو (Ohio)
این دهکده که سابق بر این به نام بوستون (Boston) شناخته می شد، پس از اینکه تعدادی از خانه های موجود در آن به شکلی اجباری توسط سازمان پارک های ملی ایالات متحده (US National Parks Service) خریداری شد، تقریباً به یک محل متروکه تبدیل گشت. محلی ها این تئوری را مطرح کرده اند که مسئولان امر تلاش کردند تا موضوع نشت مواد شیمیایی را در اینجا پنهان کنند، حتی برخی معتقدند که جانوران جهش یافته ای در این شهر ساخته شده اند. افسانه های دیگری به انجام دادن مراسم هایی توسط شیطان پرستان در این دهکده اشاره می کنند و حتی اینکه یک بیمار روانی فرار کرده، شب ها در جنگل پرسه می زند. ظاهراً قبرستان این دهکده نیز به تسخیر ارواح در آمده است.
24 – دهکده ایم (Eyam)، شهرستان داربیشر (Derbyshire)
ایم در هنگام شیوع بیماری طاعون در سال 1665 شهرت پیدا کرد. هنگامی که این بیماری همه گیر به این دهکده رسید، ساکنان آن به جای اینکه اجازه دهند این مرض به جوامع همسایه آنها سرایت کند، تصمیم گرفتند خود را قرنطینه کنند. نقاط مشهور این دهکده که به جن زدگی شهرت دارند شامل بار ماینِرز آرمز (Miner's Arms) که گاهی در آن به شکل غیر قابل توضیح صدای پای شنیده می شود، و همینطور تالار ایم جایی است که دختر خدمتکاری به نام سارا میلز (Sarah Mills) که در همین دهکده غرق شده در آن رویت شده است.
25 – پل اوِرتون (The Overtoun Bridge)، اسکاتلند
عمارت اوِرتون (Overtoun House)، یک ملک قرن نوزدهمی در دونبارتونشر غربی (West Dunbartonshire) می باشد که احتمالاً بیشترین شهرتش را به دلیل رخ دادن پدیده های عجیب و غریبی که پل طاقی شکل محافظت کننده ای  آن را تحت تاثیر قرار می دهد بدست آورده است. از دهه 1950 میلادی تا به امروز، تعداد زیادی سگ از روی ارتفاع 50 پایی این پل به پایین افتاده اند. تقریباً هر ماه یک سگ به سمت پایین سقوط می کند. محتمل ترین توضیحی که در مورد این واقعه مطرح می شود این است که بوی قوی ادرار سمور که از قسمت زیرین این پل استشمام می شود، سگ ها را برای رفتن به سمت مرگشان فریب می دهد.